Lowlands 2025

Ja zat te denken of die niet al eerder Alpha sub achtige plekken gaat eisen
Doechii stond in oktober in Bitterzoet (350), en elders ook op vergelijkbare plekken, het lijkt erop dat ze juist gaat voor de kleinere stages dan je misschien zou verwachten (wat een heel normale strategie is voor een groeiende artiest).

• Leuk
Waarderingen: Joris
Doechii stond in oktober in Bitterzoet (350), en elders ook op vergelijkbare plekken, het lijkt erop dat ze juist gaat voor de kleinere stages dan je misschien zou verwachten (wat een heel normale strategie is voor een groeiende artiest).
Bitterzoet was omdat die show een paar weken van te voren aangekondigd was en alle andere venues in Amsterdam al volgeboekt waren die datum, anders stond ze Paradiso of Melkweg hoofdzaal. Rest van Europa was allemaal wel 1500cap venues en dit was net enkele dagen/weken voor ze opblies. Nu kan je niet meer om haar heen en is ze een blijvertje in de (vrouwelijke) hiphop wereld

• Leuk
Waarderingen: micham
Oke oke oke, was zoals ik al zei redelijk snel, update:

QOTSA
Charli XCX
Chappell Roan
Post Malone
Stormzy

Fontaines D.C.
ASAP Rocky
Khruangbin
MK.Gee
Hermanos Guiterrez
Royel Otis
Lola Young
London Grammar
Suki Waterhouse
MJ Lenderman & the Wild
Amenra
The Chats
Wallows
RAYE
Tyla
Doechii (hoe groot is die)
Marlon Hoffstadt
DJ Heartstring
Salute
Shygirl
Sammy Virji
Kelly Lee Owens
Moet zeggen dat hier weinig tussen staat waar ik nou echt heel enthousiast van word. Objectief gezien wel een gevarieerd lijstje voor elk wat wils.

• Leuk
Waarderingen: micham en davadude
Bitterzoet was omdat die show een paar weken van te voren aangekondigd was en alle andere venues in Amsterdam al volgeboekt waren die datum, anders stond ze Paradiso of Melkweg hoofdzaal. Rest van Europa was allemaal wel 1500cap venues en dit was net enkele dagen/weken voor ze opblies. Nu kan je niet meer om haar heen en is ze een blijvertje in de (vrouwelijke) hiphop wereld
Welke venues waren dat dan? Van de venues die ik op setlist.fm zie is de grootste de Islington Assembly Hall met een capaciteit van 890, maar wellicht staat de hele Europese tour er niet op. Ook bij de recente shows in de VS zie ik alleen kleinere venues.

Tsja, Chappell Roan zou eigenlijk ook in de Melkweg staan laatst. Kan snel gaan in dit wereldje.
Maar bij aankondiging werd er ook al gezegd dat mensen een grotere locatie hadden verwacht. Ik ook hoor, maar verder vond ik het prima dat het in Bitterzoet was.

• Leuk
Oke oke oke, was zoals ik al zei redelijk snel, update:

QOTSA
Charli XCX
Chappell Roan
Post Malone
Stormzy

Fontaines D.C.
ASAP Rocky
Khruangbin
MK.Gee
Hermanos Guiterrez
Royel Otis
Lola Young
London Grammar
Suki Waterhouse
MJ Lenderman & the Wild
Amenra
The Chats
Wallows
RAYE
Tyla
Doechii (hoe groot is die)
Marlon Hoffstadt
DJ Heartstring
Salute
Shygirl
Sammy Virji
Kelly Lee Owens
Hermanos Gutièrrez staan al op DTRH.

Even een snel kanshebberslijstje in elkaar geflansd. Staan allemaal op Europese augustusfestivals

QOTSA
Charli XCX
Chappell Roan
Post Malone
Travis Scott
Stormzy

Fontaines D.C.
ASAP Rocky
Khruangbin
MK.Gee
Hermanos Guiterrez
Royel Otis
Lola Young
London Grammar
Suki Waterhouse
MJ Lenderman & the Wild
Amenra
The Chats
Wallows
Nog even wat persoonlijke toevoegingen van artiesten welke touren in 2025:
Papa Roach, Palaye Royale, High Vis, Lambrini Girls, Rudimental, Sea Girls, the Kooks, Hozier, Bloc Party en Enter Shikari.

Laatst bewerkt:
Nog even wat persoonlijke toevoegingen van artiesten welke touren in 2025:
Papa Roach, Palaye Royale, High Vis, Lambrini Girls, Rudimental, Sea Girls, the Kooks en artiesten die enkel nog in Engeland shows hebben volgens mij: Hozier, Bloc Party, Enter Shikari.
Ik hoop ook op Bloc Party, hebben ook shows in USA en Spanje aangekondigd dus komen ook buiten UK :-)
De supports die ze meehebben voor Bristol zijn voor mij ook welkom (Everything Everyting, English Teacher, Mystery Jets)

Enter Shikari komen trouwens ook buiten UK, want die staan in Den Bosch tijdens Rock Circus.

• Leuk
Ik hoop ook op Bloc Party, hebben ook shows in USA en Spanje aangekondigd dus komen ook buiten UK :-)
De supports die ze meehebben voor Bristol zijn voor mij ook welkom (Everything Everyting, English Teacher, Mystery Jets)

Enter Shikari komen trouwens ook buiten UK, want die staan in Den Bosch tijdens Rock Circus.
Ahh ja zie inderdaad dat Bloc Party in juli in Spanje staan. Enter Shikari ook nog in Duitsland in Augustus.

Even een snel kanshebberslijstje in elkaar geflansd. Staan allemaal op Europese augustusfestivals

QOTSA
Charli XCX
Chappell Roan
Post Malone
Travis Scott
Stormzy

Fontaines D.C.
ASAP Rocky
Khruangbin
MK.Gee
Hermanos Guiterrez
Royel Otis
Lola Young
London Grammar
Suki Waterhouse
MJ Lenderman & the Wild
Amenra
The Chats
Wallows
Hermanos staat op DTRH

Is er iemand die dat design wel mooi vindt? Vind het ook vrij eentonig. Nu zal ik vast niet kunstzinnig genoeg zijn, maar het komt bij mij over dat het ieder jaar andere kleurtjes zijn maar dat het ontwerp eigenlijk altijd hetzelfde is.

Ik vond het design van Peter te Bos veel spannender en "ontdeugender" ogen. En dat was soms ook even slikken als je een nieuw design daar zag.

Van mij mogen ze naar iemand anders op zoek.
Ik ben grafisch ontwerper, wat niet zegt dat ik mezelf enige autoriteit toedicht, maar ik doe dit al wel een tijdje en als ik de huisstijl van LL zou mogen doen, dan zag het er zeker niet uit zoals het er nu uitziet. Not by a mile. Noem me ouderwets, maar leesbaarheid is toch het minste wat je mag verwachten bij je font keuze. Die YouTube filmpjes met daarin de drops van nieuwe namen moest je ook pauzeren of screengrabben om het überhaupt te kunnen lezen. Dan doe je toch iets niet goed imo. En over de kleurkeuze valt ook te twisten, zeker dit jaar zo lijkt het. Ik moet zeggen dat de polsbandjes van vorig jaar wel een fijne kleurcombi hadden.

Ik ben grafisch ontwerper, wat niet zegt dat ik mezelf enige autoriteit toedicht, maar ik doe dit al wel een tijdje en als ik de huisstijl van LL zou mogen doen, dan zag het er zeker niet uit zoals het er nu uitziet. Not by a mile. Noem me ouderwets, maar leesbaarheid is toch het minste wat je mag verwachten bij je font keuze. Die YouTube filmpjes met daarin de drops van nieuwe namen moest je ook pauzeren of screengrabben om het überhaupt te kunnen lezen. Dan doe je toch iets niet goed imo. En over de kleurkeuze valt ook te twisten, zeker dit jaar zo lijkt het. Ik moet zeggen dat de polsbandjes van vorig jaar wel een fijne kleurcombi hadden.
Zou het niet gewoon een iets wat uit de hand gelopen publiciteit stunt zijn.
Bijvoorbeeld: doordat dat filmpje echt onleesbaar is speel je hem meerdere keren af, dus dat zijn weer meer views. Ook hebben wij het er ieder jaar weer over hoe lelijk en onleesbaar het is er word zelf een website gemaakt waarop alles wel leesbaar is, of terwijl, meer aandacht. Het is wel is waar niet perse positieve aandacht, maar negatieve aandacht is ook aandacht.

Ik denk overigens wel dat er een hele hoop mensen(waaronder ikzelf) een stuk gelukkiger worden als er een gewone (ouderwetse) en leesbare huisstijl komt. Ik ben aan het hopen dat EVE je uitnodigt op sollicitatie;)

Users who are viewing this thread