Graspop Metal Meeting 2025

Wellicht een impopulaire vraag, maar ik knal hem er toch even in: zou BFMVT geen toekomstig headliner kunnen worden als Graspop ze helpt met een waardige show neerzetten? Lijken mij niet veel kleiner dan de meeste “kleine headliners”?

Ik hoop namelijk van harte dat zij nog toegevoegd worden aan het affiche!
Ik heb zo het gevoel dat BFMV zo een band die wat over hun piek heen is, een beetje zoals limp bizkit? Daarmee lijkt het me sterk dat ze plots de upgrade zouden krijgen naar headliner

1738186563622.png
In het geval ik er naast zit, FiR de north afsluit op vrijdag en de volgende aankondiging een poster met dagindeling wordt is dit mijn finale powerpoint-poster met de lineups per dag voor jullie overzicht!

Bedankt voor alle prettige reacties, was leuk om te zien hoe goed deze amateuristische posters van me ontvangen werden ✌️

Laatst bewerkt:
Iets in mij zegt dat ze een andere headliner opt oog hadden, maar dat die toch niet zal toeren komende zomer. (Slayer?)

Ik wil graag melden dat 3 dagen ook mijn voorkeur geniet. Want na 3 dagen volle bak aan het bier laat mijn fysieke gesteldheid als 35-jarige ook te wensen over 😜
Ach 7 jaar voor mij erbij en heb het idee dat dit festival me jong houdt.
Ik roep altijd gekscherend aan het eind op weg naar huis dat ik ook nog voor dag 5 zou gaan als die er was geweest.
Dus 4 dagen, prima en ik ben de volgende dag weer hersteld.
Alcohol walmt de rest van de week er nog uit.
Ik heb er tijdens Megadeth toch eentje bewust omgedrukt. En ja, die was van mijzelf. Dacht slim te zijn om op die manier minder vaak te hoeven lopen.
Wat ik wel merkte was dat ik vorig jaar substantieel meer moest zeiken. Vooralsnog geef ik het gebrek aan zon de schuld.
Mijn enige reden dat ik het een zwakke headliner noemde is omdat ze er op herhaling staan.
Jah hier kun je het nooit goed doen.
Weer/ op herhaling/zwakke headliner maar later ook zwakke boeking.
Ook dat kun je in twijfel trekken want het is een top band tier band. Naar omstandigheden dus misschien zelfs een sterke boeking.

Al moet ik wel zeggen dat dit wel de band is waar je niet zomaar meer kan zeggen ga ergens anders kijken. Want ze spelen altijd een stuk alleen als afsluiter.
Dus pak maar gewoon die laatste pinten en laat het gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Wellicht een impopulaire vraag, maar ik knal hem er toch even in: zou BFMVT geen toekomstig headliner kunnen worden als Graspop ze helpt met een waardige show neerzetten? Lijken mij niet veel kleiner dan de meeste “kleine headliners”?

Ik hoop namelijk van harte dat zij nog toegevoegd worden aan het affiche!
Ik heb video's gekeken van hen en Trivium in het VK en zie dat ze heel veel buzz hadden gecreëerd met een speciaal stream event, maar qua show hebben ze precies weinig moeite gedaan om het headlinewaardig te maken. Niks pyro. Natuurlijk is dat niet nodig, Judas Priest doet het ook al jaren zonder pyro. Maar kan verder op zijn legendarische status, die BFMV niet heeft. Of Trivium. Ze wilden allebei de nieuwe Metallica worden, en deze tour had daar ideaal voor kunnen zijn (om allesiens meer bekendheid te krijgen) maar het lijkt dat ze die kansen hebben laten liggen. Dat is althans mijn gevoel er bij. Zonder afbreuk te willen doen aan BFMV want ik heb The Poison letterlijk grijs gedraaid. En Trivium is voor mij als liefhebber van vooral thrash metal enerzijds en vooral metalcore anderzijds een perfecte band. Dus ook aan hen uiteraard geen afbreuk

Dat wil trouwens niet zeggen dat ze niet gaan toegevoegd worden aan de Graspop affiche. Kan nog altijd gebeuren natuurlijk. Maar niet als headliner. Op Jera staan ze geloof ik wel als headliner, maar daar moeten ze natuurlijk niet opboksen tegen Slipknot, Korn of Iron Maiden

Nu is de vraag: zijn we compleet qua headliners? :LOL:

En belangrijker: wie verwachten we morgen in het pakket naast de eerder genoemde 5 semi-bevestigde namen?
Mijn wensenlijstje: (* is niet eerder gezien)
Rise against*
Soulfly*
Opeth*
A day to remember
Landmvrks
Poppy*
Skindred
The Ocean
Bullet for my valentine
Dark tranquility*
Infected rain*
Ad infinitum*
Polaris
Draconian*
Any Given Day

het liefst iets er bij op de vrijdag en zondag
op de donderdag graag niets leuks erbij, want dat wordt nu al een clashfest.

Ik vind het echt leuk hoe The Ocean steeds meer aan het uitgroeien is tot een forumfavoriet. En terecht ook, want het is één van de beste livebands in de metalscene. Zou echt mooi zijn als ze op Graspop staan, want volgens mij gaat het daar dan vol staan met mensen van hier. Hoog tijd ook, want de laatste (en enige) keer dat ze op Graspop stonden is tien jaar geleden, in 2015. Intussen hebben ze al drie albums uitgebracht... En ze staan ook op Hellfest, dus je zou toch zeggen dat het nu eindelijk weer eens een keer moet gebeuren.

