Het gehaat op DTRH begint echt treurige vormen aan te nemen, hoor. En dat DTRH bezig zou zijn met BKS te kleineren is echt
spoken zien. De festivals houden rekening met elkaar, concurreren met elkaar, maar daar houdt het ook wel mee op.
De concurrentie is vooralsnog ook alleen maar positief voor de festivalbezoeker, waar DTRH er ook voor zorgt dat BKS scherp moet blijven (en andersom). De Early Bird tickets begin dit jaar, maar ook het feit dat BKS vorig jaar haar line-up met 20 acts uitbreidde is misschien wel een gevolg te noemen.
Sommige houden blijkbaar niet van de stijl van DTRH, met het hipje hopje, maar mij maakt het eerlijk gezegd niet zo uit wat de strategie is van een festival. Uiteindelijk ben ik daar gewoon met vrienden en niet met de organisatie aan het feesten.
Headliners als Damien Rice en The War on Drugs waren al op BKS te zien
Headliner alt-J was twee jaar geleden al op BKS te zien en vorig jaar was Babyshambles ook al op BKS... Try again. Dat verschillende festivals in de loop van de jaren namen delen lijkt me trouwens ook compleet gezond.
De namen van de twee festivals spreken beide blijkbaar een verschillend publiek aan, want voor mij is de huidige line-up echt een droom, waar ik de line-up voor BKS weinig inspirerend vindt.
EDIT
Nee, wacht. Ik kan wel weer de discussie aangaan enzo, maar dat is eigenlijk helemaal niet wat ik bedoel. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik het jammer vind dat er steeds zo negatief over DTRH wordt gedaan, terwijl het samen met BKS het festival met de allermooiste line-up van Nederland is.
Het is veel leuker als dit topic gewoon gebruikt wordt voor speculaties, bijvoorbeeld: er staan nu 7 namen dikgedrukt! Dit betekent misschien wel dat we nog twee middelgrote namen kunnen verwachten. Django Django en St. Vincent zouden mijn persoonlijke droom zijn, maar mogelijk is dat niet zo realistisch.