Eurovision

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Eigenlijk belachelijk dat wij hier nog geen topic voor hebben. Intern bij Festileaks is het festival altijd een groot feest en worde alle acts grondig geanalyseerd. Mooi moment op het topic te openen en het jaarlijks over de Eurovision te hebben. Over de muziek, de aankleding, de show of wat je ook kwijt wilt.

Uiteraard is niet alle muziek op het songfestival goed te noemen (vertel ik het bescheiden). Maar welke springen er voor jullie aan? Welke verdient bij jullie de 'douze point'? Ik vind dat er meerdere prachtige nummers tussen zitten. Ik hou normaal van gitaruhh, maar dit nummer springt er voor mij qua emotie net iets boven mij nummer twee uit. Maar die laat ik aan iemand anders over. Mijn favoriet:

 
  • Leuk
Waarderingen: Joszwa

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Wat ik ook kwijt wil? Heb je even even? Komt er uiteindelijk op neer dat ik het helemaal niks vind, maar op de één of andere manier wel veel nummers meekrijg. Frankrijk inderdaad het beste nummer (komt misschien ook door mijn liefde voor chansons), Oekraïne ook enorm vermakelijk. Die van Zwitserland raakt hoge tonen en dan misschien nog iets over Finland. Ik snap de hype daarover niet zo.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Die komt van diep precies, Dave. Alles oké? :LOL:
Ja hoor. Het is ook geen intrinsieke haat, haha. Prima dat het er is, alleen alles staat nu ook in het teken van het songfestival (omdat het natuurlijk in NL is) en dat hoeft niet per se van mij.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
En dan beginnen we er hier ook nog over. Wat tot nu toe een veilige haven was.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Ik heb zelfs 2 favorieten en 1 guilty pleasure ;)
Italie en Portugal (die gitaar op het einde) zijn de favorieten.
Finland de guilty pleasure, ontzettende cliche metalcore/post hardcoree
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik ben voor Finland!!!

Heb tot nu toe alleen wat meegekregen van de tweede halve finale, daar zat veel middelmaat in en dan ben ik nog positief. Poortugal was ook leuk.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik vind het geweldig. Elk jaar weer een guilty pleasure. Normaal gesproken met een hele groep aan het kijken, maar dat is dit jaar wat anders helaas. Dit jaar weer heel veel slechte inzendingen. Vooral die van Georgië was niet aan te horen. Mijn favoriet is met kop en schouders Ijsland!


Mijn top 5:
1. Ijsland
2. Oekranië
3. Frankrijk
4. Portugal
5. Italië

Voorspelling winnaar: Malta

Overrated: Zwitserland en Finland.

Vooral die laatste jongens. Ik heb al zo'n hekel aan Limp Bizkit, laat staan daar de ali expres versie van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik vind het ook elk jaar wel leuk. Dit jaar niet op BBC gekeken maar keek normaal gesproken altijd met het commentaar van Graham Norton wat de feestvreugde nog meer verhoogde.

Ik ben ook voor IJsland. Leuk liedje, leuke band. Fantastische choreografie. Sneu dat ze niet live kunnen optreden.

Wat vond je van Griekenland Brian? Iedereen is er lyrisch over. Het greenscreen gedeelte was leuk gedaan maar vind het liedje zelf niet zo. Wel goed uitgevoerd.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik vind het ook elk jaar wel leuk. Dit jaar niet op BBC gekeken maar keek normaal gesproken altijd met het commentaar van Graham Norton wat de feestvreugde nog meer verhoogde.

Ik ben ook voor IJsland. Leuk liedje, leuke band. Fantastische choreografie. Sneu dat ze niet live kunnen optreden.

Wat vond je van Griekenland Brian? Iedereen is er lyrisch over. Het greenscreen gedeelte was leuk gedaan maar vind het liedje zelf niet zo. Wel goed uitgevoerd.
Green screen was net niet lekker. Je zag overal de kreukels en dergelijke. Doe dat of helemaal goed, of niet. Het liedje vond ik mwoah. Tegen de rest aan gehouden leuk genoeg. Alleen dat meisje zag er de hele tijd heel angstig en zenuwachtig uit. Ook wel logisch als de hele wereld naar je kijkt en je moet in zo'n pakje als je 18 bent :S

Heel sneu dat Ijsland niet live kan optreden ja. Vorig jaar doodgeverfde favoriet en nu dit.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Kwam er onlangs pas achter dat het andere nummer van Dadi Freyr eigenlijk het nummer van vorig jaar was. Echt een tof nummer is dat!
Die van dit jaar ook wel tof, heb van de rest nog niet veel gehoord. Misschien vanavond wel even inschakelen. Wat verwachten we van Jeangu? Top 10?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Kwam er onlangs pas achter dat het andere nummer van Dadi Freyr eigenlijk het nummer van vorig jaar was. Echt een tof nummer is dat!
Die van dit jaar ook wel tof, heb van de rest nog niet veel gehoord. Misschien vanavond wel even inschakelen. Wat verwachten we van Jeangu? Top 10?
Ja die van vorig jaar was net iets beter. Ik denk dat jeangu niet in de top 10 komt. Geen heel verkeerd nummer trouwens. Jammer van dat broccoli gedoe. Ik kan het ook niet meer niet horen terwijl de boodschap erachter heel sterk is.

Als je in de stemming wilt komen, moet je btw radio 2 opzetten. Internationale songfestival top 50
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Vond het nummer van Jeangu vorig jaar mooier. Dit jaar heeft hij ook een goed nummer maar verwacht hem niet in de top 10.
Tussen de 20 en 25 ergens eerder.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Ik heb maar 1 keer gestemd voor Eurosong. Als twaalfjarig ukkie keek ik naar de finale in 2006. Ik vond Lordi zo stoer dat ik echt wou stemmen. Van mijn moeder mocht ik een keer inbellen om te stemmen. Ik was zo blij dat ze wonnen. Ik denk dat er die avond de kiem werd gelegd voor mijn affiniteit met metal.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Nou, ik zit er klaar voor. Veel plezier :D
Song Contest Flag GIF by AVROTROS
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Het Eurovisiesongfestival kruipt toch uit het dal vind ik. Het niveau was een aantal jaren terug zwaar teruggevallen en het ging enkel nog om de act en extravagant gedoe. De 2021-editie lijkt mij alvast een sterke te zijn. Gewoonweg veel goede prestaties.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Het Eurovisiesongfestival kruipt toch uit het dal vind ik. Het niveau was een aantal jaren terug zwaar teruggevallen en het ging enkel nog om de act en extravagant gedoe. De 2021-editie lijkt mij alvast een sterke te zijn. Gewoonweg veel goede prestaties.
Eens!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken