Er moet mij even iets van het hart wat betreft de stemming hier af en toe als er wat mensen een mening hebben die niet uiterst positief is.
Blijkbaar is het hier alleen nog toegestaan uiterst positief te zijn en de organisatie bestaat uit Jezus, Maria en de Paus die ab-so-luut geen kritiek mogen ontvangen, want dan ben je meteen een zeikerd. Dat je dan je mening nog probeert te onderbouwen met beeldvorming en je eigen persoonlijk beleving moet je al helemaal niet proberen, want dan kan dat meteen tegen je gebruikt worden ''want je doet het natuurlijk allemaal zelf, en je hoeft niet, eigen keuze blablabla''. Bluepilled reacties wat mij betreft,
Het is bijna net als die Cybertruck sekte die oprecht geloven dat er echt niets verkeerd is aan waar zij zo hun tijd en geld in gestopt hebben. En zodra iemand daar dus wat van vind, dan is dat natuurlijk een hater. Daarom ook even maar een tijdje hier gewoon stil gebleven en maar aangekeken wat de resterende namen gingen zijn (ik ging namelijk toch al niet) maar zelfs dat wordt je dus aangerekend. En dan gaat het hier dus niet eens om het punt of JP nu kwalitatief goed is of niet, maar puur om het meerdere keren op herhaling boeken. En dat een organisatie (die zelf voor 4 dagen kiest) dan het excuus zou hebben dat die 4 dagen best wel veel gevraagd is. JOH! Daarom zeg ik daar dan ook op, voor mij hoeft dat ook niet.
Let op, ik zeg hier specifiek ''excuus zou hebben''. Ik heb geen letterlijk voorbeeld, maar de geluiden van ''herhaling doen ze liever niet'' en ''8 headliners is ook wel moeilijk'' hoor ik hier regelmatig. Maar ik maak die keuze van 4 dagen niet. Dat doet de organisatie echt zelf. Als ze gewoon moeite hebben met het vullen, dan moet je gewoon aanpassen. Ik kan m'n restaurant wel blijven uitbreiden, maar als het vis of vlees schaars is, is dat dan wel verstandig? En kan ik de klant dan kwalijk nemen dat ie wat variatie wil? Natuurlijk de klant kan ook gewoon ergens anders gaan eten maar het is wel een vaste klant die er ook gewoon komt voor ''het gevoel'' en bepaalde verbinding met een plek.
Dat het absoluut ondenkbaar is dat 4 dagen weer 3 dagen gaat zijn vanwege geld, tja. Ik weet ook niet hoe Pinkpop al 52 edities het hoofd boven water houd met maar 3 dagen... Maar dit is ook weer zo'n discussie waar de persoon met kritiek blijkbaar altijd fout zit, want dit, dat, zus, en zo. Maakt niet uit dat er gewoon degelijke argumenten zijn om het naar 3 dagen te brengen, jouw mening is fout en dat moet heel duidelijk benadrukt worden.
En terwijl ik dit probeer te verwoorden merk ik dat ik mij eigenlijk ook afvraag wat ik hier überhaupt nog doe. Want ik verwacht al de reacties dat de Cybertruck zo slecht nog niet is... Of wat de Paus mij ooit misdaan heeft.
Een discussie her en der en degelijke voor/tegen argumenten heb ik echt geen probleem mee. Maar als hier steeds zo'n rare houding is als mensen wat te zeiken hebben, dan is dit wat mij betreft gewoon een echokamer. Al helemaal als het al niet meer over de inhoud gaat maar over de vorm.
Misschien is het inderdaad dan maar verstandiger om het gewoon bij de nieuwsbrief in de mail te houden. Dan weet ik het 10 minuten later dan wanneer ik hier kijk, blaas ik een keer wat lucht uit m'n neus, en ga door met m'n dag.
Enfin, mand.