Battle of the Genres schema

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Zie hier het schema:

BOGStart.jpg
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Zozo, dat is serieus aangepakt allemaal. Bedankt voor het initiatief! Ben benieuwd wat er uit komt.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Bedankt trouwens voor de complimenten. Jullie allemaal bedankt dat jullie er aan mee willen werken!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Vind het aan de ene kant wel jammer dat de grote genre's zoals Rock en Pop tussen alle subgenres staan. Maarja, we zien wel hoe het uiteindelijk loopt :p

Vind het in ieder geval leuk dat je dit doet
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Vind het aan de ene kant wel jammer dat de grote genre’s zoals Rock en Pop tussen alle subgenres staan. Maarja, we zien wel hoe het uiteindelijk loopt :p

Vind het in ieder geval leuk dat je dit doet

Het wordt straks best moeilijk, ja. Arcade Fire valt bijvoorbeeld onder 'indie', 'rock' en 'indierock'. Daarom denk ik dat een groot genre zal gaan winnen. Rock kan bijvoorbeeld over Keane gaan, maar ook nog over Metallica. Het is zo enorm breed :p.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
De volgende vier zijn ook gestart. Morgen en overmorgen zal ik waarschijnlijk niet zo veel tijd hebben dus dit is het voorlopig. Wanneer er niet erg veel meer gereageerd wordt zal ik de battles verwijderen zodat het nog wat overzichterlijker wordt. De uitslagen komen dan hier en ik zal het plaatje van het schema updaten.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Volgens mij zijn er niet veel meer stemmers dan dit. Allemaal of 65 of 70, dat wil zeggen 13 of 14 stemmers.

Tussenstanden op dit moment:

Battle 1: Indie 86% - 14% Electro
Battle 2: Rock 'n Roll 60% - 40% Jazz
Battle 3: Hip Hop 53% - 47% Reggae
Battle 4: Hardrock 75% - 25% Progressive Metal
Battle 5: Postrock 66% - 34% Sludge Metal
Battle 6: Alternative Rock 80% - 20% Electropop
Battle 7: Grunge 52% - 48% New Wave
Battle 8: Post-punk Revival 61% - 39% Metal

Dit zou de volgende battles opleveren in de 1/8 finales:
1/8 Indie - Rock 'n Roll
2/8 Hip Hop - Hardrock
3/8 Postrock - Alternative Rock
4/8 Grunge - Post-punk Revival

Als er nog mensen willen stemmen, doe dit dan snel, als ik zin en tijd heb haal ik ze wellicht vanavond al weg anders waarschijnlijk morgen. Misschien wel pas zondag als ik geen tijd blijk te hebben. Maar ik heb jullie bij deze iig gewaarschuwd. Als ik ze weg haal zal ik ook weer nieuwe plaatsen.

Iedereen bedankt voor het stemmen tot nu toe, ik vind het voorlopig erg leuk :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
Zal ook leuk zijn als je de stemming nog een week of zo laat staan, er zijn (inmiddels) 119 members (bijna 120 :) )
dus daar kunnen nog veel meer stemmen bij, toch...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Zal ook leuk zijn als je de stemming nog een week of zo laat staan, er zijn (inmiddels) 119 members (bijna 120
icon_smile.gif
)<br>
dus daar kunnen nog veel meer stemmen bij, toch…

Ja maar niet iedereen doet mee natuurlijk. En hoeveel van de 119 members zijn er echt actief? Denk dat je dan nog maar op 30 oid zit.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ja, zou zeker leuk zijn als iedereen stemt. Maar als ik ze laat staan staat dit hele forum vol met alleen maar Battles op de eerste pagina. Vind ik niet zo'n handig idee. Zodra ik dus merk dat zo'n beetje iedereen die wil stemmen wel gestemd heeft kan ik beter doorgaan zodat het leuk blijft en niet té lang gaat duren is mijn mening.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
<div class="d4p-bbt-quote-title">DennisvdBr wrote:</div>
Zal ook leuk zijn als je de stemming nog een week of zo laat staan, er zijn (inmiddels) 119 members (bijna 120
icon_smile.gif
)<br><br>
dus daar kunnen nog veel meer stemmen bij, toch…

Ja maar niet iedereen doet mee natuurlijk. En hoeveel van de 119 members zijn er echt actief? Denk dat je dan nog maar op 30 oid zit.
Er zullen toch ook nog meelezers zijn, kom op... Leuk toch zo'n algemeen stem-dingetje zonder strings, hoeft maar 1 post per keer aan verspild te worden. Dan kunnen er best meer members een stem achter gaan laten, misschien zijn er bij die maar een keer per week komen kijken en lopen de battle dan mis. Ik lees ook meer topics dan waar ik reageer :p
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Ik vind het goed zo hoor ;). Weckoj heeft nu gewaarschuwd dus iedereen die nog wil stemmen heeft nog even de tijd haha, ook de meelezers.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het schema is aangepast (zie startpost).

Hier de uitslagen nog even op een rijtje van 1-8/16:

1/16 Indie 87% - 13 % Electro
2/16 Rock 'n Roll 60% - 40% Jazz
3/16 Hip Hop 54% - 46% Reggae
4/16 Hardrock 76% - 24% Progressive Metal
5/16 Postrock 62% - 38% Sludge Metal
6/16 Alternative Rock 80% - 20% Electropop
7/16 Grunge 52% - 48% New Wave
8/16 Post-Punk Revival 62% - 38% Metal

We nemen dus afscheid van Electro, Jazz, Reggae, Progressive Metal, Sludge Metal, Electropop, New Wave en Metal. Indie zal in de volgende ronde tegen Rock 'n Roll staan, Hip Hop tegen Hardrock, Postrock tegen Alternative Rock en Grunge tegen Post-Punk Revival. De 8 nieuwe battles ga ik nu maken, dus zullen er binnenkort staan. Bedankt voor het stemmen en doe het graag weer!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.419
651
Oke, mooi zo! In de volgende ronde wordt het echt leuk, want geen duels meer tussen kleine nichegenres en grote pijlers (helaas nog wel in de komende battles).
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Oke, mooi zo! In de volgende ronde wordt het echt leuk, want geen duels meer tussen kleine nichegenres en grote pijlers (helaas nog wel in de komende battles).

Hm?

Jammer dat Electropop en New Wave al zo vroeg het veld ruimen. Erg toffe genres.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.419
651
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Oke, mooi zo! In de volgende ronde wordt het echt leuk, want geen duels meer tussen kleine nichegenres en grote pijlers (helaas nog wel in de komende battles).

Hm?

Ik bedoelde van die battles zoals Rock-Shoegaze en Hardrock-Prog Metal, waar het grote genre voorspelbaar wint van het kleine. In de tweede ronde heb je allemaal battles die toch moeilijker zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken