De albums van 2015

Neal Morse heeft ook weer een fantastische plaat uit. Prog met soms een aardig pop kantje.
Lees ook veel goeds over de nieuwe van Steven Wilson. En dan nog een plaat van Dream Theater en GY!BE. (veel plezier bij dat optreden :D)
Wordt een leuk progressive jaartje :D

En nog een plaat waarvan ik dacht dat hij van 2014 was(blijkbaar niet dus): Troyka - Ornithophobia. Superinteressante jazz-elektronica fusion.

Moon Duo staat op spotify. De plaat iets een stuk toegankelijker dan hun oude werk heb ik het idee, al ken ik de band niet zo heel goed. Daarmee leveren ze naar mijn idee ook wat kwaliteit in, maar het was nog steeds een prima album.

Als iemand nog behoefte heeft aan wat luistervoer

Motorama - Poverty [Post-Punk/Indie Rock]
Mondo Drag - New Rituals [Psychedelic Rock]

En natuurlijk Moon Duo, ook Psych Rock.

Nieuwe Swervedriver, genaamd I Wasn't Born To Loose You sinds gisteren uit! Deze bevalt me heel erg goed[shoegaze, alternative rock]. Opvallend veel bovengemiddelde shoegaze dit jaar tot nu toe.

Die moet ik nog luisteren, maar inderdaad veel goede shoegaze dit jaar.

Hiphopupdate -> Nieuwe Chief Keef viel me toch wat tegen, nu Rae Sremmurd op staan en die plaat klinkt heel aardig. We hadden al mooie platen van Joey Badass, Ghostface Killah / BBNG maar vooral Drake en Death Grips dit jaar, dus lijkt een prachtig hiphopjaar te worden.

E: En natuurlijk ook Lupe Fiasco en ik vergeet vast nog wel meer.

Nieuwe Swervedriver, genaamd I Wasn’t Born To Loose You sinds gisteren uit! Deze bevalt me heel erg goed[shoegaze, alternative rock]. Opvallend veel bovengemiddelde shoegaze dit jaar tot nu toe.

Yes vanochtend ook geluisterd. best ok. Toch vind ik Setting Sun, die al uit was, de beste van alle :D

Dit is me toch een plaat geworden, marillion/dream theater/queen invloeden. Heerlijk!
Mijn plaat van het jaar tot nog toe.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=qHZeNNEf6R4[/video]

Dit is me toch een plaat geworden, marillion/dream theater/queen invloeden. Heerlijk!
Mijn plaat van het jaar tot nog toe.

Ik vraag me sterk af hoe Queen-invloeden tot iets goeds kunnen leiden, maar zal het misschien eens een kans geven :p.

Hahah :)
Al snel als ik samenzang hoor (zonder begeleiding) denk ik gelijk aan Queen invloeden aangezien zij dat als één van de eerste rock/pop groepen deden. Verder is het gewoon een Prog-plaat. Dus betwijfel het of jou dat ligt ^^

Op 18 mei de jaarlijkse Thee Oh Sees plaat!

Eerste nummer hier te luisteren: http://pitchfork.com/news/58723-thee-oh-sees-announce-new-album-mutilator-defeated-at-last-share-web/

Eigenlijk hetzelfde verhaal als Ty Segall: bizar hoe die mannen gemiddeld 2 platen per jaar uitbrengen en nog steeds met lekker materiaal komen.

Thee Oh Sees just released Drop last year, and today, they've announced their new one. Mutilator Defeated At Last is out May 18 via Castle Face.
Die kunnen ook niet stil zitten. Ik hoop wel dat ie beter is dan Drop, want die heb ik echt weinig geluisterd. Eerste single is ook al hier te beluisteren.

Edit: Oh ja, net iets te laat :')

Om hier ook eens iets Belgisch te vermelden: Raketkanon - RKTKN #2.

Mokerslag om u tegen te zeggen, band die meer aandacht verdient.

Aangezien er best veel mensen naar uit kijken denk ik: De nieuwe Modest Mouse en Sufjan Stevens zijn al op internet te vinden.

hebben we het al over Vagabonds van Satellite Stories gehad, is ook een fijn album

Aangezien er best veel mensen naar uit kijken denk ik: De nieuwe Modest Mouse en Sufjan Stevens zijn al op internet te vinden.
Thanks voor de tip! Modest Mouse krijg ik vrijdag toch op vinyl binnen, dus daar wacht ik nog even mee. Maar Sufjan Stevens loopt nu binnen :)

Jack Ü's debuut album is ook wel een prima plaat! Projectje van Skrillex en Diplo (1/2 van Major Lazer). Vooral die plaat met AlunaGeorge 'To Ü' is een toppertje voor Flume-liefhebbers.

http://open.spotify.com/album/6bfkwBrGYKJFk6Z4QVyjxd

Users who are viewing this thread