De albums van 2015

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Nummer 3 (Plastic) t/m nummer 6 (Stray Dog) hadden ze er beter uit kunnen laten.

Wut? De hele eerste helft tot en met Academic was best sterk, daarna de laatste vier nummers best matig. En Stijn vindt Superheated alleen goed omdat Brandon Flowers in dat nummer meezingt hahah.

Overigens ook worth checking voor liefhebbers van indierock met vrouwenstemmen: Hop Along. Klinkt erg leuk.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Thomas wrote:
Nummer 3 (Plastic) t/m nummer 6 (Stray Dog) hadden ze er beter uit kunnen laten.

Wut? De hele eerste helft tot en met Academic was best sterk, daarna de laatste vier nummers best matig. En Stijn vindt Superheated alleen goed omdat Brandon Flowers in dat nummer meezingt hahah.

Overigens ook worth checking voor liefhebbers van indierock met vrouwenstemmen: Hop Along. Klinkt erg leuk.

Speelt wel mee ja XD niet het beste nummer van het album, maar na Tutti Frutti wel degene waar ik naar uit kijkt. Ik vind de stem van Brandon oprecht heel goed passen, dus wat dat betreft wel een goede match
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Vandaag o.a. uit:
- King Gizzard and the Lizard Wizard - Paper Mâché Dream Balloon [Psychedelic Rock]
- Anna von Hausswolff - The Miraculous [Ambient Pop/Experimental Rock ofziets, vage combinatie]
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Vandaag o.a. uit:
– King Gizzard and the Lizard Wizard – Paper Mâché Dream Balloon [Psychedelic Rock]
– Anna von Hausswolff – The Miraculous [Ambient Pop/Experimental Rock ofziets, vage combinatie]
Oneohtrix Point Never - Garden Of Delete ook nog trouwens
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Er zijn geen grote uitschieters meer waar ik naar uitkijk qua releases dit jaar (of iets moet me verrassen), dus hier mijn best of 2015 lijstje (tot nu toe).

01 Misterwives - Our Own House
02 FIDLAR - Too
03 Afterpartees - Glitter Lizzard
04 Courtney Barnett - Sometimes I Sit...
05 Twenty One Pilots - Blurryface
06 Together Pangea - The Phage (EP)
07 Royal Headache - High
08 Millencolin - True Brew
09 I Will, I Swear - Strings Of Gold(EP)
10 Wavves - V
11 Beach Slang - The Things We Do...
12 Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
13 Soak - Before We Forgot...
14 Foals - What Went Down
15 Blur - The Magic Whip
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Oeh lang niet gepost hier. Even wat albums van de afgelopen tijd die me wel bevielen:

Lotic - Agitations[drone, ambient]
Zomby - Let's Jam![dubstep, trap]
Kode9 - Nothing[grime, dub]
Rustie - EVENIFUDONTBELIEVE[glitch, trap]
Stara Rzeka - Zamknely Sie Oczy Ziemi[black metal, drone]
Rafael Anton Irisarri - A Fragile Geography[harsh noise, ambient]
Circuit Des Yeux - In Plain Speech[drone, folk]
Wolf Eyes - I Am A Problem: Mind In Pieces[drone, blues]
Nekronoiz & Kenji Siratori - Sacrifice Creature[power electronics, spoken word]
John Wiese - Deviate From Balance[harsh noise, power electronics]
Maurizio Bianchi - Tridecacofonia[harsh noise, power electronics]
Martyn - Falling For You[techno, house]
Donnato Dozzy - Cassandra[techno, ambient]
Elder - Lore[doom metal, stoner metal]
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Er zijn geen grote uitschieters meer waar ik naar uitkijk qua releases dit jaar (of iets moet me verrassen), dus hier mijn best of 2015 lijstje (tot nu toe).

Ik stel voor dat we begin december weer beginnen met het insturen van een top 25/30?
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
neracroft wrote:
Er zijn geen grote uitschieters meer waar ik naar uitkijk qua releases dit jaar (of iets moet me verrassen), dus hier mijn best of 2015 lijstje (tot nu toe).


Ik stel voor dat we begin december weer beginnen met het insturen van een top 25/30?

Was ik wel weer van plan ja, maar wel na de 9e want dan heb ik nog een tentamen ;)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Nice, ik hoop wel dat men wat betere muziek is gaan luisteren hier want die uitslag van vorig jaar kon echt niet hoor. Ik stuur mijn lijstje waarschijnlijk net voor kerst, de 20e ofso. Eerst nog het een en ander opnieuw luisteren.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Over het algemeen een veel beter jaar dit. Mijn 1 van vorig jaar zou nu denk ik de top 5 niet halen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Nice, ik hoop wel dat men wat betere muziek is gaan luisteren hier want die uitslag van vorig jaar kon echt niet hoor. Ik stuur mijn lijstje waarschijnlijk net voor kerst, de 20e ofso. Eerst nog het een en ander opnieuw luisteren.

Zodra het begint zal ik ook het half-jaar lijstje nog even online knallen. Ik heb m nog op mn laptop staan :))
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Over het algemeen een veel beter jaar dit. Mijn 1 van vorig jaar zou nu denk ik de top 5 niet halen.

Vorig jaar had voor mij juist enkele uitschieters die ik geweldig vindt, maar daarbuiten is dit jaar voor mij ook vele malen sterker.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
http://noisey.vice.com/blog/how-to-make-a-perfect-year-end-list
even een checklist
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Hahah, ik ga er rekening mee houden, maar deze regel wordt lastig:

Make Sure None of the Artists on Your List Got Publicly Shamed This Year
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hahah, ik ga er rekening mee houden, maar deze regel wordt lastig:

Make Sure None of the Artists on Your List Got Publicly Shamed This Year
Maar dan #cynisch #Meta #Controversieel en dan is het allemaal weer +3 hipster
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken