De albums van 2015

Vond zelf die van Drake best wel leuk, maar kan niet zeggen dat ik 'm nog geluisterd heb na de week van de release. :x

Boof - The Hydrangeas Whisper[disco, house]
Sannhet - Revisionist[post-rock, post-metal]
Sabisha Friedberg & Peter Edwards - The Hant Variance[ambient]

Beach House in augustus met een nieuw album! Dat is wel iets om naar uit te kijken, Bloom was echt prachtig. Ook in november naar Paradiso, ben ik wel bij denk ik.

Ik ben de nieuwe van A$AP aan het luisteren en nou nou nou die is best wel goed! :)

Kerridge - Always Offended Never Ashamed, compleet overheen gekeken dit jaar.

Oh en de nieuwe Mick Jenkins track is uit(P's & Q's), geweldig. The Wave tot dusver 2/2.

Staat nu op hier, 'With a Sort of Grace I Walked to The Bathroom to Cry' is iig al een hoogtepuntje.

Verder nog bekend nieuw werk op spotify de laatste tijd:
The Vaccines - English Graffiti
Unknown Mortal Orchestra - Multi-Love
King Gizzard & The Wizard Lizard - Quarters
Jamie xx - In Colour
Florence + The Machine - How Big, How Blue, How Beautiful
Misschien dat iemand het nog interessant vind. Maar vond ze allemaal niet echt heel geweldig.

Thee Oh Sees komt blijkbaar niet op Spotify, dus de AOTY moet je ergens anders luisteren :)

The Vaccines – English Graffiti

Wat vinden we hier van mensen?

Ik vind dat Vaccines na hun geweldige debuut steeds minder leuke dingen hebben uitgebracht. Plaat nummer 2 had al een stuk minder pit en maar een paar leuke nummers. Op deze plaat slaan ze enigsinds een nieuwe weg in. Eentje waar ik dus niks mee kan. De plaat klinkt eentonig, het pit is eruit. Handsome en Dream Lover zijn oke, maar daarnaast staat er niks op wat me wist te interesseren.

Een paar albums waar ik me de laatste tijd mee wel vermaakt heb. Het kan zijn dat Kos ze ook al wel eens vermeld heeft hier:
ENAU - Arctic Lights [Post-Rock]
Turci - C [Experimentele psych/space rock]
K-X-P - III, Pt.1 [Electronic met een tintje psychedelisch]

Die laatste staat ook op Incubate en Psych Lab. Zeker een aanrader.

Lol, ik zie nu dat ik in het verkeerde topic gepost had...

Holly Herndon - Platform[noise, pop]
Smurphy - A Shapeless Pool Of Lovely Pale Colours Suspended In The Darkness[synthwave, techno, ambient]
Jon Brooks - Walberswick[experimental folk, psych-]
I-LP-0 IN DUB - Communist Dub[Dub, minimal, ambient]
Many Arms & Toshimaru Nakamura - Self Titled[noise, post-jazz]
Second Storey & Appleblim - ALSO[house, techno, idm]

Vooral de eerste vier vond ik redelijk goed tot erg goed. Many Arms & Nakamura heeft wat aardige ideeën maar ontbreekt erg aan een geheel, opbouw en afbouw. ALSO is wel aardig.

Die van ENAU en vooral K-X-P zijn goeie platen idd. Zo in het kort klinkt die van Turci echter wel het interessantst uit het rijtje, zometeen maar even een draai geven.

Ik moet toegeven dat die nieuwe single van the common linnets echt heel tof is. Dichterbijer dan dit tot Fleetwood Mac heb ik het nog niet gehoord. Pluspunt :D

Ik moet toegeven dat die nieuwe single van the common linnets echt heel tof is. Dichterbijer dan dit tot Fleetwood Mac heb ik het nog niet gehoord. Pluspunt

Tof ga ik het liedje niet noemen. Maar inderdaad een grote stap in de goede richting. Zit natuurlijk wel wat talent in dat bandje. Niet echt mijn ding, maar heeft zeker potentie om aan te slaan buiten Nederland.

Nog een paar nieuwe dingen op Spotify:
PINS - Wild Nights
Of Monsters And Men - Beneath The Skin
FFS (Frans Ferdinand & Sparks) - FFS

Eentje die ik hier nog niet heb zien passeren: Ceremony - The L-Shaped Man.

Geen wereldplaat, maar luistert aardig weg voor de liefhebbers van '80s postpunk.

album van FFS is best tof, maar ze halen Johnny Delusional en Piss Off niet echt meer op de rest van het album. Nieuwe van Florence is ook best prima, maar die moet ik nog een paar keer luisteren voor een goed oordeel

<div class="d4p-bbt-quote-title">PwoperFish wrote:</div>
The Vaccines – English Graffiti

Wat vinden we hier van mensen?

Ik vind dat Vaccines na hun geweldige debuut steeds minder leuke dingen hebben uitgebracht. Plaat nummer 2 had al een stuk minder pit en maar een paar leuke nummers. Op deze plaat slaan ze enigsinds een nieuwe weg in. Eentje waar ik dus niks mee kan. De plaat klinkt eentonig, het pit is eruit. Handsome en Dream Lover zijn oke, maar daarnaast staat er niks op wat me wist te interesseren.

Persoonlijk vind ik het wel een erg lekker album hoor, bevalt me beter dan Come of Age. Het niveau van de debuutplaat wordt niet gehaald maar ik vind het juist fijn dat ze een nieuwe, meer electrische, weg in willen slaan. Doet me een beetje denken aan hoe the Strokes ook 3 platen lang geprobeerd zonder succes Is This It probeerden te evenaren en daarna eens iets ander proberen met The Comedown Machine (duidelijke inspiratiebron voor the Vaccines). Meningen over die plaat zijn erg verdeelt maar ik vind het heel tof wat ze ermee hebben gezet. Beter iets nieuws proberen dan aftreksels moeten uitbrengen van je originele sound.

De tweede hiphopklapper van dit jaar is er eindelijk voor mij: Dr. Yen Lo - Days With Dr. Yen Lo, wat een plaat. Heel erg laidback, doet in productie en instrumentatie een beetje denken aan Madvillainy, maar op veel tracks is er eigenlijk niet eens sprake van een beat. Veel spoken-word gecombineerd met rap, de teksten hebben een erg sterke boodschap.

Verder:

* Uniform - Perfect World[noise, Industrial ambient]. Erg sterke plaat, helaas niet op Spotiefij te vinden, maar hij is wel te downloaden.
* Damaged Bug - Cold Hot Plumbs[kraut, psych]. Project waar John Dwyer(Thee Oh Sees) aan mee heeft gewerkt. Het uiteindelijke resultaat is een prima plaat. Ook niet op Spotify te vinden overigens, ik weet niet of Dwyer iets met Spotify heeft ofzo?
* Slackk - Backwards Light EP[UK garage, house]. Wederom een prima EP van R&S.
* David John Sheppard - Vertical Land[ambient, folk]. Een erg out of the box plaat, maar toch erg toegankelijk. Prachtige structuren.
* James Welburn - Hold[drone, soundscape]

Staat nu ook bij mij aan, deze ga ik wel vaker luisteren denk ik. Ondanks dat ze stem best monotoon is, blijft het toch interessant. Alleen zou ik er wel teksten bij moeten pakken, om te begrijpen wat hij zegt. Zo goed kan ik het niet verstaan/is mijn Engels niet.

Users who are viewing this thread