Battle of the Genres schema

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.623
619
Viel me nu pas op dat er helemaal geen folk was genomineerd. Toch een van de populairste genres van het moment, dus vind het wel zonde dat deze niet beoordeeld is.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Zelfde geld voor Blues die mis ik ook. Ach ja...

Mensen die nog willen stemmen, doe dat vandaag nog. De kans is erg groot dat ik morgen deze battles sluit en dat we gaan beginnen met de volgende ronde!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het schema is aangepast (zie startpost).

Hier de uitslagen nog even op een rijtje van 9-16/16:

9/16 Rock 69% – 31% Shoegaze
10/16 Progressive Rock 29% – 71% Bluesrock
11/16 Indierock 89% – 11% Americana
12/16 Stonerrock 29% – 71% Psychedelische Rock
13/16 Emo 24% – 76% Garage Rock
14/16 Singer-Songwriter 61% – 39% Klassiek
15/16 Pop 25% – 75% Britpop
16/16 Punk 48% – 52% Alternative

We nemen dus afscheid van Shoegaze, Progressive Rock, Americana, Stonerrock, Emo, Klassiek, Pop en Punk. Rock zal in de volgende ronde tegen Bluesrock staan, Indierock tegen Psychedelische Rock, Garage Rock tegen Singer-Songwriter en Britpop tegen Alternative. De 8 nieuwe battles ga ik vandaag maken, dus zullen er binnenkort staan. Bedankt voor het stemmen en doe het graag weer!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Volgens mij heeft weer zo'n beetje iedereen gestemd die wil stemmen. Als dat niet het geval is, doe het dan vandaag nog. Wellicht dat ik vanavond al de nieuwe battles opstart, anders wordt het morgen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het schema is aangepast (zie startpost).

Hier de uitslagen nog even op een rijtje van 9-16/16:

1/8 Indie 65% – 35% Rock 'n Roll
2/8 Hip Hop 21% – 79% Hardrock
3/8 Postrock 25% – 75% Alternative Rock
4/8 Grunge 52% – 48% Post-punk Revival
5/8 Rock 27% – 73% Bluesrock
6/8 Indierock 44% – 56% Psychedelische Rock
7/8 Garage Rock 59% – 41% Singer-Songwriter
8/8 Britpop 80% – 20% Alternative

We nemen dus afscheid van Rock 'n Roll, Hip Hop, Postrock, Post-punk Revival, Rock, Indierock, Singer-Songwriter en Alternative. Indie zal in de volgende ronde tegen Hardrock staan, Alternative Rock tegen Grunge, Bluesrock tegen Psychedelische Rock en Garage Rock tegen Britpop. De 4 nieuwe battles ga ik vandaag maken, dus zullen er binnenkort staan. Bedankt voor het stemmen en doe het graag weer!

We zijn nu dus bij de laatste 8 genres aangekomen die nog kans maken op de overwinning, wie o wie zal er gaan winnen?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Leuk dat de grootste genres er nu een beetje uit gewerkt zijn :)

Klopt het trouwens dat er nog twee topics van de eerste ronde bovenaan de topic lijst staan?
2d761566516c34d60663fc14ad540612.png
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ja, dat is niet helemaal goed gegaan... zal eens kijken of ik het gefixed krijg

Edit: Is gefixed
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Zo... wat een spannende battles! Niet zo vreemd dat de battles spannender worden naarmate we dichterbij het einde komen, maar toch. Euhm ik zie dat er 55 og 60 stemmen zijn terwijl we meestal rond de 75 zaten dus we missen nog van 3 a 4 mensen stemmen. Zouden jullie dit zo snel mogelijk willen doen. Ik denk dat ik morgen weer verder ga maar ik wil iedereen absoluut de kans geven om nog te stemmen.

Mocht je nog niet hebben meegedaan en het toch leuk vinden je mag natuurlijk sowieso stemmen ook al ben je nu net nieuw hier of wat voor reden je dan ook gehad hebt om nog niet mee te stemmen. Hoe meer stemmen hoe leuker! Bovendien zouden jou stemmen nu zomaar de doorslag kunnen geven met 3 erg spannende battles.

Wie wil jij in de halve finales hebben? Fan van Alternative rock, Hardrock, Bluesrock, Garage rock, Psychedelische rock of toch meer van Indie, Grunge of Britpop?! Geef dan je punten aan je favoriete in de battles en stem ze daarmee naar de halve finales!
 

Brian-tukker

Campingartiest
9 apr 2014
82
0
Dit is echt helemaal langs me heen gegaan. Lees meestal Pinkpop topics en beleving maar dit had ik de laatste tijd niet gedaan. Nu ontzettend veel spijt van, leuk idee. Ook meteen gestemd.
Jammer dat Punk er al uit ligt (gaat mijn favo met green day :'( ) en Folk mis ik.....

Verder Complimenten :)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Dit is echt helemaal langs me heen gegaan. Lees meestal Pinkpop topics en beleving maar dit had ik de laatste tijd niet gedaan. Nu ontzettend veel spijt van, leuk idee. Ook meteen gestemd.
Jammer dat Punk er al uit ligt (gaat mijn favo met green day :’( ) en Folk mis ik…..

Verder Complimenten
icon_smile.gif

Bedankt voor het compliment. Wellicht dat er nog andere battles komen in de toekomst en je bent wel op tijd voor de spannendste battles ;)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Jammer dat Punk er al uit ligt (gaat mijn favo met green day :’( )

Sinds wanneer is Green Day punk?

Overigens goed geregeld inderdaad! Ben erg benieuwd welke winnaar eruit zal komen.
 

Brian-tukker

Campingartiest
9 apr 2014
82
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Brian-tukker wrote:</div>
Jammer dat Punk er al uit ligt (gaat mijn favo met green day :’( )


Sinds wanneer is Green Day punk?

Overigens goed geregeld inderdaad! Ben erg benieuwd welke winnaar eruit zal komen.

Luister de albums Insomniac, Kerplunk en Dookie maar eens. Dat is toch echt wel punk. Vanaf het album Warning spelen ze meer rock. Deel het maar in een genre. Ik noem de laatste 10 jaar Green Day Glamrock met punk invloeden.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Dat lijkt me een goede omschrijving ja. Ik ken de albums Dookie en American Idiot het beste van hun en je hoort wel wat punk invloeden, maar op basis van die twee albums zou ik het alternative rock noemen. Ik hoor wel vaker dat hun oudere albums wel punk zijn.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
We zitten bijna bij de 100 bij 1 battle! Ik wacht nog ff aangezien er nog steeds mensen stemmen. Als er voor morgen rond deze tijd geen nieuwe stemmen zijn bijgekomen is deze ronde afgelopen dus als je nog wilt stemmen doe het dan snel!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het schema is aangepast (zie startpost).

Hier de uitslagen nog even op een rijtje van 1-4/4:

1/4 Indie 47% – 53% Hardrock
2/4 Alternative Rock 67% – 33% Grunge
3/4 Bluesrock 48% – 52% Pscyhedelische Rock
4/4 Garage Rock 47% – 53% Britpop

We nemen dus afscheid van Indie, Grunge, Bluesrock en Garage Rock. De halve finales zijn dus:
Hardrock - Alternative Rock
Psychedelische Rock - Britpop
Bedankt voor het stemmen en doe het graag weer!

We zijn nu dus bij de halve finales aangekomen wie o wie zal er gaan winnen? Stem jouw favorieten de finale in!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Hier is de voorlopige top-10:
1-4 Hardrock
1-4 Alternative Rock
1-4 Psychedelische Rock
1-4 Britpop
5. Bluesrock
6. Indie
7. Garage Rock
8. Grunge
9. Post-Punk Revival
10. Indierock

Personal note: Ik ben erg teleurgesteld in het feit dat Bluesrock net niet door kon naar de halve finale, maar aan de andere kant is een vijfde plek toch wel erg mooi en had ik van te voren niet verwacht. Mooi om te zien dat er veel mensen hier Bluesrock kunnen waarderen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Gek dat indie eruit ligt. Ik luister niet eens zo veel indie als anderen hier op het forum maar vind het toch erg jammer :p.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Jongens, het gaat toch niet zo zijn dat er minder mensen op de halve finales stemt dan op de kwartfinales! Kom op allemaal nog even stemmen op die halve finales als je dat nog niet gedaan heb!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het gaat dus waarschijnlijk wel zo zijn, ik zal morgen de finale en de verliezers-finale gaan starten.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Uitslagen halve finales:
1/2 Hardrock 45% - 55% Alternative Rock
2/2 Psychedelische Rock 71% - 29% Britpop

Vanaf nu zijn de halve finales gesloten. Ik ga nu de finale en de verliezersfinale starten. De laatste lootjes, welk genre wordt het beste genre volgens ons? Graag weer allemaal stemmen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken