Alcatraz Open Air 2025

Dat is ook wel echt iets wat we hier minder kennen of doen, die volledige openheid in frustraties... Valt me op dat ik dat vaker zie bij de Oost-Europese landen, MetalDays had ook altijd openbare klachten over vanalles en nog wat (overheid, restricties, samenwerkingen, bezoekers,...), vaak zaken waarvan je denkt 'hier hebben wij eigenlijk echt niets mee te maken, los dat onderling op met die instanties'. Bij Brutal Assault kan ik me ook al zulke verhalen herinneren.
Haha ja wellicht is dat de reden dat mijn eerste reactie toch een beetje terughoudend is, ik ben gewoon niet gewend aan dit soort berichten, dus het komt in eerste instantie wat overdreven over. Ook al heb ik dus wel begrip voor de emoties.

Die vertaling van facebook hierboven is toch niet echt wat het moet zijn heb het eens gevraagd aan mijn vriend C. Gpt om dat Roemeens te vertalen en dit is toch wat meer leesbaar. Grootste frustratie lijkt toch te zitten in de inmenging van de Roemeense staat met belastingen en regeltjes lijkt het.
Langs de andere kant wijst hij ook naar het belang van mond op mond reclame, nu lijkt zo een goede leak daar toch net voor te zorgen dat er meer mensen zich bewust zijn van het bestaan van het festival.

Laat me jullie vertellen wat het betekent als er een lek optreedt, vanuit ons perspectief en dat van mij, want het is me net overkomen, en waarom het goed is om zulke acties niet te ondersteunen, hoe verleidelijk het ook is. Wij zijn een kleine speler, en voor grotere partijen is de situatie nog veel moeilijker.

Terzijde, de editie van volgend jaar is allesbehalve eenvoudig. Achter de schermen hadden we te maken met te veel annuleringen en te veel plannen die niet doorgingen, te veel bands die niet meer naar hier willen vliegen (want met de nightliner en vrachtwagens is het een veel “leuker” verhaal) of die al hun plannen sinds augustus hebben geannuleerd, en kiezen voor ofwel de VS ofwel juni, de periode waarin het grote geld in Europa wordt verdiend. Dat alles betekent een navenante hoeveelheid stress.

Met veel moeite is deze line-up eruit gekomen. Het is nog niet volledig, er moeten nog ongeveer de helft van de bands worden aangekondigd. Zodra je de line-up hebt vastgelegd, moet je het eens worden met alle bands over de positionering van elk, de grootte van het logo, waar het wordt geplaatst, waarom de ene voor de andere komt, enzovoort. Een voortdurende stroom aan e-mails. Daarna moet je overeenstemming bereiken over de aankondiging die moet samenvallen met de sociale media-schema’s van iedereen.

En dat heb je vastgesteld. Vervolgens moet je deze aankondiging synchroniseren met de socialemediapagina’s van alle betrokkenen. Je informeert iedereen over de datum van de aankondiging, het tijdstip, wat je wilt dat ze posten, welke links, enz. En je moet goedkeuring krijgen en ervoor zorgen dat deze dingen daadwerkelijk gaan gebeuren. In veel gevallen is dit werk voor een team van mensen. In dit geval ben ik degene die de boekingen heeft gedaan, de volgorde op de poster heeft bedacht, de goedkeuringen heeft aangevraagd, met iedereen heeft overlegd en later de datum en tijd van de aankondiging heeft vastgesteld met dezelfde teams. Weken en maanden werk. Ik en degene die de poster heeft gemaakt, die ik waarschijnlijk genoeg onder druk heb gezet. En dan komt iemand en sch**t over al dat werk en het hele plan. Het Rockstadt-team bestaat het hele jaar uit precies drie mensen. Later in het jaar en afhankelijk van de behoeften, komen er collega’s bij die individuele afdelingen beheren, allemaal geweldige mensen.

