Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
640
504
Jera On Air 2024

Laat ik voorop stellen dat we (met nog 2 vrienden) lucky bastards zijn dat we via via backstage kaarten kregen voor deze editie. Helaas konden we alleen de zaterdag heen, want wat een mooie line up stond er deze jubileum editie.

Nadat we vorig jaar ook al last minute via dezelfde constructie op donderdag heen waren gegaan voor PWD dacht ik dat ik in de euforie iedereen zo aardig vond die daar aan het werk was. Nou daar kan ik kort over zijn, dat is niet zo.

Want ook dit jaar voelde Jera als een warm bad waar je je heel erg welkom voelt. Wat een gemoedelijke sfeer. Wat een leuke medewerkers en wat een relaxt publiek.

Qua medewerkers, ik denk dat dit komt omdat het allemaal vrijwilligers zijn die er trots op zijn om dit neer te kunnen zetten. Je spreekt daar mensen die een week vrij nemen om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. En die liefde en beleving voel je in alles terug op dit festival. Echt Jera, heeft een speciaal plekje in mijn hart gekregen.

Oh ja, er was ook nog muziek…..

Na een lange rit uit Haarlem met 45 minuten file, waren we 2:45 onderweg 🤨

Bij aankomst gelijk naar de mainstage (Eagle) om nog een stukje For I Am King mee te pakken. Leuk dat een Nederlandse metalcore band het zo goed doet. De zangeres is een blikvanger, dus dat scheelt ook. Ik ken de muziek niet voldoende om daar wat van te vinden, maar het klonk goed.

Daarna even het terrein gaan verkennen. Lekker overzichtelijk en sfeervol ingericht. Het voelt niet druk aan, maar veel speelt zich ook af in de drie tenten natuurlijk. Nog even het laatste stukje Bob Vylan meegepakt op stage Vulture en dat belooft wat voor Lowlands en Patronaat. Gelukkig heb ik voor beide kaarten. Daarna ook even in Nozem (The Barn) gaan kijken bij The Burnout Boys. Niet lang blijven hangen om daarna even door te lopen naar de festival market om weer uit te komen bij stage Eagle voor een stukje Fit for a King. Poeh, dat klonk ook erg goed zonder dat ik het goed ken. Daarna was het tijd voor Biohazard. Ik keek er erg naar uit om ze weer te zien. Ik heb ze gelukkig o.a. mogen zien in 1993 en 1995 op Dynamo Open Air waar Evan zelf ook nog aan refereerde. Ze waren toen echt op hun artistieke hoogtepunt en ook qua populariteit. Nu heb ik ze strakker dan ooit horen en zien spelen, alleen miste ik de passie en beleving. Ik kan alle nummers woord voor woord meezingen, maar het raakte me niet volledig. Zij waren de eerste band die ik zag die het slechte nieuws on stage brachten van Lou Koller (SOIA) 😢 Later op de dag hoorde je meerdere andere bands die hun steun hierin betuigden richting Lou Koller en SOIA.

Na Biohazard gingen we weer bij de buren kijken op stage Vulture voor Black Dahlia Murder dit was de enige band deze dag waar ik niks mee kon. Ik ken het ook niet goed, maar ik vond het teveel dubbele bass en rommelig klinken. Na een paar nummers voor gezien gehouden. Helaas kwam er regen en onweer aan en omdat we de mogelijkheid hadden toch maar even in de press / guest area gaan kijken om te schuilen voor de regen.

Toen dit over was, zijn we bij Thy Art is Murder gaan kijken. Ken ik ook niet goed. Ik wist dat ze een nieuwe zanger hadden en dat is vaak niet handig, maar deze zanger deed het erg goed. De reacties om mij heen waren erg positief en je ziet dat het een populaire band is. Niet mijn ding, maar gewoon gaaf om gezien te hebben.

