Graspop Metal Meeting 2024

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.711
3.442
Ik ben één van de Electric Callboy fans. Gisteren heb ik me weer rot geamuseerd. Maar ik begrijp ook dat smaken verschillen. Alleen vind ik sommigen hun assessment van de band niet correct. "Geen metal", "enkel pop en elektrisch". Dat klopt gewoon niet. Het is inderdaad een mix met veel pop en veel beats, maar de metalstukken die je in elk nummer hebt, zijn gewoon harde metalcore. Dat is een objectieve waarheid. Nogmaals, dat de mix van stijlen niet voor iedereen is, dat is normaal en subjectief.
Zoals je de band omschrijft, dan hoort deze toch veruit het meest thuis op Pukkelpop? Of eventueel in de Marquee op Graspop. Maar daar zijn ze dan weer te populair voor. Mochten ze toch op Graspop staan, dan hoop ik dat ze een nachtshow geven op de North Stage, na afloop van de headliner op de South Stage. Volgens mij is dit de positie die de fans ook het liefst hebben (in het donker) en de niet-fans kunnen dan afdruipen. Wat ook met acts als A Perfect Circle en Marilyn Manson het geval was. Al is dit alweer van 2018 terug. Afgelopen jaar was telkens de headliner van de South Stage ook de afsluiter van de dag. (in elk geval van de Main Stages). En die ontwikkeling leek in 2019 en 2022 ook al te bestaan, maar nog niet zo extreem.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Willem85

Playlistbediener
16 jun 2022
40
99
Zoals je de band omschrijft, dan hoort deze toch veruit het meest thuis op Pukkelpop? Of eventueel in de Marquee op Graspop. Maar daar zijn ze dan weer te populair voor. Mochten ze toch op Graspop staan, dan hoop ik dat ze een nachtshow geven op de North Stage, na afloop van de headliner op de South Stage. Volgens mij is dit de positie die de fans ook het liefst hebben (in het donker) en de niet-fans kunnen dan afdruipen. Wat ook met acts als A Perfect Circle en Marilyn Manson het geval was. Al is dit alweer van 2018 terug. Afgelopen jaar was telkens de headliner van de South Stage ook de afsluiter van de dag. (in elk geval van de Main Stages). En die ontwikkeling leek in 2019 en 2022 ook al te bestaan, maar nog niet zo extreem.

Pukkelpop kan, Graspop volgens mij ook. Onderscheid tussen North en South is mij niet zo duidelijk. Dus kan allebei. Marque lijkt me leuker, maar misschien te klein ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.807
2.556
Pukkelpop kan, Graspop volgens mij ook. Onderscheid tussen North en South is mij niet zo duidelijk. Dus kan allebei. Marque lijkt me leuker, maar misschien te klein ja.
South = podium het dichtst bij de VIP-tent. Daar staan de "echte headliners" van het festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
680
550
verrassend: geen bad omens op jera. zouden die toch naar pinkpop gaan in de plaats?
Vraag me idd ook vooral af wie die zaterdag headliner dan kan zijn, bmth lijkt ook onwaarschijnlijk omdat die elders al aangekondigd zijn. Eventuele overlap met Graspop in de nog onbekende headliner.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.569
8.331
Pukkelpop kan, Graspop volgens mij ook. Onderscheid tussen North en South is mij niet zo duidelijk. Dus kan allebei. Marque lijkt me leuker, maar misschien te klein ja.
onderscheid tussen North en South stage was dit jaar heel duidelijk toch?
GNR, Slipknot, Machine head
Parkway Drive, Gojira, Ghost
met de kanttekening dat Machine head een europe exclusive was, is 1 van die 2 rijtjes toch duidlijk groter dan de andere?
Bij Motley en Def Leppard minder omdat dat een coheadline tour was waar ze elkaar afwisselden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
331
678
South = podium het dichtst bij de VIP-tent. Daar staan de "echte headliners" van het festival.
Vind dat verschil nogal arbitrair. Denk dat bands hooguit hoog op een affiche willen staan, dat het verder geen zak uitmaakt of ze nu links of rechts spelen. Denk dat ze 't daarom ook bewust hernoemd hebben van MS1 en MS2 naar North en South, omdat het niet zo heel veel uitmaakt en er bij 1 en 2 nog wel een volgorde werd gesuggereerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Jeroen

Randprogramma
9 feb 2015
105
102
Was Mystic Festival (5-8 juni) hier al gepost?
Machine Head
Bring me the horizon
Bruce Dickinson
Accept
Satyricon
Biohazard
Thy Art is Murder
Life of Agony
Leprous
Graveyard
Suffocation
Lord of The Lost
High On Fire
Ithaca
Asphyx
Orange Goblin
Mysticum
Blackgold
Endseeker
Humanity’s Last Breath
Lamp of Murmuur
Wayfarer
Sanguisugabogg
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.590
6.586
Ik ga nu even de knoop doorhakken.