Waarom is dit detail zo belangrijk en waarom kwam er een idioot om de boel te verstoren? Omdat het gaat om het maximaliseren van de impact van je “product.” Zoals het gezegde luidt, waar er velen zijn, is er kracht. Het is anders wanneer dezelfde informatie tegelijkertijd uit meerdere bronnen komt. Het is anders wanneer je de aankondiging ziet van zowel het festival als je favoriete band. Het is geloofwaardig, tastbaar, speciaal. Natuurlijk is ook de impact dienovereenkomstig, evenals de reactie van het publiek. Het creëert die “hype,” dat gevoel van trots, van gemeenschap. Je maakt deel uit van iets. Je hebt een verwachting gecreëerd, je hebt geleverd, en de reactie en impact zijn echt speciaal. Zodat ook Europa kan zien wat er in Roemenië gebeurt. Zodat ze hier willen komen. Zodat we kunnen groeien. Maar als een domkop besluit om iets op eigen houtje te posten, wordt die hele impact verminderd, gaat de hele “magie” verloren, en is er niets meer om “wauw” over te zijn. Plots is het gewoon grappig.

Al deze details komen tot uiting in de kaartverkoop en de zichtbaarheid van het project, in dit geval het festival. Het voortbestaan, succes en de continuïteit van dit festival zijn gebaseerd op die impact, op verkoop en mond-tot-mondreclame. Er zit veel werk achter, werk waar een idioot de spot mee heeft gedreven, ook al had hij duidelijke instructies ontvangen. Ja, prima, jij hebt je kaartje al. Super dat je de poster eerder hebt gezien. Misschien zie je volgend jaar geen poster meer, want dan bestaat het evenement misschien niet meer. Helaas hangt het festival niet af van jouw ticket. Het is niet speciaal voor jou gemaakt, maar voor een gemeenschap waar jij, ik en wij allemaal deel van uitmaken. De Roemeense staat neemt sowieso bijna 50% van de waarde van een kaartje. Vanaf 2025 willen ze dat nog verder verhogen. Ik begrijp dat deze dingen onbekend kunnen zijn, ik veroordeel het delen niet. En kijk, met die aankondiging ging de aandacht niet meer naar de line-up, maar naar hoe grappig de situatie was. De poster en wat erop stond deden er niet meer toe. Duizenden hebben het al gezien. Al dat werk, naast dat het niet dezelfde impact zal hebben, werd een onderwerp van spot en amusement. Het werk van mensen, voor de lol van een dwaas.

Maar de volgende keer dat zoiets gebeurt, onthoud dit. Het ondersteunen en delen van een lek is in feite het saboteren van een project, het saboteren van iemand die misschien jarenlang heeft gewerkt. Of het nu gaat om een aankondiging, een spel, een film, wat dan ook. And it’s not fun.

En verder, laat de familie van diegene die het gepost heeft voor de rest het maar uitzoeken.

Ja, ik sta daar ook wel een beetje dubbel in. Aan de ene kant denk ik dat het niet verkeerd is als bezoekers af en toe een klein kijkje in de keuken krijgen, om zich weer te realiseren dat het zorgeloos beleven van een festival niet vanzelfsprekend is en een gevolg van het overwinnen van talloze frustraties en uitdagingen van de organisatoren. Aan de andere kant: het is eigenlijk ook gewoon die mensen hun job, waar ze salaris voor ontvangen. Wij werkende mensen hebben allemaal te maken met uitdagingen en tegenslagen in ons werk. Dat hoort er ook bij en is één van de redenen waarvoor je betaald krijgt.

Haha ja wellicht is dat de reden dat mijn eerste reactie toch een beetje terughoudend is, ik ben gewoon niet gewend aan dit soort berichten, dus het komt in eerste instantie wat overdreven over. Ook al heb ik dus wel begrip voor de emoties.

Naar mijn gevoel is het vooral de manier waarop zij dat in die landen uitspreken.
Uitingen van moeilijkheden om tot een affiche te komen en de uitdagingen die er allemaal bijkomen, de risico's die zo'n leak heeft en hoe jammer je het vindt dat al dat vooropgezette werk in duigen valt is inderdaad iets wat naar mijn gevoel soms te weinig benoemd wordt. Zeker bij last minute vervangingen, bij (foute) leaks of late aankondigingen kan je dat als festival wel aankaarten om gewoon te duiden wat er allemaal bij komt kijken.
Alleen gaan ze hier dan ook over op het emotionele en frustraties die erbij komen kijken, waarbij ze dan anderen 'idioten' noemen, de overheid als 'grote dief en boeman' afschilderen en hen allemaal de schuld geven van het (mogelijk) ten onder gaan en dan ben je - toch zeker in onze landen - die sympathie mogelijk gewoon weer kwijt.

De aankondiging is nu ook officieel, nog wat belangwekkende info ivm speciale sets, poster lijkt dezelfde die we al gezien hebben
Here we go! 40 new names added for Rockstadt Extreme Fest!
To celebrate, we are giving away two double passes for free. All you have to do is tag your mates below and share this awesome poster!
Please welcome Machine Head, Sepultura (their last ever show in Romania), Kataklysm (Special Anniversary Set), Carpenter Brut, Lord Of The Lost, Dirty Shirt (Special 30 Year Anniversary Show), 1914, Aura Noir, Asphyx, Attila, Brujeria (Special tribute to Brujo & Pinche), Benighter, Between The Buried And Me (performing Colors 1 in full), Charlotte Wessels, Draconian (Best Of Set), Demolition Hammer, Dope, Dying Fetus, Discharge, Exhorder (performing Slaughter in the Vatican in full), Fleshgod Apocalypse, Green Lung, Kanonenfieber, Myrkur, Marduk (Special 35 Anniverary Set), Nile, Nasty, Orange Goblin, Paleface Swiss, Party Cannon, Primordial (performing To The Nameless Dead in full), Soen, Septicflesh, Thrown, Warbringer and Wolfbrigade.
464529286_1114065830292540_974276752378785369_n.jpg

15 nieuwe namen Bloodstock ook.
Zit wel wat leuks tussen.

Bijlagen

• FB_IMG_1730201302428.jpg
    FB_IMG_1730201302428.jpg
    193,3 KB · Weergaven: 40
  • Leuk
Waarderingen: Loek123
Nieuwe namen:

Shrapnel
Famyne
Konvent
The Spirit
Ghost of atlantis
One machine
My diligence
Shade empire
Eihwar
Watzrlines
Phoenix lake
Neonfly
Wall
Dogma
Siglos
Van The Spirit heb ik laatst een stuk van het nieuwe album zitten luisteren. Klonk niet verkeerd! Voor de rest zijn het veel voor mij onbekende namen.

Van The Spirit heb ik laatst een stuk van het nieuwe album zitten luisteren. Klonk niet verkeerd! Voor de rest zijn het veel voor mij onbekende namen.
Konvent is een grote aanrader. Vrouwenband die vooral richting de doom neigen. Diepe stem, vettige riffs met af en toe wat trage, diepe melodieën. Voor de fans van het genre een grote meerwaarde!

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Joslittel
ik blijf het waanzin vinden dat August burns red maar de 6e grootste naam wordt van die stage. ik vermoed dat die namen nog beter verdeeld moeten worden want ik dacht dat ze 4 stages hadden

leuke namen maar toch ook geen hoogvliegers meer of denk ik dat nu?
Veel onbekends maar bij wat ik wel ken zitten toch nog een paar toffe dingen
Eihwar zit wat in de categorie Heilung
Dogma lijkt mij ook wel tof, had in dit topic al een video gepost van hun Madonna cover, andere songs klinken ook best goed
My Diligence Belgische stoner, al een paar keer gezien altijd goede show.

Brutal Assault (CZ) (6 - 9 aug) met een trash aankondiging Dark Angel - Hellripper - Overkill - Protector
Later deze week volgen nog 4 stoner bands
464773195_1086312469831302_9213827777066861786_n.jpg

Brutal Assault (CZ) (6 - 9 aug) met de stoner aankondiging (Green Lung - Mastodon - Rezn - Orange Goblin )
Het wordt spannend voor Mastodon aangezien die de 10e op Bloodstock staan, hopelijk dus vroeg op Brutal Assault zodat die via Kortrijk naar de UK kunnen.
Rezn mag zeker ook doorkomen en de andere 2 stonden er dit jaar al dus beter niet

465008263_1087564163039466_2093117608377107437_n.jpg

Laatst bewerkt:
Dynamo Metal Fest (NL) (15 - 17 Aug):
Conjurer (y)(wat een verrassing :) ), Fear Factory (y), Kublai Khan TX, Mastodon, Ministry, Ne Obliviscaris (y) , Paradise Lost, Pothamus, Phantom Elite , Terrifier & Wraith
Fear Factory doet een ‘Dynamo 1995 set’

Slechte nieuws is wel dat Mastodon ook in het Pukkelpop weekend nog in de buurt is.

1730369464634.png

Users who are viewing this thread

• pidie