De albums van 2015

Ik ben niet zo bekend met het album van Taylor swift dus kan het niet echt vergelijken. Maar ik vind het een prima album in ieder geval.
Verder is er dit weekend weer genoeg te luisteren, onwijs veel releases vandaag op Spotify:

Julia Holter - Have You In My Wilderness [Art Pop]
Girl Band - Holding Hands With Jamie [Post-Punk, Noise Rock]
Kurt Vile - b'lieve i'm goin down [Folk Rock, Singer/Songwriter]
The Dead Weather - Dodge And Burn [Blues Rock]
Dungen - Allas Sak [Psychedelic Rock]
Youth Lagoon - Savage Hills Ballroom [Art Pop, Dream Pop]
Chvrches - Every Open Eye [Synthpop]
Graveyard - Innocence & Decadence [Stoner Rock, Psychedelic Rock]
New Order - Music Complete [Alternative Rock, Synthpop]

Zijn mooie releases op Spotify dit keer! Girl Band en Chvrches ga ik zeker nog even luisteren binnenkort, hieronder wat dingetjes die ik de laatste tijd aan heb gehad:

Youth Lagoon - The Year of Hibernation: Was wel okish, vooral leuk als achtergrondmuziekje.

Front Bottoms - Back on Top: Dit zijn echt van die vocalen waar je wel of niet van houd, maar ik vind ze persoonlijk geweldig. Nieuwe album is weer heel goed, al heb ik nog geen klassiekertjes zoals Twin Size Matress of Funny You Should Ask gespot. Hoewel Help dat misschien nog wel kan worden. Of Plastic Flowers.

Regarde Les Hommes Tomber - Exile: Goede black metal, al krijg ik bij dit genre tegenwoordig door het gebrek aan lyrics een beetje het idee dat alles min of meer hetzelfde klinkt. Nouja, dit was wel een goede uitvoering van 'dat zelfde'.

Kurt Vile - b'lieve i'm goin' down...: Viel me wat tegen eigenlijk. De muziek is af en toe uitstekend en heel relaxt, maar af en toe ook verwaarloosbaar en saai. Vocals ondergaan eigenlijk dat zelfde lot en zijn de ene keer heel rustgevend, maar de andere keer gewoon irritant. Moet deze plaat nog maar eens opzetten.

Ben Howard - Forget where we were: Even een speciale mention voor Ben. Had het totaal niet verwacht van tevoren, maar dit is echt een fenomenaal album. Ik heb in het singer-songwritergenre zelden platen gehoord die me meer konden interesseren. Begon al goed met Small Things en werd eigenlijk niet minder gedurende het album.

Laatst ook voor het eerst Speedy Ortiz (zeker checken als je van Pixies houdt!), Beach House, Destruction Unit en Low geluisterd, nu de nieuwe plaat van Battles aan staan, maar die kan me niet echt boeien moet ik zeggen.

vergeet de nieuwe Disclosure niet. Staat ook sinds vandaag op spotify. Mijn eerste indruk is dat die by far het niveau niet redt van Settle

En ben het met Jeroen eens over Kurt Vile. Heel relaxed en pretty pimpin blijft 1 van de beste zomerplaatjes die ik heb gehoord. Maar het krabbelt wel voort. Daarnaast moet je in het begin wennen aan zijn manier van zingen als je Kurt voor het eerst hoort.

Dat coveralbum van Ryan Adams vind ik ook maar mwuah. Bij shake it off heb ik hem afgezet. Heb het gevoel dat hij er iets meer van had kunnen maken. Maar kan er ook aan liggen dat ik geen groot fan van hem ben.

Één van de weinige platen die ik blijf draaien is toch die nieuwe van Riverside. Een prachtalbum. Ben het wel eens met Oreon die hier wat over zei een pagina of 2 terug. Veel rustiger dan de vorige platen. Maar hoe mooi.

Julia Holter zou ook verplicht luistervoer moeten worden. Staat hier nog bijna dagelijks aan sinds die leak.
Er staat trouwens ook sinds vandaag een deluxe versie van Arcade Fire - Reflector op Spotify met 6 nieuwe nummers.

Zo, de nieuwe Chvrches mag er wezen zeg! Ik ga deze zeker nog een paar keer op zetten. Maar eerst even laten zinken voordat ik kan zeggen of 'ie beter is dan de eerste...

Gisteren dan ook maar eens naar de nieuwe van Chvrches geluisterd. Een woord: heerlijk. Even een vraagje... Hoe spreek je het in godsnaam uit? ?

Ah thanks.
Chvrches (soms geschreven als CHVRCHES of CHVRCHΞS en uitgesproken als /ˈtʃɜː(r)tʃəs/) is een electropopband uit het Verenigd Koninkrijk.
Hier had ik namelijk niet zoveel aan haha

Valet - Nature is nog best goede plaat van eerder dit jaar. Het zweeft een beetje russen dream pop, shoegaze en psychedelica in.

Romy wrote:
Even een vraagje… Hoe spreek je het in godsnaam uit?

Als Churches, de u is een v geworden, want stylo.

Volgens mij was het vooral, omdat je bij googelen op churches niet echt bij de band uit komt. Maar ziet er natuurlijk ook wel geinig uit zo

Er is trouwens ook al een dag of wat een nieuwe single van Electric Light Orchestra!

Ik ben als grootliefhebber van de band, echt superbang dat het eigenlijk al lang einde oefening is voor ELO, en dat de hele magie van de ouwe albums straks helemaal weg is met dat nieuwe album, maar ben toch benieuwd, al is die nieuwe single nog niet echt overtuigend.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=dfH8EJA-hg0[/video]

oeh, de nieuwe Editors is so far niet bijzonder goed. Zullen wel 3 sterren worden uiteindelijk, maar ik had meer verwacht.

oeh, de nieuwe Editors is so far niet bijzonder goed. Zullen wel 3 sterren worden uiteindelijk, maar ik had meer verwacht.

Oei, ik vind het net een fantastisch album, tegen alle verwachtingen in. Wat een prachtige sound heeft dat album. Elektronisch, maar veel organischer en gedetailleerder dan het nogal lompe 'In This Light and On this Evening'. Ook de songs zelf zijn veel spannender dan wat we van hen gewend zijn. The Law is een mooi hoogtepunt, met die sfeervolle vocals van Rachel Goswell. Ook Ocean Of Night, At All Cost en Salvation zijn bijzonder sterk. En de single is ook niet mis! En de opener/afsluiter. De melodieën zijn toegankelijk, maar daarachter gebeurt een heleboel. Ik zie dit uitgroeien tot mijn favoriete Editors plaat tourt court.

neontiger8 wrote:

Oei, ik vind het net een fantastisch album, tegen alle verwachtingen in. Wat een prachtige sound heeft dat album. Elektronisch, maar veel organischer en gedetailleerder dan het nogal lompe ‘In This Light and On this Evening’. Ook de songs zelf zijn veel spannender dan wat we van hen gewend zijn. The Law is een mooi hoogtepunt, met die sfeervolle vocals van Rachel Goswell. Ook Ocean Of Night, At All Cost en Salvation zijn bijzonder sterk. En de single is ook niet mis! En de opener/afsluiter. De melodieën zijn toegankelijk, maar daarachter gebeurt een heleboel. Ik zie dit uitgroeien tot mijn favoriete Editors plaat tourt court.

hoe smaken kunnen verschillen. Ik vind het album juist niet spannend genoeg en de songs niet energiek genoeg. Life is a Fear en Marching Orders vind ik samen met Salvation het best. Maar ik zal hem de komende tijd nog eens wat vaker op zetten, kijken of ik hem meer ga waarderen.

Ik heb heb nog niet geluisterd, maar van wat ik er tot nu toe gehoord heb gaat het ook voor mij persoonlijk tegenvallen. Niet echt een Editors album voor mij gok ik. Maar we gaan het zien/horen :)

Yung - These Thoughts Are Like Manatory Chores

Deze is zeker het checken waard. voorprogramma van Ought in Doornroosje.

Even orde op zaken gesteld en mijn hele zooi aan backlog een plaatsje gegeven. Top 10:

1. Prurient - Frozen Niagara Falls
2. Dr. Yen Lo - Days With Dr. Yen Lo
3. Blue Daisy - Darker Than Blue
4. Worriedaboutsatan - Even Temper
5. Patrick Higgins - Social Death Mixtape
6. M.E.S.H. - Piteous Gate
7. Steinbrüchel - Parallel Landscape
8. Hey Colossus - In Black & Gold
9. Varg - Ursviken
10. Ghost Bath - Moonlover

De rest

Even orde op zaken gesteld en mijn hele zooi aan backlog een plaatsje gegeven. Top 10:

Ik verbaas me alweer over hoeveel artiesten er in jouw lijstje staan waar ik nog niet eens ooit van gehoord heb, laat staan dat ik die artiesten namen kan uitspreken :P
Waar haal je al die artiesten/albums vandaan? Is die van Toundra wat weggezakt in je lijstje? Dacht dat die eerst hoger stond, bij mij is die plaat momenteel aan het klimmen.

Opvallend is wel dat de meerderheid van de albums en artiesten die ik ken of heb beluisterd onderaan je lijstje staan :') Welke van je top 20 raad je aan? Die nummer 1 alsjeblieft niet, wat een teringherrie, haha.

Wees niet bang, van veel artiesten had ik ook nooit gehoord voor dit album. Gewoon veel op het internet rondzwerven: labels, Tinymixtapes, The Quietus, Resident Advisor, FACT etc... Ik kan de hele top 20 aanraden, anders zou ik ze niet in mijn top 20 zetten :-P .

Welke van je top 20 raad je aan?

Waar ben je naar op zoek?

Ik weet niet of je Levon Vincent al geluiserd hebt Kos. Is redelijk aan het begin van het jaar uitgekomen. Staat alleen niet op Spotify, maar past wel een beetje tussen de rest van je lijstje. De nieuwe Floating Points is ook al op internet te vinden voor als je niet kan wachten. Net als Oneohtrix Point Never, die krijgt veel goede ratings.

1. Thee Oh Sees- Mutilator Defeated at Last
2. Ought - Sun Coming Down
3. Beach House - Depression Cherry
4. Blanck Mass - Dumb Flesh
5. Julia Holter - Have You in My Wilderness
6. Courtney Barnett - Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit
7. Godspeed You! Black Emperor - Asunder, Sweet and Other Distress
8. Deerhunter - Fading Frontier
9. Föllakzoid - III
10. WAND - Golem
& more: https://rateyourmusic.com/list/PwoperrFish/top_50_albums_of_2015/
Of als spotify playlist. (Alleen dan zonder Thee Oh Sees, Deerhunter en Levon Vincent)

Veel nieuwe dingen van de laatste tijd. Maar daar ben ik nu best enthousiast over, nog maar afwachten of dat zo blijft..

Users who are viewing this thread