FortaRock 2018 – Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
@ Landgraaf (even geen quote anders wordt het een hele lap). Eens met je analyse, juist door de beperkte line-up waar zeker mooie namen in zitten maar voor metalliefhebbers net weer te weinig naar hun smaak blijft het een net niet festival. Metalheads zijn inderdaad kritisch en relatief eenkennig in hun muzieksmaak (dit is heel generaliserend, ik weet het) en een meerdaags festival met een brede programmering heeft daarom een grotere kans om meer publiek aan te trekken. Daarom ga ik graag naar Graspop, dingen als hardcore en metalcore kunnen me moeilijk bekoren maar er staat wel veel progressief, symfonisch, sludge en 'rock' om mij meer dan te vermaken.

Kortom, ik ben erg benieuwd hoe de metalfestivalmarkt de komende jaren gaat bewegen. De expansiedrift van Download zorgt in ieder geval al internationaal voor een verschuiving. Zo lang ze maar van Graspop afblijven :)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
@ Landgraaf (even geen quote anders wordt het een hele lap). Eens met je analyse, juist door de beperkte line-up waar zeker mooie namen in zitten maar voor metalliefhebbers net weer te weinig naar hun smaak blijft het een net niet festival. Metalheads zijn inderdaad kritisch en relatief eenkennig in hun muzieksmaak (dit is heel generaliserend, ik weet het) en een meerdaags festival met een brede programmering heeft daarom een grotere kans om meer publiek aan te trekken. Daarom ga ik graag naar Graspop, dingen als hardcore en metalcore kunnen me moeilijk bekoren maar er staat wel veel progressief, symfonisch, sludge en ‘rock’ om mij meer dan te vermaken.

Kortom, ik ben erg benieuwd hoe de metalfestivalmarkt de komende jaren gaat bewegen. De expansiedrift van Download zorgt in ieder geval al internationaal voor een verschuiving. Zo lang ze maar van Graspop afblijven
1f642.svg

Ik ben het helemaal met je eens! Helaas is Graspop voor mij dit jaar niet weg gelegd. Ik vind het een prachtig festival en hoewel een deel van de metalcore mij wel kan bevallen is er zoveel keuze dat je voor alles overal en iedere dag terecht kunt.
Ik was blij met een doorstart van FortaRock op die twee dagen maar mijn enthousiasme is wat verbleekt maar gaan doe ik toch want er staat toch ook wel wat moois en vermaken doe ik me altijd.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.505
Hele maand februari stil geweest. Vreemd, had de laatste namen en het blokkenschema toch verwacht. Volgende week woensdag dan maar?
 

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
Hey dat is vreemd.
ik krijg geen E-mail meldingen meer van Festileaks.

Normaal kreeg ik een mail als er iets gepost was op deze en andere forums die ik volg.
Maar ik krijg vanaf het eerste bericht op de 7e al geen melding meer.

Nog iemand die dat probleem heeft?
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
@visdave34 niet helemaal wakker, zie nu dat je het over bks had :). Toch even wat aanraders: Umfang(electro/techno), Shanti Celeste(house), Sudan Archives(alternatieve R&B, viool), Ray Fuego(hiphop), Optimo(house/techno), Pender Street Steppers(zonnige alternatieve house/disco/etc), John Maus(Synth Pop, Rock), Jlin(experimentele footwork), Container(industrial techno/geflipt), Altin Gün(psych) zijn toffe kleinere namen. Bks heeft ieder jaar best wel prima namen voor in de nacht, maar dat zou wat mij betreft wel wat uitdagender mogen. Hoop dat ook hier wat tussen zit :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
@visdave34 niet helemaal wakker, zie nu dat je het over bks had :). Toch even wat aanraders: Umfang(electro/techno), Shanti Celeste(house), Sudan Archives(alternatieve R&B, viool), Ray Fuego(hiphop), Optimo(house/techno), Pender Street Steppers(zonnige alternatieve house/disco/etc), John Maus(Synth Pop, Rock), Jlin(experimentele footwork), Container(industrial techno/geflipt), Altin Gün(psych) zijn toffe kleinere namen. Bks heeft ieder jaar best wel prima namen voor in de nacht, maar dat zou wat mij betreft wel wat uitdagender mogen. Hoop dat ook hier wat tussen zit
1f642.svg
Haha, en nu geantwoord in het Fortarock topic! ?
Maar thanks weer voor de input, wordt zeer gewaardeerd! Had er al een paar uit je lijstje op mijn radar (Umfang, Optimo, John Maus en Altin Gün met name), maar zal de rest ook zeker eens checken.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.505
Hehe, eindelijk. Zal ook wel meteen het tijdschema bij komen, al laat die zich raden natuurlijk.
Sprankje hoop op Fleddy Melculy op de zaterdag.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Nog één naam voor de zaterdag en drie voor de vrijdag. Ben benieuwd.
Al met al vind ik het programma niet heel goed. Ik mis nog wat maar vrees dat het wat kleine aanvullingen zijn.
Nog een uurtje geduld....

Lemmy staat bij de aankondiging op FB. Misschien een hint naar Phil Campbell and the Bastard Sons? Zou leuk zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Nog één naam voor de zaterdag en drie voor de vrijdag. Ben benieuwd.
Al met al vind ik het programma niet heel goed. Ik mis nog wat maar vrees dat het wat kleine aanvullingen zijn.
Nog een uurtje geduld….

Lemmy staat bij de aankondiging op FB. Misschien een hint naar Phil Campbell and the Bastard Sons? Zou leuk zijn.

Of The Scorpions met de drummer.. haha
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.505
LAATSTE NAMEN FORTAROCK 2018

Dragonforce, Suffocation, Týr, VUUR, BETRAYING THE MARTYRS en For I Am King ook naar FortaRock 2018, line-up compleet!

Door omstandigheden waar we zelf geen grip op hebben zijn we genoodzaakt Thy Art Is Murder en Mantar te verplaatsen naar de zaterdag. De show van Kreator verhuist naar de vrijdag. Uiteraard verdient dit niet de schoonheidsprijs en daarom bieden wij de fans de mogelijkheid om hun tickets (tegen de reeds bestaande meerprijs of gedeeltelijke teruggave) om te zetten in een combi- dan wel vrijdag- of zaterdagticket. Hierover worden de kaartkopers vandaag persoonlijk geïnformeerd per mail.

Officiële tickets: http://bit.ly/FortaRock2018-Tickets
Event: FortaRock 2018
Meer info: www.fortarock.nl

---
LAST NAMES FORTAROCK 2018

DragonForce, Suffocation, Týr, VUUR, Betraying The Martyrs and For I Am King have been added to the line-up, which is now complete!

Due to circumstances beyond our control, we are forced to move Thy Art Is Murder and Mantar to the Saturday. The Kreator show moves to the Friday. We offer the fans the possibility to convert their tickets (against the already existing additional price or partial refund) into a combination or Friday or Saturday ticket. Ticket buyers will be informed by mail personally today.

Official tickets: http://bit.ly/FortaRock2018-Tickets
More info: www.fortarock.nl
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.505
Dragonforce, super. Vuur wel leuk. Rest ken ik niet goed.
Kreator voor mij geen gemis.

Mooi dat er weinig overlap is met de graspop vrijdag. Sterker nog, volgens mij helemaal geen overlap!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Heeft iemand een idee tot hoe laat Fortarock normaal gesproken duurt (met name de zaterdag)? Ik overweeg een dagkaartje maar moet nog wel met OV thuis kunnen komen. Ze hebben me toch verrast met de zaterdag en dan met name door het gebrek aan overlap met Graspop. Nightwish, Opeth, Alestorm, Satyricon, Dragonforce, Vuur en IGORR allemaal niet op GMM en dan persoonlijke favorieten DOOL, Baroness en Avatar voor de dubbel. Genoeg voer voor een prima dag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken