mag idd wel weer een nieuwtje bij...Met een nieuw album bijna op zak en nog ruime voor Black Metal op het festival verwacht ik Dimmu Borgir nog wel.
Verder is het alweer een tijdje stil. Lijkt niets meer van nieuws te komen deze week. Aangezien ze iedere maand wel iets bekend maakten
verwacht ik dinsdag nieuws.
via facebook FortaRock
In samenwerking met Verve zijn we een online community gestart waarbij je als speciale FortaRock-Ambassadeur toffe beloningen kunt verdienen. Als officiële ambassadeur verkoop je tickets aan je sociale netwerk (met korting) en zo verdien je punten. Deze punten kun je inruilen tegen te gekke beloningen, zoals een meter bier, een M&G, backstagerondleiding en meer. Met als klapper 2 overnachtingen in het naast het Goffertpark gelegen Sanadome Hotel, incl. 2 VIP-tickets voor FortaRock 2018. Schrijf je in via onderstaande link en geef je FortaRock experience net dat beetje extra!
Krijg steeds meer het gevoel dat er zomaar binnen enkele jaren een Download Nederland zou kunnen zien, gezien de snelheid waarmee dit festival groeit. Als je kijkt naar Frankrijk heeft Download Parijs een gevoelige slag aan Hellfest uitgedeeld qua line-up, Download wint daar wat mij betreft. In Nederland zijn nog steeds veel rockliefhebbers en de bands spelen allemaal graag in Nederland alleen er is geen goed festival (meer) om dit in de breedte te accommoderen. Dit zou wel het einde van Fortarock zijn en het einde van gitaren op Pinkpop, maar daar wordt al langzaam naar opgebouwd.
Weet iemand echter of Download ook een festival van Mojo is?
Niet Mojo, maar LiveNation...Krijg steeds meer het gevoel dat er zomaar binnen enkele jaren een Download Nederland zou kunnen zien, gezien de snelheid waarmee dit festival groeit. Als je kijkt naar Frankrijk heeft Download Parijs een gevoelige slag aan Hellfest uitgedeeld qua line-up, Download wint daar wat mij betreft. In Nederland zijn nog steeds veel rockliefhebbers en de bands spelen allemaal graag in Nederland alleen er is geen goed festival (meer) om dit in de breedte te accommoderen. Dit zou wel het einde van Fortarock zijn en het einde van gitaren op Pinkpop, maar daar wordt al langzaam naar opgebouwd.
Krijg steeds meer het gevoel dat er zomaar binnen enkele jaren een Download Nederland zou kunnen zien, gezien de snelheid waarmee dit festival groeit. Als je kijkt naar Frankrijk heeft Download Parijs een gevoelige slag aan Hellfest uitgedeeld qua line-up, Download wint daar wat mij betreft. In Nederland zijn nog steeds veel rockliefhebbers en de bands spelen allemaal graag in Nederland alleen er is geen goed festival (meer) om dit in de breedte te accommoderen. Dit zou wel het einde van Fortarock zijn en het einde van gitaren op Pinkpop, maar daar wordt al langzaam naar opgebouwd.
Probleem van FortaRock om een Download festival te worden, is het probleem “camping”?
De mogelijkheden van festivalcamping zal beslissend zijn om op Goffertpark te blijven en meerdaags te concurreren met de Graspops, Hellfests, en de Downloads…
Zo in deze opzet, of eendaags, zal de grote van het festival beperkt blijven.
Na deze editie zal moeten blijken of de organisatie tevreden is met het aantal bezoekers.
Zijn ze tevreden, gaan ze volgend jaar waarschijnlijk op zelfde voet organiseren… (ik geloof niet dat de vvk heel slecht verloopt)
Anders… denk ik idd dat het wel eens afgelopen kan zijn met FortaRock.
Dit jaar, aan het aanbod ligt het in ieder geval niet…
DennisvdBr wrote:
Probleem van FortaRock om een Download festival te worden, is het probleem “camping”?
De mogelijkheden van festivalcamping zal beslissend zijn om op Goffertpark te blijven en meerdaags te concurreren met de Graspops, Hellfests, en de Downloads…
Zo in deze opzet, of eendaags, zal de grote van het festival beperkt blijven.
Na deze editie zal moeten blijken of de organisatie tevreden is met het aantal bezoekers.
Zijn ze tevreden, gaan ze volgend jaar waarschijnlijk op zelfde voet organiseren… (ik geloof niet dat de vvk heel slecht verloopt)
Anders… denk ik idd dat het wel eens afgelopen kan zijn met FortaRock.
Dit jaar, aan het aanbod ligt het in ieder geval niet…
Klopt! Een camping doet men zijn uiterste best voor. Zie ook FB. Het lijkt niet te lukken en zal van invloed zijn op de kaartverkoop inderdaad.
Aan het aanbod ligt het zeker niet nee maar wel aan de programmering.
Een band als Judas Priest (oude meuk trekt volk) weer in een zaal plaatsen is niet handig.
Commerciëlere bands als Bullet For My Valentine (nieuwe meuk trekt jong volk) weer in een zaal plaatsen is niet handig.
Zo gaat het al jaren…
Joslittel wrote:
Hoezeer ik een Download NL zou toejuichen, verwacht ik dat juist niet, en wel hierom:
Het lijkt erop dat de doelgroep, ten eerste, zeer kieskeurig is als het op metal aankomt. Ten tweede lijkt de doelgroep meer van kleinschalig te houden.