De albums van 2015

Moet ik hier een downloadlink plaatsen?

En ik weet niet wie hier ooit Westkust – Last Forever genoemd heeft. (Als dat al hier was). Maar dat is best een fijn album.

Nu alweer een hele tijd niet geluisterd, maar inderdaad.

Floating Points – Elaenia
Was laatst wat aan het inluisteren voor Catch, maar ik merk dat ik deze de laatste tijd echt heel vaak opzet. Heel mooi en interessant album

Toch de verleiding niet kunnen weerstaan en gedownload. Damn, wat een switch t.o.v. zijn vorige werk, maar wat een goeie ook. Prachtig album! Peroration Six is een van de meest geniale afsluiters die ik sinds lange tijd gehoord heb, zeker met de betekenis van de naam van die track in het achterhoofd.

En ik weet niet wie hier ooit Westkust – Last Forever genoemd heeft. (Als dat al hier was). Maar dat is best een fijn album.

Ah man, viel een beetje tegen doordat ik hoge verwachtingen had na hun single Swirl wat ik echt een heerlijk liedje vind. Maar inderdaad meer dan prima album. Ze staan trouwens een keer in Utrecht en Eindhoven uit mijn hoofd.

Last Forever is inderdaad een superchill album, draai 'm best veel de laatste tijd. De kans dat ze op LGW? staan is best groot trouwens, aangezien ze aangekondigd hebben dat ze 20 november in Utrecht spelen.

zeker met de betekenis van de naam van die track in het achterhoofd.
Leg uit.

Last Forever is inderdaad een superchill album, draai ‘m best veel de laatste tijd. De kans dat ze op LGW? staan is best groot trouwens, aangezien ze aangekondigd hebben dat ze 20 november in Utrecht spelen.
LGW? is al helemaal rond

Nouja de peroratie is het laatste - emotionele - deel van een speech, bedoeld om de luisteraar beduusd achter te laten. Best toepasselijk, zeker met dat abrupte einde.

Oh en Autre Ne Veut heeft een nieuw album uit, dat zeer de moeite waard schijnt te zijn. Niet iets wat je zomaar wegluistert, dus ik ga er vanavond even goed voor zitten.

MRMantel wrote:
Leg uit.

Nouja de peroratie is het laatste – emotionele – deel van een speech, bedoeld om de luisteraar beduusd achter te laten. Best toepasselijk, zeker met dat abrupte einde.

Oh en Autre Ne Veut heeft een nieuw album uit, dat zeer de moeite waard schijnt te zijn. Niet iets wat je zomaar wegluistert, dus ik ga er vanavond even goed voor zitten.
Ooh gaaf, wist ik niet!

Hmm, ben een beetje afgeknapt na echt een bagger optreden de eerst BKS editie. Maar zal dit nog wel een kans geven.

Gloeilamp wrote:
Citizen – Everybody Is Going to Heaven. Fijne ontdekking.

Youth, hun vorige plaat, is serieus 10x zo goed als Everybody is going to Heaven. Misschien wel 100x.

Dan moet ik die ook nog eens checken, vind Everybody... ook behoorlijk sterk. Kaarten voor het concert in Amsterdam zijn in elk geval al binnen.

Ja sowieso doen. Everybody is niet per se een slechte plaat, maar ik had Youth al een hele tijd geleden gehoord en, zoals ik bij veel anderen ook merkte, is Everybody dan toch wat teleurstellend. Over het algemeen is het album wat voorspelbaarder, minder experimenteel etc.

Joanna Newsom - Divers
wow echt heel mooi. Maar echt. Wat een verrassingen dit najaar nog.

Black Lies wrote:
Luud wrote:
Wessel wrote:
neontiger8 wrote:
Deafheaven vond ik trouwens vreselijk. totaal niet mijn ding

Instrumentaal snap ik wel wat men hier goed aan vindt, maar bij mij gaat dit album ook niet meer aan. Wat een herrie dat geschreeuw.

Net dit album ook aangehad en mijn oren bloeden nog na. Dit gaat mij toch echt net een stapje te ver.

Loesers, dat hoort erbij, het is black metal. Ik vind het juist bijdragen aan de atmosfeer van het album hier, maar goed ieder zijn mening natuurlijk. Instrumentaal is het trouwens voor black metal-standaarden uitermate verzorgd allemaal. Ben heel veel naar deze plaat aan het luisteren de laatste dagen.

Dan is black metal niet mijn ding, ik wist totaal niet wat ik moest verwachten en heb het opgezet omdat hier mensen positief waren. Ik zeg ook zeker niet dat het slecht is of zo, ik heb er toch geen verstand van. Mij zul je in ieder geval niet bij een concert hoeven te verwachten XD

Deafheavens nieuwe werk is grandioos goed. Maar inderdaad, het vereist een bepaalde mindset... sfeer. Je moet eerder mensen zoeken die het snappen, dan proberen mensen te overtuigen hahaha.

Verder on topic:

Keith Richards - Crosseyed Heart
Ja serieus, ik had het NOOIT verwacht. Dit is echt het opzoeken waard. Vooral liefhebbers van oude blues en Tom Waits achtige sferen. Een 71 jarige man met een stokoude stem die blues, reggea en country geniaal verwerkt op 1 album.

Keith Richards – Crosseyed Heart
Ja serieus, ik had het NOOIT verwacht. Dit is echt het opzoeken waard. Vooral liefhebbers van oude blues en Tom Waits achtige sferen. Een 71 jarige man met een stokoude stem die blues, reggea en country geniaal verwerkt op 1 album.

Jaa dit is inderdaad een erg fijn album. Ik had het ook niet verwacht, maar ben blij dat ik m toch even opgezet heb

Vandaag uit op Spotify, o.a.:
Fuzz - II
Pauw - Macrocosm Microcosm
Half Moon Run - Sun Leads Me On

Het nieuwe album van Rod Stewart is weer meer dan degelijk. Keltische invloeden gedurende het hele album

Ook het nieuwe album van de Jeugd is vandaag uitgekomen. Ik ben een enorme fan en heb het nu een paar keer geluisterd, maar ik mis toch de echte knallers. Neonlichten In De Regen is wel erg lekker. Misschien dat ik het nog wat vaker moet checken om het echt leuk te vinden.

De nieuwe van de jeugd valt me dus tegen.
Gazpacho - Molok staat er ook op. Aanbevelertje ;)

De nieuwe van de jeugd valt me dus tegen.
Gazpacho – Molok staat er ook op. Aanbevelertje
1f609.png

Omschreven als Progressive Art Rock, fantastisch! Toegevoegd, ben benieuwd! Ieder geval al vette logo's gezien!

Users who are viewing this thread