Beste albums volgens het Festileaks Forum

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
1. The National – Sleep Well Beast
2. Millionaire - Sciencing
3. Warhaus - Warhaus
4. Noel Gallagher's high flying Birds - Who built the Moon?
5. Neil Young - The Visitor
6. Liam Gallagher - As you were
7. Arcade Fire - Everything now
8. Spinvis - Trein Vuur Dageraad
9. Robert Plant - Carry fire
10. Roger Waters – Is This The Life We Really Want?
11. Soulwax - FROM DEEWIE
12. LCD Soundsystem - American Dream
13. London Grammar – Thruth is a beautiful thing
14. Intergalactic Lovers - Exhale
15. Kasabian – For Crying Out Loud
16. The War on Drugs - A deeper Understanding
17. Beck - Colors
18. Charlotte Gainsbourg - Rest
19. Mac DeMarco - This old Dog
20. Ryan Adams - Prisoner
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Had Saturation III er ook gewoon moeten bijknallen tbh heb BROCKHAMPTON de laatste dagen nu al zoveel opgezet.. Die hadden eigenlijk nog iets hoger gemoeten in m'n lijst.., btw @wessel je link werkt niet :/
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
btw @wessel je link werkt niet :/

Thanks man!

Hier mijn gehele lijstje!
https://rateyourmusic.com/list/WesselJoosten/top-albums-2017/

Saturation is momenteel toch mijn minst favoriete. Ik heb ´m dan ook wel het minste aangehad dus kan nog veranderen.

Hmmm... nu heb ik mijn lijstjes post weer ge-edit en dan gooit ie 'm er helemaal uit. Had ik gisteren ook al last van. Zal vanavond of morgen mijn lijstje weer proberen te posten...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Elk jaar springt mijn lijstje weer meer uit elkaar dat het jaar ervoor. 2018 is weer een prachtig muzikaal jaartje geweest ;)

20 Ryan Adams - Doomsday
19 Alvvays - Antisocialites
18 Four Tet - New Energy
17 Rosalia - Los Angeles
16 Kelly Lee Owens - Kelly Lee Owens
15 Spinvis - Trein Vuur Dageraad
14 Brockhampton - Saturation
13 Cloud Nothing - Life Without Sound
12 Protomartyr - Relatives in Descent
11 Brockhampton - Saturation 2

Beste EP: Denzel Curry - 13

10 Sorority Noise - You're Not As ....... As You Think
Waar Mount Eerie zijn boodschap net wat beter over weet te brengen maar het muzikaal mij niet helemaal kan interesseren is daar Sorority Noise. Deze band verpakt hun leed met doordrammende drums, beukende gitaartjes en een prettig stemgeluid.

9 - Migos - Culture
Mijn meest gedraaide plaat van 2017. Amerikaans hit kanon leveren een album af vol met hoogtepunten. Diverse, rijke beats waar de 3 heren hun magie over uitstrooien aangevuld met verschillende sterke gastoptredens. Echt zo'n album waar ik elke 3 weken weer een nieuw hitjes uit kon plukken en op repeat kon zetten. Ben bang dat de opvolger hier niet bij in de buurt gaat komen. But anyways, ready for Culture 2.

8 Idles - Brutalism
De ramplaat van het jaar. Echt zo'n overdreven Brits punk bandje waar de frontman als een gestoorde vent beheerst over de liedjes heen brult. Misschien uiteindelijk iets teveel van hetzelfde maar dat moeten ze dan mooi maar weer bij de volgende plaat bewijzen.

7 Wolf Alice - Visions of a Life
Tijdens de hype van dit band ben ik een beetje afgehaakt. Wolf Alice voelde voor mij als opgeblazen lucht. Toen het fijn gepolijste album aankwam was heel de identiteit weg die ze met hun EP's hadden opgebouwd. Deze plaat is toch wel echt de waardige opvolger van die eerste rauwe singletjes en met recht een van de beste nieuwe indiebands waar ze in de UK gek van worden.

6 Miguel - War & Leisure
Hij is weer terug hoor. Mijn favoriete Frank Ocean. Productioneel zit het altijd geweldig in elkaar, zijn stem is perfect voor dit genre en het is gewoon de geilste plaat van het jaar. R&B beats met een gitaartje aanlikken kan niemand beter dan Miguel.

5 Spoon - Hot Thoughts
Eindelijk weer een band die na velen albums weer weet te verassen. Er staat eigenlijk geen zwak nummer op deze plaat. Elk nummer heeft zijn eigen unieke groove en identiteit.

4 Brand New - Science Fiction
Toch wel de mooiste verassing van het jaar. Waar Brand New mij vaak met hun scherpe single weet te raken vinden we die eigenlijk vrijwel niet terug op Science Fiction. Wat we wel krijgen is een plaat die zijn gehele duur in één bepaalde donkere vibe blijft zitten. Echt een plaat om helemaal op te zetten en losse liedjes minder tot zijn recht komen. Een heel mooi einde voor Brand New.

3 Slowdive - Slowdive
Hoge verwachtingen? Totaal niet. Toen ik de nieuwe liedjes hoorde van mede shoegaze genoten Ride zag ik de bui al hangen. Gelukkig kwam Slowdive al snel met die verrassend scherpe single Star Roving aanzetten. Deze werd daarna aangevuld met nummer die klinken of dit gewoon de bestemde opvolger voor Pygmalion moest zijn. Heerlijk weggedragen worden door dat welbekende lakentje van de instrumentatie en vocalen van deze band.

2 The National - Sleep Well Beast
Toen ik hoorde dat The National wat meer elecktronische geluiden in hun nieuwe plaat zou gaan verwerken zag ik er toch een beetje tegenop. Zou die band waar ik zo fan van ben nu met een plaat komen waar ik gewoon niks mee kan? Zelf ben ik toch wel een beetje vastgeroest in die eigen sound waarmee ze enkele klassieke albums hebben afgeleverd. Toch weet deze briljant muzikale band het weer voor elkaar te krijgen. Dit nieuwe album voelde als zo'n logische stap na de eerste luisterbeurten. Het weet gewoon weer een extra laag toe te voegen en de band nieuwer dan ooit aan te laten voelen. De nieuwe nummer blijven even meeslepend en mooi als hun voorgangers. De extra melancholische toevoegingen van deze extra toevoegingen maken de muziek misschien nog meeslepender dan ooit. Zo is I'll Still Destroy You gewoon weer een nieuwe Terrible Love <3 Denk niet dat deze gasten ooit nog een slecht album gaan uitbrengen.

1 Lorde - Melodrama
Begin vorig jaar zat ik naar Gary Oldman te kijken die Lorde aankondigde tijdens de Brit Awards Tribute to David Bowie. David noemde Lorde daar de toekomst van de muziek. Waarna ze op haar toch wel eigen manier, net zoals Bowie die had, Life on Mars coverde. Lorde is niet bepaald een standaard popicoon. Dat was ook tijdens dit optreden te zien. Soms in haar eigen getogen, het moment daarna ooit heel uitbundig maar vooral vaak toch wat apart. Deze plaat heeft in de winkels alvast geen reclame meer nodig want deze plaat zit verstopt in een van de mooiste hoezen die ik ooit gezien heb. De eerste single die we te horen kregen van deze plaat was Green Light. Samen met de clip zingt ze haar ex vaarwel een viert ze tegelijkertijd dat deze periode er op zit. Waar Lorde op haar debuutplaat vooral heerlijke frisse, abstracte popliedjes wist te brengen levert ze met Melodrama een album dat het gemiddelde liefdes verhaal van een jong persoon verteld. Dit alles wordt verpakt met heerlijke over de top pop nummers zoals Green Light en Supercut, momenten waar we terugschakelen zoals het prachtige Liability and het Kate Bush-achtige Writer in The Dark. De productie op deze plaat is fenomenaal. Jack Antonoff van Bleachers mag dan ook zeker niet in dit verhaaltjes ontbreken. Nergens voelt deze plaat goedkoop en makkelijk scorend aan. Verrassende synths en geluidjes vliegen je rond de oren. Toch zijn het vooral de vocalen en het verhaal dat ze te vertellen heeft het prachtige deel aan deze plaat. Ze weet het allemaal zo pakkende en met de perfecte woorden te vertellen dat ik op de meeste nummers echt van begin tot het eind aan het genieten ben van de kleffe zinnetjes en de verrassende kanten waar de liedjes eindigen. Mijn Nieuw-Zeelandse vriendin levert hiermee misschien wel de beste pop plaat van laatste 5 a 10 jaar af. Bowie was right.

Hier nog de rest van mijn lijstje :)
https://rateyourmusic.com/list/WesselJoosten/top-albums-2017/
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Net niet de 20 gehaald, dus hier een top 19.

1. Voltage – Around The Bend
2. Rancid – Trouble Maker
3. Seether – Poison The Parish
4. Alestorm – No Grave But The Sea
5. Dropkick Murphys - 11 Short Stories of Pain & Glory
6. Greta Van Fleet – From The Fires
7. Anti-Flag – American Fall
8. Flogging Molly – Life Is Good
9. Danko Jones – Wild Cat
10. Rise Against – Wolves
11. Queens Of The Stone Age – Villains
12. Chuck Berry – Chuck
13. Body Count – Bloodlust
14. Alice Cooper – Paranormal
15. Stone Sour – Hydrograd
16. AFI – AFI (The Blood Album)
17. Foo Fighters – Concrete and Gold
18. Blondie – Pollinator
19. Frank Carter & The Rattlesnakes – Modern Ruin

Beste EP: Danny Vera – The New Black and White Pt. III
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
25 deelnemers, 214 genomineerde albums. Bedankt voor alle stemmen, het is een mooie gevarieerde lijst geworden. Ik zal nu de nummers 52 t/m 41 prijs geven. Morgenavond nummers 40 t/m 31, etc. Als iemand de hele lijst wilt zien, kan die mij wel een berichtje sturen, dan stuur ik mijn excel lijstje wel op. Ik zal wel zo af en toe wat statistiekjes geven.

Nummer 49 - 29 punten
Julien Baker – Turn Out the Lights ; Glass Animals - How To Be a Human Being ; Phoebe Bridgers – Stranger In The Alps ; Gorillaz - Humanz


4 albums met 29 punten, dus een gedeelde 49de plek. 5de album van de virtuele band Gorillaz, waarmee ze oa op Werchter te zien zijn dit jaar. Indie folk van Phoebe Bridgers met haar debuut album. Beide met de opvolger van hun debuut ook nog net in de lijst zijn de Amerikaanse alternatieve rock makende Julien Baker en de Engelse Indie rock groep Glass Animals.

Nummer 47 - 30 punten
Millionaire – Sciencing ; J. Bernardt – Running Days


Belgisch onderonsje met beide 30 punten. De een (J. Bernardt) vanuit Balthazar met zijn solo debuut, de ander (Millionaire) met het comeback album.

Nummer 44 - 32 punten
Noel Gallagher’s High Flying Birds – Who Built the Moon ; Four Tet – New Energy ; Elbow – Little Fictions


Wederom een gedeelde plek. De eerste van de broertjes van Oasis en daarmee heeft Noel Gallagher wat ons betreft afgelopen jaar de wedstrijd verloren van broerlief. Met het 8ste album alweer staat ook Elbow nog net in deze lijst. De eerste electronische act vinden we hier terug in de naam van Four Tet.

Nummer 41 - 33 punten
King Gizzard & The Lizard Wizard – Flying Microtonal Banana ; Royal Blood – How Did We Get So Dark? ; Fleet Foxes – Crack-Up


Vandaag sluiten we af met 3 acts. Dit jaar brachten King Gizzard & the Lizard Wizard 5 albums uit, dit is hun beste want deze staat als enige in de lijst. Ook vinden we het Engelse powerduo Royal Blood hier. Ze delen de plek met Amerikaanse Indie folk band Fleet Foxes.

Nummer 49: Julien Baker – Turn Out the Lights ; Glass Animals - How To Be a Human Being ; Phoebe Bridgers – Stranger In The Alps ; Gorillaz - Humanz
Nummer 47: Millionaire – Sciencing ; J. Bernardt – Running Days
Nummer 44: Noel Gallagher’s High Flying Birds – Who Built the Moon ; Four Tet – New Energy ; Elbow – Little Fictions
Nummer 41: King Gizzard & The Lizard Wizard – Flying Microtonal Banana ; Royal Blood – How Did We Get So Dark? ; Fleet Foxes – Crack-Up

Morgen meer!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Goed bezig! Leuk begin van de lijst met oa Four Tet en Julien Baker. Ik ben benieuwd naar de rest.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Heel tof gedaan, ben benieuwd naar de rest! Ook benieuwd naar het excel-bestand, maar pas nadat je hier alles hebt gepost.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Nummer 39 - 34 punten
Father John Misty – Pure Comedy ; Cigarettes After Sex – Cigarettes After Sex


Oud lid van Fleet Foxes Father John Misty, staat met zijn 3de maatschappij kritisch album hoger dan zijn oude band. Op dezelfde plek staat de Amerikaanse ambient band Cigarettes After Sex met hun zelfgetitelde debuut.

Nummer 38 - 35 punten
Liam Gallagher – As You Were


Maar 3 punten, maar toch 3 hele punten, boven zijn broer heeft Liam Gallagher dit jaar het betere album gemaakt. Tevens de eerste maal dat een album zijn plaats niet hoeft te delen.

Nummer 35 -36 punten
Foo Fighters – Concrete and Gold ; While She Sleeps – You Are We ; St Vincent - Masseduction


Het slechts bewaarde geheim van 2017 was de stilte van het 9de album van Foo Fighters. Wisselende reacties levert een plek in de middenmoot op. Die delen ze met een van de hardere inzendingen, namelijk met metalcore band While She Sleeps. Ook de Alternatieve rock van St. Vincent met haar 5de album heeft even veel punten gescoord.


Nummer 34 - 37 punten
King Krule – The Ooz


Hoogste plek met 2 stemmen. Door beiden erg hoog beoordeeld en daarom krijgt rapper/singer songwriter King Krule met zijn jazz/indie/hiphop (en wat nog meer) een mooie plek.

Nummer 33 - 40 punten
IDLES – Brutalism


Het debuut van de schreeuwerige Engelse Punk rock band IDLES wordt goed ontvangen. Zoaals iemand al terecht opmerkte, goede RAM plaat.

Nummer 31 - 42 punten
Alvvays – Antisocialites ; Tyler The Creator – Scum Fuck Flower Boy


Vandaag sluiten we ook weer af met een gedeelde plek. Zij aan zij staan de dromerige indie pop van Alvvays en de rapper Tyler, the creator.


Nummer 49: Julien Baker – Turn Out the Lights ; Glass Animals – How To Be a Human Being ; Phoebe Bridgers – Stranger In The Alps ; Gorillaz – Humanz
Nummer 47: Millionaire – Sciencing ; J. Bernardt – Running Days
Nummer 44: Noel Gallagher’s High Flying Birds – Who Built the Moon ; Four Tet – New Energy ; Elbow – Little Fictions
Nummer 41: King Gizzard & The Lizard Wizard – Flying Microtonal Banana ; Royal Blood – How Did We Get So Dark? ; Fleet Foxes – Crack-Up
Nummer 39: Father John Misty – Pure Comedy ; Cigarettes After Sex – Cigarettes After Sex
Nummer 38: Liam Gallagher – As You Were
Nummer 35: Foo Fighters – Concrete and Gold ; While She Sleeps – You Are We ; St Vincent - Masseduction
Nummer 34: King Krule – The Ooz
Nummer 33: IDLES – Brutalism
Nummer 31: Alvvays – Antisocialites ; Tyler The Creator – Scum Fuck Flower Boy

Morgen deel 3! Nummers 30 t/m 21
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Mooie albums vandaag! Beetje schrikken dat we de top 30 nog niet eens voorbij zijn.
Ik zal die van King Krule nog een keer aanpleuren!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Nummer 29 - 43 punten
Cloud Nothings – Life Without Sound ; Brand New – Science Fiction


Vandaag trappen we weer af met een een-tweetje. Twee maal indie rock van het Amerikaanse bands Cloud Nothings en Brand New.

Nummer 28 - 44 punten
Brockhampton – SATURATION


Bijzonder Amerikaans Rap/Hiphop collectief op plaats 28. Ze brachten afgelopen jaar een trilogie uit waarvan de allereerste de beste is gebleken.

Nummer 25 - 47 punten
James Holden and the Animal Spirits – The Animal Spirits ; Ryan Adams – Prisoner ; Soulwax – From Deewee


3 albums die net niet het linkerrijtje hebben gehaald. De hoogste Belgische notering staat op naam van Soulwax. Deze plaats wordt gedeeld met het album over de scheiding van Ryan Adams en het abstracte geluid van James Holden.

Nummer 23 - 49 punten
Alt-J – Relaxer ; Mac DeMarco – This Old Dog


Het 3de album van Indie-pop band Alt-J (Delta (ik heb helaas niet zo'n mooi tekentje)) wordt op gelijke hoogte gezet met het 5de album van alternatieve rocker Mac DeMarco.

Nummer 22 - 50 punten
 Protomartyr – Relatives In Descent


Post-punk/rock band Protomartyr zijn met hun donkere geluid op een mooie 22ste plek geëindigd, waarmee ze tot de top van 2017 behoren.

Nummer 21 - 51 punten
Spinvis - Trein Vuur Dageraad


Hoogste Nederlandse inzending is van Spinvis. Alternatieve Nederlandstalige pop muziek.

Langzaam op naar de top 10. Morgen nummers 20 tot en met 11.

Nummer 49: Julien Baker – Turn Out the Lights ; Glass Animals – How To Be a Human Being ; Phoebe Bridgers – Stranger In The Alps ; Gorillaz – Humanz
Nummer 47: Millionaire – Sciencing ; J. Bernardt – Running Days
Nummer 44: Noel Gallagher’s High Flying Birds – Who Built the Moon ; Four Tet – New Energy ; Elbow – Little Fictions
Nummer 41: King Gizzard & The Lizard Wizard – Flying Microtonal Banana ; Royal Blood – How Did We Get So Dark? ; Fleet Foxes – Crack-Up
Nummer 39: Father John Misty – Pure Comedy ; Cigarettes After Sex – Cigarettes After Sex
Nummer 38: Liam Gallagher – As You Were
Nummer 35: Foo Fighters – Concrete and Gold ; While She Sleeps – You Are We ; St Vincent – Masseduction
Nummer 34: King Krule – The Ooz
Nummer 33: IDLES – Brutalism
Nummer 31: Alvvays – Antisocialites ; Tyler The Creator – Scum Fuck Flower Boy
Nummer 29: Cloud Nothings – Life Without Sound ; Brand New – Science Fiction
Nummer 28: Brockhampton – SATURATION
Nummer 25: James Holden and the Animal Spirits – The Animal Spirits ; Ryan Adams – Prisoner ; Soulwax – From Deewee
Nummer 23: Alt-J – Relaxer ; Mac DeMarco – This Old Dog'
Nummer 22: Protomartyr – Relatives In Descent
Nummer 21: Spinvis - Trein Vuur Dageraad
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Nice. Voor het eerst dat ik Brand New als indierock omschreven zie worden, haha.

Ik zei al tegen iemand anders. Het is niet de vraag of ik een keer de fout ga maken qua genre, maar wanneer. Ik ken niet alles en gebruik google en wikipedia voor de dingen die ik niet ken. Heb nu trouwens Brand New op staan, maar ik zou zo 123 nog steeds niet weten welk genre ik het zou geven.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Nummer 19 - 53 Punten
Frank Carter & The Rattlesnakes – Modern Ruin ; Nothing But Thieves – Broken Machine


We komen langzaam maar zeker in de hogere regionen. Vandaag trappen we af met 2 Britse Rock bands. Tevens de laatste gedeelde plek. De een (Nothing But Thieves) met een iets radiovriendelijker touch en de ander (Frank Carter) is een mooie op je wakker te trappen op een vroege middag op een festival (uit eigen ervaring).

Nummer 18 - 54 Punten
London Grammer – Thruth is a Beautiful Thing


Trio die dromerige elektropop maken die vooral geleund is op het prachtige stemgeluid van Hannah Reid. Met een 18de plek heeft London Grammar geen last van het 2de album syndroom.

Nummer 17 - 55 Punten
Kelly Lee Owens - Kelly Lee Owens


Met een betoverend en mystiek album scoort Kelly Lee Owens goed met haar debuut.

Nummer 16 - 62 Punten
Sampha - Process


Met het Elektrische R&B debuutalbum heeft Sampha goed genoeg gescoord voor een mooie plek bij de bovenste plaatsen.

Nummer 15 - 67 Punten
Manchester Orchestra – A Black Mile to the Surface


De afstanden in punten tussen de albums beginnen groter te worden naar mate er meer gestemd zijn op de albums. Manchester Orchestra heeft er al 5 meer dan plek 16 en 7 minder dan nummer 14.

Nummer 14 - 74 Punten
Sufjan Stevens, Bryce Dessner, Nico Muhly & James McAlister - Planetarium


Zeer bijzonder project op Plek 14. Bekende Singer Songwriter die de samenwerking aangaat met verschillende producers. Het album is, zoals de naam al aangeeft, op het zonnestelsel gebaseerd.

Nummer 13 - 76 Punten
Slowdive – Slowdive


De dromerige shoegaze band Slowdive heeft met hun 4de zelf-getitelde album jaren lange stilte verbroken om terug te komen met een zeer gewaardeerd album.

Nummer 12- 81 Punten
Wolf Alice – Visions of a Life


Voorprogramma band van de Foo Fighters dit jaar die een veel beter album hebben afgelegd dan de hoofdact. Alternatieve Rockband Wolf Alice schiet met hun 2de album alle kanten op van hard naar rustig, ingetogen naar uitgelaten.

Nummer 11 - 82 Punten
Vince Staples - Big Fish Theory


Laatste album vandaag is van Rapper Vince Staples. Met zijn Hiphop valt hij net buiten de top 10, die morgen te zien valt zijn.

Nummer 49: Julien Baker – Turn Out the Lights ; Glass Animals – How To Be a Human Being ; Phoebe Bridgers – Stranger In The Alps ; Gorillaz – Humanz
Nummer 47: Millionaire – Sciencing ; J. Bernardt – Running Days
Nummer 44: Noel Gallagher’s High Flying Birds – Who Built the Moon ; Four Tet – New Energy ; Elbow – Little Fictions
Nummer 41: King Gizzard & The Lizard Wizard – Flying Microtonal Banana ; Royal Blood – How Did We Get So Dark? ; Fleet Foxes – Crack-Up
Nummer 39: Father John Misty – Pure Comedy ; Cigarettes After Sex – Cigarettes After Sex
Nummer 38: Liam Gallagher – As You Were
Nummer 35: Foo Fighters – Concrete and Gold ; While She Sleeps – You Are We ; St Vincent – Masseduction
Nummer 34: King Krule – The Ooz
Nummer 33: IDLES – Brutalism
Nummer 31: Alvvays – Antisocialites ; Tyler The Creator – Scum Fuck Flower Boy
Nummer 29: Cloud Nothings – Life Without Sound ; Brand New – Science Fiction
Nummer 28: Brockhampton – SATURATION
Nummer 25: James Holden and the Animal Spirits – The Animal Spirits ; Ryan Adams – Prisoner ; Soulwax – From Deewee
Nummer 23: Alt-J – Relaxer ; Mac DeMarco – This Old Dog’
Nummer 22: Protomartyr – Relatives In Descent
Nummer 21: Spinvis – Trein Vuur Dageraad
Nummer 19: Frank Carter & The Rattlesnakes – Modern Ruin ; Nothing But Thieves – Broken Machine
Nummer 18: London Grammer – Thruth is a Beautiful Thing
Nummer 17: Kelly Lee Owens - Kelly Lee Owens
Nummer 16: Sampha - Process
Nummer 15: Manchester Orchestra – A Black Mile to the Surface
Nummer 14: Sufjan Stevens, Bryce Dessner, Nico Muhly & James McAlister - Planetarium
Nummer 13: Slowdive – Slowdive
Nummer 12: Wolf Alice – Visions of a Life
Nummer 11: Vince Staples - Big Fish Theory

Morgen de laatste lijst!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Is het een en ander tussen gekomen, dus ben nu niet thuis bij mijn excell lijst :'(. Ik zal het vanavond/morgenvroeg nog hierop zetten, maar er is dus een beetje vertraging. Sorry...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken