Graspop Metal Meeting 2025

Als JP newbie die zich nu al enkele uren aan het inluisteren is - laat maar komen!

Van het nieuwe album vind ik Crown of Horns echt ge-wel-dig! Sowieso de nieuwe albums met Richie Faulkner erbij zijn echt goud waard voor mij; Redeemer of Souls, Firepower en Invincible Shield. Er zal niet veel van in de setlist zitten, maar man o man wat een pracht staat daarop!

Daarnaast na het bijlezen van alle pagina's ook leuk dat mijn mening van "je hoeft niet te gaan" ook inmiddels terugkomt, maar dan waarschijnlijk gewoon beter verwoord dan de chaos die ik soms aan elkaar typ! :LOL:

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: LastResort en El_Leipo
Bekijk bijlage 12617
Ook net op Twitter gezien dat de vrijdag VIP tickets nu ook weg zijn!
Met een act die toch voor de oudere generatie metalheads aanspreekt, die wat meer geld hebben en vaker last hebben van lichamelijke kwalen, verwacht ik dat de VIP op zondag nu ook wel snel uit zal verkopen

Wacht even, wie haalt daar Judas Priest bij? Bedoelde trouwens niet de kwaliteit van de act, maar de kwaliteit van de boeking van de act. Dacht dat de context dat wel duudelijk maakte.vOm het toch op Priest te betrekken: als je direct een naam op herhaling laat komen, mag je mijn inziens best spreken van een uitholling.

Volgens mij zien we dat fenomeen door heel Europa wel.
Dan snap ik u. Ik begrijp dat de boeking op zich als minder kwalitatief wordt gezien. Maar again, de omstandigheden waren waarschijnlijk gewoon lastig :)

Mijn enige reden dat ik het een zwakke headliner noemde is omdat ze er op herhaling staan.
Ik ben blij met uw eerlijkheid. De enige reden dus dat het een zwakke headliner is, is omdat ze op herhaling komen? Zeg dan slechte boeking, niet slechte headliner. Judas Priest levert nog steeds vrij goede kwaliteit hoor! Voor de liefhebbers dan toch

Van het nieuwe album vind ik Crown of Horns echt ge-wel-dig! Sowieso de nieuwe albums met Richie Faulkner erbij zijn echt goud waard voor mij; Redeemer of Souls, Firepower en Invincible Shield. Er zal niet veel van in de setlist zitten, maar man o man wat een pracht staat daarop!

Daarnaast na het bijlezen van alle pagina's ook leuk dat mijn mening van "je hoeft niet te gaan" ook inmiddels terugkomt, maar dan waarschijnlijk gewoon beter verwoord dan de chaos die ik soms aan elkaar typ! :LOL:
De tour heet Shield of Pain. Dus verwacht een hoop nummers van Painkiller als ook de nieuwere van het laatste album.
En dan de klassiekers die altijd op de setlist staan

• Leuk
Waarderingen: Nightrage en Koekdoos
Er moet mij even iets van het hart wat betreft de stemming hier af en toe als er wat mensen een mening hebben die niet uiterst positief is.

Blijkbaar is het hier alleen nog toegestaan uiterst positief te zijn en de organisatie bestaat uit Jezus, Maria en de Paus die ab-so-luut geen kritiek mogen ontvangen, want dan ben je meteen een zeikerd. Dat je dan je mening nog probeert te onderbouwen met beeldvorming en je eigen persoonlijk beleving moet je al helemaal niet proberen, want dan kan dat meteen tegen je gebruikt worden ''want je doet het natuurlijk allemaal zelf, en je hoeft niet, eigen keuze blablabla''. Bluepilled reacties wat mij betreft,

Het is bijna net als die Cybertruck sekte die oprecht geloven dat er echt niets verkeerd is aan waar zij zo hun tijd en geld in gestopt hebben. En zodra iemand daar dus wat van vind, dan is dat natuurlijk een hater. Daarom ook even maar een tijdje hier gewoon stil gebleven en maar aangekeken wat de resterende namen gingen zijn (ik ging namelijk toch al niet) maar zelfs dat wordt je dus aangerekend. En dan gaat het hier dus niet eens om het punt of JP nu kwalitatief goed is of niet, maar puur om het meerdere keren op herhaling boeken. En dat een organisatie (die zelf voor 4 dagen kiest) dan het excuus zou hebben dat die 4 dagen best wel veel gevraagd is. JOH! Daarom zeg ik daar dan ook op, voor mij hoeft dat ook niet.
Let op, ik zeg hier specifiek ''excuus zou hebben''. Ik heb geen letterlijk voorbeeld, maar de geluiden van ''herhaling doen ze liever niet'' en ''8 headliners is ook wel moeilijk'' hoor ik hier regelmatig. Maar ik maak die keuze van 4 dagen niet. Dat doet de organisatie echt zelf. Als ze gewoon moeite hebben met het vullen, dan moet je gewoon aanpassen. Ik kan m'n restaurant wel blijven uitbreiden, maar als het vis of vlees schaars is, is dat dan wel verstandig? En kan ik de klant dan kwalijk nemen dat ie wat variatie wil? Natuurlijk de klant kan ook gewoon ergens anders gaan eten maar het is wel een vaste klant die er ook gewoon komt voor ''het gevoel'' en bepaalde verbinding met een plek.

Dat het absoluut ondenkbaar is dat 4 dagen weer 3 dagen gaat zijn vanwege geld, tja. Ik weet ook niet hoe Pinkpop al 52 edities het hoofd boven water houd met maar 3 dagen... Maar dit is ook weer zo'n discussie waar de persoon met kritiek blijkbaar altijd fout zit, want dit, dat, zus, en zo. Maakt niet uit dat er gewoon degelijke argumenten zijn om het naar 3 dagen te brengen, jouw mening is fout en dat moet heel duidelijk benadrukt worden.

En terwijl ik dit probeer te verwoorden merk ik dat ik mij eigenlijk ook afvraag wat ik hier überhaupt nog doe. Want ik verwacht al de reacties dat de Cybertruck zo slecht nog niet is... Of wat de Paus mij ooit misdaan heeft.
Een discussie her en der en degelijke voor/tegen argumenten heb ik echt geen probleem mee. Maar als hier steeds zo'n rare houding is als mensen wat te zeiken hebben, dan is dit wat mij betreft gewoon een echokamer. Al helemaal als het al niet meer over de inhoud gaat maar over de vorm.

Misschien is het inderdaad dan maar verstandiger om het gewoon bij de nieuwsbrief in de mail te houden. Dan weet ik het 10 minuten later dan wanneer ik hier kijk, blaas ik een keer wat lucht uit m'n neus, en ga door met m'n dag.

Enfin, mand.

ze hadden toch beter net als bij Alice Cooper 's ochtends de headliner aankondiging kunnen doen en een paar uur later een pakketje
dat werkt toch beter met dit soort zwakke headliners
? Dat hebben ze toch ook niet met Korn gedaan? En met Powerwolf?
Priest is geen Maiden, maar dat zijn de andere namen ook niet.
But i get it. Het is niet de grootste south naam. En de andere 2 namen staan op de north. Till Lindemann krijgt denk ik wel de ziggodome vol, dus dat zou ze groter maken dan FFDP die vorige keer met priest samen stonden.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Er moet mij even iets van het hart wat betreft de stemming hier af en toe als er wat mensen een mening hebben die niet uiterst positief is.

Blijkbaar is het hier alleen nog toegestaan uiterst positief te zijn en de organisatie bestaat uit Jezus, Maria en de Paus die ab-so-luut geen kritiek mogen ontvangen, want dan ben je meteen een zeikerd. Dat je dan je mening nog probeert te onderbouwen met beeldvorming en je eigen persoonlijk beleving moet je al helemaal niet proberen, want dan kan dat meteen tegen je gebruikt worden ''want je doet het natuurlijk allemaal zelf, en je hoeft niet, eigen keuze blablabla''. Bluepilled reacties wat mij betreft,

Het is bijna net als die Cybertruck sekte die oprecht geloven dat er echt niets verkeerd is aan waar zij zo hun tijd en geld in gestopt hebben. En zodra iemand daar dus wat van vind, dan is dat natuurlijk een hater. Daarom ook even maar een tijdje hier gewoon stil gebleven en maar aangekeken wat de resterende namen gingen zijn (ik ging namelijk toch al niet) maar zelfs dat wordt je dus aangerekend. En dan gaat het hier dus niet eens om het punt of JP nu kwalitatief goed is of niet, maar puur om het meerdere keren op herhaling boeken. En dat een organisatie (die zelf voor 4 dagen kiest) dan het excuus zou hebben dat die 4 dagen best wel veel gevraagd is. JOH! Daarom zeg ik daar dan ook op, voor mij hoeft dat ook niet.
Let op, ik zeg hier specifiek ''excuus zou hebben''. Ik heb geen letterlijk voorbeeld, maar de geluiden van ''herhaling doen ze liever niet'' en ''8 headliners is ook wel moeilijk'' hoor ik hier regelmatig. Maar ik maak die keuze van 4 dagen niet. Dat doet de organisatie echt zelf. Als ze gewoon moeite hebben met het vullen, dan moet je gewoon aanpassen. Ik kan m'n restaurant wel blijven uitbreiden, maar als het vis of vlees schaars is, is dat dan wel verstandig? En kan ik de klant dan kwalijk nemen dat ie wat variatie wil? Natuurlijk de klant kan ook gewoon ergens anders gaan eten maar het is wel een vaste klant die er ook gewoon komt voor ''het gevoel'' en bepaalde verbinding met een plek.

Dat het absoluut ondenkbaar is dat 4 dagen weer 3 dagen gaat zijn vanwege geld, tja. Ik weet ook niet hoe Pinkpop al 52 edities het hoofd boven water houd met maar 3 dagen... Maar dit is ook weer zo'n discussie waar de persoon met kritiek blijkbaar altijd fout zit, want dit, dat, zus, en zo. Maakt niet uit dat er gewoon degelijke argumenten zijn om het naar 3 dagen te brengen, jouw mening is fout en dat moet heel duidelijk benadrukt worden.

En terwijl ik dit probeer te verwoorden merk ik dat ik mij eigenlijk ook afvraag wat ik hier überhaupt nog doe. Want ik verwacht al de reacties dat de Cybertruck zo slecht nog niet is... Of wat de Paus mij ooit misdaan heeft.
Een discussie her en der en degelijke voor/tegen argumenten heb ik echt geen probleem mee. Maar als hier steeds zo'n rare houding is als mensen wat te zeiken hebben, dan is dit wat mij betreft gewoon een echokamer. Al helemaal als het al niet meer over de inhoud gaat maar over de vorm.

Misschien is het inderdaad dan maar verstandiger om het gewoon bij de nieuwsbrief in de mail te houden. Dan weet ik het 10 minuten later dan wanneer ik hier kijk, blaas ik een keer wat lucht uit m'n neus, en ga door met m'n dag.

Enfin, mand.
Ik denk dat je bij sommige zaken echt wel een punt hebt. Volgens mij is hier ook al een aantal keren benoemd dat de prijzen van de accomodatie's inmiddels uit de pan vliegen. Dat men het totaal oneens is met betaald kamperen op Boneyard. Betaald parkeren is inderdaad ook prijzig.
Maar ongefundeerd om je heen roepen en zeggen dat alles kut is heeft ook geen zin. Ik geloof dat we graag een kijkje in de keuken zouden krijgen bij de organisatie. Maar dat zal niet gaan gebeuren. En dan is inderdaad toch echt de dooddoener, als het allemaal te duur is, of het aanbod is niks; kijk om je heen. Graspop is niet het enige festival ter wereld toch?

• Leuk
Waarderingen: LastResort
Misschien ligt het aan het feit dat je, toch niet dat ik me kan herinneren, hier nog geen enkel positief bericht hebt geplaatst?
Dan lees je denk ik niet goed want na de afgelopen editie heb ik kritiek over een aantal bands weer netjes ingeslikt, was ik zeer te spreken over het verbeterde aanbod in eten, lovend over de aanpak 'tijdens' het festival wat betreft de modder en regen en heb ik mij best aangenaam laten verassen door wat bijzondere boekingen.

Maar dit is dus o.a m'n punt. Het gaat hier niet om de inhoud of het argument zelf, nee we spelen het op de persoon. Ik zoek ook niet terug in oude reacties van jou en haal dat er dan bij als tegenargument. Tegenovergesteld ga ik ook niet constant er tegenin als iemand de hele tijd alles maar prima vind.

? Dat hebben ze toch ook niet met Korn gedaan? En met Powerwolf?
Priest is geen Maiden, maar dat zijn de andere namen ook niet.
But i get it. Het is niet de grootste south naam. En de andere 2 namen staan op de north. Till Lindemann krijgt denk ik wel de ziggodome vol, dus dat zou ze groter maken dan FFDP die vorige keer met priest samen stonden.
Zoals ik in mijn andere comment al duidelijk maakte, ging het puur om het feit dat ze er op herhaling staan.

Ook wel grappig dat je constant Korn probeert af te zeiken in allerlei opmerkingen die er niets mee te maken hebben. Op Download festival gaan ze headlinen voor 100k mensen, op Hellfest zijn ze de grootste naam van de dag (boven bijvoorbeeld judas priest) en ook op Rock Am ring, Rock im park, novarock, sweden rock etc is Korn de grootste naam van de dag. Enkel op Graspop staat ze wat lager. Geen idee wat Korn je heeft aangedaan, maar dat ze die hebben kunnen boeken onder NiN is een wonder. Ze zijn international in ieder geval overal toch net een stapje groter dan Judas Priest, maar dat zal vermoedelijk ivm beschikbaarheid zijn aangezien ze op zondag op Pinkpop staan.

Januari salaris vandaag ontvangen, zojuist een combiticketje aangeschaft🥳

Nu mogen de skullies wel in voorverkoop gaan. Ik koop er liefst maandelijks eentje (een boozebag zo) zodat ik het financieel minder hard voel🙂
Hoewel, 6 boozebags is misschien wat veel voor mij alleen? Hoewel nooit teveel bier, alleen maar voldoende bier😅🤪🥳

Januari salaris vandaag ontvangen, zojuist een combiticketje aangeschaft🥳

Nu mogen de skullies wel in voorverkoop gaan. Ik koop er liefst maandelijks eentje (een boozebag zo) zodat ik het financieel minder hard voel🙂
Hoewel, 6 boozebags is misschien wat veel voor mij alleen? Hoewel nooit teveel bier, alleen maar voldoende bier😅🤪🥳
Over bier gesproken, ik vond de mogelijkheid om een ganse kan bier te bestellen echt wel een meerwaarde vorig jaar! (Is ook een stuk makkelijk om voor de ganse groep drank te halen)

• Leuk
Waarderingen: won666 en LastResort

Enfin, mand.
Ik denk dat het onvermijdelijk is dat dit soort plekken een echokamer wordt, met voorkeuren voor bepaalde muziekstijlen/-gedachtes. Zelf ben ik zeer actief op Reddit en dat zie je toch ook wel telkens gebeuren dat bepaalde strekkingen/meningen sterker zijn dan in vergelijking met de realiteit.

Ik ben zelf eigenlijk al enkele jaren schaduw-actief op dit forum door als niet-lid te lezen, vooral omdat ik het fijn vind/vond om te zien hoe enkele Sherlock Holmes en niet-nader-vernoemde-insiders wel de line-up bij elkaar weten te gissen. Maar ik maakte nooit echt een account aan, omdat Metalcore hier vaak niet met open armen wordt aanvaard. Dat zag je bijvoorbeeld bij de aankondiging van BMTH, mijn persoonlijke favoriete band. Nu, het moet ook wel gezegd worden dat ik na hun optreden toch ook zeer veel mooie en fijne opmerkingen las over hun optreden op dit forum.

Soit, mijn punt is dat kritiek op de organisatie ongetwijfeld moet kunnen en dat dit de perfecte plaats is om deze te uiten. Dus, hup, uit jouw mand.

Hoeveel mensen ik niet zag lopen met een hele kan bier voor hen alleen. :ROFLMAO: Heeft wel tot goede gesprekken geleid tijdens Scorpions. :ROFLMAO:
Heb er ook zo twee zien staan om 12uur smiddags die op hun gemak van zo'n kan aan het slurpen waren. En ze hadden er alle twee een vast.

Heerlijk toch. 😅 Hadden die geluk dat er geen hittegolf heerste.

Heb er ook zo twee zien staan om 12uur smiddags die op hun gemak van zo'n kan aan het slurpen waren. En ze hadden er alle twee een vast.

Heerlijk toch. 😅 Hadden die geluk dat er geen hittegolf heerste.
Ik heb er tijdens Megadeth toch eentje bewust omgedrukt. En ja, die was van mijzelf. Dacht slim te zijn om op die manier minder vaak te hoeven lopen.

Ik heb er tijdens Megadeth toch eentje bewust omgedrukt. En ja, die was van mijzelf. Dacht slim te zijn om op die manier minder vaak te hoeven lopen.
Bij de wetenschap dat je op den duur bij elke pint moet gaan wateren is dat nog best een goed idee.

Ik denk dat het onvermijdelijk is dat dit soort plekken een echokamer wordt, met voorkeuren voor bepaalde muziekstijlen/-gedachtes. Zelf ben ik zeer actief op Reddit en dat zie je toch ook wel telkens gebeuren dat bepaalde strekkingen/meningen sterker zijn dan in vergelijking met de realiteit.

Ik ben zelf eigenlijk al enkele jaren schaduw-actief op dit forum door als niet-lid te lezen, vooral omdat ik het fijn vind/vond om te zien hoe enkele Sherlock Holmes en niet-nader-vernoemde-insiders wel de line-up bij elkaar weten te gissen. Maar ik maakte nooit echt een account aan, omdat Metalcore hier vaak niet met open armen wordt aanvaard. Dat zag je bijvoorbeeld bij de aankondiging van BMTH, mijn persoonlijke favoriete band. Nu, het moet ook wel gezegd worden dat ik na hun optreden toch ook zeer veel mooie en fijne opmerkingen las over hun optreden op dit forum.

Soit, mijn punt is dat kritiek op de organisatie ongetwijfeld moet kunnen en dat dit de perfecte plaats is om deze te uiten. Dus, hup, uit jouw mand.
Naar mijn mening is dit forum toch behoorlijk open voor iedereen, en is er plek voor alle metalfans, ongeacht leeftijd, nationaliteit, geslacht, favoriete genre of wat dan ook. Bijna alle categorieën zijn hier wel vertegenwoordigd.
Het is hier zeker geen ouwe jongens krentenbrood, integendeel, de laatste jaren merk ik ook dat juist steeds meer jonge(re) mensen hier actief zijn.

Metalcore wordt hier dan ook wel degelijk met open armen aanvaard, sterker nog, er is hier inmiddels een aardig bastion aan grote liefhebbers (en pluggers), plus nog een grote groep anderen (onder wie ikzelf) die volledig open staan voor dat genre, en er ook steeds meer naar luisteren (mede door die pluggers ;)).
Zo ben ik (en velen hier met mij) groot fan van Parkway Drive, maar houd ik ook van Bury Tomorrow, Bleed From Within, Architects, Spiritbox, As Everything Unfolds, Motionless In White, en meer (aanverwante genres als deathcore, electronicore en de progressive varianten nog niet eens meegerekend).

Kritiek op de line-up en de organisatie is hier eveneens alom aanwezig én welkom, uiteraard liefst wel onderbouwd. ;)

Users who are viewing this thread