Festileaks Geruchtenkeuken - Headliners 2019

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.351
1.807
Frank moet gewoon zaalshows gaan doen, die hoort gewoon niet thuis in een festival setting. Denk dat er maar een aantal festivals zijn waar die perfect tot z’n recht zou kunnen komen, want mogelijks kut/praatpubliek (zelfde geldt trouwens in bepaalde mate voor Bon Iver, maar die tourt dit najaar :D)

Ik snap wat je bedoelt, maar dit soort namen moet toch ook gewoon op festivals kunnen. Dit zijn namen die een line-up vervolmaken, ook vanwege hun exclusiviteit.

We laten ons toch niet dwarsbomen door eventueel kutpubliek ;-)
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.867
1.798
Coldplay ook al een tijd geen festivals gedaan…

Coldplay is min of meer te groot geworden voor de (meeste) festivals, die verdienen veel meer met 2x ArenA als een avondje Pinkpop, betwijfel het ten zeerste of ze dus festivals gaan doen. Maar niets is onmogelijk he
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Kijk...

mooi hoe de discussie hier op gang komt.
dit is de insteek van dit topic.

ik zal dan tzt / af en toe (of op verzoek) de eerste post in dit topic aanvullen c.q. wijzigen als overzichtlijst.

edit, een bericht over een vermeende tour in 2019 mag je uiteraard hier in het topic delen. of een gerucht (of via PM mag ook ;) )
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
539
183
gguuss wrote:
Coldplay ook al een tijd geen festivals gedaan…

Coldplay is min of meer te groot geworden voor de (meeste) festivals, die verdienen veel meer met 2x ArenA als een avondje Pinkpop, betwijfel het ten zeerste of ze dus festivals gaan doen. Maar niets is onmogelijk he

True, jammer wel. Voor het eerst gezien tijdens hun Viva la Vida tour. Daarna heb ik ze elk concert dat ze in de buurt gaven gezien en elke keer werd het eigenlijk minder leuk door o.a. de 'massaalheid'. Een Ahoy of Ziggo is nog knus te noemen vergeleken met een Arena of Koning Boudewijn.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Frank moet gewoon zaalshows gaan doen, die hoort gewoon niet thuis in een festival setting. Denk dat er maar een aantal festivals zijn waar die perfect tot z’n recht zou kunnen komen, want mogelijks kut/praatpubliek (zelfde geldt trouwens in bepaalde mate voor Bon Iver, maar die tourt dit najaar :D)

+ wij willen allemaal natuurlijk 1,5 uur of langer Ocean.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
klein stukje uit het Pinkpop 2019 topic gepakt, ivm een act die de zomertour van 2019 heeft ingetrokken??
interview in Avondgasten ( ca 17 minuten plus Rick de Leeuw over Pinkpop) is terug te kijken.
https://l1.nl/avondgasten-jan-smeets-weer-helemaal-klaar-voor-pinkpop-141709/

– Er is een band waarover al veel gesproken is, die de gehele zomertour van 2019 heeft ingetrokken.

Opvallend, er is een band die dus de hele zomertour in 2019 heeft ingetrokken.
Kan over Metallica of U2 gaan, echter zelf heeft Jan vaak Dire Straits, Fleetwood Mac en The Police genoemd.
Van Metallica is bekend dat ze zaalshows gaan doen.
U2 lijkt de festival-leg van de tour voor zich uit te schuiven, of is die compleet doorgestreept?
Dire Straits is al langer bekend dat er geen reunie komt.
Van Fleetwood is bekend dat ze gaan touren, maar onenigheid is geweest met Buckingham wat tot verlaten van de band heeft geleid. Misschien heeft alle gedoe daar omheen tot cancel tour geleid.
The Police, heel veel over gesproken, al veel berichten over geweest… Wellicht gaat ook het 40 jarig jubileum tourtje in 2019 niet door van de band.
 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
231
228
Ik droom dat Gambino nog ergens langskomst, ookal stopt hij wss na het album wat deze zomer uitkomt met zijn Childish Gambino-moniker. Helaas.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Uit het overzicht gehaald, Metallica en U2 ivm eigen concerten/zaalshows.
Dire Straits er definitief uit, reünie steeds onwaarschijnlijker.

Ed Sheeran toegevoegd, blijkbaar festivals in 2019.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Bon Jovi tour (stadions) in december 2018 in Australië.
De zomer van 2019 ligt open voor Europa!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.911
Twee toevoegingen vanuit de Graspop hoek: Aerosmith en Slipknot. Die laatsten zeggen volgend jaar met een nieuw album te komen en zijn dus een goede optie voor de hardere festivals. Aerosmith zegt een 50th anniversary tour te gaan doen, een classic rock act als deze past naar mijn mening eigenlijk op elk festival...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.911
Bon Jovi tour (stadions) in december 2018 in Australië.
De zomer van 2019 ligt open voor Europa!

Zou ik wel lachen vinden hoor. Volgens mij is de beste man nog aardig in vorm. Het is alleen niet zo’n festival act volgens mij? Wel eens gedaan, maar recent niet veel toch? Ik weet niet of daar een reden achter zit, of dat het gewoon tijd wordt dat hij weer eens langs komt...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Twee toevoegingen vanuit de Graspop hoek: Aerosmith en Slipknot. Die laatsten zeggen volgend jaar met een nieuw album te komen en zijn dus een goede optie voor de hardere festivals. Aerosmith zegt een 50th anniversary tour te gaan doen, een classic rock act als deze past naar mijn mening eigenlijk op elk festival…
Yep... idd
Heb ze op de lijst toegevoegd.
Vond in de "afscheidstournee" van Aerosmith in 2017 gek dat ze Benelux compleet oversloegen. Beide lijken me groot kanshebbers voor Graspop.
Aerosmith zal ook een mooie zijn voor Pinkpop. Zou ik persoonlijk een leukere vinden, al is het maar omdat ze er nog nooit stonden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.911
Dr. Hannibal wrote:
Twee toevoegingen vanuit de Graspop hoek: Aerosmith en Slipknot. Die laatsten zeggen volgend jaar met een nieuw album te komen en zijn dus een goede optie voor de hardere festivals. Aerosmith zegt een 50th anniversary tour te gaan doen, een classic rock act als deze past naar mijn mening eigenlijk op elk festival…

Yep… idd
Heb ze op de lijst toegevoegd.
Vond in de “afscheidstournee” van Aerosmith in 2017 gek dat ze Benelux compleet oversloegen. Beide lijken me groot kanshebbers voor Graspop.
Aerosmith zal ook een mooie zijn voor Pinkpop. Zou ik persoonlijk een leukere vinden, al is het maar omdat ze er nog nooit stonden.

Ik zie ze in Nederland ook wel Pinkpop doen hoor. België wordt de vraag, Werchter of Graspop. Als Graspop ook Kiss boekt kan het wat overkill zijn met de oudjes. Maar dat is het wel vaker natuurlijk.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Coldplay is een dikke deuk in je festivalbudget. Ik vraag me af of die ooit nog op festivals staan. Ik heb over bedragen en regelingen gehoord die niet voor de poes zijn. 2 miljoen euro per festivalshow. Een aparte backstage area en stage entrance bijvoorbeeld.....maar goed, Madonna zal het voor niet veel minder doen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
2 miljoen zou een Pinkpop of Werchter meteen neerleggen voor Coldplay. Er hebben op die festivals al duurdere acts gestaan. En het is ook niet heel veel duurder dan wat een Metallica, Muse of Rammstein vragen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.911
Laat Coldplay maar lekker wegblijven hoor. Prima band om lekker zn eigen stadionshows te doen, ik hoef ze niet op de festivalweide te zien.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
Laat Coldplay maar lekker wegblijven hoor. Prima band om lekker zn eigen stadionshows te doen, ik hoef ze niet op de festivalweide te zien.

Tja, dat kun je van bijna elke band zeggen, dat ze beter hun eigen optreden kunnen doen. Een ruime meerderheid van de Werchter/pinkpopgangers zou ze graag zien.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Coldplay is absoluut een gigantische publiekstrekker waar elk festival blij van zal worden. Van mij mogen ze ook wegblijven. Begonnen als een goede indieband zijn ze nu afgedaald naar de krochten van de vormloze commerciële pulp. Wat een prutmuziek maken ze tegenwoordig, doodzonde van een band met die kwaliteiten en talent. Voor het vele geld dat ze kosten heb ik liever een andere headliner of een stevig dagprogramma.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.911
Zou Roger Waters een optie zijn voor festivals volgend seizoen? Met de Us + Them tour heb je natuurlijk een prachtige Pink Floyd show, in feite. Niet een hele voor de hand liggende headliner misschien, maar een mogelijkheid om in de gaten te houden wellicht. Hij heeft nog geen tourdata in 2019, wat zijn plannen zijn is ook onduidelijk. Maar om de volgende redenen zie ik het wel werken:

- Hij verkoopt in ieder geval genoeg tickets, gezien de 2x Sportpaleis en 4x Ziggo Dome dit jaar
- Zijn productie zou, zonder alle schermen in de zaal, nog prima overkomen op een festivalpodium. Er moet wat gesneden worden, ook in de setlist, maar dat lijkt mij geen onoverkomelijk probleem.
- Aangezien de meeste grote namen die hier genoemd worden toch twijfelachtige reünie opties zijn (The Police, Fleetwood Mac, etc.) en anderen met redelijke tot grote waarschijnlijkheid zaalshows gaan doen (Metallica, Muse, Rammstein etc.), zal er door de grote festivals wellicht toch gezocht worden naar alternatieven. U2 en Coldplay lijken niet echt meer naar festivals te gaan, de nieuwe generatie headliners van Ed Sheeran, Pink, The Weeknd etc. zal toch een meer gevestigde naam ernaast nodig hebben om de verkoop goed te doen lopen en je oudere publiek te trekken.

Kortom, ik zie het nog wel gebeuren dat festivals als Glastonbury, Werchter, Pinkpop en anderen artiesten als Waters gaan benaderen. Of hij ja zegt is een tweede, maar het lijkt mij een interessante mogelijkheid. Het lijkt mij prachtig, al schat ik de kans niet heel hoog in. Ik zie het een beetje hetzelfde als Queen + Adam Lambert, die staan toch ook in het lijstje opties. Wat denken jullie?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken