Down the Rabbit Hole 2015

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Zijn er hier überhaupt mensen die mee willen speculeren over de namen die nog gaan komen?
Misschien leeft DTRH het niet heel erg momenteel, er lezen best wat mensen mee hoor :wink:

btw, Tom Odell, vindt je daarvan? Staat op Open'r.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik zie Interpol wel derde headliner zijn. Vorig jaar al BKS, en ik zie ze eerder hier in het donker headlinen dan Pinkpop 's namiddags in de zon.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Tom Odell, Alt-J en St. Vincent zijn van het Opener lijstje zeker mooie kanshebbers.

Verder maken Mø, James Blake en Julian Casablanca een mooie kans om te komen denk ik
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Alt-J kan je voor DTRH wel afschrijven. Uit de grootte van de namen op de website begrijp ik dat Damien Rice, The War On Drugs en Patti Smith headlinen. Mø heeft nog wat goed te maken voor BKS na haar afzegging vorig jaar. Dus misschien hebben die wel een streepje voor dit jaar.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Damien Rice, Patti Smith en The War on Drugs zijn ook best prima headliners. Niet voor mij, maar wel meer dan wat ik van DTRH verwacht had.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Ik denk en hoop dat er dit jaar wel wat meer toffe namen gaan komen. Ze kunnen groeien tot 35.000 man en hebben niet zomaar die Award geworden
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik denk en hoop dat er dit jaar wel wat meer toffe namen gaan komen. Ze kunnen groeien tot 35.000 man en hebben niet zomaar die Award geworden

Van al die andere festivals had ik nog nooit gehoord en volgens mij waren dat ook geen fantastische festivals. Zo sterk waren ze vorig jaar namelijk helemaal niet. Ik denk dat BKS over het algemeen er met de beste namen van door gaat, maar mss weet DTRH er nog wat van af te snoepen
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
We zullen het gaan zien wat de ontwikkelingen en eventueel verschuivingen qua bands gaat doen met BKS en DTRH
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik vind de eerste namen voor Down The Rabbit Hole briljant, ik ben benieuwd wat er nog komt. Voorlopig zijn er nog geen namen bekend voor BKS, dus ik vind mensen wel iets te voorbarig. We kunnen er wel veilig vanuit gaan dat er net als vorig jaar meer bands op BKS spelen dan op DTRH, maar qua kwaliteit vind ik dat ze elkaar weinig ontlopen hebben vorig jaar.

Alt-J kan je voor DTRH wel afschrijven. Uit de grootte van de namen op de website begrijp ik dat Damien Rice, The War On Drugs en Patti Smith headlinen.
Nee, zou ik niet zeggen. Vorig jaar deden ze dit ook, toen stond in eerste instantie MGMT als headliner, maar nadat Damon Albarn werd aangekondigd werd MGMT weer kleiner afgebeeld. Zie hier: https://web.archive.org/web/20140108234004/http://downtherabbithole.nl/
Ik denk dat we veilig kunnen zeggen dat er nog een headliner bij komt, zeker omdat ik denk dat Patti Smith (hoe geweldig ik haar ook vind) geen publiekstrekker is en alt-J lijkt me niet onlogisch. St. Vincent zou mooi zijn, maar het is geen headliner materiaal.

FKA Twigs zie ik ook nog wel gebeuren trouwens, bedenk ik me. Maar net zoals vele namen denk ik dat zowel BKS als DTRH die gaan proberen te krijgen.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Patti Smith gaat wel headlinen hoor. Kijk eens even hoe 'groot' ze bij andere festival geprogrammeerd staat.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik zie het, ja. Nou ja, in dat geval zullen de headliners wel ongeveer bekend zijn, denk ik? Damien Rice is sowieso headliner, Patti Smith dus blijkbaar ook en The War on Drugs? Nou ja, na vorig jaar zijn ze ook wel in de pikorde gestegen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik zie het, ja. Nou ja, in dat geval zullen de headliners wel ongeveer bekend zijn, denk ik? Damien Rice is sowieso headliner, Patti Smith dus blijkbaar ook en The War on Drugs? Nou ja, na vorig jaar zijn ze ook wel in de pikorde gestegen.

TWoD was al sub op BKS en toen waren ze nog niet eens onder het '3fm/mainstream-publiek' doorgebroken, dus die zullen wel headliner zijn
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Heb even festivals bekeken waarmee Down the Rabbit Hole veel overeenkomsten had vorig jaar en even een indeling gemaakt van artiesten die we mogelijk wel/mogelijk niet kunnen verwachten. Festivals zijn Bonnaroo, Open'er en Werchter. Vergeet ook niet dat, als DTRH en BKS net als vorig jaar 100% verschillend programmeren, dat veel van de kandidaten mogelijk daar spelen in plaats van DTRH.
(Ik kan van veel van de artiesten niet goed inschatten of ze passen op DTRH, maar heb vooral gekeken naar tourschema's; alhoewel ik natuurlijk wel metal en dergelijke eruit heb gefilterd)

Kandidaten:
My Morning Jacket
Hozier (zouden ze voor een tweede keer geprogrammeerd worden?)
Ben Harper
Flying Lotus
alt-J
Damian Marley
Eagles of Death Metal
St. Vincent

Artiesten om in de gaten te houden (weinig van touringschema bekend):
Frank Turner
Owen Pallett
DIIV
Sleater-Kinney
Future Islands (grote kans dat die naar BKS gaat)
Jonny Greenwood
Philip Selway
Nina Kraviz
Public Service Broadcasting
Viet Cong
Panda Bear
Savages
Tom Odell
Spoon
Caribou
Tove Lo
Mac DeMarco
Jack Garratt
James Blake
FKA Twigs
Oscar & The Wolf
The Notwist
Interpol
Jungle (Lijkt net ongunstig, maar mogelijk staan ze op Glastonbury)

Waarschijnlijk niet:
Jose Gonzalez (Lowlands)
Django Django (Lowlands)
Mó (Lowlands)
Flume (Amerika)
belle & sebastian (Amerika)
Gary Clark Jr. (Amerika)
Royal Blood (touren met Foo Fighters mee)
Swans (Enige show in NL in Doornroosje)
Run the Jewels (staat al op WooHah)
Kasabian (te groot)
Noel Gallagher (te groot)
Ben Howard (te groot)


Verdere aanvullingen zijn altijd leuk. :)
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Heb even festivals bekeken waarmee Down the Rabbit Hole veel overeenkomsten had vorig jaar en even een indeling gemaakt van artiesten die we mogelijk wel/mogelijk niet kunnen verwachten. Vergeet ook niet dat, als DTRH en BKS net als vorig jaar 100% verschillend programmeren, dat veel van de kandidaten mogelijk daar spelen in plaats van DTRH.
(Ik kan van veel van de artiesten niet goed inschatten of ze passen op DTRH, maar heb vooral gekeken naar tourschema’s; alhoewel ik natuurlijk wel metal en dergelijke eruit heb gefilterd)

Kandidaten:
My Morning Jacket
Hozier (zouden ze voor een tweede keer geprogrammeerd worden?)
Ben Harper
Flying Lotus
Run the Jewels (is er ruimte op DTRH voor hip-hop?)

Ben Howard
Kasabian
alt-J
Damian Marley
Eagles of Death Metal
Jose Gonzalez
St. Vincent
Swans

Artiesten om in de gaten te houden (weinig van touringschema bekend):
Noel Gallagher
Jonny Greenwood
Tom Odell
Spoon
Caribou
Tove Lo
Mac DeMarco
Jungle (Lijkt net ongunstig, maar mogelijk staan ze op Glastonbury)

Waarschijnlijk niet:
Flume (Amerika)
belle & sebastian (Amerika)
Gary Clark Jr. (Amerika)
Royal Blood (touren met Foo Fighters mee)

Verdere aanvullingen zijn altijd leuk.
icon_smile.gif

Ik denk dat je zekers in de goede richting zit met artiesten die misschien kunnen komen.

Voor mij persoonlijk hoop ik nog op James Blake, FKA Twigs en Oscar and the Wolf.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Heb even festivals bekeken waarmee Down the Rabbit Hole veel overeenkomsten had vorig jaar en even een indeling gemaakt van artiesten die we mogelijk wel/mogelijk niet kunnen verwachten. Festivals zijn Bonnaroo, Open’er en Werchter. Vergeet ook niet dat, als DTRH en BKS net als vorig jaar 100% verschillend programmeren, dat veel van de kandidaten mogelijk daar spelen in plaats van DTRH.
(Ik kan van veel van de artiesten niet goed inschatten of ze passen op DTRH, maar heb vooral gekeken naar tourschema’s; alhoewel ik natuurlijk wel metal en dergelijke eruit heb gefilterd)

Kandidaten:
My Morning Jacket
Hozier (zouden ze voor een tweede keer geprogrammeerd worden?)
Ben Harper
Flying Lotus
Run the Jewels (is er ruimte op DTRH voor hip-hop?)

Ben Howard
Kasabian
alt-J
Damian Marley
Eagles of Death Metal
Jose Gonzalez
St. Vincent
Swans

Artiesten om in de gaten te houden (weinig van touringschema bekend):
Noel Gallagher
Jonny Greenwood
Tom Odell
Spoon
Caribou
Tove Lo
Mac DeMarco
Jungle (Lijkt net ongunstig, maar mogelijk staan ze op Glastonbury)

Waarschijnlijk niet:
Flume (Amerika)
belle & sebastian (Amerika)
Gary Clark Jr. (Amerika)
Royal Blood (touren met Foo Fighters mee)

Verdere aanvullingen zijn altijd leuk.
icon_smile.gif

Altijd tof als iemand er zoveel moeite in steekt! Maar er kunnen er wel een aantal weg:

Swans speelt maar een show in NL en die is in Doornroosje. Run The Jewels staat in Tilburg. Hozier is net aangekondigd voor NSJ. MO zal eerder BKS worden om de geannuleerde show van vorig jaar goed te maken. Ook zet je er nog een aantal namen bij die voor DTRH zeker headliner zijn en de kans is groot dat we die al hebben, eventueel nog eentje en dat zal dan een kleinere zijn zoals Interpol of Alt-J bijvoorbeeld. Kasabian, Noel Gallagher en Ben Howard kunnen dus ook wel geschrapt worden.

 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Bedankt voor de aanvullingen, heb ze allemaal verwerkt in het lijstje. ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken