Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Op dezelfde manier is het oneerlijk om zijn eventuele mindere fysieke gesteldheid na drie dagen erbij te halen om je punt te maken. Waarom moet dat nou gelijk weer persoonlijk worden i.p.v. alleen duidelijk je punt te maken door middel van je laatste zin te benoemen?
Ga nou niet de moraalridder uithangen hier, Dave.
Je zoekt dingen die er niet zijn, net als het Epica-verhaal.
Het was een serieuze, respectvolle en in mijn ogen relevante vraag, niet meer en niet minder.
Onderschatten we niet de sterkte (als in: dit verkoopt kaarten) van Till als headliner? Solo kan ik het echt niet smaken, maar een ganse lotto arena (en grotere zalen) blijkbaar wel. Ik vermoed dat hij daarmee zelfs niet in het goedkoopste segment valt.
Ik vind het best wel een grappige boeking en moet bekennen dat er toch ook wel enkele nummers van hem in mijn Apple Music staan. Dus ik kan het zeker smaken!
Op dezelfde manier is het oneerlijk om zijn eventuele mindere fysieke gesteldheid na drie dagen erbij te halen om je punt te maken. Waarom moet dat nou gelijk weer persoonlijk worden i.p.v. alleen duidelijk je punt te maken door middel van je laatste zin te benoemen?
Dat leek mij nu niet meteen fout bedoeld van metallimbo. Het kan perfect zijn dat iemand fysiek geen 4 dagen aankan wegens vele blijkbaar zelf aangegeven redenen? Hij vraagt het ook maar..
Als Lokeraar was mijn ticketje direct binnen. EC is niet direct mijne meug, maar Lokerse Feesten weet het toch telkens maar klaar te spelen om een stevige line up uit de hoed te toveren als mini-festival. Kijkend naar EC op GMM zal het spreekwoordelijke dak van de Kaai eraf gaan!
Heel jammer dat de Lokerse feesten altijd tijdens mijn zomerkamp vallen! Anders was ik vast en zeker daar! EC, Pendulum, Gojira, Brutus, the smashing pumpkins, Sylvie kreusch zijn all allemaal must see bands voor mij!
Ga nou niet de moraalridder uithangen hier, Dave.
Je zoekt dingen die er niet zijn, net als het Epica-verhaal.
Het was een serieuze, respectvolle en in mijn ogen relevante vraag, niet meer en niet minder.
Ik neem gewoon jouw vorige taak over... Mag 't? Ik heb een broertje dood aan moraalridder spelen, maar het mag wel allemaal een tandje minder, hoor.
Net als jij met je eigen opmerking zie ik twee keer geen enkel probleem met mijn opmerkingen. Prima dat het serieus en respectvol is in jouw ogen, al vind ik dat laatste niet enorm overkomen, maar we moeten nou niet doen alsof dat relevant is. Zijn punt gaat puur over de hoeveelheid en kwaliteit van de acts, wat gewoon een hartstikke valide punt is. Dat wordt alleen relevant als ie het zelf naar voren brengt om zijn punt te maken. Je komt voor drie dagen simpelweg makkelijker aan zulke acts en ik denk dat je het best uitholling mag noemen als er over vier dagen minder kwalitatieve acts boven aan de line-up staan.
Heel jammer dat de Lokerse feesten altijd tijdens mijn zomerkamp vallen! Anders was ik vast en zeker daar! EC, Pendulum, Gojira, Brutus, the smashing pumpkins, Sylvie kreusch zijn all allemaal must see bands voor mij!
Dat is inderdaad wel zeer jammer voor je! Hopelijk heb je Pendulum op GMM gezien vorige editie?
En tja, Gojira, toch wel spectaculair te noemen dat LF ze binnen heeft geharkt wanneer ze toch wel de Europese topboeking dit jaar waren.
Dat is inderdaad wel zeer jammer voor je! Hopelijk heb je Pendulum op GMM gezien vorige editie?
En tja, Gojira, toch wel spectaculair te noemen dat LF ze binnen heeft geharkt wanneer ze toch wel de Europese topboeking dit jaar waren.
Heb idd vorig jaar Pendulum meegemaakt! Net zoals EC en Brutus!
En Gojira in 2023!
Toch wel echt hoogtepunten van de afgelopen edities als je het mij vraagt!
Ik neem gewoon jouw vorige taak over... Mag 't? Ik heb een broertje dood aan moraalridder spelen, maar het mag wel allemaal een tandje minder, hoor.
Net als jij met je eigen opmerking zie ik twee keer geen enkel probleem met mijn opmerkingen. Prima dat het serieus en respectvol is in jouw ogen, al vind ik dat laatste niet enorm overkomen, maar we moeten nou niet doen alsof dat relevant is. Zijn punt gaat puur over de hoeveelheid en kwaliteit van de acts, wat gewoon een hartstikke valide punt is. Dat wordt alleen relevant als ie het zelf naar voren brengt om zijn punt te maken. Je komt voor drie dagen simpelweg makkelijker aan zulke acts en ik denk dat je het best uitholling mag noemen als er over vier dagen minder kwalitatieve acts boven aan de line-up staan.
Zal allemaal best, joh.
Maar het hele punt is juist dat er niet of nauwelijks sprake is van 'uitholling', ook niet aan de bovenkant.
Zoals meerderen hier ook al hebben benoemd zijn de headliners vrijwel gelijkwaardig aan die van voorgaande jaren.
Een roep om terug te gaan naar drie dagen lijkt mij dan ook vooral ingegeven door persoonlijke redenen, that's all. En dat mag uiteraard.
Ik hoor toch heel vaak vallen, niet per se hier: “dat is toch geen headliner meer”.
Je gaat onmogelijk elk jaar nog 8 valabele headliners kunnen presenteren. Zo lang leven er een deel ook niet meer. En de conservatieve Graspopper, en zo zijn er veel (ook niet per se hier), zal ermee moeten leren leven.
Naar 3 dagen gaat men niet meer gaan omdat die 4 dagen economisch gewoon veel interessanter zijn.
Ik lees hier weer gemekker over ‘alweer JP’, maar je moet wel iets doen als bepaalde acts afhaken hè ….
Er gaan intern al stemmen op om niet per se meer met die 8 headliners te werken, dat is gewoon niet altijd haalbaar. Ze gaan in de toekomst nog meer bands omhoog pushen.
Ik vind persoonlijk 4 dagen met matige headliners ook echt nergens op slaan. Die XL edities waren dikke prima als je met wat geluk sterke headliners neer kan zetten.
Maar als je telkens maar bands op herhaling moet zetten en echt op zoek moet of er alsjeblieft iemand op je festival wil komen headline, waar zijn we dan mee bezig met z'n allen?
Dat het meer oplevert en voor sommige nooit genoeg is, ja zo lust ik er ook nog wel een paar. Maar na een week feest ben ik het wel langzaam zat hoor. En als zuiderling heb ik dat met Carnaval ook. Een keer is het genoeg geweest.
Maar gemekker over JP vind ik weer makkelijk dat mensen vooral niet negatief mogen doen over de organisatie en lineup. Mensen brengen bijna een maandsalaris naar ze toe voor kaartje+parking+camping+eten+drinken+merch dus mogen ze wel eens een beetje bekritiseerd worden als ze het gewoon niet voor elkaar hebben gekregen. En als je echt nu voor het zoveelste jaar weer bands op herhaling gaat zetten, in het bijzonder de hele grote (die gewoon een beetje bijzonder horen te blijven) dan ben je gewoon aan het falen.
Overexposure is gewoon een ding. Mensen kotsen Star Wars ondertussen ook uit.
Als er moeite is om headliners te vinden, kunnen we altijd terug naar een 3 daags festival. (Edit: lees net dat 3 dagen financieel niet aantrekkelijk is. Lijkt me een goede reden het bij 4 te houden)
Of zoals eerder geopperd, een situatie zonder 8 duidelijke headliners. Het sterke van Graspop heb ik altijd gevonden dat het in de breedte zo'n geweldig festival is. Dan zijn er in principe ook geen 8 headliners nodig. Ik heb het gevoel dat die gewoon teveel aandacht wegnemen bij de rest
Ik vind persoonlijk 4 dagen met matige headliners ook echt nergens op slaan. Die XL edities waren dikke prima als je met wat geluk sterke headliners neer kan zetten.
Maar als je telkens maar bands op herhaling moet zetten en echt op zoek moet of er alsjeblieft iemand op je festival wil komen headline, waar zijn we dan mee bezig met z'n allen?
Dat het meer oplevert en voor sommige nooit genoeg is, ja zo lust ik er ook nog wel een paar. Maar na een week feest ben ik het wel langzaam zat hoor. En als zuiderling heb ik dat met Carnaval ook. Een keer is het genoeg geweest.
Maar gemekker over JP vind ik weer makkelijk dat mensen vooral niet negatief mogen doen over de organisatie en lineup. Mensen brengen bijna een maandsalaris naar ze toe voor kaartje+parking+camping+eten+drinken+merch dus mogen ze wel eens een beetje bekritiseerd worden als ze het gewoon niet voor elkaar hebben gekregen. En als je echt nu voor het zoveelste jaar weer bands op herhaling gaat zetten, in het bijzonder de hele grote (die gewoon een beetje bijzonder horen te blijven) dan ben je gewoon aan het falen.
Overexposure is gewoon een ding. Mensen kotsen Star Wars ondertussen ook uit.
Tja, daarvoor bestaan er dagtickets, hè?
En het aantal dagen Carnaval dat je viert en de hoeveelheid Star Wars content die je kijkt, bepaal je vanzelfsprekend ook helemaal zelf, niemand die je dwingt om naar Jar Jar Binks te kijken..
je zal altijd klagers hebben. ik heb niet echt een probleem om bands als architects, powerwolf, alestorm, amon amarth, .. een mainstage 2 te laten headlinen.
Maar om ze dan als headliner aan te kondigen ligt misschien wat lastiger ten opzichte van de agents van de iets grotere bands.
je zal altijd klagers hebben. ik heb niet echt een probleem om bands als architects, powerwolf, alestorm, amon amarth, .. een mainstage 2 te laten headlinen.
Maar om ze dan als headliner aan te kondigen ligt misschien wat lastiger ten opzichte van de agents van de iets grotere bands.
Weet je wat het is? Je hebt op 15 december je laatste post hier geplaatst, dus je hebt met geen woord gerept over de aankondiging van Nine Inch Nails. Een firsttimer headliner en sowieso een unieke, bijzondere boeking. Heel toevallig allemaal. En nu ben je er binnen twee uur na de aankondiging van JP opeens weer met een heel verhaal vol negativiteit over Graspop en de organisatie.
Niemand dwingt je om 'bijna een maandsalaris' uit te geven aan Graspop, he? Wellicht is het iets heel geks wat ik nu ga zeggen: maar als ik iets niet leuk vind dan laat ik het links liggen en besteed ik mijn geld, aandacht en tijd aan iets waar ik wél enthousiast van word.