Down the Rabbit Hole 2015

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Iedereen hier doet echt alsof BKS het heiligste en vetste festival ooit is en alsof DTRH daar nooit in de buurt van gaat komen. Gelukkig verschillen smaken. Ik heb met de early bird actie mijn ticket al gescoord voor DTRH en als ik het lijstje nu zie ben ik zwaar tevreden!

Met het binnenhalen van Iggy Pop, FKA Twigs en Flying Lotus hebben ze mij in ieder geval wederom positief verrast.

 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ga maar een keer naar BKS dan begrijp je wat er zo heilig aan is. En de afgelopen 2 line ups waren beter dan die van DTRH en met dit programma staat het ook gewoon 3-1 voor BKS
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ja, Pascal, denk dat het vooral een verschillen van smaken is. Voor mij gaat de line-up van DTRH, die maar de helft zo groot is als BKS, toch gemakkelijk over die line-up heen. Punk-iconen, artiesten met de beste albums uit 2014, de beste psychedelica/experimentele muziek en aangevuld met exotische beats.
Dat een ander festival meer en duurdere acts heeft, maakt niet zoveel uit dan.

Het blijft trouwens spannend wat betreft de namen. Ik mis nog een hele hoop die ik wel verwacht te zien op één van beide festivals: Antony and the Johnsons, Father John Misty, Jessica Pratt, Panda Bear, Sleater-Kinney, Tobias Jesso Jr, Viet Cong, Years & Years.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Was Panda Bear niet exclusief voor Where The Wild Things Are?
Father John Misty mag van mij ook nog wel komen (liever BKS, maar die discussie wil ik verder niet voeren nu ;)), moet een leuke act zijn.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Was Panda Bear niet exclusief voor Where The Wild Things Are?
Voor zover ik weet niet, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik dat festival sowieso niet echt volg.

En het maakt me ook niet zoveel uit op welke van de twee festivals Father John Misty komt, maar als hij naar BKS gaat, dan hopelijk op de zaterdag (zou graag Death Cab for Cutie zien).
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Iedereen hier doet echt alsof BKS het heiligste en vetste festival ooit is en alsof DTRH daar nooit in de buurt van gaat komen. Gelukkig verschillen smaken. Ik heb met de early bird actie mijn ticket al gescoord voor DTRH en als ik het lijstje nu zie ben ik zwaar tevreden!

Met het binnenhalen van Iggy Pop, FKA Twigs en Flying Lotus hebben ze mij in ieder geval wederom positief verrast.
Nee, ik vind ook echt dat DTRH niet bij de lineup van BKS in de buurt komt. Headliners als Damien Rice en The War on Drugs waren al op BKS te zien, en de enige andere interessante namen die er verder staan zijn FKA twigs, Flying Lotus, Patti Smith, The Gaslamp Killer, Goat en Motorpsycho. Dat steekt gewoon nogal zwak af tegenover de +/- 25 artiesten die ik graag tot dolgraag wil zien op BKS. Daarnaast irriteert DTRH mij in alles wat zij doen, het op de markt brengen van het festival tot het met de grond gelijk willen maken van Best Kept Secret. Ik vind het geen tof festival.

Oja, en ik ga niet naar een festival om een kampvuur te bouwen, vlotten te maken en om in een halflege tent naar Damon Albarn te kijken.
 

Maskolnikov

Nieuw lid
4 feb 2015
1
0
Volgens mij hebben beide festivals een mooie start gemaakt qua affiche. Echt vergelijken is nu een beetje lastig, aangezien BKS vergeleken met DTRH zeker twee keer zoveel namen bekend heeft gemaakt tot dusverre. Allicht zit er dan meer te kiezen in het programma.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Ieder zo zijn ding. Ik heb heel veel verschillende festivals gezien, Lowlands, Rock Am Ring, Werchter, Bospop, Groezrock to name a few.

Ik vind Patti Smith, Iggy Pop en The War On Drugs stuk voor stuk betere headliners dan BKS. Met het binnenhalen van FKA Twigs en Flying Lotus een schot in de roos voor de nieuwere generatie die ik helemaal te gek vind. Als ze nu ook nog Jack Garratt, James Blake en Tom Odell neerzetten heb ik echt een te gek festival!

Maar laten we aub niet BKS of DTRH gaan afzeiken en vooral genieten van al het moois wat er gaat komen
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Het gehaat op DTRH begint echt treurige vormen aan te nemen, hoor. En dat DTRH bezig zou zijn met BKS te kleineren is echt spoken zien. De festivals houden rekening met elkaar, concurreren met elkaar, maar daar houdt het ook wel mee op.

De concurrentie is vooralsnog ook alleen maar positief voor de festivalbezoeker, waar DTRH er ook voor zorgt dat BKS scherp moet blijven (en andersom). De Early Bird tickets begin dit jaar, maar ook het feit dat BKS vorig jaar haar line-up met 20 acts uitbreidde is misschien wel een gevolg te noemen.

Sommige houden blijkbaar niet van de stijl van DTRH, met het hipje hopje, maar mij maakt het eerlijk gezegd niet zo uit wat de strategie is van een festival. Uiteindelijk ben ik daar gewoon met vrienden en niet met de organisatie aan het feesten.

Headliners als Damien Rice en The War on Drugs waren al op BKS te zien
Headliner alt-J was twee jaar geleden al op BKS te zien en vorig jaar was Babyshambles ook al op BKS... Try again. Dat verschillende festivals in de loop van de jaren namen delen lijkt me trouwens ook compleet gezond.

De namen van de twee festivals spreken beide blijkbaar een verschillend publiek aan, want voor mij is de huidige line-up echt een droom, waar ik de line-up voor BKS weinig inspirerend vindt.

EDIT
Nee, wacht. Ik kan wel weer de discussie aangaan enzo, maar dat is eigenlijk helemaal niet wat ik bedoel. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik het jammer vind dat er steeds zo negatief over DTRH wordt gedaan, terwijl het samen met BKS het festival met de allermooiste line-up van Nederland is.

Het is veel leuker als dit topic gewoon gebruikt wordt voor speculaties, bijvoorbeeld: er staan nu 7 namen dikgedrukt! Dit betekent misschien wel dat we nog twee middelgrote namen kunnen verwachten. Django Django en St. Vincent zouden mijn persoonlijke droom zijn, maar mogelijk is dat niet zo realistisch. :p
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Het gehaat op DTRH begint echt treurige vormen aan te nemen, hoor. En dat DTRH bezig zou zijn met BKS te kleineren is echt <em class="d4pbbc-italic">spoken zien. De festivals houden rekening met elkaar, concurreren met elkaar, maar daar houdt het ook wel mee op.

De concurrentie is vooralsnog ook alleen maar positief voor de festivalbezoeker, waar DTRH er ook voor zorgt dat BKS scherp moet blijven (en andersom). De Early Bird tickets begin dit jaar, maar ook het feit dat BKS vorig jaar haar line-up met 20 acts uitbreidde is misschien wel een gevolg te noemen.

Sommige houden blijkbaar niet van de stijl van DTRH, met het hipje hopje, maar mij maakt het eerlijk gezegd niet zo uit wat de strategie is van een festival. Uiteindelijk ben ik daar gewoon met vrienden en niet met de organisatie aan het feesten.

Headliners als Damien Rice en The War on Drugs waren al op BKS te zien

Headliner alt-J was twee jaar geleden al op BKS te zien en vorig jaar was Babyshambles ook al op BKS… Try again. Dat verschillende festivals in de loop van de jaren namen delen lijkt me trouwens ook compleet gezond.

De namen van de twee festivals spreken beide blijkbaar een verschillend publiek aan, want voor mij is de huidige line-up echt een droom, waar ik de line-up voor BKS weinig inspirerend vindt.

Ik ben het echt 100% met je eens!

Qua grote naam hoop ik op Incubus, fingers crossed.

Verder St. Vincent en Die Antwoord :)
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ze volgen tot zover de planning van vorigjaar, dus tweede week maart klinkt logisch. Het waren toen relatief kleine namen (Hozier, Rodrigo y Gabriela), dus dat verwacht ik nu wel weer.

Hoop nog op een top psychedelische act: Earth, Thee Oh Sees of Morgan Delt.

Daarnaast vind ik het eerder genoemde Jungle of Caribou een naam die goed zou passen.

En verder vrees ik dat Incubus en Die Antwoord te groot zijn voor wat er nog gaat komen. Vorig jaar hebben ze na februari niet meer acts van een dergelijke grootte aangekondigd. Alhoewel je natuurlijk niet weet wat ze dit jaar gaan doen :)
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Maar dat zegt niet direct zoveel volgens mij. Voor Guess Who worden niet echt exclusiviteitscontracten getekend. Had vorig jaar overlap met zowel BKS als DTRH. ;)
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Hoop idd nog op een paar toffe kleinere namen zoals Angus and Julia Stone, Jungle, Mø, Caribou, Jack Garratt.

Maar met de namen tot nu toe ben ik heel erg blij dus ik ga me sowieso vermaken
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Jungle op Pitch, dus die kunnen we waarschijnlijk afstrepen. Het is niet onmogelijk, maar wordt wel onwaarschijnlijker.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Maar dat zegt niet direct zoveel volgens mij. Voor Guess Who worden niet echt exclusiviteitscontracten getekend. Had vorig jaar overlap met zowel BKS als DTRH.
icon_wink.gif
Thee Oh Sees speelt daar in ieder geval wel exclusief.

Especially for One Night in Pandora, Thee Oh Sees will play an exclusive Dutch show. According to many, the band delivered one of most legendary shows of 2013 with their performance at Le Guess Who?.
http://leguesswho.nl/?action=openNews&path=/news/le-guess-who-presents-one-night-in-pandora-thee-oh-sees-pallbearer-noura-mint-seymali-more/
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kid wrote:</div>
Maar dat zegt niet direct zoveel volgens mij. Voor Guess Who worden niet echt exclusiviteitscontracten getekend. Had vorig jaar overlap met zowel BKS als DTRH.
icon_wink.gif


Thee Oh Sees speelt daar in ieder geval wel exclusief.

Especially for One Night in Pandora, Thee Oh Sees will play an exclusive Dutch show. According to many, the band delivered one of most legendary shows of 2013 with their performance at Le Guess Who?.

http://leguesswho.nl/?action=openNews&path=/news/le-guess-who-presents-one-night-in-pandora-thee-oh-sees-pallbearer-noura-mint-seymali-more/
Jammer voor de Nederlandse festivals, maar goed... ik zou toch al een kaartje voor MayDay kopen. ;) Bedankt voor de info!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken