Pinkpop 2025

Of zorg dan als alternatief tenminste dat mensen met dagkaarten ook mogen blijven slapen, zoals op Pukkelpop.

Persoonlijk vind ik de Megaland locatie ook niet ideaal maar dan meer omdat de campings niet aansluiten op het festivalterrein. Dat zijn toch minpuntjes waardoor mensen andere keuzes maken.
Verder vind ik de mensen in de regio juist veell prettiger dan de Randstad maar dat is mijn smaak. (Ik kom zelf uit de randstad)
Wat ik nu ga zeggen, kan misschien verkeerd opgevat worden, maar het is vanuit mij een oprecht vraagteken. Ik heb namelijk die ervaring dat mensen uit de Randstad minder prettig zouden zijn, helemaal niet. Alle keren dat ik op Pinkpop aan de praat ben geraakt met mede-festivalgangers, waren de gesprekken met Randstedelingen (of Groningers, Tukkers, whatever) altijd super gezellig en relaxed. De gesprekken die ik aan probeerde te knopen met Limburgers, liepen in de meeste gevallen al vrij snel dood. Kan aan mij liggen, maar dat het keer op keer zo loopt, zegt toch wat. Ik snap het ook niet helemaal. Ik doe gewoon aardig, knoop met mensen naast me altijd een praatje aan, maar het lukt me nauwelijks om echt contact met Limburgers te maken. En nee, ik spreek geen Limburgs, maar zou dat de reden zijn?

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en BeWario
Wat ik nu ga zeggen, kan misschien verkeerd opgevat worden, maar het is vanuit mij een oprecht vraagteken. Ik heb namelijk die ervaring dat mensen uit de Randstad minder prettig zouden zijn, helemaal niet. Alle keren dat ik op Pinkpop aan de praat ben geraakt met mede-festivalgangers, waren de gesprekken met Randstedelingen (of Groningers, Tukkers, whatever) altijd super gezellig en relaxed. De gesprekken die ik aan probeerde te knopen met Limburgers, liepen in de meeste gevallen al vrij snel dood. Kan aan mij liggen, maar dat het keer op keer zo loopt, zegt toch wat. Ik snap het ook niet helemaal. Ik doe gewoon aardig, knoop met mensen naast me altijd een praatje aan, maar het lukt me nauwelijks om echt contact met Limburgers te maken. En nee, ik spreek geen Limburgs, maar zou dat de reden zijn?
Misschien in het Duits proberen ;-)?

Geintje, geen idee eigenlijk. Heb soms wel het idee dat Limburgers een soort dieper gewortelde gevoelens hebben jegens wat van boven de rivieren komt. Niet te veel in discussies verzanden, maar bijvoorbeeld het boek "het geluk van Limburg" en de serie "als het stof daalt" geeft daar wel een verklaring voor.

Verder zijn Limburgers ook gewoon heel gezellig ;). Spreek eens iemand aan met "enne" en je zit gebakken!

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Is het niet zo dat Buro Pinkpop de prijzen van de tickets bepaalt? Mojo doet toch enkel de programmering? Kan zijn dat ze zoveel aan Mojo moeten betalen voor het programma natuurlijk.
MOJO is al een behoorlijk aantal jaren volledig organisator van Pinkpop, dus bepalen ook de ticketprijs. Buro Pinkpop is eigendom van MOJO en wordt eigenlijk meer ingezet voor logistiek werk en een stukje PR.

Dit moeten Randstedelingen ook niet verkeerd opvatten maar wat ik merk is dat ze altijd alle accenten nadoen/belachelijk maken, het doet mij echter niks en ik lach lekker mee maar aangezien Limburgs toch wel een beetje bijzonder klinkt voor Randstedelingen en ze dat dan ook vast vaak nadoen kan ik begrijpen dat ze soms denken "Laat die Randstedelingen alsjeblieft even hun mond houden" Dit is echter gewoon mijn snel gefabriceerde complottheorie dus ik kan ook helemaal fout zitten...

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en Maria
De meeste Limburgers zijn ook gewoon niet zo'n praters. Wel een korte gezellige babbel, maar geen volledige gesprekken.

• Leuk
Waarderingen: Maria
( en campings uit de weekend tickets halen, camping los verkopen en tickets goedkoper )
Eerst was ik hier op tegen, maar nu we op Limburgerhof kamperen lijkt me ‘t prima.

Probleem is alleen denk dat de 3 Pinkpop campings misschien niet voldoende plek hebben dan.

Ook zo het OV hier in Nederland eens beter geregeld moeten zijn met meer latere treinen

In andere landen wat dat betreft veel beter. Met OV na afloop concerten en festivals. Goffert en Gelredome is voor Randstad ook shit thuiskomen na afloop

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ik heb eerlijk gezegd ook nooit zin dat een vreemd persoon tegen me gaat praten. Laat me gewoon met rust en genieten van het optreden, ga iemand anders lastig vallen. Als ik wil socializen dan ga ik wel naar de kroeg.

Laat mij maar lekker introvert zijn.

Ik heb eerlijk gezegd ook nooit zin dat een vreemd persoon tegen me gaat praten. Laat me gewoon met rust en genieten van het optreden, ga iemand anders lastig vallen. Als ik wil socializen dan ga ik wel naar de kroeg.

Laat mij maar lekker introvert zijn.
Ik praat zeker niet tijdens een optreden! Wel tijdens het wachten voor een optreden, of aan de bar, in de rij bij toiletten/eten/muntjes, etc. Maar he, dat was jij dus :oops:. En niks tegen introverten, dat ben ik zelf ook.

Misschien in het Duits proberen ;-)?

Geintje, geen idee eigenlijk. Heb soms wel het idee dat Limburgers een soort dieper gewortelde gevoelens hebben jegens wat van boven de rivieren komt. Niet te veel in discussies verzanden, maar bijvoorbeeld het boek "het geluk van Limburg" en de serie "als het stof daalt" geeft daar wel een verklaring voor.

Verder zijn Limburgers ook gewoon heel gezellig ;). Spreek eens iemand aan met "enne" en je zit gebakken!
Enne 👋

Ik praat zeker niet tijdens een optreden! Wel tijdens het wachten voor een optreden, of aan de bar, in de rij bij toiletten/eten/muntjes, etc. Maar he, dat was jij dus :oops:. En niks tegen introverten, dat ben ik zelf ook.
Haha zo erg ben ik niet hoor dat valt best wel mee. Ligt ook echt aan de persoon en hoe deze overkomt. Maar als iemand wel heel erg jofel tegen mij komt dan ben ik daar niet altijd echt van gediend.

Haha zo erg ben ik niet hoor dat valt best wel mee. Ligt ook echt aan de persoon en hoe deze overkomt. Maar als iemand wel heel erg jofel tegen mij komt dan ben ik daar niet altijd echt van gediend.
Welnee, ik sta daar gewoon rustig te staan. En omdat ik dan denk dat het leuk kan zijn om over muziek te praten (want als je op hetzelfde festival / voor dezelfde act staat, heb je wellicht wat gemeenschappelijk qua muziek), knoop ik een praatje aan.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Heb hetzelfde hoor, sommige mensen komen heel erg geforceerd lollig doen waarop ik heel erg snel afhaak. Maar als iemand gewoon chill doet en oprecht een babbeltje wilt maken is dat altijd gezellig :)

Ik lees dat de gratis shuttlebus tussen station Landgraaf en de campings A en B rijdt op donderdag en maandag.

Betekent dit dat er geen bussen meer rijden op vrijdag t/m zondag tussen Station Landgraaf en het festivalterrein?

Wij hebben namelijk een hotel in Sittard, en voor sommigen van ons is 3 dagen lopen vanaf het station naar het festivalterrein nét ff teveel vanwege fysieke omstandigheden.

Ik lees dat de gratis shuttlebus tussen station Landgraaf en de campings A en B rijdt op donderdag en maandag.

Betekent dit dat er geen bussen meer rijden op vrijdag t/m zondag tussen Station Landgraaf en het festivalterrein?

Wij hebben namelijk een hotel in Sittard, en voor sommigen van ons is 3 dagen lopen vanaf het station naar het festivalterrein nét ff teveel vanwege fysieke omstandigheden.
Klopt volgens mij, helaas.

Users who are viewing this thread