Ik vind het echt leuk hoe The Ocean steeds meer aan het uitgroeien is tot een forumfavoriet. En terecht ook, want het is één van de beste livebands in de metalscene. Zou echt mooi zijn als ze op Graspop staan, want volgens mij gaat het daar dan vol staan met mensen van hier. Hoog tijd ook, want de laatste (en enige) keer dat ze op Graspop stonden is tien jaar geleden, in 2015. Intussen hebben ze al drie albums uitgebracht... En ze staan ook op Hellfest, dus je zou toch zeggen dat het nu eindelijk weer eens een keer moet gebeuren.

The Ocean is niet echt mijn ding, maar als ze er staan, is dat nog wel eentje die ik op een afstandje even zou binnenlopen (en waarschijnlijk wel na een nummer of twee weer weg, maar gaat om t idee)

Na die 2 shows op pelagic fest ben ik helemaal overtuigd, wat een fantastische band.

Dit keer ga ik ook naar Graspop met iemand die helemaal geen ervaring heeft met post metal, prog metal en dergelijke (een beetje zoals ik een jaar geleden) dus kijk er al naar uit om hem mee te slepen naar het een en ander. Heb hem in ieder geval al overtuigd voor Dream Theater, en The Ocean zou ook een mooie zijn.

In elk geval zal de organisatie genoeg over hebben om volgend jaar System of a down te boeken😝
Ik denk persoonlijk ook dat de tour van Volbeat is weg gevallen en day ze daarom opzoek moesten naar een nieuwe HL. En in dat opzicht is Judas priest wel een goede. Alleen jammer dat ze 2x achter elkaar staan. Maar waren afgelopen jaar wel erg leuk en goed. Wel hoop k dat ze na Till spelen en dat King Diamond (Als hij in de Marquee staat) tegelijk met Till speelt.
dat hoop ik niet

Vind Till echt ok kwa muziek en wil King zeker zien dus die clash zou ik niet waarderen.
Dan liever weer Priest missen

Ik heb ze toen gezien in de Metal Dome. Ervoor of erna speelde The Shining (NO) Blackjazz quasi integraal.

Ik kende The Ocean dus voordat het cool werd :cool::cool::cool:

Al moet ik wel zeggen dat dit wel de band is waar je niet zomaar meer kan zeggen ga ergens anders kijken. Want ze spelen altijd een stuk alleen als afsluiter.
Dus pak maar gewoon die laatste pinten en laat het gebeuren.
Ik heb altijd een soort van haat-liefde verhouding met Priest gehad.
Sommige nummers (zoals Breaking The Law en Turbo Lover) vind ik geweldig, maar een nummer als Painkiller (hoe iconisch ook) trek ik simpelweg niet door die extreme high pitch vocals (daarom ook geen fan van bv. King Diamond).

Desondanks heb ik een groeiend respect voor deze legendarische band en wat ze voor de gehele metalwereld betekend hebben (en nog steeds), en gun ik hen en de fans nog vele jaren op vele festivals.
Daarom wil ik ze toch nog eens een keer volledig en volwaardig zien, maar daar komt dan altijd wel weer wat tussen, zoals een clash met Pendulum (en het Nederlands elftal) vorig jaar.

Nu ze echter op de zondag staan biedt dat wellicht wel een goede kans daarvoor, tenzij er natuurlijk iets in de Marquee staat dat ik niet wil missen.
De afgelopen jaren vond ik het in ieder geval wel heel mooi om het festival af te sluiten met een klassieke, iconische band (Scorpions, Def Leppard), dus waarom dit jaar niet gewoon weer? :)

Geef me Meshuggah, The Ocean en een post/prog/doom/black band die ik nu nog niet ken en ik ben heel blij.
Dit dus!
Hoe graag ik ook namen van mijn wenslijstje wil zien bij de laatste worp(en), vind ik het ook altijd heerlijk om nieuwe ontdekkingen te doen.
Ieder jaar op ieder festival behoort wel weer zo'n nieuw ontdekte band tot mijn meest favoriete optredens.

The Ocean is dus zo'n band, fantastisch van genoten op Alcatraz en Pelagic (2x)! 🤘
Vorig jaar hadden we ook nog VOLA en Karnivool op GMM, dat waren eveneens hoogtepuntjes!
Ik hoop dan ook nog hard op The Ocean en/of andere goede prog bands, zoals Wheel of Persefone (allemaal spelend in het weekend van GMM).

The Ocean is niet echt mijn ding, maar als ze er staan, is dat nog wel eentje die ik op een afstandje even zou binnenlopen (en waarschijnlijk wel na een nummer of twee weer weg, maar gaat om t idee)
Leuk voornemen, maar ik denk eerlijk gezegd dat je je dan beter die moeite kunt besparen.
The Ocean (of prog in het algemeen) is nu eenmaal niet het soort muziek dat je even van een afstandje moet gaan beluisteren.
Er is eigenlijk maar één manier, en dat is pal vooraan met een biertje in de hand en knikken maar! :cool:🤘

Wat naar mijn idee nog een mooi alternatief kan zijn voor de ontbrekende headliners is om met bepaalde bands speciale exclusive shows op te zetten en die te laten headlinen. Zie bvb een dimmu borgir met orkest op wacken. Dat soort boekingen zouden mij enorm vet lijken en ik heb het gevoel dat andere festivals vaker dit soort speciale sets voor mekaar krijgen. Echter is wel de vraag of dit soort boekingen buiten de positieve reacties om ook genoeg tickets verschuiven als een headliner. In ieder geval hopelijk een optie die graspop overweegt.

Users who are viewing this thread