Down the Rabbit Hole 2025

Eens dat de echt grote/mainstream namen ontbreken maar met Ichiko Aoba in deze worp hebben ze wel weer een van de meest interessante namen die volgend jaar touren weten te boeken

Op zich jammer dat Charli ontbreekt al past zij denk ik sinds BRAT niet echt meer bij het festival of iniedergeval de richting waar ze (weer) naartoe willen gaan. Zou je misschien eenzelfde mismatch krijgen als een paar jaar geleden met Burna Boy

Wat het is: als je Doechii en Charli XCX als headliner had geboekt, had iedereen Massive Attack of Underworld ernaast dikke prima gevonden. Zijn gewoon goede headliners die genoeg volk trekken. Maar het voelt gewoon minder spannend en makkelijk. De variatie in headliners en het gevoel van de dikke vis te pakken te hebben ontbreekt dit jaar.

Ik denk ook dat ze de vorm van namen bekendmaken een beetje hebben omgegooid. Vorig jaar 25 namen in de tweede worp, nu 11. Kunnen misschien dus nog wel wat verwachten

Wat het is: als je Doechii en Charli XCX als headliner had geboekt, had iedereen Massive Attack of Underworld ernaast dikke prima gevonden. Zijn gewoon goede headliners die genoeg volk trekken. Maar het voelt gewoon minder spannend en makkelijk. De variatie in headliners en het gevoel van de dikke vis te pakken te hebben ontbreekt dit jaar.
Het is op papier heel simpel eigenlijk. Jamie xx in plaats van Underworld, Doechii in plaats van De Jeugd, Fontaines D.C. in plaats van Sam Fender en Royel Otis in plaats van Bloc Party en je bent al 90% op weg zonder dat je een cent meer kwijt bent aan gages; en qua genres blijf je net zo lekker gevarieerd.

Wat zijn dit jaar de scherpe namen?

Voor mij met stip op 1: FKA Twigs. Die zouden Lowlands en BKS ook graag afficheren. Wunderhorse heeft het momentum. Geordie Greep denk ik. Jpegmafia. Wet Leg. Zaho de Sagazan. Gurriers, Fat Dog. Joey Valence & Brae.

Van de oudere namen is Beth Gibbons denk ik wel een rake.

Het is op papier heel simpel eigenlijk. Jamie xx in plaats van Underworld, Doechii in plaats van De Jeugd, Fontaines D.C. in plaats van Sam Fender en Royel Otis in plaats van Bloc Party en je bent al 90% op weg zonder dat je een cent meer kwijt bent aan gages; en qua genres blijf je net zo lekker gevarieerd.
Ik weet dat we het vorige aankondiging redelijk oneens waren, hier sta ik wel achter. Denk dat voor Doechii, Fontaines en Royel Otis Lowlands in de weg heeft gelegen. Jamie XX is ondanks zijn zwakkere live shows (tov Underworld) wel een naam die meer hype om zich heen heeft.

Bloc Party is ook gewoon vergane glorie (al jaren). Dat ze van alle 'lekker indie' bandjes deze pakken is wel echt matig.

Het is alleen altijd afhankelijk van enerzijds de beschikbaarheid en anderzijds het feit dat dezelfde organisatie ook Lowlands wil vullen. Als Lowlands Doechii wil hebben?

Maar ik ben het zeker met je eens. Het had gewoon beter gekund en gemoeten.

Ik als "oudere" muziekliefhebber zie weliswaar een mooie mix nu, maar het ontbreekt mij ook wel beetje aan avontuur in deze programmering. En dus kan ik me voorstellen dat het voor jongere muziekliefhebbers tegenvalt.

Veel niet actueel relevant materiaal, maar wel voor mij persoonlijk nog afvinkmateriaal in deze line-up met nog Bloc Party erbij en eerder al Iggy, Patti, Talabot en MA.
En met FKA Twigs, Sam Fender en flink wat namen lager in de line-up staat er ook wel genoeg actueels wat mij betreft. Dus ik ga echt een meer dan prima weekend hebben.

Toch kan ik mij ook niet aan de indruk onttrekken dat de line-up de voorbije jaren in de breedte gewoon sterker was. Verwacht ook niet direct dat het laatste rijtje namen dat op zijn kop gaat zetten. Dat zou bijna raar zijn.

• Leuk
Waarderingen: Steve
Het is alleen altijd afhankelijk van enerzijds de beschikbaarheid en anderzijds het feit dat dezelfde organisatie ook Lowlands wil vullen. Als Lowlands Doechii wil hebben?

Maar ik ben het zeker met je eens. Het had gewoon beter gekund en gemoeten.

Ik als "oudere" muziekliefhebber zie weliswaar een mooie mix nu, maar het ontbreekt mij ook wel beetje aan avontuur in deze programmering. En dus kan ik me voorstellen dat het voor jongere muziekliefhebbers tegenvalt.
Ik snap ook dat ik in dit DTRH-forum vrij negatief en pessimistisch overkom. Dit komt echter echt vanuit liefde voor wat de afgelopen jaren ‘mijn’ festival is geworden. Om de hoek, heerlijke sfeer en fantastische optredens mogen zien. Dat het dan dit jaar zo ontzettend tegenvalt (voor mij althans) zie ik dan gewoon met lede ogen aan, vooral als ze die lijn volgend jaar doortrekken. Dan moet ik namelijk echt op zoek naar een ander favoriet festival.

Ik snap ook dat ik in dit DTRH-forum vrij negatief en pessimistisch overkom. Dit komt echter echt vanuit liefde voor wat de afgelopen jaren ‘mijn’ festival is geworden. Om de hoek, heerlijke sfeer en fantastische optredens mogen zien. Dat het dan dit jaar zo ontzettend tegenvalt (voor mij althans) zie ik dan gewoon met lede ogen aan, vooral als ze die lijn volgend jaar doortrekken. Dan moet ik namelijk echt op zoek naar een ander favoriet festival.
Mag toch ook? Je beargumenteert goed wat je ervan vindt en je houdt het respectvol. Dikke prima en vooral blijven doen. Hopelijk blijft het bij dit jaar en kun je in de toekomst wel beter je ei kwijt qua line-up in Beuningen.

Overigens had ik hetzelfde met de editie van twee jaar geleden; toen voelde ik minder bij het festival (wat ik toch ook zeker als "mijn" festival beschouw). Maar qua smaak vind ik de laatste twee edities weer beter aansluiten. Maar ja, dat kan voor een ander weer minder zijn.

• Winning
Waarderingen: JamesV
Ik vind het ook wat mager, maar echt verbaasd zijn we toch niet dat Underworld de laatste headliner is? Is naast Sam Fender en Massive Attack gewoon een logische tegenhanger, die nota bene toch al in de buurt was.

Blij met Wunderhorse. Kijk er naar uit om ze voor de vierde keer te zien. Verveelt voorlopig nog niet.

Ik vind het ook wat mager, maar echt verbaasd zijn we toch niet dat Underworld de laatste headliner is? Is naast Sam Fender en Massive Attack gewoon een logische tegenhanger, die nota bene toch al in de buurt was.

Blij met Wunderhorse. Kijk er naar uit om ze voor de vierde keer te zien. Verveelt voorlopig nog niet.
Underworld was natuurlijk nooit keuze een anders was die wel direct bekend gemaakt en niet nu pas

Zo verrassend ineens al een drop.

Bloc Party is inderdaad niet relevant en gaat dat nooit meer worden, maar met de juiste setlist is het wel gewoon heel erg leuk, en dat telt. Al weer een tijd geleden voor mij en kijk er naar uit. Vind het juist een van de leukere bands in de categorie vergane 00s indie.

Wunderhorse natuurlijk top, kunnen na het zien van de Fontaines DC support nu hopelijk wel July en Leader of the Pack spelen.

Ben niet echt thuis in het genre maar is salute dan niet een enigszins relevante elektronische naam waar mensen op zitten te wachten? Vind nummers als Peach, System en Saving Flowers wel bangers. Of is dat dan weer te veel pop?

Smaken verschillen, ik zag DTRH meer en meer lowlands2 worden. Ze stonden bekend als voor ieder wat wils en niet te grote namen. XCX bijvoorbeeld vind ik een veel te main stream naam voor dit festival. Ja er ontbreekt nog wat nacht programma. Maar het hippe binnen de A10 gehalte is er een beetje van af(godzijdank).

Users who are viewing this thread