Lowlands 2025

Ik kan mij geen jaar herinneren dat er niet nog honderden kaarten beschikbaar waren…
Inderdaad. Die overtuiging heb ik, nadat we het afgelopen twee edities hier op het forum flink gevolgd hebben, ook wel (zelfs onder kostprijs). Maar het aanschaven van de kaartjes zorgt ook voor een beetje commitment in de groep. Je legt je vast voor die datum en laat het wel uit je hoofd om een weekje later met vakantie te gaan. Ik ga sowieso, maar dat geldt niet voor iedereen.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Ik kan mij geen jaar herinneren dat er niet nog honderden kaarten beschikbaar waren…
Klopt, het is elk jaar hetzelfde. Zo'n heel weekend hakt er op meerdere fronten toch in en dat zorgt altijd voor afhakers zo rond eind juni/begin juli.

Joh, kijk gewoon dat Tiny Desk concert van Doechii op Youtube en dan kan je toch niet anders concluderen dan dat zij de meest getalenteerde rapper is van het afgelopen jaar.

Als je niet tegen vloeken kan is hip hop misschien niet het juiste genre.

Ik had dit optreden nog niet eerder gezien, maar tering wat goed dit zeg. Album wel grijsgedraaid hoor, maar nog nooit een liveregistratie gezien. Zoek ik sowieso nooit op eigenlijk.

Ik denk dat er dit jaar niet zo een run op de kaartjes zal zijn als voorgaande jaren. Tuurlijk ligt het aan de line-up, maar als ik zo om me heen hoor zijn heel veel op vakantie of kiezen veel ervoor naar andere festivals uit te wijken ivm de prijs.
Lijkt alsof de hype beetje is gaan liggen.

Ik hoop het, want ik heb geen zin in dat gestress 😂

Ik denk dat er dit jaar niet zo een run op de kaartjes zal zijn als voorgaande jaren. Tuurlijk ligt het aan de line-up, maar als ik zo om me heen hoor zijn heel veel op vakantie of kiezen veel ervoor naar andere festivals uit te wijken ivm de prijs.

Het valt dit jaar voor de Randstad ook echt midden in de vakantie.

Het valt dit jaar voor de Randstad ook echt midden in de vakantie.
Exact. Wij zij normaal met een groepje van 20. Dit jaar met 6/7. De rest allemaal met vakantie.

Is het ook niet altijd zo belachelijk druk met die tickets omdat 50% wordt opgekocht door handelaren en van die mensen die wat geld willen verdienen?

Van iemand binnen mojo te horen gekregen dat Charli XCX niet op Lowlands staat dit jaar… Wie er dan wel staat kreeg ik er niet uit helaas.
Deze comment is de reden waarom men er vanuit gaat dat Charli niet naar Lowlands komt

De comment in het Pukkelpop forum was alleen een bevestiging dat Charli daar staat

Deze comment is de reden waarom men er vanuit gaat dat Charli niet naar Lowlands komt

De comment in het Pukkelpop forum was alleen een bevestiging dat Charli daar staat
Wel even sidenote dat dit de eerste keer is dat ik wat van haar hoorde. We gaan volgende week weten of ze de waarheid sprak

Ik verwacht juist wel weer een run op kaarten. Zeker nu de line up voor DTRH (en misschien BKS) tegenvalt. Denk juist dat de hype, o.a. door TikTok, alleen maar is toegenomen.

• Leuk
Waarderingen: Steve
Dit zijn de tourschema's van de grote 4 vissen die touren:

Fontaines D.C.
Aug. 8, 2025
Helsinki, Finland
Flow Festival Helsinki 2025

Aug. 15, 2025
Wythenshawe, United Kingdom
Wythenshawe Park and Gardens

Aug. 19, 2025
Bonn, Germany
KUNST!RASEN

Aug. 20, 2025
Stuttgart, Germany
Freilichtbühne Killesberg park

Aug. 21, 2025
Graz, Austria
Freiluftarena B

Charli XCX
Aug 6, 2025
Sziget festival 2025
Budapest, Hungary

Thu, AUG 7
ØYA FESTIVAL 2025
Oslo, Norway

Aug. 8 - 10, 2025
Flow Festival Helsinki 2025

Chappell Roan

Aug 9, 2025
Way Out West
Gothenburg, Sweden

Aug 11, 2025
Sziget Festival
Budapest, Hungary

Aug 20, 2025
Rock en Seine
Paris, France

Aug 22, 2025
Reading Festival
Reading, UK

Aug 23, 2025
Leeds Festival
Leeds, UK

Queens of the Stone Age
13 Aug 25
Bonn, DE
Kunst!Rasen

16 Aug 25
Charleville-Merieres, FR
Cabaret Vert

20 Aug 25
Dublin, IE
Irish Museum of Modern Art, Royal Hospital Kilmainham

22 Aug 25
Portsmouth, UK
Victorious Festival

Ik heb de websites van de bovenstaande festivals ook nog even gecheckt en dit viel mij op als interessante namen voor LL:

Miss wat groot als subs dus ook een optie als kleinere headliner als het geld op is: Jamie XX, London Grammar
Subtop: Khruangbin, Bicep , Blossoms, A$AP Rocky
Foute uur: Nelly Furtado, Will Smith
Dagprogramma: Mk.gee, Suki Waterhouse, Luvcat, Wallows, Royel Otis, Lambrini Girls, Pa Salieu

Laat even weten als er nog een show mist op de officiele sites van de artiesten. Sziget miste op de website van Charli.

Fontaines D.C. voor zowel PKP als LL wordt wel krap met grenscontrole UK-EU. De rode loper ligt klaar voor QOTSA. Chappel Roan heeft nog een gapend gat van Budapest naar Parijs in de tour in het weekend van LL en PKP. Charli heeft niks staan na Flow dus het is maar de vraag of ze zo lang wilt touren. De gesprekken in de wandelgangen dat Charli niet komt lijken dus best aannemelijk als je naar het tourschema kijkt.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread