Graspop Metal Meeting 2025

Zou bad omens headliner op graspop zijn? Ben zelf niet heel bekend met de populariteit van de band, maar zou ze zelf eerder op de plek van Electric callboy verwachten of de plek van Limb Bizkit bijvoorbeeld. Kan me nu ook gigantisch vergissen in de popularieit die die band heeft.
Ik kan ze ook niet goed inschatten, maar als we Jimmy mogen geloven staat EC ook een promotie tot headliner te wachten, dus dat zou dan nog steeds goed uitkomen qua niveau. ;)

Ik hoop toch dat Hellmut Lotti niet komt. Ik vond het heel tof (en uniek) 2 jaar geleden en heb me vooraan rot geamuseerd. Maar toen ik vorig jaar naar Maanrock ging was ik echt teleurgesteld. De setlist was vooral uitgebreid met zaagnummers. Gelukkig hadden we Bizkit Park en Channel Zero ervoor ;)
Had net hetzelfde gevoel toen

Ik kan ze ook niet goed inschatten, maar als we Jimmy mogen geloven staat EC ook een promotie tot headliner te wachten, dus dat zou dan nog steeds goed uitkomen qua niveau. ;)
Bad omens past voor mij wel mooi in het rijtje:
Electric callboy, sleep token, Architects, (Falling in reverse?) dat in de toekomst gaat headlinen!

Al zou ik bands zoals Sleep token, FIR en bad omens liever eerst op een positie als Sub headliner zien! Om zo het grote Graspop publiek toch al te overtuigen van hun kunnen!

• Leuk
Waarderingen: LastResort
Dit is nog eens een goed idee. Dan wel in de vorm van drie dagen knallen en dus niet twee dagen die aan de bovenkant worden uitgehold.

Ik ben fel tegenstander van elke headliner op herhaling. Een random act op de bill, allez. Maar headliners? Nu al twee jaar op rij dat ze het voor elkaar krijgen. Ga dan gewoon naar 3 dagen terug… Maar dat is mijn mening.

Gelukkig staan de voor mij twee minste headliners (Judas Priest en Till Lindemann) op de zondag, die ik toch niet ga ivm Muse, Kaiser Chiefs, Biffy Clyro en Korn iets verderop in Landgraaf.
Volledig mee akkoord. 3 dagen ipv 4.

ze hadden toch beter net als bij Alice Cooper 's ochtends de headliner aankondiging kunnen doen en een paar uur later een pakketje
dat werkt toch beter met dit soort zwakke headliners
Of de vrijdag headliner is nog "erger" (ik zal het maar tussen aanhalingstekens zetten na mijn betoog over Judas Priest :ROFLMAO: Maar ook echt uit respect toe naar elke band, welke band ook)waardoor ze deze strategie bewaren voor de vrijdag headliner zodus? :ROFLMAO:

Bon Jovi? Guns N' Roses die een aanpassing doen aan het tourschema? Falling In Reverse wordt gepromoveerd? Scorpions als nog op herhaling en van dag wisselt op Hellfest? :ROFLMAO:

• Haha
Waarderingen: LastResort
Laten we nu wel Judas Priest niet "minder kwalitatief" gaan noemen hé. Dat het iemand's muziek niet is, is perfect mogelijk. En dat er velen de boeking met lede ogen aanzien omdat het een herhaling is, kan ik begrijpen. Volgens mij zijn er zelfs fans die het met lede ogen aanzien, enkel omdat het herhaling is. Ik zelf ben er blij mee, als fan. Maar zowel als fan als als niet fan begrijp en zou ik de boeking begrijpen (excuses voor mijn ingewikkelde zinsconstructie). Er is nu een maal zeer waarschijnlijk iets mis gegaan met een andere boeking (SOAD wou toch niet komen? Volbeat gaat toch nog even wachten met een Europese tour? Ik weet het niet). Maar Judas Priest is en blijft kwaliteit voor velen. Ik ben totaal geen Falling In Reverse fan, maar voor velen Graspoppers is het duidelijk wel kwalitatief
Ingewikkelde zinsconstructies of niet, toch goed verwoord! ;)
Ik ben ook zeker geen fan van herhaling (fan of niet), maar als er noodgedwongen toch een headliner op herhaling moet komen, dan kun je het vele malen slechter treffen dan met een absolute legacy band als Judas Priest, die toch vaak te weinig credit lijken te krijgen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: N1tje en won666
aangezien ze ook een reeks amerikaanse shows doen denk ik dat Slayer mogelijks ook een van de weggevallen headliners was

ze hadden toch beter net als bij Alice Cooper 's ochtends de headliner aankondiging kunnen doen en een paar uur later een pakketje
dat werkt toch beter met dit soort zwakke headliners
Mwa, ik zie daar eerlijk gezegd niet echt de toegevoegde waarde van.
Als organisatie kun je gewoon beter vol achter iedere aankondiging gaan staan, ongeacht of die nou 1e, 2e of 3e keuze zijn.
En voor het publiek zal het denk ik niet veel uitmaken, die houd je ook niet zo makkelijk voor de gek.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
aangezien ze ook een reeks amerikaanse shows doen denk ik dat Slayer mogelijks ook een van de weggevallen headliners was
Kerry stond volgens mij als vrij vroeg met zijn eigen soloproject op allerlei line ups.
Zie die persoonlijk op het moment meer als mogelijke headliner voor 2026

Laten we nu wel Judas Priest niet "minder kwalitatief" gaan noemen hé. Dat het iemand's muziek niet is, is perfect mogelijk. En dat er velen de boeking met lede ogen aanzien omdat het een herhaling is, kan ik begrijpen. Volgens mij zijn er zelfs fans die het met lede ogen aanzien, enkel omdat het herhaling is. Ik zelf ben er blij mee, als fan. Maar zowel als fan als als niet fan begrijp en zou ik de boeking begrijpen (excuses voor mijn ingewikkelde zinsconstructie). Er is nu een maal zeer waarschijnlijk iets mis gegaan met een andere boeking (SOAD wou toch niet komen? Volbeat gaat toch nog even wachten met een Europese tour? Ik weet het niet). Maar Judas Priest is en blijft kwaliteit voor velen. Ik ben totaal geen Falling In Reverse fan, maar voor velen Graspoppers is het duidelijk wel kwalitatief
Wacht even, wie haalt daar Judas Priest bij? Bedoelde trouwens niet de kwaliteit van de act, maar de kwaliteit van de boeking van de act. Dacht dat de context dat wel duudelijk maakte.vOm het toch op Priest te betrekken: als je direct een naam op herhaling laat komen, mag je mijn inziens best spreken van een uitholling.
Valt toch nog mee/tegen hoe snel de zaterdag gaat met NIN erbij. Had op zn minst wel een low ticket warning verwacht eigenlijk, voor de reguliere dagtickets.
Volgens mij zien we dat fenomeen door heel Europa wel.

• Leuk
Waarderingen: won666
Dat had ik inderdaad ook wel verwacht! Maar blijkbaar overschatten we NIN toch wel wat qua ticketverkoop
Nin op zondag had een boost gegeven. Er is voor de industrial fans nu nin op zaterdag en till op zondag gespreid. Mijnen beste maat (new Wave - industrial - elektric body music) gaat nu geen van beide, als het op 1 dag was wel.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark

Users who are viewing this thread