De albums van 2015

1. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
2. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly
3. Beach House - Depression Cherry
4. Björk - Vulnicura
5. Blanck Mass - Dumb Flesh
6. Modest Mouse - Strangers to Ourselves
7. Colin Stetson & Sarah Neufeld - Never were The Way She Was
8. Built To Spill - Untethered Moon
9. Courtney Barnett - Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit
10. Godspeed You! Black Emperor - Asunder, Sweet and Other Distress

Iets dergelijks. Moet Deerhunter nog luisteren. Ought blijft nog niet echt hangen, die moet ik nog maar iets vaker luisteren

1. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell
2. Beach House - Depression Cherry
3. Björk - Vulnicura
4. Ought - Sun Coming Down
5. Courtney Barnett - Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit
6. Pinkshinyultrablast - Everything Else Matters
7. Deerhunter - Fading Frontier
8. Julia Holter - Have You In My Wilderness
9. Jessica Pratt - On Your Own Love Again
10. Westkust - Last Forever
Honorable mention: Kacey Musgraves - Pageant Material en M5LL155X van FKA twigs.

Grote kans dat de nieuwe Joanna Newsom, Grimes en DIIV ook nog 'n plaatsje in m'n top 10 krijgen, haha.

Nergens Deafheaven? Heb die stream al enkele dagen op repeat staan, en die is in mijn ogen gewoon nog beter (intenser) dan de eerste.

Ben wel benieuwd naar wat die Deerhunter gaat geven nu die direct in alle lijstjes voorkomt. Ik was geen enorme fan van het rauwe Monomania, maar Microcastle en Halcyon Digest liggen me dan weer nauw aan het hart.

Ben wel benieuwd naar wat die Deerhunter gaat geven nu die direct in alle lijstjes voorkomt. Ik was geen enorme fan van het rauwe Monomania, maar Microcastle en Halcyon Digest liggen me dan weer nauw aan het hart.
Om je verwachtingen dan maar iets bij te stellen: Hij is zelfs nog iets rauwer dan Monomania.

Kereltje wrote:

Om je verwachtingen dan maar iets bij te stellen: Hij is zelfs nog iets rauwer dan Monomania.

Ik ben het hier absoluut niet mee eens, eigenlijk.

Ik weet eigenlijk niet hoe ik 'rauwer' gister opvatte. Maar ik bedoelde dat dit laatste album nog een stuk toegankelijker en 'netter' is dan Monomania.

Ik weet eigenlijk niet hoe ik ‘rauwer’ gister opvatte. Maar ik bedoelde dat dit laatste album nog een stuk toegankelijker en ‘netter’ is dan Monomania.

Dat houdt dan weer wel steek, haha. Met 'rauwer' bedoelde ik dat er een meer punky vibe en lofi productie op Monomania te vinden was. Maar de twee vrijgegeven singles duiden inderdaad meer op een 'nette' plaat.

Ondertussen The Agent Intellect van Protomartyr opgezet. Geen top 10-plaat, maar luistert op eerste gehoor nog beter weg dan Under Color of Official Right.

Wekelijkse Spotify update:
Editors - In Dream
Deafheaven - New Bermuda
Girls Names - Arms Around A Vision
Wavves - V
Hey Colossus - Radio Static High (Ja, de tweede van het jaar)
Mercury Rev - The Light In You
Swim Deep - Mothers

Wekelijkse Spotify update:
Editors – In Dream
Deafheaven – New Bermuda
Girls Names – Arms Around A Vision
Wavves – V
Hey Colossus – Radio Static High (Ja, de tweede van het jaar)
Mercury Rev – The Light In You
Swim Deep – Mothers

Netjes. Top dat je dit elke week post hier trouwens, heb er wel echt iets aan. Nieuwe Deafheaven ga ik sowieso maar eens even een paar keer draaien, heel benieuwd naar. Editors en Mercury Rev zet ik vast ook wel even aan, Wavves wellicht ook nog.

Net Editors aangehad. Ik weet nog niet echt wat ik er van vind, het boeit me tot nu toe wel moet ik zeggen. Ik ga hem zeker nog eens aanzetten. Nu over naar Deafheaven, heel benieuwd naar.

Wajoo, nieuwe Deafheaven is echt goed. Ga ik nog even vaker luisteren. Al is dit wel minder Black Metal ig dan Sunbather. Toch, deze plaat kan ik op termijn beter gaan vinder dan Sunbather denk ik.

Nieuwe Fidlar is, tja, Fidlar. Wat je zou verwachten. Wel ok.

Wajoo, nieuwe Deafheaven is echt goed. Ga ik nog even vaker luisteren. Al is dit wel minder Black Metal ig dan Sunbather. Toch, deze plaat kan ik op termijn beter gaan vinder dan Sunbather denk ik.

Ik vind hem juist daarom beter, ik had met Sunbather altijd wel wat moeite omdat ie wel heel zwaar en ingrijpend was omdat het constant zo intens was. Dit heeft ook van die intense stukken, maar geeft je ook tijd om weer op adem te komen.

Tja voor FIDLAR heb ik nog steeds niet de tijd genomen..

Ik vind hem juist daarom beter, ik had met Sunbather altijd wel wat moeite omdat ie wel heel zwaar en ingrijpend was omdat het constant zo intens was. Dit heeft ook van die intense stukken, maar geeft je ook tijd om weer op adem te komen.

Je hebt gelijk. Kan dit op de tweede listen nu al een heel stuk meer waarderen. De intense stukken maken nu nog veel meer indruk. Al met al een heel wat diverser album van Sunbather eigenlijk. Dit gaat in elk geval wel top-3 materiaal worden voor mijn 2015 lijstje.

Ik weet niet of je Levon Vincent al geluiserd hebt Kos. Is redelijk aan het begin van het jaar uitgekomen.

Oh damn, ik heb helemaal niet meegekregen dat die een album uit heeft gebracht, goed dat je het zegt! Ik ga hem meteen downloaden. Met de andere twee wacht ik even totdat ze uit zijn, al kijk ik wel onwijs uit naar de nieuwe Floating Points, hij lijkt zijn muzikale horizon onwijs te verbreden.

Bandjes uit je top 20.

Pfoeh, uhm strikt gezien zijn Hey Colossus, Worriedaboutdatan, Ghost Bath, Matthew Shipp Chamber Ensemble, Damien Dubrovnik, Troyka, Eternal Tapestry en Sannhet de bands uit mijn top 20. Als ik het zo inschat denk ik dat je Hey Colossus(maar die had je al geluisterd), Worriedaboutsatan(idem), Ghost Bath, Blue Daisy, Troyka, Eternal Tapestry en Varg wel kunt waarderen. En probeer de nieuwe Patrick Higgins vooral ook eens!

Deafheaven ook maar eens opzetten dan vanavond, ik ben benieuwd. Sunbather deed mij persoonlijk niet zo veel

De plaat van Deafheaven is inderdaad meer dan prima. Weet niet of het zo hoog in mijn lijstje komt zoals bij jullie, maar zeker een aanrader.

De volgende twee platen hebben mij ook blij gemaakt de laatste tijd:
We Hunt Buffalo - Living Ghosts (Stoner/Blues)
Caspian - Dust & Disquiet (postrock)

Wessel wrote:
Bandjes uit je top 20.
Pfoeh, uhm strikt gezien zijn Hey Colossus, Worriedaboutdatan, Ghost Bath, Matthew Shipp Chamber Ensemble, Damien Dubrovnik, Troyka, Eternal Tapestry en Sannhet de bands uit mijn top 20. Als ik het zo inschat denk ik dat je Hey Colossus(maar die had je al geluisterd), Worriedaboutsatan(idem), Ghost Bath, Blue Daisy, Troyka, Eternal Tapestry en Varg wel kunt waarderen. En probeer de nieuwe Patrick Higgins vooral ook eens!

Zal zeker binnenkort eens wat aanzetten Kos!

Momenteel
Noah Gundersen - Carry The Ghost
Singer songwriter voor fans van Ryan Adams en ook Strand of Oaks. Als je van dit genre houdt zou ik dit album zeker eens proberen, misschien wel het pareltje van het jaar in dit genre. Al is de elecktrische gitaar hier wel duidelijk aanwezig.
Beste nummer het meer dan 7 minuten lange 'Heartbreaker'.

Verder Chvrches, een redelijke opvolger, een aantal sterke songs maar ook veel die wat missen en daardoor is mist de plaat diversiteit die op het debuutalbum in overvloed aanwezig was.

Die van Destroyer is erg goed maar begint vooral aan het einde wat te vervelen. 'Girl on a Sling' is wel een van de mooiste nummers van dit jaar.

En verder de 2 albums/EP's van Yung aangehad. Erg leuk rammelend rockbandje voor fans van Yak en Iceage.

Wel opvallend dat ik nog niemand over de nieuwe Disclosure heb gehoord. Heb er zelf ook nog geen tijd voor genomen.

Users who are viewing this thread