De albums van 2015

Heerlijk om te zien hoe Deafheaven zijn status als love it or hate it band weer waarmaakt :D

Iemand eigenlijk een idee hoe het met die nieuwe Beck staat? Dat is al de zoveelste plaat dit jaar waarbij men over een release sprak, om er daarna niets meer van te laten horen (zie ook: James Blake, Frank Ocean, eigenlijk ook Kanye West).

Ik vind New Bermuda net iets minder dan Sunbather, maar dat was dan ook het beste album van de afgelopen jaren. Die nieuwe Deafheaven gaat bij mij gewoon weer in de top 3 van 2016 eindigen. Lekker man, bloedende oren.

Heerlijk om te zien hoe Deafheaven zijn status als love it or hate it band weer waarmaakt
1f600.png

Instrumentaal vond ik het nog niet eens slecht en kon ik er prima naar luisteren, maar dat geschreeuw vond ik toch niet alles.

De stream van de nieuwe The Black Heart Rebellion staat online. Met voorsprong de beste Belgische plaat van het jaar, heel misschien zelfs een top 10 plaats waard voor mij.

Releasedag, o.a.:
Deerhunter - Fading Frontier
Beach House - Thank Your Lucky Stars
Nothing But Thieves - Nothing But Thieves
Dead Ghosts - Love and Death and All The Rest [Garage Rock]

En nog een nieuwe EP van Together Pangea (The Phage). En de nieuwe Fuzz is hier te streamen: http://www.npr.org/2015/10/14/444448267/first-listen-fuzz-ii

Die nieuwe Beach House sluit meer aan bij hun vorige platen, Depression Cherry is eerder een buitenbeentje. Beide zijn echter goed op hun eigen manier.

Ondertussen ook de nieuwe Deerhunter een paar rondjes laten draaien. Inderdaad een stuk toegankelijker, maar toch een prachtplaat. Die top 10 plaatsen zijn voorlopig terecht!

eloelo wrote:
Die nieuwe van Beach House is briljant.

Beter dan nummer 1 van dit jaar?
Wil deze nog wel proberen maar Depression Cherry deed me helemaal niks.

Vooral het begin van de plaat is prachtig, One Thing is echt een pareltje

Wessel wrote:
neontiger8 wrote:
Deafheaven vond ik trouwens vreselijk. totaal niet mijn ding

Instrumentaal snap ik wel wat men hier goed aan vindt, maar bij mij gaat dit album ook niet meer aan. Wat een herrie dat geschreeuw.

Net dit album ook aangehad en mijn oren bloeden nog na. Dit gaat mij toch echt net een stapje te ver.

Loesers, dat hoort erbij, het is black metal. Ik vind het juist bijdragen aan de atmosfeer van het album hier, maar goed ieder zijn mening natuurlijk. Instrumentaal is het trouwens voor black metal-standaarden uitermate verzorgd allemaal. Ben heel veel naar deze plaat aan het luisteren de laatste dagen.

Sorry maar die plaat van deafheaven viel me ook wat rauw op m'n dak, maar heb het overleefd.

Luud wrote:
Wessel wrote:
neontiger8 wrote:
Deafheaven vond ik trouwens vreselijk. totaal niet mijn ding

Instrumentaal snap ik wel wat men hier goed aan vindt, maar bij mij gaat dit album ook niet meer aan. Wat een herrie dat geschreeuw.

Net dit album ook aangehad en mijn oren bloeden nog na. Dit gaat mij toch echt net een stapje te ver.

Loesers, dat hoort erbij, het is black metal. Ik vind het juist bijdragen aan de atmosfeer van het album hier, maar goed ieder zijn mening natuurlijk. Instrumentaal is het trouwens voor black metal-standaarden uitermate verzorgd allemaal. Ben heel veel naar deze plaat aan het luisteren de laatste dagen.

Dan is black metal niet mijn ding, ik wist totaal niet wat ik moest verwachten en heb het opgezet omdat hier mensen positief waren. Ik zeg ook zeker niet dat het slecht is of zo, ik heb er toch geen verstand van. Mij zul je in ieder geval niet bij een concert hoeven te verwachten XD

Ik vind dat schreeuwen er ook wel aan bijdragen, maar ik moet er voor in de stemming. Al is deze wel echt beter te doen dan Sunbather.

Zojuist Beach Music van Alex G aangehad. Ik moet het nog wat vaker beluisteren, maar het klinkt best nice. Best apart wel.

De nieuwe van Neon Indian klinkt erg fijn tijdens de eerste luisterbeurt. Blijft interessant van begin tot het eind.

Floating Points - Elaenia
Was laatst wat aan het inluisteren voor Catch, maar ik merk dat ik deze de laatste tijd echt heel vaak opzet. Heel mooi en interessant album.

Floating Points – Elaenia
Was laatst wat aan het inluisteren voor Catch, maar ik merk dat ik deze de laatste tijd echt heel vaak opzet. Heel mooi en interessant album.

Staat nog maar voor de helft op spotify. Moet die officiële release nog komen?

Floating Points – Elaenia
+1.
Officiële release is 6 november pas. Maar wat mij betreft staan de beste tracks al op Spotify.

En ik weet niet wie hier ooit Westkust - Last Forever genoemd heeft. (Als dat al hier was). Maar dat is best een fijn album.

Users who are viewing this thread