De albums van 2015

Nieuwe album van David Bowie (getiteld Blackstar) komt op 8 januari uit. Schijnt een vreemd album te gaan worden met 7 nummers die samen 45 minuten gaan duren. Het eerste nummer komt op 19 november als single uit, heet ook Blackstar en duurt 10 minuten.

Goede kans dat het album van het jaar 2016 al na 1 week verschijnt volgend jaar dus :D . Klein stukje van het nummer Blackstar staat al op Youtube

http://www.youtube.com/watch?v=b6J44zGDb6g

Nieuw werk van Bowie, daar kan je me voor wakker maken! Ik blijf het dan nog steeds zonde vinden dat we hem nooit meer zullen zien optreden :(

Macrocosm Microcosm van Pauw is trouwens wel een bazenplaat. Het nummer 'Abyss' blijf ik maar op repeat slingeren, komende week maar weer eens langs de vinylboer, de artwork is namelijk om op te vreten :D

Dat nieuwe album van Drake en Future is niet echt spetterend. Drake heeft wel een paar mooie momentjes op de plaat, maar wat een fout van hem om een hele plaat samen met Future te maken. Future voegt werkelijk niks toe. Zelfs de beats zijn echt een stuk minder dan Drake's normale beats. Ik ga 'm nog wel een tweede keer luisteren denk ik, maar dan weer snel terug naar IYRTITL

Klinkt nice, ben benieuwd naar het volledige nummer.

Grimes heeft vandaag trouwens de eerste single van d'r nieuwe album (dat 6 november uitkomt) uitgebracht. Heel anders dan haar vorige werk (hoewel dat wel te verwachten was), maar wel echt een goed nummer imo:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Tv9YoYCKNoE[/video]

Dat nieuwe album van Drake en Future is niet echt spetterend. Drake heeft wel een paar mooie momentjes op de plaat, maar wat een fout van hem om een hele plaat samen met Future te maken. Future voegt werkelijk niks toe. Zelfs de beats zijn echt een stuk minder dan Drake’s normale beats. Ik ga ‘m nog wel een tweede keer luisteren denk ik, maar dan weer snel terug naar IYRTITL

Wie kan hier met Jeroen over sparren? Is er ook maar iemand hier buiten Jeroen die deze plaat ook maar heeft aangekeken?

EL VY – Return to the moon : Ik had hoge verwachtingen bij dit album, en die verwachtingen hebben ze deels waar kunnen maken… Ik ben bang dat ik hier gewoon iets te veel van had verwacht.

Deze plaat heeft mijn verwachtingen ingelost. Wat een fijne plaat met zoveel verschillende songs. De single's waren al divers in interessant en dat zet dit duo heerlijk voort in de rest van de songs. Dalijk maar eens voor de 3e keer aanzetten. Favorietje op dit moment 'It's a Game'.
Ben erg benieuwd wat ze gaan doen in de Melkweg.

Releases van vandaag:
El Vy - Return to the Moon
Guy Garvey - Courting the Squall
Cheatahs - Mythologies [Shoegaze]
Younghusband - Dissolver [Neo-Psychedelia]
Boogarins - Manual [Psychedelic Pop]
Car Seat Headrest - Teens Of Style [Lo-Fi]
The Black Heart Rebellion - People, When You See the Smoke, Do Not Think It Is Fields They're Burning [Post-Rock]

..vul gerust aan.

El Vy al een paar keer op gehad en er zitten een paar erg fijne nummers tussen. Silent Ivy Hotel als hoogtepunt.

El Vy – Return to the Moon
Guy Garvey – Courting the Squall
Cheatahs – Mythologies [Shoegaze]
Younghusband – Dissolver [Neo-Psychedelia]
Boogarins – Manual [Psychedelic Pop]
Car Seat Headrest – Teens Of Style [Lo-Fi]
The Black Heart Rebellion – People, When You See the Smoke, Do Not Think It Is Fields They’re Burning [Post-Rock]

De nieuwe Jamie Woon is best aparte rustige plaat, niet heel divers helaas.
En sinds vandaag een nieuwd van The Neighbourhood. Denk niet dat iemand er op wacht maar Sweather Weather is wel een vermakelijk liedje.

Ik vind sowieso bijna alle liedjes van the nbhd wel chill om naar te luisteren. Ga m zeker opzetten dit weekend!

Ik vind El Vy tot nu toe wel een echt fijne plaat, maar ik vind de stem van Matt ook heel intrigerend dus dat helpt wel denk ik

Ik vind El Vy tot nu toe wel een echt fijne plaat, maar ik vind de stem van Matt ook heel intrigerend dus dat helpt wel denk ik

Bij mij staat deze op repeat hoor, heerlijke plaat!

Dat album van Guy Garvey is ook wel meesterlijk bij momenten. Een funky/jazzy versie van Elbow maar toch met die prachtige sfeer en lyrics weer. En mét een cameo van dat bekende George Michael saxofoontje. ?

John wat vindt je eigenlijk van die nieuwe van Fuzz?
Valt me een beetje tegen eigenlijk.

John wat vindt je eigenlijk van die nieuwe van Fuzz?
Valt me een beetje tegen eigenlijk.
Mij ook wel een beetje. Staan opzich genoeg fijne nummers op, maar het album duurt eigenlijk veel te lang om niet verveeld te raken.

Ik had graag weer een lijst albums willen plaatsen maar buiten Floating Points - Elaenia is er voor zover ik weet niet heel veel boeiends uitgekomen vandaag.
Van het lijstje van vorige week vond ik Cheatahs, Younghusband en Car Seat Headrest best vermakelijk.

Dat nieuwe album van New Order is eigenlijk best tof. Ik zou iedereen die een beetje van zulke muziek houdt toch aanraden het eens op te zetten. Of anders Singularity om 1 nummertje te proberen eerst.

Users who are viewing this thread