Pinkpop 2025

Tel daarbij dat 43% van de vaste bezoekers uit Brabant en Limburg komt... Kan je afvragen, wordt Pinkpop beleefd als een soort cafe bezoek aan de bar en niet als naar een concert gaan?? šŸ¤” is het een mentaliteit ding of iets wat in de cultuur zit? #DutchDisease
Gebeurt ook op Werchter en andere festivals hoor. Maar feit is dat Pinkpop veel locals trekt (nog altijd) die het zien als een gezellig weekendje bier drinken, ja, ook voor die prijs. En jezus laten we nu niet doen alsof 'strontvolk' weer een op de man gericht iets is. Op Pinkpop loopt gewoon veel volk (en ja, Ć³Ć³k op veel andere festivals) dat totaal niet met de muziek bezig is, daarna luidkeels "alle duitsers zijn homo" meezingt en vervolgens Sam Smith staat uit te lachen. Dan is er strontvolk aanwezig. Net als op Pukkelpop waar radicaal rechts hun vlag letterlijk laat wapperen. Soms moet je dingen gewoon benoemen, of het verband houdt met het boeken van The Cure is een ander ding haha.

Gebeurt ook op Werchter en andere festivals hoor. Maar feit is dat Pinkpop veel locals trekt (nog altijd) die het zien als een gezellig weekendje bier drinken, ja, ook voor die prijs. En jezus laten we nu niet doen alsof 'strontvolk' weer een op de man gericht iets is. Op Pinkpop loopt gewoon veel volk (en ja, Ć³Ć³k op veel andere festivals) dat totaal niet met de muziek bezig is, daarna luidkeels "alle duitsers zijn homo" meezingt en vervolgens Sam Smith staat uit te lachen. Dan is er strontvolk aanwezig. Net als op Pukkelpop waar radicaal rechts hun vlag letterlijk laat wapperen. Soms moet je dingen gewoon benoemen, of het verband houdt met het boeken van The Cure is een ander ding haha.
Bij die voorbeelden is strontvolk dan ook nog vrij aardig uitgedrukt.

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: elo en Timmetje
De manier waarop Pinkpop bezocht wordt, is ook een uiting van het geringe aanbod evenementen in deze hoek van het land. Je ziet ook aan een Parkcity live dat het de mensen momenteel niet zoveel boeit wat er staat. Waar Pinkpop vroeger vooraan in de rij stond voor alle grote namen , al was het maar omdat er nog geen Ziggo Dome was, is dit nu anders. Mensen reizen niet meer naar het zuiden, omdat er veel praktischere opties zijn door een groter festivalaanbod en grote zaalshows en omdat alles veel meer geld is gaan kosten.
Maakt denk ik dat je steeds meer mensen over houdt die inderdaad uit de regio komen en niet voor de muziek, maar voor het evenement komen. Tel daar de vergrijzing in deze regio bij op en dan is het al snel logisch dat er roep blijft voor de bekende headliners, uit de eigen bubbel dus.
Kom je met een andere mindset naar het festival, ja, dan kan dat zwaar tegenvallen.

• Leuk
Waarderingen: elo en puncturewounds
Kijk dan is die aankomende btw verhoging best wel een zegen. Minder gelul en meer liefhebbers. Positief heretiketteren noemen we dat.
Denk dat de BTW verhoging juist voor minder liefhebbers zorgt en meer zorgt voor mensen met geld die graag gezien willen worden en niet voor de muziek komen..

De muziekliefhebbers met een te kleine portemonnee ga je dan helaas niet meer op je festivals zien, zonde aangezien muziek en cultuur voor iedereen toegankelijk moet zijn.

De manier waarop Pinkpop bezocht wordt, is ook een uiting van het geringe aanbod evenementen in deze hoek van het land.
Toch kun je in de Muziekgieterij zat artiesten zien die ook een ziggo vullen. Wel de mainstream namen, zoals Suzan en Freek en DI-RECT, Son Mieux... maar toch. Verder is er echt meer dan genoeg aanbod qua kleine en middelgrote concerten hier, maar ik durf wel te beweren dat van de Pinkpopbezoekers meer dan de helft niet vaker dan twee keer in een poppodium komt per jaar. Daar zit ook een onderdeel van het probleem natuurlijk..

Toch kun je in de Muziekgieterij zat artiesten zien die ook een ziggo vullen. Wel de mainstream namen, zoals Suzan en Freek en DI-RECT, Son Mieux... maar toch. Verder is er echt meer dan genoeg aanbod qua kleine en middelgrote concerten hier, maar ik durf wel te beweren dat van de Pinkpopbezoekers meer dan de helft niet vaker dan twee keer in een poppodium komt per jaar. Daar zit ook een onderdeel van het probleem natuurlijk..
Zelfs in de bioscoop merk ik het steeds vaker: van die mensen die er continu doorheen blijven ouwehoeren.

De Dutch Disease is een uiterst vervelende epidemie geworden. Denk dat er lockdowns en avondklokken nodig zijn om deze ellende te bestrijden.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en Timmetje
Strontvolk is niet heel netjes nee, maar er zat bijna een fles wijn in šŸ˜‰.

Wat meer inhoudelijk, als the Cure op Pinkpop komt, en misschien in mindere mate elders, maar ik denk alle grote festivals in NL, ga je gewoon enorm veel mensen hebben die erdoorheen kletsen. Als je fan bent en geen zin hebt tegen het voorste hek gedrukt te staan, is dat vrij lastig. En laten we ook eerlijk zijn, op Pinkpop is op iemands matje stappen inmiddels een grotere no go dan tijdens een headliner de eindtoets van Milan luidkeels bespreken.

Ik stond de vorige keer bij the Cure in het voorvak, dus dat maakt misschien uit, maar ik herken dit helemaal niet en had het gevoel dat het juist heel goed ontvangen werd. Ze zijn ook vaak op Pinkpop geweest, en volgens mij is het altijd een goede match geweest zover ik altijd terug hoor.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Ik stond de vorige keer bij the Cure in het voorvak, dus dat maakt misschien uit, maar ik herken dit helemaal niet en had het gevoel dat het juist heel goed ontvangen werd. Ze zijn ook vaak op Pinkpop geweest, en volgens mij is het altijd een goede match geweest zover ik altijd terug hoor.
Ik vind the Cure mooi en sfeervol. Dat is iets wat je het mooist kunt ervaren in een concertzaal. Met Pinkpop is het haat-liefde.

Zelfs in de bioscoop merk ik het steeds vaker: van die mensen die er continu doorheen blijven ouwehoeren.

De Dutch Disease is een uiterst vervelende epidemie geworden. Denk dat er lockdowns en avondklokken nodig zijn om deze ellende te bestrijden.
Ik ben dan altijd degene die dan nog vast houd aan de ouderwetse sociale controle. Eerst een keer vies kijken (als ze achter me zitten) en als ze dan nog niet ophouden dan zeg ik er gewoon wat van. Scheelt denk ik ook dat ik nooit in de Pathe kom en alleen in filmhuizen...

De manier waarop Pinkpop bezocht wordt, is ook een uiting van het geringe aanbod evenementen in deze hoek van het land.

Echt? Ik vind dat wel meevallen eigenlijk. De vijf grootste steden van Limburg hebben allemaal hele mooie poppodia. En ik denk dat er geen provincie is waar zoveel gratis muziekfestivals worden georganiseerd. Daar is hier weleens lacherig om gedaan, maar ik loop ze bijna allemaal af en heb daar zo enorm veel mooie dingen gezien de afgelopen jaren.

En voor grote namen rij ik weleens naar Keulen of Brussel, dat is dan respectievelijk 1u en 1,5u rijden. Nou ja weet je, van Rotterdam naar de Ziggo Dome of andersom van Amsterdam naar Ahoy duurt ook gewoon 'n uur.

Ik ben dan altijd degene die dan nog vast houd aan de ouderwetse sociale controle. Eerst een keer vies kijken (als ze achter me zitten) en als ze dan nog niet ophouden dan zeg ik er gewoon wat van. Scheelt denk ik ook dat ik nooit in de Pathe kom en alleen in filmhuizen...
Tip van het weekend!

Tip van het weekend!
Precies, door het asociaal gedrag in de Pathe ook sinds 4 jaar verhuisd naar de filmhuizen met een cinneville pas, beste keuze ooit, ook nog vaak betere films. In het filmtopic ook al vaker naar voren gekomen.

Verwachten we nu trouwens volgende week de eerste namen voor PP? Want sinds er gezegd werd dat de eerste namen 2 weken geleden bekend gemaakt zouden worden is het verdacht stil.

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
Wat ik hier in de omgeving ook gewoon heel erg merk is dat heel veel mensen gewoon naar PP gaan voor een gezellig weekend met de vriendenclub in plaats van een kaartje kopen om specifieke bands te zien. Ongetwijfeld trekt elke band of artiest op de lineup wel wat liefhebbers maar het overgrote deel dat op dat veld staat komt nou eenmaal gewoon voor de leuk. En dan kunnen ze, zoals eerder ook al gezegd, ff meebrullen met de hits, en daarna word het gesprek weer hervat.
Voor onze groep was dit juist het startschot van onze muzikale reis. 12 jaar geleden voor het eerst naar pinkpop omdat we als vriendengroep graag bruce springsteen wilde zien. We besloten een heel weekend te gaan maar hadden verder weinig met festivals. Maar sinds die keer wel meteen verkocht en zijn we ieder jaar terug gegaan om muziek te ontdekken en uitstapjes naar LL en RW en veel losse concerten.

Voor onze groep was dit juist het startschot van onze muzikale reis. 12 jaar geleden voor het eerst naar pinkpop omdat we als vriendengroep graag bruce springsteen wilde zien. We besloten een heel weekend te gaan maar hadden verder weinig met festivals. Maar sinds die keer wel meteen verkocht en zijn we ieder jaar terug gegaan om muziek te ontdekken en uitstapjes naar LL en RW en veel losse concerten.
Zulke gevallen zijn er natuurlijk ook en dat is echt top! Ik zeg ook niet dat iedereen zo is natuurlijk. Maar hier (en dan bedoel ik echt omgeving Parkstad) hoor ik gewoon echt heel vaak "wij gaan toch wel naar Pinkpop want is traditie", al vullen ze de line up met Snollebollekes en de Toppers en soortgelijks, bij wijze van. Boeit ze weinig, want lekker ouwhoeren en pilsen met de maten zeg maar. šŸ˜‚ En de mensen die ik persoonlijk ken die zo zijn die gaan de rest van het jaar ook echt niet naar een ander festival of concert, met uitzondering van Park City Live misschien, maar daar gebeurt tegenwoordig hetzelfde. Pinkpop/PCL is het jaarlijkse uitje want "gezellig met de club", maar livemuziek boeit ze weinig.

• Leuk
Waarderingen: D02

Users who are viewing this thread