De albums van 2015

Iemand al de nieuwe plaat van mewithoutYou gehoord? Heb ‘m nu aan staan.

Fantastische plaat dit, wordt nog een serieuze aoty-kandidaat.

Heb nu de nieuwe van Leviathan aan staan, begon wat matigjes maar vanaf het derde nummer begint dit album toch behoorlijk goed te worden.

(langverwachte) album van Cloud Nothings X Wavves is uit. Klinkt fijn, wel aan de korte kant.

Vince Staples - Summertime '06[westcoast hiphop, hardcore]
Container - LP[techno, noise]
Trupa Trupa - Headache[garagerock, noiserock]
Matthew Shipp Chamber Ensemble - The Gospel According To Matthew & Michael[freejazz, avant-garde]
Minsk - The Crash And The Draw[doom metal, post-rock]
Nozinja - Nozinja Lodge[afro-house, funk]

Al vond ik de nieuwe Staples niet denderend ofzo.

Buiten de nieuwe albums van Wolf Alice en Gengahr heb ik weinig nieuws beluisterd. Beide albums waren nog best te doen. Vanavond zal waarschijnlijk de nieuwe Tame Impala wel ergens te vinden zijn, daar ben ik best benieuwd naar.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Iemand al de nieuwe plaat van mewithoutYou gehoord? Heb ‘m nu aan staan.

Komt niet eens in de buurt van Ten Stories en dat maakt hem al een stuk minder voor me, teveel verwacht.

Mm, vond 'm wel gaaf, maar heb nooit eerder iets van ze gehoord.

Vince Staples en Wavves x Cloud Nothings waren ook erg vet. Kos had gewoon te hoge verwachtingen van Vince na z'n EP :p.

Kos had gewoon te hoge verwachtingen van Vince na z’n EP :p

Haha daar komt het in feite wel op neer, Hell Can Wait was denderend. Tekstueel en muzikaal vind ik Summertime stukken minder, maar ik lees er een hoop goeie dingen over dus het zal ook aan mij liggen.

Waarschijnlijk word ik na deze post niet meer heel erg serieus genomen, maar jullie zouden voor de aardigheid eens naar het nieuwe album van Maaike Ouboter, ja dat ene meisje van DBSS met ‘Dat ik je mis’, moeten luisteren :’).
Op een paar nummers na (vooral ‘wattendag’) vind ik het een heel fijn album!

Ik ga dat album zeker nog checken.
Ik denk niet dat veel mensen hier haar muziek zullen waarderen.
Maar het is zeker een artiest om serieus te nemen, geen standaard Singer/songwriter meisje. Smoor vind ik vooral een fijn nummer, ik zet 'm binnenkort eens aan als ik er zin in heb.

Buiten de nieuwe albums van Wolf Alice

Nou, in de UK hebben ze weer een bandje gevonden dat ze weer als de grote nieuwkomer zien. Hoge cijfers, spetterende liveshows. Ik snap het allemaal niet hoor. Dat album is het bij lange na niet zo spannend als die EP's van meer dan een jaar terug. En als ik die liveshows bekijk zijn ze nog minder dan toen ik ze zag als voorprogramma van Alt-J. I dont get the hype... De plaat luistert fijn weg maar niks meer.

Nou, in de UK hebben ze weer een bandje gevonden dat ze weer als de grote nieuwkomer zien. Hoge cijfers, spetterende liveshows. Ik snap het allemaal niet hoor. Dat album is het bij lange na niet zo spannend als die EP’s van meer dan een jaar terug. En als ik die liveshows bekijk zijn ze nog minder dan toen ik ze zag als voorprogramma van Alt-J. I dont get the hype… De plaat luistert fijn weg maar niks meer.
Ja de hype is erg groot daar. Ik ben het met je eens, ik vond de plaat best ok maar meer dan dat niet. En ik las onwijs slechte verhalen over de support van Alt-J dus ben met mindere verwachtingen gaan kijken op BKS. Maar vond het daar niet eens zo heel slecht. Ik vond alleen de zang een beetje tegenvallen op sommige momenten.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=LEf27xuYcw4[/video]

Zalige eerste track van het nieuwe album, precies wat ik hoopte van the boys in the band.
Al ben ik nog steeds bang dat de rest van het album een compleet andere kant op zal gaan.

Get to Heaven van artrockers Everything Everything
Voor mij beste album tot nu toe van 2015!

Waarschijnlijk word ik na deze post niet meer heel erg serieus genomen, maar jullie zouden voor de aardigheid eens naar het nieuwe album van Maaike Ouboter, ja dat ene meisje van DBSS met ‘Dat ik je mis’, moeten luisteren :’).

Op een paar nummers na (vooral ‘wattendag’) vind ik het een heel fijn album!

Ik heb dit album nu 1x beluisterd en dat zal waarschijnlijk de enigste keer blijven. Vond de Single's Dat Ik Je Mis, Smoor en vooral Lijmen prachtige nummers maar voor de rest weet dit album me eigenlijk totaal niet vast te houden. Al hoor ik wel de potentie, Maaike weet het voor mij alleen spannend te houden bij de meeste minimale nummers. Maar ik denk zeker dat Nederland er met dit album een leuk zingmeisje bij heeft.

Beter werk,
Die nieuwe van Wavves/Cloud Nothings staat lekker op repeat. Het is precies wat je verwacht elk nummer een mix van beide. Beide bands hebben iets wat me erg aanspreekt en dat komt helemaal terug op dit album. Maakt me toch wel benieuwd naar die nieuwe 2 albums van Wavves dit jaar. Maar man man, wat merk ik toch dat ik Cloud Nothings een geweldige band vindt door dit album. Misschien haalt deze de top 10 wel eind dit jaar.

FFS - FFS
deze plaat toch maar eens volledig aangezet na het beluisteren van wat losse nummers. Ik denk dat dit echt een plaat is voor de liefhebber. Het is mij is teveel fout (sparks) achtig. Terwijl het wel lekker de lijn doorzet van het laatste album van FF. Die was dan ook stukken swingender dan zijn voorgangers. De plaat valt in z'n geheel goed te beluisteren als je er echt zin in hebt. En door uitschieters als The Power Couple, Johnny Delusional en Call Girl ben ik toch ook benieuwd naar het nieuwe werk en niet alleen de FF en Sparks covers tijdens hun Pukkelpopshow.

Verder een paar keer voorbij zien komen, de nieuwe plaat van The Soft Moon.
Maar dat is toch wel echt een aanrader voor de mensen die dat album nog niet hebben aangehad. Heerlijke album dat de hele lengte interessant blijft door die geweldige donkere uptempo shoegaze post-punk achtige rockliedjes.

The Dead Weather komt in september met een nieuw album.
Dat is nou leuk om te horen.
De laatste tijd iets te druk om veel nieuwe releases te luisteren. Net even Everything Everything aangehad, maar dat haalt het echt niet bij het oude album. Of de nummers zijn een beetje geforceerd (qua tempowisselingen) dat het echt kut wordt (distant past) of eigenlijk gewoon redelijke simpele popliedjes. Misschien dat de rest van het album leuker is, maarja ik ben afgehaakt.

Son Lux viel ook best tegen. Op zich wel toffe nummers, maar echt veel te bombastisch of niet interessant. Het mist die subtiliteit die lanterns wel had. De nummers zitten wel goed in elkaar, maar de band overschreeuwt zichzelf.

Ik vind het grappig dat de meningen over Wolf Alice overal zo verdeeld zijn. Ze zijn hier behoorlijk genuanceerd, maar om me heen hoor ik ook echt opmerkingen als 'geluid van 2015' en 'slechtste liveact' voorbij komen. Spraakmakend in ieder geval.

Maaike Ouboter doet mij persoonlijk echt niks, maar het heeft er waarschijnlijk gewoon mee te maken dat ik gewoon extreem streng ben wat betreft zulke singer-songwriters. Het is gewoon niet helemaal mijn stijl denk ik. Ook is het tekstueel, nou ja, gewoon niet zo sterk.

Even de eerste twee liedjes van die plaat:
1. Dat ik je mis
'Weerhoud me van bozige dromen die op komen dagen': 'bozige dromen' vind ik al niet zo mooi en is puur omdat 'boze dromen' niet binnen het ritme paste. En hoe kun je iemand weerhouden van bozige dromen die op komen dagen? Komen die dromen opdagen of kun je ze stoppen? En dan clichés als: dat het nu beter is, maar ik je mis. Vind ik meer voor een sinterklaasgedichtje.
2. Anders
'Zou je mij dan nog herinneren' Nou ja, dat is gewoon fout Nederlands. Het is een letterlijke vertaling van 'would you remember me', maar dat gaat hier dus helemaal fout. Het moet zijn 'zou je JE mij dan nog herinneren', nu staat het er alsof de persoon die aangesproken wordt in het lied moet zorgen dat Maaike iets niet vergeet.

Ikzelf stoor me aan dat soort dingen, maar laat het je er niet van weerhouden het mooi te vinden als het je wel wat doet. Ik wil ook niet zeggen dat muziek 100% perfect taalgebruik moet zijn, maar op mij komen dit soort teksten gewoon slordig over en dat weerhoudt me ervan de muziek te kunnen waarderen.

Genoeg zuurpruimerij. Die nieuwe van Goat is echt vet. Ben benieuwd naar meer nieuw werk!

Ik vind het grappig dat de meningen over Wolf Alice overal zo verdeeld zijn. Ze zijn hier behoorlijk genuanceerd, maar om me heen hoor ik ook echt opmerkingen als ‘geluid van 2015′ en ‘slechtste liveact’ voorbij komen. Spraakmakend in ieder geval.

Haha dat is best grappig eigenlijk want ik heb exact het tegenovergestelde. Dat optreden op BKS was heel erg sterk (ik denk dat die mening gebaseerd is op dat Alt-J voorprogramma optreden, hoorde daar wel slechte verhalen over), alleen zijn de liedjes nou ook weer niet zo boeiend dat ik het vaker wil opzetten (en dus zeker niet geluid van 2015).

Verder: mijn excuses, maar ik ga niet de moeite nemen om zo'n singer songwritertje te luisteren.

Verder: mijn excuses, maar ik ga niet de moeite nemen om zo’n singer songwritertje te luisteren.

Moet je ook niet gaan doen, geen gemis als je die lekker links laat liggen.

Wat je over Everything Everything zij heb ik ook. Al kan ik Distant Past en Regret erg waarderen kan ik de rest van het album ook niet afluisteren. Las goeie verhalen over dit album, maar ik trek het ook niet langer dan de eerste paar nummers.

Dit album van Nordic Giants, wat een reis!

nordic-giants-main.jpg

Users who are viewing this thread