@ Landgraaf (even geen quote anders wordt het een hele lap). Eens met je analyse, juist door de beperkte line-up waar zeker mooie namen in zitten maar voor metalliefhebbers net weer te weinig naar hun smaak blijft het een net niet festival. Metalheads zijn inderdaad kritisch en relatief eenkennig in hun muzieksmaak (dit is heel generaliserend, ik weet het) en een meerdaags festival met een brede programmering heeft daarom een grotere kans om meer publiek aan te trekken. Daarom ga ik graag naar Graspop, dingen als hardcore en metalcore kunnen me moeilijk bekoren maar er staat wel veel progressief, symfonisch, sludge en 'rock' om mij meer dan te vermaken.
Kortom, ik ben erg benieuwd hoe de metalfestivalmarkt de komende jaren gaat bewegen. De expansiedrift van Download zorgt in ieder geval al internationaal voor een verschuiving. Zo lang ze maar van Graspop afblijven
Kortom, ik ben erg benieuwd hoe de metalfestivalmarkt de komende jaren gaat bewegen. De expansiedrift van Download zorgt in ieder geval al internationaal voor een verschuiving. Zo lang ze maar van Graspop afblijven