De albums van 2015

Vandaag weer niet heel veel boeiends uitgekomen volgens mij. Iemand Anna von Hausswolff - The Miraculous al geluisterd? Een best aparte combinatie van pop en een soort drone/experimental rock. Come Wander With Me / Deliverance is een prachtig nummer.

Maar pop is saai

Gaat er iemand een top50 albums van het jaar topic maken en stemmen bijhouden? Anders doe ik het wel.

Maar pop is saai

Gaat er iemand een top50 albums van het jaar topic maken en stemmen bijhouden? Anders doe ik het wel.

Ik was het van plan, maar als je zin hebt mag jij het natuurlijk ook doen. T is niet dat ik niets anders te doen heb :P

Waarschijnlijk volgende week een surprise release van Animal Collective. Samen met Sunn O))) toch nog 2 last minute kanshebbers voor de eindejaarslijstjes.

Kereltje wrote:
Waarschijnlijk volgende week een surprise release van Animal Collective.

Heuh wow wat?

http://consequenceofsound.net/2015/11/animal-collective-are-debuting-their-new-album-at-bwi-airport-right-now/

Album is op dit moment te horen op een luchthaven in de VS, en als je de nummers shazamt krijg je de titel (Floridada) met 30 november als releasedatum.

Heel december staat dit op repeat bij Jeroen thuis
[video]https://www.youtube.com/watch?v=T4pTMZuAux4[/video]

Heel december staat dit op repeat bij Jeroen thuis

Ik zie het echt voor me dat Jeroen een klein zusje heeft en dat die 2 echt uren over Taylor kunnen kletsen met elkaar, allebei gekleed in een Taylor Swift pyjama.

Ik denk dat Jeroen dit nummertje trouwens al een tijdje gebrand heeft op een cd'tje.

Niet echt nieuwe albums maar wat nieuwe dingen op spotify:
Ty Segall - Ty Rex (Met alleen maar cover songs van T. Rex)
Parquet Courts - Monastic Living (Een onwijs tegenvallende EP)

http://forum.festileaks.com/forums/topic/beste-albums-van-2015/

Stemt nu, of later, op de beste albums van het jaar

Wie o wie hebben er populaire albums uitgebracht in de Festileakskringen ??

Jamie xx, denk je? Niet heel veel hier besproken toch? Sufjan is overigens het enige goede antwoord.

De tien beste albums volgens de 'Nederlandse muziekpers', 50 belangrijke journalisten, radiomakers, bloggers en muziekprogrammeurs:

1. Sufjan Stevens – Carrie & Lowell
2. Kendrick Lamar – To Pimp A Butterfly
3. Tame Impala – Currents
4. Courtney Barnett – Sometimes I Sit And Think, And Sometimes I Just Sit
5. Father John Misty – I Love You, Honeybear
6. Jamie XX – In Colour
7. Unknown Mortal Orchestra – Multi-Love
8. Alabama Shakes – Sound & Color
9. Kurt Vile – B’lieve I’m Goin Down...
10. Kamasi Washington – The Epic

Leuk dat Kamasi Washington in de top 10 staat, niet echt een gemakkelijk te verteren album. Verder niet echt spannend.

Eindelijk El Vy geluisterd. Beetje wisselend, sommige nummers zijn vrij sterk, sommige voegen niet zoveel toe en vaak vind ik het een beetje onnodig ambitieus en druk qua geluidjes/lagen.

Ik heb Sufjan nog geen een keer volledig af geluisterd. Misschien gaat dat nog gebeuren komende maand.

Ik heb Sufjan nog geen een keer volledig af geluisterd. Misschien gaat dat nog gebeuren komende maand.

Begin dit jaar ook over geslagen omdat ik er niet in kwam.
Maar nu staat ie sinds enkele weken geleden op repeat, van begin tot het eind prachtig.

Users who are viewing this thread