De albums van 2015

Wel opvallend dat ik nog niemand over de nieuwe Disclosure heb gehoord.

Als ik de geluiden mag geloven is dat maar goed ook. Ik heb zelf de moed nog niet verzameld, en ik vraag me af of ik daar überhaupt de moeite nog voor ga doen.

Naar aanleiding van die ongelofelijk hete set van Four Tet en Floating Points die ik pas postte vandaag wat dieper in de releases op kleinere nu-soul/house- en discolabels van dit jaar gedoken. Daar kwamen enkele ongelofelijk lekkere EP's uit:

Harvey Sutherland - Bermuda EP
Jack J - Thirstin' b/w Atmosphere
General Ludd - Are You Losing My hearing? EP
O'Flynn - Tyrion/Desmond's Empore
Medlar & Dan Shake - Walk EP

Zojuist naar de nieuwe van Fidlar zitten luisteren. Ben het met Wessel eens, eerste paar nummers zijn nice maar dan heb je het ook wel zo'n beetje gehad. Editors net ook maar even aangezet, maar vind er tot nu toe niet erg veel aan. Had er ook niet veel van verwacht na het lezen van voorgaande reacties. Bovendien vond ik the weight of your love wel leuk maar met die plaat hebben ze me destijds ook niet echt weten te overtuigen. Zometeen maar eens de nieuwe Deafheaven gaan luisteren. Ben benieuwd.

Jezus wat is die nieuwe van Editors een partij kut.
Marching orders is een topnummer en Ocean of Night is nog wel oke. Ik hoop echt dat ze op Werchter geen Headliner positie gaan krijgen met dit album op zak, al verwacht ik dat natuurlijk wel. Editors is op z'n retour... doei

Beach House komt volgende week vrijdag gewoon even met nog een album. Best moedig om die zo snel na de vorige te releasen.
Dat album van Protomartyr bevalt me ook steeds beter. Komt morgen officieel uit.

Voor zover ik weet niet heel veel releases vandaag, maar in ieder geval:
Protomartyr - The Agent Intellect
Alex G - Beach Music

En dan wordt er opeens een nieuw album van St Germain gedropt.. Jemig, wat lekker

eindelijk het album van Julia Holter eens opgezet. Het is niet helemaal mijn ding, maar op zich een fijn album. Misschien gaat ze nog groeien dus ze zal zeker nog vaker aan staan

Edit: Everytime Boots is wel een heel lekker liedje zeg!!

Wow wow wow. Noah Gundersen. Ik ben verkocht na de eerste twee regels. Wat is dit prachtig!!!

Serieus zo excited voor het nieuwe Beach House album, haha. Schijnbaar verkopen ze 't album al bij hun shows, dus grote kans dat 'ie vandaag nog gaat lekken.

Wow wow wow. Noah Gundersen. Ik ben verkocht na de eerste twee regels. Wat is dit prachtig!!!

Kan helaas niet het hele album het niveau vasthouden, maar hier staan echt een paar pareltjes op.

neontiger8 wrote:

Kan helaas niet het hele album het niveau vasthouden, maar hier staan echt een paar pareltjes op.

Nee klopt, hij zwakte inderdaad wat af, maar naar het einde pakte hij me toch weer. Dat eerste nummer is wel echt fenomenaal.

Nieuwe Beach House is ook gewoon weer mooi. Stuk kalmer en weer heel anders dan Depression Cherry.

Wessel wrote:
neontiger8 wrote:

Nee klopt, hij zwakte inderdaad wat af, maar naar het einde pakte hij me toch weer. Dat eerste nummer is wel echt fenomenaal.

Heerlijk album is dit inderdaad, geweldige zanger.

Ryan Adams - 1989 is echt een lekker album, doet me af en toe vrij veel aan The Boss denken. Ik ken het album van Taylor Swift niet, dus kan het daar niet mee vergelijken.

Deafheaven vond ik trouwens vreselijk. totaal niet mijn ding

Instrumentaal snap ik wel wat men hier goed aan vindt, maar bij mij gaat dit album ook niet meer aan. Wat een herrie dat geschreeuw.

neontiger8 wrote:

Instrumentaal snap ik wel wat men hier goed aan vindt, maar bij mij gaat dit album ook niet meer aan. Wat een herrie dat geschreeuw.

Net dit album ook aangehad en mijn oren bloeden nog na. Dit gaat mij toch echt net een stapje te ver.

Users who are viewing this thread