Rock Werchter 2025

(from Ken)

Forest fires in LA have shaken some things up. Some artists have delayed their tour until 2026. One of the reasons we are still waiting for new announcements.
Other reason: sales are running very smoothly. Even the saturday, because yeah, it is the Saturday and other days are sold out. Combi’s will sell out too. No pressure to announce early January.

Not a good evolution futurewise to get the best possible line ups. Pukkelpop is the same. Difficult times for the small Belgian festivals, but not for the big ones.

But… normally very soon more news.
Het forest fire excuus is zever gezien de andere festivals wel namen lossen.

De forest fire excuus is zever gezien de andere festivals wel namen lossen.
Kan zijn, maar je merkt wel dat elders er weinig krenten in de pap zitten. Mad Cool kondigde amper 6 namen aan. NOS is ook weer stil. Roskilde was prima maar zonder meer.
Op het vlak van iets aankondigen heb je zeker een punt. Maar wat stond er misschien klaar dat er uiteindelijk nu niet doorkomt? DTRH dat met Underworld moet komen lijkt me toch in zelfde context geplaatst te worden.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Kan zijn, maar je merkt wel dat elders er weinig krenten in de pap zitten. Mad Cool kondigde amper 6 namen aan. NOS is ook weer stil. Roskilde was prima maar zonder meer.
Op het vlak van iets aankondigen heb je zeker een punt. Maar wat stond er misschien klaar dat er uiteindelijk nu niet doorkomt? DTRH dat met Underworld moet komen lijkt me toch in zelfde context geplaatst te worden.
Tbf Mad Cool don’t really have anything left to announce now as it’s a day less

I am a little confused about the whole delay when they could announce a package without those couple of acts. I can’t actually think who would even be options for RW and now not touring… maybe Fall Out Boy or Paramore?!

Nee, ik heb het over dat die band elk jaar tourt, of toch héél vaak. Waarom ze nu wél boeken als je die al die vorige keren links liet liggen.
Verschillende redenen. KC tourt nu met 20 jaar Employment, een van hun bekendste albums. Zijn een huisband geweest dus bij een jubileum laten ze die misschien al sneller eens komen. KC komt zelf graag en is content met een lage spot, dus ideale vulling. En een band die veel volk trekt, sowieso zullen er opnieuw tienduizenden mensen zich een uurtje amuseren en uit volle borst meezingen met Ruby en co.

Touren laatste jaren wat minder, maar denk dat het vooral de nostalgiefactor is die ervoor zorgt dat ze er staan.

Vrijdag is het die Nieuwe Lichting op StuBru, dus morgen is het make or break.

Komaan, RW... Opener, Sziget, Pinkpop, Roskilde, NOS Alive, Mad Cool, DTRH, Graspop, Way Out West, Oya en zelfs Glastonbury zijn uit die winterslaap geraakt. 't Is eens aan jullie.

Ik denk helemaal niets deze week. Morgen heb je de 'aftermath' van de MIA's, waar zowat alle radiostations het over die muziekprijzen zullen hebben, toch? En vrijdag dan de Nieuwe Lichting... En zoals Jimmy al zei: het is niet dringend. De verkoop van Rock Werchter loopt als een trein.

Even iets anders tussendoor: ik las in de AB nieuwsbrief dat men er vanaf nu een samenwerking is aangegaan met Brouwerij Haacht en meer specifiek hun biermerk Super 8. Betekent dit dat Live Nation België helemaal niet meer samenwerkt met Inbev (Jupiler) of heeft dit Super 8-nieuws enkel betrekking tot de Ancienne Belgique?

Ik denk helemaal niets deze week. Morgen heb je de 'aftermath' van de MIA's, waar zowat alle radiostations het over die muziekprijzen zullen hebben, toch? En vrijdag dan de Nieuwe Lichting... En zoals Jimmy al zei: het is niet dringend. De verkoop van Rock Werchter loopt als een trein.

Even iets anders tussendoor: ik las in de AB nieuwsbrief dat men er vanaf nu een samenwerking is aangegaan met Brouwerij Haacht en meer specifiek hun biermerk Super 8. Betekent dit dat Live Nation België helemaal niet meer samenwerkt met Inbev (Jupiler) of heeft dit Super 8-nieuws enkel betrekking tot de Ancienne Belgique?
AB, inbev zal wel nog lang RW blijven

O leuk..nog wat meer vergane glorie op de affiche. Op mij komt zo een band als Kaiser Chiefs over als een zwaktebod. Een goedkope namiddagopvulling om de massa te plezieren die met weemoed terugdenkt aan hun jeugd tijdens 'I predict a Riot.'.

Op zich niks mis mee, maar het is Cola Zero.
Vergane glorie waar wel wat volk op afkomt. Trouwens nog meer? Vind dat dit jaar anders niet echt overdreven veel, integendeel. Het kunnen niet allemaal familiedag acts zijn toch? Voor ieder wat wils zoals altijd

Ook in de AB zelf dan? Want ik heb gelezen dat het AB cafe dat volgend jaar opent op de hoek van de straat zal voorzien door de Haachtbrouwerij.

In de AB zelf zou wel jammer zijn, toch niet de lekkerste bieren die ze daar maken, dan houden we het wel bij Zinnebir.

Laatst bewerkt:
Ook in de AB zelf dan? Want ik heb gelezen dat het AB cafe dat volgend jaar opent op de hoek van de straat zal voorzien door de Haachtbrouwerij.

In de AB zelf zou wel jammer zijn, toch niet de lekkerste bieren die ze daar maken, dan houden we het wel bij Zinnebier.
Volgens het artikel op HLN wel.

Volgens het artikel op HLN wel.
Ah inderdaad, en het was afgelopen zaterdag dus al zo waar ik zelf aanwezig was. Heb toen ook wel toevallig enkel Zinnebir gedronken.

Wie zet Pommelien Thijs nu op een line-up, zo'n Belgisch opvulsel dat je elk jaar overal kan zien om de massa te plezieren ;)

Met dat verschil dat Pommie elke zaal die ze in verkoop zet ook vult en met haar debuutplaat zowel commercieel als kritisch scoort en bijgevolg dus relevant is...

Je mag me gerust baiten, maar je probeert hier een appel met oude citroenen die al 20 jaar geen hitnotering gehad hebben te vergelijken.

Vergane glorie waar wel wat volk op afkomt. Trouwens nog meer? Vind dat dit jaar anders niet echt overdreven veel, integendeel. Het kunnen niet allemaal familiedag acts zijn toch? Voor ieder wat wils zoals altijd

Er is au fond ook niks mis met Kaiser Chiefs, dat soort acts mogen er staan voor de nostalgiefans. Mij doet het persoonlijk echter niks en hoop dat ze wat spannenders en frisser in de tenten hebben staan op dat moment.

So am I right in thinking if there’s not an announcement tomorrow it’s unlikely to be for another couple of weeks because they don’t announce the same days as Pukklepopp?

Ik kan het ‘niet deze week’ wel plaatsen als ze dan wel eindelijk volgende week zouden komen, maar ook dat zie ik dan niet gebeuren. Tussen de eerste naam en de ticketverkoop van PkP gaat RW toch niet doodleuk dat momentum breken met hun lading namen?

Dus is het niet deze week, dan is het snel eind februari. 😬

Users who are viewing this thread