De albums van 2015

Alleen zou ik er wel teksten bij moeten pakken

Doen! Deze man kan toveren met woorden, niet te geloven.

In het kort: Het album is een grote verwijzing naar de film The Manchurian Candidate(een sterke aanrader overigens, mocht je hem niet gezien hebben). Thema's: indoctrinatie, armoede, politiek. Er worden tussen de regels door verbanden gelegd met communistisch Korea/Rusland, waar de film ook om draait.

Heb de laatste tijd echt weinige nieuwe albums geluisterd en ontdekt. Nu heb ik wel gezien dat ik helemaal over de nieuwe Kamchatka heb gekeken. Heerlijke uptempo stonnerrock met niet echt donkere vocals, weet niet hoe ik het moet omschrijven. Heerlijke riffs, dat wel :D

Voor mensen die net zoals ik vinden dat Foals een van de beste indiebands is van de afgelopen jaren.
Ze hebben zojuist echt een brute teaser voor een clip op hun Facebook gezet.

https://www.facebook.com/Foals/videos/10152884976743531/?comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22O%22%7D

Ik kan niet wachten, dit klinkt weer als een rammer.

DIIV speelde gister in de Tolhuistuin zo'n 10 nieuwe nummers. Die klonken zo op het eerste gehoor ook weer erg fijn, dus ben erg benieuwd hoe dat op de plaat gaat klinken. Het album komt jammer genoeg pas na de zomer.

Nieuw materiaal klonk erg fijn ja, gok dat Is The Is Are wel voer voor de eindejaarslijstjes gaat worden.

Jup. Best fijn, ook al is het niet echt mijn ding. Toch knap dat die jamie xx uit zoiets simpels gewoon goede platen kan maken

Jup. Best fijn, ook al is het niet echt mijn ding. Toch knap dat die jamie xx uit zoiets simpels gewoon goede platen kan maken

Zeker

Wel matige guest vocals naar mijn mening. Haalt een beetje de flow uit het album.

Twee albums voor de blues(rock) liefhebbers.
Josh Smith - Over Your Head
Crobot - Something Supernatural

In de herfst ook een nieuwe van Kurt Vile :D al een kleine promo op youtube te zien. (account van Matadors Records)

Nieuwe CD van Wolf Alice is kapot geproduceerd. Erg groot contrast met Live optredens.

Ik wacht even tot die op Spotify staat. De Ep's en single vond ik in het begin geweldig. Maar toen gingen ze zelfs die oude rauwe nummers polijsten en dat viel me zwaar tegen. Waar ik bang voor was heeft zich dus voort gezet op het hele album... valt me wat tegen.

Dat album van James Bay is eigenlijk best relaxed. Niet heel bijzonder ofzo, maar luistert zo op de achtergrond aardig weg

Slayer en Graveyard komen beiden met een nieuwe album in September.

Users who are viewing this thread