Pinkpop 2025

Nou, dat is wel een heel fijne ontwikkeling. Nog steeds meer voorstander van de opstelling voorheen, maar die trechter aan de ene kant van het terrein is zo wel minder een probleem.
Precies, dat echt super dat ze er wat mee doen, een betere doorstroming aan beide kanten podium is erg fijn.

De podia tegen over elkaar vindt ik wel beter dan hoe ‘t vroeger was met tent naast hoofdpodium. Toen was doorstroming daar vaak niet te doen

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Ja, je hoeft zo niet meer diagonaal over het veld te hupsen (want we weten allemaal dat linksvoor het 'rustigste' is he haha). Echt perfect.

Podia tegenover elkaar is op deze manier opeens helemaal prima!

Nou, dat is wel een heel fijne ontwikkeling. Nog steeds meer voorstander van de opstelling voorheen, maar die trechter aan de ene kant van het terrein is zo wel minder een probleem.
Ik zelf heb de oude opstelling nooit meegemaakt, maar ik denk dat ze het podium in ieder geval niet gauw meer gaan omdraaien. Zoals ze zelf zeggen kunnen ze nu eigenlijk ook de noordafsluiter een volwaardig veld geven als een headliner, en daardoor ook grotere artiesten neerzetten (zie Sam Smith, en ook een komend jaar Korn). En daar ben ik het wel mee eens. En nu de doorgang is verbeterd wordt het helemaal top!

Ik zelf heb de oude opstelling nooit meegemaakt, maar ik denk dat ze het podium in ieder geval niet gauw meer gaan omdraaien. Zoals ze zelf zeggen kunnen ze nu eigenlijk ook de noordafsluiter een volwaardig veld geven als een headliner, en daardoor ook grotere artiesten neerzetten (zie Sam Smith, en ook een komend jaar Korn). En daar ben ik het wel mee eens. En nu de doorgang is verbeterd wordt het helemaal top!
Ja, zelf heb ik eigenlijk alleen bij Stromae en Kensington meegemaakt dat de oude opstelling te klein was. Ik denk dat een Sam Smith, Editors, Machine Gun Kelly nog wel zouden kunnen in de oude opstelling.

Ik snap ook wel de eenvoud van het enorme veld met twee grote podia naar elkaar toe, maar het komt wat mij betreft de sfeer niet ten goede door alle mensen die dan de hele dag op dat veld bivakkeren.

Maar goed, deze ontwikkeling is in ieder geval positief. En zoals @RalphiePinkpop aangeeft, komt ook alles met een fijne en minder fijne kant. Mij staat niet zo helder dat een bottleneck ontstond bij de oude locatie van de tent, maar ook bijvoorbeeld grote massa's die na een sub naar de mainstage moeten kan voor problemen zorgen.

Ja, zelf heb ik eigenlijk alleen bij Stromae en Kensington meegemaakt dat de oude opstelling te klein was. Ik denk dat een Sam Smith, Editors, Machine Gun Kelly nog wel zouden kunnen in de oude opstelling.
Het probleem is niet zo zeer dat het veld te klein is als het podium terug wordt omgedraaid, het is dat je in de huidige opstelling acts beter kan overtuigen om op die spot te gaan staan, omdat ze meer publiek bereiken. Bij Sam Smith en Editors weet ik niet of ze akkoord waren gegaan met dat slot als het podium was gedraaid.

Het probleem is niet zo zeer dat het veld te klein is als het podium terug wordt omgedraaid, het is dat je in de huidige opstelling acts beter kan overtuigen om op die spot te gaan staan, omdat ze meer publiek bereiken. Bij Sam Smith en Editors weet ik niet of ze akkoord waren gegaan met dat slot als het podium was gedraaid.
Hmm. ik ben toch geneigd dat artiesten daar niet zo mee bezig zijn, hooguit de daadwerkelijke positie in de timetable. Sam Smith stond links- of rechtsom niet op hetzelfde podium als de grote headliner van die dag.

Users who are viewing this thread