Ik heb EC aan een niet metal vriend laten horen. En die zegt duidelijk Het is Metal met techno momenten Erin. Waarop ik vroeg dus is het metal? Ja. Het is metal.


Dus. EC is metal en geen pop band/cover band/wat ze nog meer worden genoemd. En ja ze kunnen GMM prima headlinen.

Kunnen we het nu weer over wat anders hebben dan discussies die we elke week weer hebben. 😇
Sorry maar wat is dit nu weer voor onzin, omdat een random vriend van jou het metal noemt kan EC Graspop headlinen? Het wordt steeds gekker hier :LOL:

Vind dat verschil nogal arbitrair. Denk dat bands hooguit hoog op een affiche willen staan, dat het verder geen zak uitmaakt of ze nu links of rechts spelen. Denk dat ze 't daarom ook bewust hernoemd hebben van MS1 en MS2 naar North en South, omdat het niet zo heel veel uitmaakt en er bij 1 en 2 nog wel een volgorde werd gesuggereerd.
Maakt wel degelijk uit hoor, met name het VIP dek. De grootste bands staan altijd op South. Niks arbitrairs aan. Maar als bezoeker (niet VIP) maakt het qua beleving weinig verschil op welk van de twee mainstages een band inderdaad, dat klopt. Qua boekingen is het echter wel degelijk een relevant verschil.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.598
11.924
Was Mystic Festival (5-8 juni) hier al gepost?
Machine Head
Bring me the horizon
Bruce Dickinson
Accept
Satyricon
Biohazard
Thy Art is Murder
Life of Agony
Leprous
Graveyard
Suffocation
Lord of The Lost
High On Fire
Ithaca
Asphyx
Orange Goblin
Mysticum
Blackgold
Endseeker
Humanity’s Last Breath
Lamp of Murmuur
Wayfarer
Sanguisugabogg
Mysticum!! Die kwam toevallig laatst weer voorbij in mijn playlist. Deze band is verantwoordelijk voor het meest intense en harde optreden dat ik ooit op Graspop heb gezien, wat was dat goed zeg. Mag van mij zo weer als afsluiter in de Metal Dome geboetk worden! Dank voor het delen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.190
8.339
Bekijk bijlage 6816
dacht dat powerwolf niets deed in 2024 ! nu een tour en nieuw album :unsure: iets te laat voor GMM denk ik.

“Langere tijd niet touren” is dus minder dan een jaar! Net zoals “binnenkort” een paar maanden is.

Ondertussen in het Pinkpop topic gelezen dat QOTSA het Pinkpopweekend (en dus ook het Graspopweekend) in Spanje is. Niet bekend met hun gemiddelde tourschema, maar potentieel weer minder realistisch voor ons
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
336
702
Gezien in wacken 2012 met het symphonisch orkest!
Enkel zou dit op graspop jammer genoeg niet werken.
Net zoals Savatage als headliner ook niet zou werken op graspop jammer genoeg.

Wat wel zou werken is Electric callboy op de mainstage en iets totaal anders tegelijk in de marquee en metaldome.
Zodat er zeker voor iedereen wat te zien is.
Electric Callboy om 20:00 en Dimmu met orkest om 22:00? Iets voor de kids en iets voor de chagrijnige elitaire gatekeepers zoals ik.
(Dit is een grapje, voel je niet beledigd).
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
391
880
Anders moeten we even een enquete bureau inschakelen om te checken bij 1000 Belgen en Nederlanders of EC een metalband is en indien ja, of ze een HL status waard zijn. Dan kunnen we die resultaten als bewijs gebruiken en het hier verder afsluiten :)
Laten we gewoon allereerst de line-up afwachten en dan kunnen we nog meningen delen of de plaatsten op de affiche al dan niet terecht zijn. Anders komen we natuurlijk ook niet aan 1000 pagina's ;)
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.952
2.700
Anders moeten we even een enquete bureau inschakelen om te checken bij 1000 Belgen en Nederlanders of EC een metalband is en indien ja, of ze een HL status waard zijn. Dan kunnen we die resultaten als bewijs gebruiken en het hier verder afsluiten :)
Laten we gewoon allereerst de line-up afwachten en dan kunnen we nog meningen delen of de plaatsten op de affiche al dan niet terecht zijn. Anders komen we natuurlijk ook niet aan 1000 pagina's ;)
Of je 't nou leuk vindt of niet, denk dat je uiteindelijk moet accepteren dat BMTH en EC headliners van de toekomst zijn voor Graspop. Al helemaal als het concept met 8 headliners er blijft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken