Festivalkeuze 2016

Zeker:

Rock am Ring

Baal er nog steeds van dat ik dan op vakantie ben. Volgend jaar ben ik er sowieso bij denk ik.

Zeker:
Zaterdag Pinkpop
Weekend Graspop

Waarschijnlijk:
Vrijdag Werchter

Misschien:
De vrijdag (of beide dagen) van Groezrock als ik mensen mee kan krijgen

Zeker:
-Le Guess Who?
-In ieder geval 1 van BKS/DTRH weekend

Waarschijnlijk:
-Werchter zaterdag, maar nu het ineens uitverkocht is moet ik nog even hopen op ticketswap
-achter de bar werken op nog te bepalen festivals

Zeker
Paaspop
Pinkpop
Best Kep Secret
Down The Rabbit Hole
Zwarte Cross (Vrijdag)

Hopelijk:
Nos Alive
Lowlands of heeeeel misschien nog Pukkelpop

En in de najaars festivals zie ik dan wel weer.
Ik heb nog geen tentfeest op de planning staan trouwens.

Zeker:
Dauwpop
Misschien
Rock Werchter (weekend) of Pinkpop (weekend)
Bevrijdingsfestival (locatie ben ik nog niet helemaal over uit, afhankelijk van de namen)

Vrij lege agenda qua festivals dit jaar waarschijnlijk... :(

Vrij lege agenda qua festivals dit jaar waarschijnlijk…
frownie.png

Jammer x( . Misschien zijn er nog kaartjes voor pinkpop op ticketswag

Zeker
Paastentfeest
Wielerrondetentfeest
Pinksterententfeest

Misschien
Midzomertentfeest
Hardstyletentfeest

Zeer content met deze planning

2017:

Ruis Festival:
Klein festival op het oude Floriade terrein in Grubbenvorst/Venlo. Woon in de buurt en voor maar €25 euro een weekend met wat vrienden vermaak ik me er wel.

Best Kept Secret:
Ga dit jaar voor het 5de jaar. Vermaak me er elke keer meer dan prima, en heb er vertrouwen in dat het ook dit jaar weer genieten word! Verheug me vooral op Radiohead, Arcade Fire, King Gizzard & The Lizard Wizard, Run The Jewels, Thurston Moore, Vatican Shadow, The Parrots, Floating Points, Girl Band, Soulwax tot nu toe

Melt! Festival:
Geweldig festival, zijn met vrienden in 2015 ook geweest. Een geweldige sfeer, geweldige mensen en een geweldige locatie. We reizen en slapen met de MIxery Melt Train, vorige keer echt een geweldige ervaring. Elke keer wanneer je met je ogen knippert, mis je iets op dit festival! Verheug me vooral op o.a. Richie Hawtin, Bonobo, Jon Hopkins, Modeselektor tot nu toe

Pukkelpop:
Een festival waar we nu al voor het 4de jaar op rij met een grote groep vrienden heen gaan, elk jaar valt er wel een redelijke route uit te stippelen om me 3 dagen te vermaken. Verheug me tot nu toe vooral op: PJ Harvey, Moderat, Interpol, Black Lips, Band Of Horses, Julia Jacklin, The XX.

2017:

Zeker:

Mad Cool Festival Madrid: Vakantie geboekt met vrienden na het zien van deze line-up, nieuw festival (pas de 2e editie) dat er zeer aantrekkelijk uit ziet, gecombineerd met een kleine vakantie in Spanje. In ieder geval een mega grote kans op mooi weer, wat vorige festivalzomer hier in de Benelux nogal tegen viel. Ik verheug me vooral op Foals en Moderat en (toch een beetje) de Foo Fighters.

Lowlands: Met dezelfde groep als vorig jaar, plus nog een hele hoop andere mensen. Gewoon lekker een weekend festivallen met vrienden om het einde van de zomervakantie in te luiden. Oh en die line-up mag er ook zeker zijn.

Twijfel:
Paaspop: We zijn nog aan het plannen of het mogelijk is, maar ik probeer het toch best wel te pushen aangezien ik echt niet langer kan wachten op festivals.
Pinkpop: Als ik voor een laag prijsje een ticket kan scoren net als vorig jaar mogelijk is (denk aan 100/115 euro) dan ga ik hoogstwaarschijnlijk wel, aangezien toch genoeg leuks staat. Als een combi het niet wordt ga ik waarschijnlijk voor een maandagticket, aangezien ik Liam Gallagher en Biffy Clyro wil zien.
Best Kept Secret: Weet over een tijdje pas of ik kan gaan, hopelijk is het dan nog mogelijk een ticket te krijgen op Ticketswap, is nu namelijk vrijwel onmogelijk

En nog een hoop gratis meuk zoals Appelpop en Bevrijdingsfestivals

Joris wrote:
Best Kept Secret: Weet over een tijdje pas of ik kan gaan, hopelijk is het dan nog mogelijk een ticket te krijgen op Ticketswap, is nu namelijk vrijwel onmogelijk

Moet je even mee oppassen. Die tickets staan op naam, als je het ticket via Ticketswap koopt moet de verkoper nog meewerken om de naam te veranderen.

Owh shit dat wist ik nog niet. Thanks!

Zeker:
Rock Werchter
Radiohead, Arcade Fire, Lorde, Alt-J, Above & Beyond, Foo Fighters.. Genoeg redenen om terug te keren naar de wei. Wel nog steeds geen combi ticket (+hive) gevonden maar stond redelijk vroeg op de wachtlijst..

Nos Alive
The xx, Depeche Mode, Foo Fighters (weeral hehe) en hun zeer sterke undercard + de prijs hebben mij totaal overtuigd om dit Portugees avontuurtje is te proberen. De twijfel voor Mad Cool zat er eigenlijk echt wel in, zeker als je naar die line up ook kijkt maar de meerderheid van de groep verkoos Nos boven Mad Cool dusja.

Twijfel:
Down The Rabbit Hole
Ondanks de zeer sterke en leuke undercard weer ben ik nog niet geheel overtuigd, er staan een resem zeer leuke namen op de affiche maar ik wacht nog even af.

Dour
Justice !!!! Die zondag zou ik héél graag willen gaan, misschien zelfs combi-ticket moest de rest van de dagen me overhalen. Voor nu ben ik enkel geïnteresseerd in Solange, NAS, Vitalic, TDCC, Mome, Russ en Tchami. En heb eigenlijk geen idee of ik 5 dagen lang DOURUUUHHH kan uitstaan.

Pukkelpop / Flow Festival
Ligt aan de hoeveelheid herexamens ik heb en of juist op die dagen herexamens zou hebben. Heb er nu 2 dus de kans bestaat dat ik bv de 18e en de 22e herexamen zou kunnen hebben en dan kan er wel een kruis gemaakt worden. Moest ik 1 dag kunnen, dan wordt het donderdag :')

Thomas wrote:
Joris wrote:
Moet je even mee oppassen. Die tickets staan op naam, als je het ticket via Ticketswap koopt moet de verkoper nog meewerken om de naam te veranderen.
Owh shit dat wist ik nog niet. Thanks!

Pin me hier niet op vast maar elke keer dat ik tickets heb gekocht op naam wordt hier vrij minimaal op gecontroleerd. Radiohead was daar wel een goed voorbeeld van. Groots aangekondigd op naam en strenge controle maar dat valt gewoon niet te doen.
Komt wel goed denk ik maar ze staan inderdaad op naam. Zelfs de adressen en geboortedatums heb ik moeten opgeven dacht ik?

Gelukkig kun je via ticketswap de mensen ook via facebook bereiken. Ze moeten die ticket dan wel snel offline halen.

Zeker;

Retropop
Iets waar mijn vriendin bij mee wil. Ik heb haar ooit een keer meegenomen naar pinkpop maar dat vond ze te groot en te lang. Dus nu met wat leuke bands voor beide soms een eendag festival uitzoeken.

Rock Werchter
Hadden mij met de headliners (FF en SOAD!) al overtuigd en ga me ook met de rest van de namen meer dan vermaken.

Bospop
Allen de zondag want die zaterdag ga ik al naar Van the Man. Zelfde verhaal als bij Retropop maar dan met mijn vader. Proberen elk jaar een festival(dagje) te doen ergens.

Tuckerville
Op fietsafstand Triggerfinger kijken met een gezellige groep.

Ik was er ook vroeg bij hoor. De eerste dag werden we buiten gecontroleerd, bij binnenkomst zelfs 2 keer (we zijn wel 1 keer teruggelopen om bonnetjes te halen bij die kassa).

Etnisch profileren moet stoppen!!

Zekers
Rewire
Dagje Slowdive kijken. Pukkelpop gig van aantal jaar terug hoort bij de beste shows die ik ooit gezien heb.

Paaspop
Met verschillende caravans uit ons dorp ook dit jaar weer naar Paaspop. Meer voor de gezelligheid dan voor de muziek. Dus zuipen op de camping en dan eind van de middag naar het terrein trekken en dan de rest van de dag enkele acts checken. Hopen op goei weer en weer evenveel gezellig volk (brabanders heujj!!) als vorig jaar.
Must see: Sluwe Vos - Joris Voorn - Lookapony - Pulled Apart By Horses- Speedy J - The Amazons -The Veils - Yung Internet

Pinkpop
Ik ga al sinds 2013 naar Pinkpop en de afgelopen jaren is het meer veranderd in een familieweekendje deluxe waar ik niet zozeer meer voor de muziek kom. Altijd zeer gezellig en vriendelijk festival maar merk dat ik de afgelopen jaren maar enkele acts per dag check. Erg zin in de maandag!!
Must see: Biffy Clyro - System of A Down - Kings of Leon - Sum 41 - Richard Ashcroft - Rancid - Liam Gallagher -

Best Kept Secret
Sinds enkele jaren het prachtige festival voor liefhebbers van de alternatieve en spannende muziek. Ook de prachtige camping en locatie maken dit een heerlijk weekendje waar ik echt kom om diehard muziek te checken. Nog zeker onder het genot van een biertje maar daar is hier nou eenmaal minder tijd voor.
Must see: Radiohead - Arcade Fire - Run The Jewels - Agnes Obel - King Gizzard - Arab Strap - American Football - Weval - Thurston Moore - Cigarettes After Sex - Girl Band -

Valkhof
Heerlijk gratis festival. Sowieso weer een leuk dagje uitzoeken!

Lowlands
Na afgelopen jaar kan ik toch wel stellen dat dit mijn favoriete festival is. Heerlijk diverse line-up met een afwisseling van alle genre's, grote namen/kleine namen. Het over het algemeen jonge publiek vind ik erg prettig aangezien er genoeg energie is en iedereen ook tot in de late uurtjes zin heeft in een feestje. Heerlijke optredens overdag gezien en in de nacht genoeg plezier met fijne techno-acts. Kortom ik hoop weer evenveel te kunnen keten op Lowlands dit jaar.
Must see: Mumford & Sons - The XX - London Grammar - Migos - Moderat - Ben Klock - Death Grips - Future Islands - Sampha - Talaboman - Ty Segall -

Twijfels
Down The Rabbit Hole
Toch is de line-up weer erg sterk dit jaar. Ik ken zowat elke naam op het affiche en vooral Fleet Foxes laat me kwijlen. Helaas valt DTRH/RW de afgelopen klote met mijn studie dus het wordt sowieso een last-minute ticketswapje als ik ga. Maar ik wil erg graag!!

Woo-Hah
Misschien een dagje vrijwilliger spelen.

Zwarte Cross
Afgelopen jaren 1 dagje geweest. Als er nog tickets te fixen zijn ben ik er misschien wel weer een dagje te vinden.

Mistyfields
Vorig jaar ontdekt door een heel fijne line-up. Mooie locatie en lekker dichtbij. Dus ook dit jaar weer eventjes goed in de gaten houden.

Overige festivals sluit ik niet uit aangezien ik graag nog mijn vakantie wat opvul. Kijkend naar de centjes en tijd ga ik dat dus nog mooi bepalen.
Tips zijn altijd welkom!!

Ey netjes Wessel en Thomas. Ga vooral ook niet alleen Slowdive kijken, de line-up is kapot goed. Ik ben er drie dagen bij, en Matthijs loopt er als het goed is ook ergens rond! Wellicht zie ik jullie!

Users who are viewing this thread