Graspop Metal Meeting 2025

Dan krijg je van die Dour toestanden, waar van die figuren rondlopen met een jerrycan of waterzak vol met rode wijn 😅.
Dat heb ik op Donington ook nog meegemaakt. Liep je over de camping en zag je al die Engelsen een jerrycan vullen met blikken Heineken export🤣
Om ze vervolgens vol te pissen en bij de eerste band naar het podium te smijten.

Zoals ik in mijn andere comment al duidelijk maakte, ging het puur om het feit dat ze er op herhaling staan.

Ook wel grappig dat je constant Korn probeert af te zeiken in allerlei opmerkingen die er niets mee te maken hebben. Op Download festival gaan ze headlinen voor 100k mensen, op Hellfest zijn ze de grootste naam van de dag (boven bijvoorbeeld judas priest) en ook op Rock Am ring, Rock im park, novarock, sweden rock etc is Korn de grootste naam van de dag. Enkel op Graspop staat ze wat lager. Geen idee wat Korn je heeft aangedaan, maar dat ze die hebben kunnen boeken onder NiN is een wonder. Ze zijn international in ieder geval overal toch net een stapje groter dan Judas Priest, maar dat zal vermoedelijk ivm beschikbaarheid zijn aangezien ze op zondag op Pinkpop staan.
Haphaphap.
Korn heeft mij niks aangedaan. Ik vind dat een prima band net als priest.
Je vind het kennelijk nodig om het "afzijken" te noemen als iemand een andere mening heeft.
Objectief gezien, trekt Korn niet veel meer publiek dan Priest in de Benelux.
Ze verkochten de laatste keer allebei de Afas uit.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Terug naar 3 dagen gaat niet meer gebeuren, dat kun je vergeten.

En met alle respect, maar heb jij niet al vaker laten weten dat jouw voorkeur voor 3 dagen vooral te maken heeft met jouw fysieke gesteldheid?
Dat is ook niet echt eerlijk om het dan ineens op vermeende 'uitholling' te gooien, toch?
Ik denk dat voor de meesten GMM meer dan voldoende te bieden heeft voor 4 volle dagen, ongeacht de headliners.
Ik wil graag melden dat 3 dagen ook mijn voorkeur geniet. Want na 3 dagen volle bak aan het bier laat mijn fysieke gesteldheid als 35-jarige ook te wensen over 😜

Ik wil graag melden dat 3 dagen ook mijn voorkeur geniet. Want na 3 dagen volle bak aan het bier laat mijn fysieke gesteldheid als 35-jarige ook te wensen over 😜

Gelukkig zijn de headliners op dag 4 over te slaan dit jaar, net als vorig jaar met Machine Head op herhaling, en het jaar ervoor was Def Leppard / Motley ook niet geliefd! Ik zie het probleem niet zo🤪

Bon, de GMM van de toekomst:
- 1 main stage, bij de tussenpauzes draait DJ Carl of Natachalet ofzoiets. 51,4% van de volk aan de main staat toch continu op dezelfde plek en gaat vooral naar GMM om veel pintjes te drinken en een zwarte shirt te dragen. We zullen van die main stage wel iets maken met toeters en bellen à la Disney of Tomorrowland, blijkbaar willen sommige mensen dat.
- We maken een dubbele Jupiler Stage, want het aantal metalcore bands in deze wereld blijft exponentieel stijgen.

En nu serieus: Judas Priest geeft een dubbel gevoel. Een Painkillersetlist is awesome en ik heb ze vorig jaar gemist, dus als ik dit jaar een combi zou gekocht hebben, zou ik sowieso daar gestaan hebben.

Maar ja, een derde keer Priest op vier jaar, het toont de beperkte mogelijkheden die GMM al 20 jaar heeft. Het is alleszins geen probleem van de laatste jaren, want de laatste jaren is er zelfs enigzins wat vernieuwing door opportuniteiten die je anders nooit kan boeken en nieuwe bands die headliner worden.
Tool en NIN benoem ik als opportuniteiten want dit zijn geen bands die nu geboekt worden omdat GMM een andere strategie hanteert, maar waar de samenval van omstandigheden er voor zorgt dat GMM ze kan boeken. Maar de laatste jaren krijgen we ook nieuwe headliner, zoals Machine Head en Gojira.

Koppel deze editie los van de andere edities, en zo slecht is die niet qua headliners, integendeel. Absolute toppers in het genre, zoals Slipknot, Maiden en Priest staan er naast nieuwe headliners als Powerwolf en Falling in Reverse. Dit geheel wordt dan gekruid met Lindemann en NIN. Onder de headliners staan old skool namen als Savatage, King Diamond en Dream Theater samen met jonge wolven als Spiritbox en Lorna Shore, 2 van de meest snelgroeiende bands in de metalwereld. Het enige wat op de line up mist is Sleep Token, maar die beunhazen willen blijkbaar enkel op een Duits racecircuit een concert geven. Moeten zij weten.

Met de bands die touren in 2025 doet GMM het gewoon prima vind ik. Mocht ik niet financieel lijden onder de noodzakelijkheden van het leven (verbouwen, bijstuderen, tickets voor NIN kopen), dan stond ik er 4 dagen. Ik denk dat we over 10 jaar Slipknot, Maiden en Priest heel hard gaan missen.
8 vernieuwende headliners op 1 jaar doet geen enkel festival, zelfs Pukkelpop niet. Je hebt de vaste waarden nodig. Alles op zijn tijd.

Wellicht een impopulaire vraag, maar ik knal hem er toch even in: zou BFMVT geen toekomstig headliner kunnen worden als Graspop ze helpt met een waardige show neerzetten? Lijken mij niet veel kleiner dan de meeste “kleine headliners”?

Ik hoop namelijk van harte dat zij nog toegevoegd worden aan het affiche!

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Wellicht een impopulaire vraag, maar ik knal hem er toch even in: zou BFMVT geen toekomstig headliner kunnen worden als Graspop ze helpt met een waardige show neerzetten? Lijken mij niet veel kleiner dan de meeste “kleine headliners”?

Ik hoop namelijk van harte dat zij nog toegevoegd worden aan het affiche!

Denk dat ze er nog wel bij gaan komen, maar denk niet dat ze nog zullen uitgroeien naar headliner ooit. Niet echt een band met een groeiend momentum nog denk ik?

Users who are viewing this thread