Daarna door naar mijn eerste mustsee van de dag. Vreemde eend in de bijt ✝️✝️✝️ en ik werd absoluut niet teleurgesteld. Wat een intrigerende act met Chino (Deftones) en Shaun (Far). Bij de start pakte het mij gelijk met Invisible Hand en This is a trick. Big Youth ook een tof nummer. Hoogtepunt voor mij was toch wel Bitches Brew, echt wat een fantastisch nummer blijft dat toch. Gemis dat ze niet op LL staan. Past daar perfect.

Daarna vanuit backstage naar While she sleeps gekeken. Wauw 🤩 wat een fanatisme vanuit de fans en band. Daar gingen wel even alle registers open. Zeker op het einde met SYSTEMATIC.

Daarna weer door naar stage Vulture om Bane ook vanuit backstage te bekijken. Ik kende ze niet. Iemand waarmee ik was wel. Daarom even gaan kijken. Geen teleurstelling. Een bont gezelschap die ook nog als steun Clobberin' Time van SOIA speelden. Dikke plus hier.

Daarna mijn tweede mustsee van de dag Frank Carter & The Rattlesnakes. Het grappige was dat onder While she sleeps, Frank Carter backstage met zijn vriendin achter ons bescheiden stond mee te kijken om even later te transformeren naar een entertainer pur sang. Het was dus genieten in optima forma. Hoogtepunten voor mij My Town, Juggernaut en I Hate You. Dikke shoutout naar de linker gitarist (Dean "Deano" Richardson). Mooie chemie samen met Frank.

Na deze show tijd voor een beef burger (erg goed, of had ik gewoon trek 🤔) want we hadden een uur te overbruggen richting Architects. Door de vele bands die we al gezien hadden niet echt de behoefte om nog wat te kijken totdat we langs stage Buzzard liepen. Wat is daar aan de hand? Wat een energie zeg. Comeback Kid was even vakkundig de tent aan het afbreken. Ik kende alleen een geslaagde cover van deze band
Echt voor mij de verrassing van de dag. Ga ik mij lekker de komende tijd in verdiepen.

Daarna besloten om vanuit backstage Architects te kijken. Echt dat is het mooie door een kijkje in de keuken. Wat een operatie is het toch ook voor een headliner van dit kaliber. Om 8:00 was de crew er al om alles op te bouwen. Daarna alles markeren om het weer gedeeltelijk te demonteren etc. Alle techs en de hele crew. Impressive. Maar goed Architects. Ik kwam er in het begin niet in. Geluid backstage is ook niet vergelijkbaar met in de zaal / tent. Toch waren de hitjes ook de nummers die ik het meest kon waarderen. Deep Fake, Black Lungs, Doomsday en Animals. Ik ben zelf nogal fan van het album All Our Gods Have Abandoned Us, alleen komt daar niks van voorbij….. zonde.

Het was inmiddels 1:30 geweest en tijd om nog 2 uur terug te rijden. Volgend jaar hopelijk weer naar Jera, maar dan misschien wel een dagje extra of het hele weekend. Want ik vind Jera één van de gaafste festivals van NL🔥‼️
Sta er ieder jaar toch weer versteld van hoe gezellig, leuk en eigenlijk relatief grootschalig voor zo'n kleine plek Jera is (geworden). Vind de sfeer op Jera echt ongeëvenaard. Een van de weinige festivals waar ik ook 100% naartoe ga wanneer de line up bijvoorbeeld minder m'n ding is, het is altijd genieten geblazen.

Favorietje hoor!
 
  • Winning
Waarderingen: @Marc

md96

Nieuw lid
1 jul 2024
1
1
Jera On Air 2024

Laat ik voorop stellen dat we (met nog 2 vrienden) lucky bastards zijn dat we via via backstage kaarten kregen voor deze editie. Helaas konden we alleen de zaterdag heen, want wat een mooie line up stond er deze jubileum editie.

Nadat we vorig jaar ook al last minute via dezelfde constructie op donderdag heen waren gegaan voor PWD dacht ik dat ik in de euforie iedereen zo aardig vond die daar aan het werk was. Nou daar kan ik kort over zijn, dat is niet zo.

Want ook dit jaar voelde Jera als een warm bad waar je je heel erg welkom voelt. Wat een gemoedelijke sfeer. Wat een leuke medewerkers en wat een relaxt publiek.

Qua medewerkers, ik denk dat dit komt omdat het allemaal vrijwilligers zijn die er trots op zijn om dit neer te kunnen zetten. Je spreekt daar mensen die een week vrij nemen om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. En die liefde en beleving voel je in alles terug op dit festival. Echt Jera, heeft een speciaal plekje in mijn hart gekregen.

Oh ja, er was ook nog muziek…..

Na een lange rit uit Haarlem met 45 minuten file, waren we 2:45 onderweg 🤨

Bij aankomst gelijk naar de mainstage (Eagle) om nog een stukje For I Am King mee te pakken. Leuk dat een Nederlandse metalcore band het zo goed doet. De zangeres is een blikvanger, dus dat scheelt ook. Ik ken de muziek niet voldoende om daar wat van te vinden, maar het klonk goed.

Daarna even het terrein gaan verkennen. Lekker overzichtelijk en sfeervol ingericht. Het voelt niet druk aan, maar veel speelt zich ook af in de drie tenten natuurlijk. Nog even het laatste stukje Bob Vylan meegepakt op stage Vulture en dat belooft wat voor Lowlands en Patronaat. Gelukkig heb ik voor beide kaarten. Daarna ook even in Nozem (The Barn) gaan kijken bij The Burnout Boys. Niet lang blijven hangen om daarna even door te lopen naar de festival market om weer uit te komen bij stage Eagle voor een stukje Fit for a King. Poeh, dat klonk ook erg goed zonder dat ik het goed ken. Daarna was het tijd voor Biohazard. Ik keek er erg naar uit om ze weer te zien. Ik heb ze gelukkig o.a. mogen zien in 1993 en 1995 op Dynamo Open Air waar Evan zelf ook nog aan refereerde. Ze waren toen echt op hun artistieke hoogtepunt en ook qua populariteit. Nu heb ik ze strakker dan ooit horen en zien spelen, alleen miste ik de passie en beleving. Ik kan alle nummers woord voor woord meezingen, maar het raakte me niet volledig. Zij waren de eerste band die ik zag die het slechte nieuws on stage brachten van Lou Koller (SOIA) 😢 Later op de dag hoorde je meerdere andere bands die hun steun hierin betuigden richting Lou Koller en SOIA.

Na Biohazard gingen we weer bij de buren kijken op stage Vulture voor Black Dahlia Murder dit was de enige band deze dag waar ik niks mee kon. Ik ken het ook niet goed, maar ik vond het teveel dubbele bass en rommelig klinken. Na een paar nummers voor gezien gehouden. Helaas kwam er regen en onweer aan en omdat we de mogelijkheid hadden toch maar even in de press / guest area gaan kijken om te schuilen voor de regen.

Toen dit over was, zijn we bij Thy Art is Murder gaan kijken. Ken ik ook niet goed. Ik wist dat ze een nieuwe zanger hadden en dat is vaak niet handig, maar deze zanger deed het erg goed. De reacties om mij heen waren erg positief en je ziet dat het een populaire band is. Niet mijn ding, maar gewoon gaaf om gezien te hebben.

Daarna door naar mijn eerste mustsee van de dag. Vreemde eend in de bijt ✝️✝️✝️ en ik werd absoluut niet teleurgesteld. Wat een intrigerende act met Chino (Deftones) en Shaun (Far). Bij de start pakte het mij gelijk met Invisible Hand en This is a trick. Big Youth ook een tof nummer. Hoogtepunt voor mij was toch wel Bitches Brew, echt wat een fantastisch nummer blijft dat toch. Gemis dat ze niet op LL staan. Past daar perfect.

Daarna vanuit backstage naar While she sleeps gekeken. Wauw 🤩 wat een fanatisme vanuit de fans en band. Daar gingen wel even alle registers open. Zeker op het einde met SYSTEMATIC.

Daarna weer door naar stage Vulture om Bane ook vanuit backstage te bekijken. Ik kende ze niet. Iemand waarmee ik was wel. Daarom even gaan kijken. Geen teleurstelling. Een bont gezelschap die ook nog als steun Clobberin' Time van SOIA speelden. Dikke plus hier.

Daarna mijn tweede mustsee van de dag Frank Carter & The Rattlesnakes. Het grappige was dat onder While she sleeps, Frank Carter backstage met zijn vriendin achter ons bescheiden stond mee te kijken om even later te transformeren naar een entertainer pur sang. Het was dus genieten in optima forma. Hoogtepunten voor mij My Town, Juggernaut en I Hate You. Dikke shoutout naar de linker gitarist (Dean "Deano" Richardson). Mooie chemie samen met Frank.

Na deze show tijd voor een beef burger (erg goed, of had ik gewoon trek 🤔) want we hadden een uur te overbruggen richting Architects. Door de vele bands die we al gezien hadden niet echt de behoefte om nog wat te kijken totdat we langs stage Buzzard liepen. Wat is daar aan de hand? Wat een energie zeg. Comeback Kid was even vakkundig de tent aan het afbreken. Ik kende alleen een geslaagde cover van deze band
Echt voor mij de verrassing van de dag. Ga ik mij lekker de komende tijd in verdiepen.

Daarna besloten om vanuit backstage Architects te kijken. Echt dat is het mooie door een kijkje in de keuken. Wat een operatie is het toch ook voor een headliner van dit kaliber. Om 8:00 was de crew er al om alles op te bouwen. Daarna alles markeren om het weer gedeeltelijk te demonteren etc. Alle techs en de hele crew. Impressive. Maar goed Architects. Ik kwam er in het begin niet in. Geluid backstage is ook niet vergelijkbaar met in de zaal / tent. Toch waren de hitjes ook de nummers die ik het meest kon waarderen. Deep Fake, Black Lungs, Doomsday en Animals. Ik ben zelf nogal fan van het album All Our Gods Have Abandoned Us, alleen komt daar niks van voorbij….. zonde.

Het was inmiddels 1:30 geweest en tijd om nog 2 uur terug te rijden. Volgend jaar hopelijk weer naar Jera, maar dan misschien wel een dagje extra of het hele weekend. Want ik vind Jera één van de gaafste festivals van NL🔥‼️
Architects had echt een goede show neergezet, alleen voorste publiek bestond vooral uit mensen die wilden genieten en niet moshen en er waren ook overdreven veel crowdsurfers. Had wat meer moshpits wel leuk gevonden, voor de rest goede show. Ze hebben nihilist van AOGHAU gespeeld, dat was wel echt een verrassing.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

leroyjenko

Playlistbediener
19 nov 2022
18
39
Jera on Air

Tweede jaar op rij nu. Had een ticket voor alle 4 de dagen. Helaas de Zondag eerder naar huis door te weinig slaap(kamperen is niet echt aan mij besteed 😅) en de energie slecht spreiden. Gelukkig op de andere 3 dagen enorm veel goede bands gezien. Props voor de organisatie voor het zo goed mogelijk fixen van het terrein na de regenbuien van Zaterdag

Een top 3 van elke dag:

Donderdag:
1. Electric Callboy, wat een feest, echt een heerlijke afsluiter
2. Get The Shot, twijfelde tussen Bad Religion en Get The Shot. Uiteindelijk gekozen voor Get The Shot en dat was een goede keuze. Lekker knallen en blijft genieten van zulke bands in de tent zonder barrier.
3. Knosis, een van m'n must-sees en viel zeker niet tegen.

Vrijdag:
1. Bleed From Within, ook een must-see. Top set, top band, live erg strak.
2. Silverstein, bijna 15 jaar geleden voor 't laatst live gezien. Lekkere setlist en mooi feestje.
3. Better Lovers, vette band met enorm veel energie en chaos live.

Zaterdag:
1. Architects, was redelijk moe en van plan een paar nummers mee te pakken en naar de camping te gaan omdat ik ze recentelijk vaak heb gezien. Echter de show was top en zat er heerlijk in, echt genoten.
2. While She Sleeps. Altijd een feest,
enorm veel energie en een strakke show.
3. Comeback Kid. Publiek was top en super vet dat ze zo'n band in de no barrier Buzzard zetten. Hoogtepunt was Wake The dead.

Heb verder sowieso weinig slechte acts gezien van de 35+ die ik er heb gezien dit weekend. Volgend jaar absoluut weer van de partij, alleen dan toch maar kijken naar een andere plek om te slapen om nog meer te kunnen genieten.

En verder zoals al gezegd hier; fijne sfeer, fijne bezoekers en voelt lekker kleinschalig terwijl toch bijna alle grote bands in de punk, hard en metalcore scène er staan. Op naar nog vele jaren Jera!
 

BamischijfMetMayo

Playlistbediener
4 jan 2024
48
70
Jera blijft toch het beste festival dat ik ooit bezocht heb. Het is zo geweldig opgezet, goed georganiseerd. Met dan ook nog eens geweldige bands om te zien. De namen van GMM die ik graag wilde zien kwamen ook naar Jera en dan is het eigenlijk een makkelijke keuze om voor Jera te gaan, het is zo veel kleiner, knusser en makkelijker dan zoiets als GMM. Ik was ook erg blij om te lezen dat ze misschien een extra dag overwegen, maar niet naar grotere capacitiet willen, deze grootte is gewoon perfect, 1 minuut van podia naar podia, 10minutjes om naar je tent te lopen en weer terug te lopen naar het terrein. het was ook nooit echt lang wachten overal, in de ochtend bij de douches misschien. Daarnaast werkt de timetable prima, als je een geweldige plek vooraan wil voor iemand, dan ga je 10minuten van te voren er heen. Wil je een goede plek, dan kom je binnenlopen als de band begint.

De vrijwilligers zijn ook altijd vrolijk en ik heb ook het idee dat de organisatie heel erg relaxt is over alles zolang het maar goed gaat. Camping was ook weer prima. Echt helemaal chill dat ze gewoon de camping 'open' hebben. Niet zoals ik dat kende van GMM/RaR/Pukkelpop waar ze met een lijntje alles zo vol mogelijk stampen. Vrij makkelijke een leuke plek kunnen vinden, en even met wat overleg was er meer dan genoeg ruimte voor iedereen. Er is wel echt heel veel Duits en je hoort veel omdat RaR valt tegen en te massaal is, JOA is leuker makkelijker. Ik kan dat alleen maar beamen.

Donderdag was echt een prima dag, met ploegendienst en Electric Callboy als persoonlijke hoogtepunten

Vrijdag was ook heerlijk met als hoogtepunten toch wel Hanabie, Rumjacks en Dropkick Murphys. Deze dag wel ook eerste teleurstelling gehad. Ice Nine Kills kon mij niet grijpen, het was muzikaal prima. Maar ik had gelezen dat het ook wel een bijzondere show opzich zelf zou zijn, maar dat was het dus niet echt. Er zijn wat props en komen wat figuren het podium op. Ik had misschien wat meer gore/horror/shock verwacht na gelezen te hebben dat het bijzondere show is. Ik ben vooral teleurgesteld door mijn eigen verwachtingen.

Zaterdag was ook prima, Frank Carter was echt een geweldige show. Architects is een band die mij muzikaal niet helemaal kan grijpen, dus op tijd teruggegaan om even lekker rustig te douchen en het begon ook wel beetje fris en nat te worden ondertussen, na drie dagen was de energie een beetje op en ik moest toen nog een dag.

Zondag was ok, hele nacht regen gehad, dus het terrein had wat liefde nodig. De organisatie had dat duidelijk gedaan en echt wel hun best gedaan. Helaas ging het terrein later open en was de ingang een stuk kleiner vanwege de modder. Hierdoor Annisokay gemist, want we moesten ruim een half uur in de rij staan om binnen te komen. Achja shit happens. Amenra was echt heel tof, maar werkt helaas niet als festivalband (tenzij het een indoor is zoals Soulcrusher ofzo), het was mijn eerste keer, maar ze moeten even op herkansing in een zaal. Dan komt het hopelijk meer binnen. Deze dag was overigens een stuk rustiger. (We hoorde later ongeveer de helft van een normale dag qua bezoekers) The Prodigy is toch wel echt zwakker aan het worden. Deze show was best wel traag met extreem lange intro's, trager voor mijn gevoel dan in de Ziggodom in november.

Met bijna 40 bands over het hele weekend was het een top editie. Ik heb alweer zin in de editie van 2025, die gaat hoe dan ook weer tof worden. Hopelijk maak ik dan mijn eerste droge JoA mee.

Oh, nog oneervolle vermelding na de ijsklontjes, de waren zo goed als het hele weekend uitverkocht helaas. Ik heb ze gemist.
 

freezeroz

Campingartiest
14 feb 2023
58
99
Ook ik heb erg genoten van mijn gewonnen dagje op Jera.
Ik had bij de Prodigy in de Ziggo Dome, 3 kaarten voor de Jera zondag gewonnen.
Samen met 2 vrienden stond ik dus 1 etmaal op Jera.
De relaxte sfeer bij het personeel op parking, camping en festival viel op. Erg relaxed was het ook om met 20 passen bij het volgende podium te zijn.
Het was ook mijn meest relaxte Prodigy optreden ooit. Ik stond 10 meter van de band en had alle ruimte om me heen. Voorheen beleefde ik Prodigy altijd vanuit de 'verdrukking'.
Helaas was het dan wel weer een matig optreden. Prodigy begon 10m te laat en stopte 5m te vroeg, niet echt oke voor een headliner wmb. Veel langdradige en niets zeggende intermezzo's zorgden ervoor dat de vlam nergens in de pan sloeg.
Tijdens de dag viel het ons op dat we overal tijdens de optredens nog rustig naar binnen konden lopen voor een mooi plekje. Ik weet niet of dat op de andere dagen ook zo was.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.860
12.293
Klitfest in Paard.

Klitfest viert de diversiteit van de underground scene met post-punk, dub en indie. Op 26 oktober treden The Klittens, The Homesick en Cocococaine (meer tba) op in Paard. De muzikanten delen een DIY-mentaliteit en krijgen tijdens Klitfest een podium.
De eerste editie vond plaats in een uitverkochte Cinetol, Amsterdam. Voor deze tweede editie werken Paard en The Klittens samen. Verenig je met hen en hun vrienden voor een nacht in hun muzikale droomwereld.
449049490_18440965897056903_3906531876248400030_n.jpg


En nieuws voor Sugar Mountain x Indiestad.
Met de toevoeging van psych-rockband @cvcband_ maken Sugar Mountain en Indiestad bekend dat de line-up voor het genre-overstijgende festival nu helemaal compleet is. Eerder bevestigden onder andere @laluzband, @dylanleblanc_official, @andrew_combs, @bonny__doon en @thegrogansband hun komst naar het festival op zondag 8 september in Paradiso.

Sugar Mountain x Indiestad is een festival waarbij de subbrands van Paradiso, @sugarmountainpresents en @indiestadnl, de handen ineen slaan voor een avondvullend programma op het snijvlak van indie en americana.
 

Mieknok

Campingartiest
15 jun 2022
67
84
Het was mijn eerste Jera en zeker niet mijn laatste, wat een heerlijk festival. Goed georganiseerd, vrijwilligers die er allemaal zin in hebben, fijne sfeer en niet te vergeten, top bands en lekker bier :)

Donderdag op tijd aangekomen op de camping, super chill dat het niet ver lopen is van parkeerterrein naar camping. Gelijk plekje tegenover ingang gepakt, tentje opgezet en het feest kon beginnen.
Die dag gezien:
Stukje Movements
Madball
Bad Religion
Electric Callboy (hoogtepunt)

Nog een hoogtepunt, de neuspiercing die ik liet zetten.
Ik wilde al jaren een neuspiercing, mijn ex vond dat verschrikkelijk. relatie ging begin dit jaar over en toen ik de bus zag dacht ik, fuck deze shit. Had weinig bier gedronken die dag vanwege de warmte (40 jaar en eindelijk verstandig) en alles zag er zeer steriel uit. Zo gezegd, zo gedaan. Nazorg was ook zeer goed, ben meerdere keren per dag erheen gegaan om de boel ff schoon te laten maken.
Je had overigens nog een tent waar dit kon, maar dat zag er alles behalve steriel uit...

Savonds op tijd de tent in, vriendin was niet helemaal lekker door de warmte. Helaas weinig geslapen, het was toch weer even wennen, tent, matje, herrie.

Vrijdag: Wekker gezet om ff te kunnen douchen, daarna weer terug de tent in en beetje bij geslapen gezien dat snachts mislukt was. Koffie en gebakken eitje gemaakt en we konden er weer tegenaan:
Die dag gezien/gehoord
Tusky
Bleed from Within (meegekregen van buiten de tent waar we op de rand even zaten te chillen).
Brutus (hoogtepunt)
Lionheart goes cover (hoogtepunt)
Jaya the Cat
Talco
Of Mice and Men
Stukje Sum41
The Rumjacks (hoogtepunt)
Stukje Dropkick Murphys

op tijd terug naar de tent in de hoop voor een betere nacht en dat is gelukt.

Zaterdag: Goed geslapen dit keer. Het was al lekker weer in de ochtend, wederom begonnen met koffie en eitje.
Die dag gezien/gehoord:
Brand of Sacrifice (meegekregen van buiten de tent waar we op de rand even zaten te chillen).
Fit for a King (hoogtepunt)
Biohazard
Stukje Frank Carter en de rest
Architects
Tussendoor veel gedanst in de Raven (hoogtepunt)
Silent disco
Nat geregend
Korte nacht, maar zeer gezellig

Zondag: Kort nachtje, weer even gedoucht en weer terug de tent in, luisteren naar de regen. Op het gemak opgestart, koffie en noodles. (Eieren op).
Applaus voor de organisatie die het terrein zo goed mogelijk weer op orde hebben gekregen in korte tijd.
Die dag gezien:
Annisokay (hoogtepunt. Eerste nummer gemist door vertraging het terrein op en ze speelden helaas veel te kort).
Dropout Kings (we waren hier per ongeluk beland, maar holy shit wat een energie, hoogtepunt ook wel)
Bloody Beetroots (hoogtepunt, lekker gedanst).
The Locos
George Baker
Orgel Joke
Me first and the G
Wargasm
Stukje Enter Shikari
Stukje Amenra
Prodigy
Nog even de silent disco ingedoken (hoogtepunt, want met leuke Belg gekust).

Ook een dagelijks hoogtepunt, het reuzenrad (ja, daar zijn we iedere dag in gegaan, omdat het kan).

Na een korte nacht maandagochtend op gemak ingepakt (na een koffie en croissant te hebben gehaald bij de campingwinkel). De modder getrotseerd met de auto, we kwamen gelukkig niet vast te staan.

Wat ik als zeer chill heb ervaren is dat alles zo relaxt is, nergens wordt druk over gedaan. Niet alleen door de vrijwilligers, maar ook het publiek heb ik als zeer relaxed ervaren (natuurlijk heb je er altijd uitzonderingen tussen zitten). De camping was simpel maar fijn en geen gedoe met lijntjes en vakjes. (Wel veel Duitsers die herrie en troep maakten). Ik heb nergens lang hoeven wachten, toiletten niet, bier halen niet. In de tenten ook niet extreem druk, altijd wel een mooi plekje kunnen vinden.

Stappen stats:
donderdag: 27.177 (20km)
vrijdag: 40.277 (31km)
zaterdag: 35.633 (26,5km)
zondag: 56.927 (42,3km)

Mijn benen deden wel ietwat zeer maandag.... Sporten maar even overgeslagen.

Conclusie, volgend jaar weer!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken