De albums van 2015

Neal Morse heeft ook weer een fantastische plaat uit. Prog met soms een aardig pop kantje.
Lees ook veel goeds over de nieuwe van Steven Wilson. En dan nog een plaat van Dream Theater en GY!BE. (veel plezier bij dat optreden :D)
Wordt een leuk progressive jaartje
icon_biggrin.gif

De nieuwe Steven Wilson is inderdaad heerlijk, al vind ik de enorm positieve kritieken wel iets overdreven. En een nieuw album van Dream Theater is goed nieuws, al was het laatste album niet extreem goed...

Nosaj Thing komt met een nieuwe plaat. Eerste track met Chance the Rapper is alvast te beluisteren, en dat belooft wat: Nosaj Thing ft. Chance the Rapper - Cold Stares.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Kendrick Lamar – The Blacker the Berry komt op 23 maart

Niet om te kutten maar volgens mij heet het album ‘untitled’

Oh geen idee, ik las alleen de titel en daar stond 'Kendrick Lamar - The Blacker the Berry due to be out march 23rd' zoiets.

Dat album van Modest Mouse is trouwens best wel facking goed. Heb hem nu een 7 gegeven, maar dat wordt nog wel een 8.

Dat album van Steven Wilson is best wel chill, heb m nu op de achtergrond aan staan en ben vooral met school bezig. Maar ik ga m zeker nog wel vaker luisteren

Sufjan Stevens, Modest Mouse en Courtney Barnett moet ik allemaal nog luisteren, al vraag ik me af of ik Barnett een kans ga geven. Afgelopen tijd wat bezig gehouden met:

Afrikan Sciences - Circuitous
Lotic - Heterocetera EP

En Vessels - Dilate. Werd hier al genoemd maar mag nog wel een keer aangestipt worden. Prachtige plaat.

al vraag ik me af of ik Barnett een kans ga geven.
Doen! Wat een fijne plaat.

Op die nieuwe Modest Mouse staan ook zeker wat goede nummers. Vooral de eerste helft vind ik goed. Toch waren m'n verwachtingen iets groter.
En Sufjan moet ik nog maar even luisteren als ik daarvoor in de mood ben.

Sufjan Stevens, Modest Mouse en Courtney Barnett moet ik allemaal nog luisteren, al vraag ik me af of ik Barnett een kans ga geven. Afgelopen tijd wat bezig gehouden met:

Ik moet deze ook nog alle 3 beluisteren.
Hopelijk komen ze wel op Spotify.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>

Ik moet deze ook nog alle 3 beluisteren.
Hopelijk komen ze wel op Spotify.

Ze zijn in elk geval allemaal top! Sufjan Stevens kan ik wel mijn voorlopige aoty noemen, denk namelijk dat ik hem zelfs beter vind dan Sleater-Kinney. Die Modest Mouse moet ik echt nog een paar keer goed horen, want ze zijn toch best wel experimenteler bezig dan ik vooraf verwacht had.

Dit jaar begint echt zo idioot goed. Wat mijn voorlopige album van het jaar is, is ook wel een erg moeilijke vraag: Bob Dylan, Sleater-Kinney, Viet Cong, Panda Bear, Jessica Pratt, Pond.
En ik heb erg hoge verwachtingen van de nieuwe van DCFC, Modest Mouse, Courtney Barnett, en dat is nog maar het eerste kwartaal. En dan krijgen we nog Antony and the Johnsons, Kanye West, Joanna Newsom, PJ Harvey, Radiohead, Tobias Jesso Jr., Waxahatchee...

Dit jaar begint echt zo idioot goed. Wat mijn voorlopige album van het jaar is, is ook wel een erg moeilijke vraag: Bob Dylan, Sleater-Kinney, Viet Cong, Panda Bear, Jessica Pratt, Pond.
En ik heb erg hoge verwachtingen van de nieuwe van DCFC, Modest Mouse, Courtney Barnett, en dat is nog maar het eerste kwartaal. En dan krijgen we nog Antony and the Johnsons, Kanye West, Joanna Newsom, PJ Harvey, Radiohead, Tobias Jesso Jr., Waxahatchee…

en Gy!be, Balthazar, Circa Waves, Toro Y Moi, Suuns, Villagers, Built To Spill, Kendrick Lamar, Speedy Ortiz, Squarepusher, Blur, Braids, Unknown mortal orchestra, Sun Kil Moon, Metz, Mikal Cronin.
Wow 2015 gaat 2014 zo hard overtreffen.

Sufjan Stevens voor mij ook veruit het beste. Maar nog niet naar Modest Mouse geluisterd en daar ben ik nou niet onbevooroordeeld.

Edit: + Hudson Mohawke

Ik vind het eigenlijk wel meevallen met ''geweldig jaar''. Over de breedte klopt het wel aardig, maar een klapper/iets waar ik echt van ondersteboven was/iets baanbrekends ben ik nog niet tegengekomen. Flink wat albums zijn ook hard aan het afzakken(Panda Bear, Viet Cong, Joey Bada$$). Er is weer ruim een maand voorbij dus hopla:

1. Ovod – Between The Days
2. Steinbrüchel – Parallel Landscapes
3. Pinkshinyultrablast – Everything Else Matters
4. Mary Yalex – Beyond Borders
5. Toundra – IV
6. Zpiral – Travel Around The Sun
7. Vessels – Dilate
8. Troyka – Ornithofobia
9. An Autumn For Crippled Children – The Long Goodbye
10. Joey Bada$$ - B4.DA.$$
11. Zs – Xe
12. John Tejada – Signs Under Test
13. Lotic – Heterocetera EP
14. Avishai Cohen Trio – From Darkness
15. Northaunt – Istid I-II
16. Panda Bear – Panda Bear Meets The Grim Reaper
17. The Charlatans – Modern Nature
18. Viet Cong – Viet Cong
19. Lupe Fiasco – Tetsuo & Youth
20. Disappears – Irreal
21. Jean D.L. – Early Nights
22. Afrikan Sciences – Circuitus
23. Lights & Motion – Chronicle
24. Swervedriver – I Wasn’t Born To Lose You
25. Eternal Tapestries – Wild Strawberries
26. Sherwood & Pinch – Late Night Endless
27. Pond – Man It Feels Like Space Again
28. Lord RAJA – A Constant Moth
29. Ghost Culture – Ghost Culture
30. Dan Deacon – Gliss Riffer

Zoiets, maar het staat echt nog totaal niet vast. BBNG & Ghostface Killah en A Place To Bury Strangers laat ik er nog even buiten. BBNG & Ghostface kan ik op dit moment nog niet objectief over zijn, omdat ik er zoveel meer van verwachtte. Die komen er volgende maand wel ergens tussen ofzo. A Place To Bury Strangers zal er ook nog wel bijkomen. Stevens, Barnett en Modest Mouse heb ik nog steeds niet geluisterd. Er staat inderdaad nog wel heel wat moois op het programma, ik wil Mick Jenkins en Shlohmo er nog even aan toevoegen.

Edit: Deze 30 gaan het ook lang niet allemaal halen uiteindelijk.

Hmm die klapper komt er wel, (al zal ik Sufjan Stevens sowieso ook nog lang blijven luisteren) veel vertrouwen in Gy!be bijvoorbeeld

Ik snap dat Viet Cong wat wegzakt bij je, maar ik heb dat sowieso nooit zo'n heel geweldige plaat gevonden. Wel goed, niet geweldig. Net als die plaat van TWoD dus zegmaar.

Mijn voorlopige top-30 ook maar weer eens dan;
1. Sufjan Stevens - Carrie and Lowell
2. Sleater-Kinney - No Cities to Love
3. Toundra - IV
4. Ghostface Killah and BADBADNOTGOOD - Sour Soul
5. Pond - Man, It Feels Like Space Again
6. A Place to Bury Strangers - Transfixiation
7. Spectres - Dying
8. Courtney Barnett - Sometimes...
9. Drake - If You're Reading This, It's Too Late
10. Death Grips - Fashion Week
11. Modest Mouse - Strangers to Ourselves
12. Lupe Fiasco - Tetsuo & Youth
13. Viet Cong - Viet Cong
14. Moon Duo - Shadow of the Sun
15. Joey Badass - B4.DA.$$
16. Benjamin Clementine - At Least For Now
17. Pinkshinyultrablast - Everything Else Matters
18. Disappears - Irreal
19. Marilyn Manson - The Pale Emperor
20. Kodaline - Coming Up for Air
21. Rae Sremmurd - SremmLife
22. Ghost Culture - Ghost Culture
23. Belle and Sebastian - Girls in Peacetime want to Dance
24. The Notwist - Messier Objects
25. The Decemberists - What a Terrible World, What a Beautiful World
26. Panda Bear - Panda Bear Meets the Grim Reaper
27. Lapsley - Understudy
28. Fall Out Boy - American Beauty / American Psycho
29. Bjork - Vulnicura

Hm, top-29 dan maar. Nog geen 30 platen geluisterd.

Voor de liefhebbers:

De lijst met releases voor Record Store Day is daar!

http://www.recordstoreday.nl/releases2015/

Er zitten wel wat toffe dingen tussen!

Hmm die klapper komt er wel, (al zal ik Sufjan Stevens sowieso ook nog lang blijven luisteren) veel vertrouwen in Gy!be bijvoorbeeld

Dat denk ik ook wel :). Sterker nog, om van de duivel te spreken: Ik ben aan het genieten van de nieuwe Hey Colossus zoals ik nog van geen een plaat heb kunnen genieten dit jaar. Ik heb het idee dat ik hier een muzieksoort te horen krijg die ik nog niet eerder heb mogen aanschouwen, en dat zonder dat het top of the bill avant-garde experimentele shit is. Na twee luisterbeurten nog niet geheel in staat om te oordelen maar het lijkt wel een nieuwe nr. 1 te worden.

Hey Colossus - In Black & Gold[een soort crossover van noiserock/post-rock, bluesrock, garagepunk en blijkbaar sludgemetal wat ik er(gelukkig) niet heel altijd in herken]
No Spill Blood - Heavy Electricity[synthrock, synthpunk] is ook een meer dan prima plaat op het eerste gehoor. Doet me ietwat denken aan Liars - MESS van afgelopen jaar.

Dat denk ik ook wel :). Sterker nog, om van de duivel te spreken: Ik ben aan het genieten van de nieuwe Hey Colossus zoals ik nog van geen een plaat heb kunnen genieten dit jaar. Ik heb het idee dat ik hier een muzieksoort te horen krijg die ik nog niet eerder heb mogen aanschouwen, en dat zonder dat het top of the bill avant-garde experimentele shit is. Na twee luisterbeurten nog niet geheel in staat om te oordelen maar het lijkt wel een nieuwe nr. 1 te worden.

Nog nooit van gehoord, maar de beschrijving klinkt tof, zal het ook zo luisteren!

Ik vind het ook wel meevallen hoe goed dit jaar is, voorlopig lijstje:

1. The Neal Morse Band - The Grand Experiment
2. Blackberry Smoke - Holding All The Roses
3. Benjamin Clementine - At Least For Now
4. Toundra - IV
5. Europe - War Of Kings
6. The Decemberists - What a Terrible World/What a Beautiful World
7. A Swarm Of The Sun - The Rifts
8. Scorpions - Return To Forever
9. Pond - Man It Feels Like Space Again
10. Blind Guardian - Beyond The Red Mirror
11. Asaf Avidan - Gold Shadow
12. Swervedriver - I Wasn't Born To Lose You
13. Ghost Culture - Ghost Culture
14. Joey Badass - B4.DA.$$
15. Freddy And The Phantoms - Times Of Division
16. Northland - Downfall and Rebirth
17. Imagine Dragons - Smoke + Mirros
18. Papa Roach - F.E.A.R.

Voor de rest niet veel meer geluisterd. Steven Wilson alleen losse nummers gehoord. Daarnaast moet ik Modest Mouse, NOel Gallagher, Black Star Riders. Verder kijk ik ook heel erg uit naar de nieuwe van Death Cab Cutie. De plaat van Europe heb ik pas 2x beluisterd en wat is die klasse, die gaat zeker nog hoger stijgen.

Users who are viewing this thread