Down the Rabbit Hole 2015

Geen Incubus op Pinkpop.

Ze zijn zekers te groot voor DTRH maar zou echt een fantastische stunt zijn als ze daar komen!!!!

Metronomy: grote kans zou ik zeggen. Ze staan de zaterdag van DTRH in Düsseldorff en ze hebben vooralsnog de vrijdag en zondag niks te doen. Lijkt me behoorlijk gesneden koek eigenlijk, gezien hun laatste album ook iets psychedelischer was dan hun vorige albums. ;)

Ik denk trouwens dat we volgende week nieuwe aankondigingen kunnen verwachten. Ze zouden niet te lang willen wachten na de aankondiging van BKS. Bovendien zitten ze dan op het schema van vorig jaar, toen ze in de eerste week van feb hun laatste headliner bekendmaakten (deden ze nu ook) en in de tweede week van maart. Logisch moment, lijkt me.
(Het was toen niet zo'n briljant lijstje namen, dus ik hou mijn hart vast :wink:)

Ik ga ook nergens meer vanuit en laat me lekker verrassen. Zou het wel fijn vinden als straks het programma compleet is, laat de voorpret maar beginnen

De vraag of er binnenkort nieuwe namen komen beantwoordt DTRH Twitter met het antwoord 'Jazeker!'. Alhoewel BKS heeft laten zien dat 'binnenkort' ook een maand kan betekenen, ga ik er toch maar even vanuit dat we volgende week echt nieuwe namen toegeworpen krijgen.

(Other Lives, zie ik ook nog wel gebeuren)

Muziek Menneke ‏@muziekmenneke
@DTRH_Fest Echt wel zin in. Maar waar blijven toch die nieuwe namen die 'binnenkort' en 'spoedig' komen? Jullie zijn een ontspannen club.

DownTheRabbitHole ‏@DTRH_Fest
@muziekmenneke We zijn idd heel ontspannen ;) Maar binnenkort komt er echt zeer spoedig aan...

Hehe. Ik denk dat het betekent dat ik ernaast zat. Volgende week dan hopelijk?

Roísín Murphy, Death From Above 1979, Blaudzun, Oscar and the Wolf, Clark, Ghostpoet, Omar Souleyman, Rhye, Benjamin Booker, Orkesta Mendoza en GANZ zijn vandaag bevestigd.

Het zijn goede namen, erg goed. Maar ik heb wel het idee dat de totale line-up nog niet zo in balans is. Clark, Flying Lotus, Patti Smith, FKA Twigs, Damien Rice, Roisin Murphy, Ghostpoet; het is geweldig, maar het zijn niet typische festivalnamen. Het zijn ook veelal namen die niet zo heel licht verteerbaar zijn. Voor muziekliefhebbers is het geweldig, interessant en spannend, maar voor de gemiddelde festivalbezoeker zal het denk ik wel even slikken zijn.

Een iets populairder geluid, zoals Foals, De Staat of Hozier had de line-up wel goed gedaan.

Voor mij persoonlijk is het gewoon een lijst vol spannende namen waar ik erg tevreden mee ben. Al zit er ook wel over na te denken er nog een festival naast te bezoeken. ;)

Het zijn goede namen, erg goed. Maar ik heb wel het idee dat de totale line-up nog niet zo in balans is. Clark, Flying Lotus, Patti Smith, FKA Twigs, Damien Rice, Roisin Murphy, Ghostpoet; het is geweldig, maar het zijn niet typische festivalnamen. Het zijn ook veelal namen die niet zo heel licht verteerbaar zijn. Voor muziekliefhebbers is het geweldig, interessant en spannend, maar voor de gemiddelde festivalbezoeker zal het denk ik wel even slikken zijn.
Een iets populairder geluid, zoals Foals, De Staat of Hozier had de line-up wel goed gedaan.

Kan me hier wel in vinden. Line-up is sowieso stukken beter dan die van vorig jaar.

Hah lol, door DTRH kom ik er achter dat Ghostpoet een nieuwe plaat heeft. Straks maar eens beluisteren.

Ik zie niet in op welke manier dit het festival ten goede zou komen. DTRH wil er uit springen als alternatief festival, en iedereen zit te wachten op edgy namen. Zolang het de verkoop niet dramatisch laat kelderen, mogen ze De Staat, Hozier en soortgelijken zo ver mogelijk weg houden.

Ik overweeg nog steeds om kaarten te halen. Waarschijnlijk wordt het de week vantevoren even kijken of op Ticketswap nog iets staat. Qua lineup hebben ze me dit jaar in ieder geval in positieve zin verrast.

Ik zie niet in op welke manier dit het festival ten goede zou komen. DTRH wil er uit springen als alternatief festival, en iedereen zit te wachten op edgy namen. Zolang het de verkoop niet dramatisch laat kelderen, mogen ze De Staat, Hozier en soortgelijken zo ver mogelijk weg houden.

Poppy of niet.

3 prima namen toch?

Ik was echt zo freaking blij toen ik de nieuwe namen zag!!!!

Roisin Murphy is al een mooi begin maar ff serieus fucking Rhye naar DTRH. :):):)

Verder kan ik Oscar and the wolf niet vaak genoeg zien en Clark is ook ernstig nice.

Ben het wel eens dat dit voor mij als muziekliefhebber fantastisch is en zeker niet mainstream maar daarom moet je ook niet naar DTRH gaan. Ik ga tot nu toe echt voor de apartere acts en niet eens voor de headliners.

Wauw!!!

Foals is inderdaad prima te doen, maar lassen niet zo goed in de huidige programmering. Hozier mag ver wegblijven, die zou een veels te hoge spot krijgen kijkend naar andere festivals, ik moet er niet aan denken dat dat ten koste gaat van Patti Smith of flylo oid. De staat zou er best mogen stan, die kosten geen drol en trekken geen ander publiek, die zij. Op ieder lokaal bierfeest te vinden.

Het valt me op dat DTRH dit jaar niet echt in kwaliteit afneemt per aankondiging. Bravo daarvoor.

Geen Fat Freddy's Drop, dus! Ik vind het zelf niet heel erg - niet kapot van hun muziek - en ben benieuwd naar wat er voor in de plaats komt.

Moet trouwens wel zeggen dat de twee hierboven gelijk hebben. Misschien moet ik me niet zo laten lijden door de mensen in mijn omgeving die roepen om 'grote acts', maar gewoon juist enthousiast zijn over een festival met zo'n spannende programmering. :)

Die afzegging ga ik prima overleven hoor, hopelijk komt er een andere act die ik toffer vindt.

Aangezien er bij de afgelopen nieuwe namen ook redelijk wat "grote" acts zaten zou Incubus het feest echt compleet maken

Ik acht de kans inmiddels wel kleiner. Eerder stonden er zeven namen in het groot op de website (waaronder de drie headliners), maar nu zijn het er zeven, wat zou kunnen duiden op: headliner, co-headliner, en de drie stage b-headliners. En dat zou ook de logische volgorde zijn. En dan is de kans op 'grotere' namen wel bekeken.

Zou ook in de lijn zijn met vorig jaar, wat een schema is dat DTRH tot dusver nog netjes volgt. En dat zou nieuwe namen betekenen over drie weken. Geen grote namen betekent overigens niet dat goede namen zijn uitgesloten. Vorig jaar werden in april nog Tune-Yards, Courtney Barnett, Tune-Yards en Temples aangekondigd.

Wat denken jullie dat we nog kunnen verwachten?
Kunnen we nog iets in de categorie van tinie tempah krijgen denken jullie?
en wanneer zou de dagindeling bekent worden?

+ Ryan Adams, Seasick Steve, Other Lives, Young Fathers, Natalie Prass, Jungle by Night, Roosbeef, zZz, Stu Larsen, CC Smugglers en Bomba Estéreo.

Geen slecht lijstje.

Ok na de namen van vandaag heb ik besloten om naar DTRH te gaan. Ik zat nog een beetje te twijfelen maar waarom? Een feestje moet je toch zelf een feestje maken en met deze line up moet dat vast wel goed komen.
Tot nog toe geen mensen gevonden die mee willen.. Zijn hier nog mensen die alleen en gaan en het wel gezellig vinden om met iemand te kamperen? Of mensen waarbij ik me tentje op kan zetten? (ow wat klink ik weer zielig :P)

Users who are viewing this thread