De albums van 2015

Veel nieuwe albums die hier waren vermeld zijn dus verdwenen door de overstap van de server.

Een nieuwe, waarvan ik zeker weet dat die niet langs is geweest is de nieuwe Symphony X. Heerlijk album. Die gasten krijgen het elke keer weer voor elkaar. ze hebben nu zelfs met Without You een ware ballad gemaakt. En niet eens zo cheesy.

Verder ga ik straks ook een keer de nieuwe Vintage Trouble aanzetten. Volledig langs me heen gegaan dat daar een nieuwe van uitkwam.

Foals en Beach House staan inmiddels op spotify.

Die van The Bohicas kan alvast worden over geslagen. Buiten de rauwe nummers die we kennen is het een zoutloze matig geproduceerde plaat geworden.

Vooral die van The Maccabees heeft bij mij op repeat gestaan de afgelopen tijd.

Hier zijn ook helaas een groot deel posts verloren gegaan. Maar we gaan gewoon lekker door.

Naast de releases van Beach House, Destroyer en Foals ook vandaag:
Yo La Tengo - Stuff Like That There [Indie Rock]
Hooton Tennis Club - Highest Point In Cliff Town [Indie Pop/Rock]
Tijuana Panthers - Poster [Surf Rock]

En Royal Headache - High [Power Pop] staat ook op Spotify, die zullen ook vast wel wat mensen leuk vinden denk.

Nieuwe van Lianne La Havas is echt super. Ik vond het eerst een goed album, maar ben op PKP echt omver geblazer. Wat is zij ongelofelijk goed! Nu gewoon een top album geworden voor mij. Nieuwe van Radkey is ook erg sterk vind ik, al denk ik dat de meesten het niet zo bijzonder zullen vinden

Blossom van Frank Carter & the Rattlesnakes! Deze kleine, grote man gaf verreweg de beste show weg van Pukkelpop. Zelf rennend door de moshpit, springend op het podium, of vanuit buiten de tent. Hele sterke show, en Blossom is een ijzersterk album. Frank speelde overigens tot 2011 in Gallows, een band die mensen misschien wat meer zegt.

Dit is Juggernaut.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=AJ_X3jbFL1s[/video]

Foals valt tegen. Of nouja, had eigenlijk wel zoiets verwacht na My Number. Dit gaat wel werken voor een 3fm publiek. Ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn, maar ik vind het allemaal te braaf/voorspelbaar.

Foals valt tegen. Of nouja, had eigenlijk wel zoiets verwacht na My Number. Dit gaat wel werken voor een 3fm publiek. Ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn, maar ik vind het allemaal te braaf/voorspelbaar.

Na 4x beluisteren snap ik wat je bedoelt. Hij is stukken minder spannend en opvallend dan de vorige platen. De productie klinkt wat vlak en geen duidelijke uitschieters. Maar toch ben ik wel content met dit album, al is het vrijwel zeker hun minste tot nu toe helaas.
Ik zet 'm nog wel een paar keer aan voor aanstaande maandag ben benieuwd of het album na nog wat luisterbeurtjes wat beter wordt of toch wat vlakjes blijft klinken.

De nieuwe van Miley Cyrus _O_ Ik zal niet zeggen 'het beste album van 2015', ik kan zelfs niet zeggen 'het is een goed album', maar het is er wel ééntje die je moet luisteren. Ik weet niet echt wat dit is, maar hij is lekker anders.

Word niet boos op me als 'ie in december in mijn eindejaarslijstje eindigt!

Nieuwe album van Between the Buried and Me is echt geweldig. Bijna zeker van een top-3 notering in mijn eindejaarslijst.

http://m.pitchfork.com/reviews/albums/20971-what-went-down/ hier kan ik me best in vinden.

Een stuk treffender dan al die andere overdreven positieve recensies. (Al moet je hier ook totaal niet op het cijfer letten though)

Kuedo - Assertion Of A Surrounding Pressence EP[dub, atmospheric]
Patrick Higgins - Social Death Mixtape[neo-classical, ambient]

Oh en Statik Selektah's Lucky 7 is uit. Prima producties natuurlijk, maar de features zijn ook niet mis. Action Bronson, Joey Bada$$, Mick Jenkins, Royce da 5'9'', Domo Genesis, Your Old Droog, Ab-Soul en nog veel meer. Zeker de moeite waard.

De nieuwe Destroyer, een lastige plaat. Op zich zeer degelijk, maar teleurstellend in vergelijking met Kaputt. Na enkele luisterbeurten wel zeer tevreden over Girl Band en Beach House.

Ik vind de nieuwe Destroyer nog wel erg goed, hoor. Ik ben niet de allergrootste fan van Kaputt. Dat wil zeggen: dat album is geniaal, maar ik snap niet helemaal waarom het zijn eerdere werk nou overtreft. Zijn nieuwe album vind ik eigenlijk wel net zo goed als de vorige, maar ik geef toe: hij is wel echt eventjes anders.

Verder heb ik de afgelopen week pas de albums van Miguel en Titus Andronicus écht ontdekt, heel goed spul!

FIDLAR - Too staat op Spotify. The Libertines zou ook vandaag komen maar die hebben het een week uitgesteld om meer 'special' events te doen...

Na enkele luisterbeurten wel zeer tevreden over Girl Band
Toch de verleiding niet kunnen weerstaan om te downloaden? ;)

http://m.pitchfork.com/reviews/albums/20971-what-went-down/ hier kan ik me best in vinden.

Yep, hier sluit ik me ook bij aan. Al staan er nog steeds een aantal redelijk goede songs op. Helaas heeft Foals het zichzelf een beetje gemakkelijk gemaakt en waar voor ik de vorige 3 platen van foals erg sterk vindt is dit is dit een tegenvallende plaat geworden.Vooral omdat er van te voren hier en daar gezegd werd dat dit het heftigste Foals album zou worden.... nou totaal niet dus.
Ach, gelukkig zijn ze live nog steeds op topniveau :)

Is die nieuwe plaat van Foals zo matig dan ja? Die eerste twee nummers, Mountain at my Gates en What Went Down, zijn heel goed imo.

Er staan een paar goede nummers op, zeker. Maar over het algemeen is de plaat, naar mijn mening, een beetje overgeproduceerd waardoor het allemaal erg braafjes en geforceerd klinkt.

Er staan een paar goede nummers op, zeker. Maar over het algemeen is de plaat, naar mijn mening, een beetje overgeproduceerd waardoor het allemaal erg braafjes en geforceerd klinkt.

Dit

@Jeroen

Mountain at my Gates vindt ik vrij poep eigenlijk. 10x gehoord nu en hij wordt er niet beter op...

Users who are viewing this thread