Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Vind Foals een beetje 'n lastige band. Prima muziek, maar ook niet veel meer dan dat. Heb vanmiddag What Went Down eens opgezet maar eigenlijk is er niet echt iets blijven hangen. Titelnummer was op zich wel gaaf though.
Ik vind het nieuwe album juist een beetje tegenvallen. Het is een veel rustiger album dan de vorigen, waarbij de instrumentale dynamiek van de eerdere albums wegvalt. Hoogtepunt 'Towards the Blue Horizon' is hierop de enige uitzondering. De vocals zijn wel erg goed maarr tekstueel dan weer niet geweldig, wat bij een dergelijk rustig album wat sterk op de vocals leunt wel nodig is.
Ik had gehoopt op meer eigenlijk...
De nieuwe van Tesseract is eindelijk te streamen. Na de eeste luisterbeurt: maakt de verwachtingen 100% waar, goede technische prog ('djent') met mooie atmosferische stukken, zou nog wel eens de beste plaat van 2015 kunnen worden!
Vrijdag releasedag, dus o.a. nieuw op spotify:
Destruction Unit - Negative Feedback Resistor [Garage Punk]
Ought - Sun Coming Down [Post-punk]
Battles - La Di Da Di[Experimental Rock]
Lana Del Rey - Honeymoon [Art Pop]
Chris Cornell - Higher Truth [Rock/Grunge]
Het 3e album van Wand binnen 13 maanden staat op de 3voor12 luisterpaal. En tussendoor hebben ze ook nog een toffe single uitgebracht die gek genoeg niet op deze plaat staat.
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Wand.html
Ik vermaak me prima met de nieuwe EP van Blondes. Voor degenen die wel overweg konden met o.a. de albums van Vessels, Fort Rameau en John Tejada: aanrader![space disco, indie-dance]
Ik vermaak me prima met de nieuwe EP van Blondes. Voor degenen die wel overweg konden met o.a. de albums van Vessels, Fort Rameau en John Tejada: aanrader![space disco, indie-dance]
Leuke tip, klinkt lekker. Volgens RYM is die EP trouwens al in 2010 uitgebracht, wel raar dat er dan 2015 op spotify staat. Die van Idjut Boys die je laatst tipte vond ik ook erg fijn.
Die van Julia Holter vind ik ook echt een top plaat. Die komt waarschijnlijk wel hoog in mijn jaarlijst.
Leuke tip, klinkt lekker. Volgens RYM is die EP trouwens al in 2010 uitgebracht, wel raar dat er dan 2015 op spotify staat. Die van Idjut Boys die je laatst tipte vond ik ook erg fijn.
het album komt uit in januari 2016. Maar The Temperance Movement heeft hun eerste track gedropt. Heel klein beetje anders dan hun eerste album maar nog wel heerlijke bluesrock
Het nieuwe album van Blue Daisy is hier exclusief pre-release te streamen. Ik ben nu door de eerste vijf tracks, zeer positieve eerste indruk. Prachtige combi van een hoop genres(2-step, hiphop, ambient, soul, spoken word, house, drum 'n bass etc.). Sinds lange tijd weer een singer-songwriter die me écht weet te boeien. R&S krijgt het ook gewoon niet voor elkaar om de plank mis te slaan dit jaar, wat een label.
Nou, ik heb hem geluisterd en was toch positief verrast. Ryan heeft een aantal matige nummers van het originele album omgetoverd tot betere varianten, maar ook een paar nummers behoorlijk veel slechter gemaakt. Tweede helft bevat toch een aantal te slaapverwekkende nummers. Al met al hou ik wel van die Springsteen-stijl en kon ik het coveralbum zeker waarderen, ik zou bijna zeggen dat die gelijkwaardig is aan Taylor's origineel.