Down the Rabbit Hole 2015

James Blake en Jack Garratt beide op Pitch dus geen DTRH denk ik.

Gelukkig ga ik Jack Garratt 24 april in Rotterdam checken

Hieronder nog steeds mijn lijstje op basis van artiesten die op festivals staan waarmee DTRH vorig jaar veel overeenkomsten had.

Mogelijke artiesten:
St. Vincent
Mogwai
Beardyman
Caribou

Artiesten om in de gaten te houden (weinig van touringschema bekend):
Frank Turner
The Notwist
Owen Pallett
DIIV
Morgan Delt
The Horrors
Sleater-Kinney
Philip Selway
Nina Kraviz
Public Service Broadcasting
Savages
Tove Lo
Mac DeMarco
Interpol
Flume

Onwaarschijnlijk:
Hozier (DTRH2014)
Jungle (Pitch)
James Blake (Pitch)
Jack Garratt (Pitch)
Panda Bear (WTWTA)

En ik heb onder andere Viet Cong, Spoon, Tom Odell, My Morning Jacket van het lijstje gehaald, vanwege hun touringschema.

Vorig jaar was er ook overlap met Pitch (Little Dragon), dus zeker zo'n kleinere naam als Jack Garatt zou ik niet uitsluiten.

James Blake en Jack Garratt beide op Pitch dus geen DTRH denk ik.

Gelukkig ga ik Jack Garratt 24 april in Rotterdam checken
Oh, bedankt! En wow, ik had de line-up van Pitch echt nog niet goed bekeken blijkbaar. Wat is die goooooed!

Het zou wel in haar tourschema passen en mogelijk was ze eerder nog niet aangekondigd, omdat haar show in Paradiso nog niet was uitverkocht (inmiddels wel). Aan de andere kant is ze natuurlijk daarmee ook direct een goede kanshebber voor Best Kept Secret.
Dat is wel een beetje het gekke aan deze twee festivals. Er zijn wel acts die meer op het ene festival passen dan het andere (Libertines op BKS, King Gizzard op DTRH), maar in de praktijk kan het toch wel beide kanten op met de meeste artiesten.

Roisin staat tot nu toe in ieder geval op onder andere Sonar, maar daar staan acts die zowel op BKS (Kiasmos, Evian Christ, e.a.) als DTRH (FKA Twigs, Flying Lotus, e.a.) staan.

Het kan dus nog alle kanten op ;) Maar goede suggestie desalniettemin!

(Pascal, ook zo jaloers op de Werchter-namen?)

Dat denk ik dus niet. Dat er een aparte zaalshow is aangekondigd betekend denk ik dat geen festival interesse had in die naam. Dus ik zeg eerder nog een tweede zaalshow dan dat ze op BKS of DTRH staat.

In België is haar optreden op Werchter pas na het uitverkopen van haar show in AB aangekondigd. Nu is ze dus toch weer lekker in de buurt dat weekend en is inmiddels haar show hier ook uitverkocht... dat vind ik niet het onwaarschijnlijke gedeelte ervan.

Wel hebben haar soloshows een behoorlijk hoog prijskaartje (40eu) en ik verwacht eigenlijk niet meer nieuwe namen van bands die zichzelf boven de 25 euro verkopen. Vorig jaar werden er na februari nog bands als Temples, tUnE-yArDs en Parquet Courts aangekondigd. Dat zijn natuurlijk erg goede namen, maar het zijn met een gemiddelde entreeprijs van 15 euro geen dure namen.

En dat Roisin dan op Werchter staat... tsja, die hebben natuurlijk een groter budget dan DTRH/BKS. ;)

Dat denk ik dus niet. Dat er een aparte zaalshow is aangekondigd betekend denk ik dat geen festival interesse had in die naam. Dus ik zeg eerder nog een tweede zaalshow dan dat ze op BKS of DTRH staat.

Ze heeft in Belgie ook een zaalshow half mei + Rock Werchter, dus het kan natuurlijk wel.

Ze heeft in Belgie ook een zaalshow half mei + Rock Werchter, dus het kan natuurlijk wel.

Oh, dat wist ik niet.

Vind het wel een naam die goed bij DTRH zou passen, en anders inderdaad misschien voor BKS.

(Pascal, ook zo jaloers op de Werchter-namen?)

Jazeker. Ik ben er vorig jaar geweest en deze line-up vind ik sterker.

Ik laat me verrassen door de laatste toevoegingen binnenkort. Ik ga in ieder geval los bij FKA Twigs, Flying Lotus en The War On Drugs.

Jack Garratt heeft eindelijk een officiële video uit. Wat een baas is dat zeg!

De namen van Werchter zijn tot zover inderdaad een geweldige mix van artiesten, maar de prijs speelt ook een rol en het feit dat Werchter me twee doordeweekse extra kost. (En die tijd heb ik niet)

Die Antwoord ook naar Werchter.

Zijn denk ik ook iets te groot voor de laatste namen van DTRH maar zou wel echt te gek zijn

Die Antwoord verkoopt de HMH uit, dat zie ik geen enkele naam van DTRH doen (Heel misschien Damien Rice). Dus die zie ik echt niet komen.

Jack Garratt staat als ik me niet vergis ook al op Pitch, dus dat maakt de kans een stuk kleiner(alhoewel niet nul). Ik denk inderdaad dat we qua formaat niet veel meer hoeven te verwachten de laatste aankondiging(en). Ik overweeg toch om(naast BKS) hiervoor kaarten te halen. Het festival zelf zit me nog altijd niet lekker maar ze hebben wel enkele prachtige namen geprogrammeerd, en misschien weten ze me ter plekke over te halen.

Vorig jaar kon je een week voor DTRH heel goedkoop een kaartje scoren. De Line-up is dit jaar wel beter. Maar verkoopt toch nooit uit dus als het kan zou ik wachten tot er misschien wel iets moois op Ticketswap verschijnt. Vorig jaar 65 euro voor één comebi als ik me niet vergis :) al is het natuurlijk wel vroeg om het daar nu al over te hebben.

Met de aankondiging van Calexico voor Northside is dat een goede kanshebber geworden voor Down to the Rabbit Hole en Best Kept Secret.

(En zou Deafheaven ook een kans maken? Het is denk ik iets te hard voor DTRH. Of: Clark of de Allah Las?)

Deafheaven zou wel echt te gek zijn zeg!!! Als je harde muziek gaan neerzetten mag LetLive ook wel komen dan

Users who are viewing this thread