Pinkpop 2025

1 ding: The Cure met het nieuwe album is te veel waard om op Pinkpop te plaatsen, als het al zou kunnen. Buitenaards goed die liveset waar ik nu naar kijk.
x100

Heb je tekst wel een beetje aangepast, want weet dat je het eigenlijk zo bedoelt. The Cure op BKS in 2026, want die locatie is mooier en je hebt geen strontvolk om je heen. Waarschijnlijk dat jaar ook de laatste editie van regulier Pinkpop. Daarna wordt het World's Biggest Tribute Fest.

x100

Heb je tekst wel een beetje aangepast, want weet dat je het eigenlijk zo bedoelt. The Cure op BKS in 2026, want die locatie is mooier en je hebt geen strontvolk om je heen. Waarschijnlijk dat jaar ook de laatste editie van regulier Pinkpop. Daarna wordt het World's Biggest Tribute Fest.
Er zit al een flesje wijn in, Mark.

• Leuk
Waarderingen: BeWario en Tinus101
Deze website gevonden

Lijkt alsof iemand alle nieuwsberichten heeft verzameld. Onderaan bij Muse wordt wel vermeld dat ze afsluiter zijn, maar bij het bericht over Lenny staat niks over dat hij headliner zou zijn. Maar misschien gebruiken ze die term sowieso nog niet in die tijd?

x100

Strontvolk!?! Je valt weer een beetje terug in je Timothy's Monster taalgebruik. Beetje onnodige om mensen waar JIJ je aan stoort omdat ze je muzieksmaak niet begrijpen zo te degraderen. Bij The Cure geldt trouwens hetzelfde medicijn als bij alle andere acts: als je ver genoeg naar voren gaat staan, verdwijnt het ongeïnteresseerde publiek om je heen en krijg je er liefhebbers voor terug. Dus als je daar omringt bent met 'strontvolk' had je wat verder naar voren moeten gaan staan...

Strontvolk is niet heel netjes nee, maar er zat bijna een fles wijn in 😉.

Wat meer inhoudelijk, als the Cure op Pinkpop komt, en misschien in mindere mate elders, maar ik denk alle grote festivals in NL, ga je gewoon enorm veel mensen hebben die erdoorheen kletsen. Als je fan bent en geen zin hebt tegen het voorste hek gedrukt te staan, is dat vrij lastig. En laten we ook eerlijk zijn, op Pinkpop is op iemands matje stappen inmiddels een grotere no go dan tijdens een headliner de eindtoets van Milan luidkeels bespreken.

Wat meer inhoudelijk, als the Cure op Pinkpop komt, en misschien in mindere mate elders, maar ik denk alle grote festivals in NL, ga je gewoon enorm veel mensen hebben die erdoorheen kletsen. Als je fan bent en geen zin hebt tegen het voorste hek gedrukt te staan, is dat vrij lastig. En laten we ook eerlijk zijn, op Pinkpop is op iemands matje stappen inmiddels een grotere no go dan tijdens een headliner de eindtoets van Milan luidkeels bespreken.

Haha wat een klinkklare onzin dit joh. Echt nul nuance. Dus als The Cure op Pinkpop op een veld voor ergens tussen de 50.000 en 65.000 man speelt, dan moet je OF in de voorste paar rijen als een ingeblikte haring staan, OF je concert wordt meteen verpest door de anekdotes van Gerda en Truus die naast je witte wijn zitten te nippen op een matje. Een tussenweg is er blijkbaar niet. Maar op BKS houden alle 30.000 bezoekers wel stipt hun bek dicht ongeacht waar je staat/zit, en is alles walhalla...

Ik snap dat je de dingen af en toe wat dikker of meer zwart-wit aanzet om je punt te maken, dat doen we allemaal. Maar dit gaat langzaamaan weer een beetje de kant op van het niveau Pinkpop bashen om het bashen. Ik snap het doel daarvan eigenlijk niet zo goed.

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en wenteldave
Haha wat een klinkklare onzin dit joh. Echt nul nuance. Dus als The Cure op Pinkpop op een veld voor ergens tussen de 50.000 en 65.000 man speelt, dan moet je OF in de voorste paar rijen als een ingeblikte haring staan, OF je concert wordt meteen verpest door de anekdotes van Gerda en Truus die naast je witte wijn zitten te nippen op een matje. Een tussenweg is er blijkbaar niet.
Ik stond bij P!nk aardig ver vooraan een jaar geleden en ook daar stonden mensen er een beetje dom doorheen te ouwehoeren of erom te lachen. Bij Dadi Freyr stond ik tegen het hek en stond er iemand kortstondig naast me te bellen. Bij The War on Drugs kon je bewegen wat je wilde, je belandde in de gesprekken, en de mensen tegen de hekken stonden met hun ruggen tegen de band.

Er zullen vast ook een gigantische hoop mensen staan te luisteren maar er wordt écht veel geouwehoerd op dat festival.

Al las je in het BKS topic van dit jaar ook dat er een hoop praters waren. Het is gewoon een iritante vloek.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Mensen mogen van mij gerust op een matje gaan liggen maar ik ga er ook niet voor rond hoor. Ik neem de kortste weg en als daar een matje ligt ga ik er gewoon over (ik loop niet over de mensen voor alle duidelijkheid). Ze kunnen niet verwachten dat je de hele dag licht te slingeren tussen alle matjes die er liggen toch?

Het is misschien iets te grof of hard geschreven hier, maar van alle festivals waar ik geweest ben (DTRH, LL, Sziget & PP) is het publiek op PP wel het minst bezig met muziek en meer bezig met gezellig bijkletsen. Zelfs in het voorvak bij the War on Drugs.. Dus denk dat 'moeilijke' acts daarom ook een stuk beter uit de verf komen op andere Nederlandse festivals.

Het is misschien iets te grof of hard geschreven hier, maar van alle festivals waar ik geweest ben (DTRH, LL, Sziget & PP) is het publiek op PP wel het minst bezig met muziek en meer bezig met gezellig bijkletsen. Zelfs in het voorvak bij the War on Drugs.. Dus denk dat 'moeilijke' acts daarom ook een stuk beter uit de verf komen op andere Nederlandse festivals.
Wat ik hier in de omgeving ook gewoon heel erg merk is dat heel veel mensen gewoon naar PP gaan voor een gezellig weekend met de vriendenclub in plaats van een kaartje kopen om specifieke bands te zien. Ongetwijfeld trekt elke band of artiest op de lineup wel wat liefhebbers maar het overgrote deel dat op dat veld staat komt nou eenmaal gewoon voor de leuk. En dan kunnen ze, zoals eerder ook al gezegd, ff meebrullen met de hits, en daarna word het gesprek weer hervat.

Wat ik hier in de omgeving ook gewoon heel erg merk is dat heel veel mensen gewoon naar PP gaan voor een gezellig weekend met de vriendenclub in plaats van een kaartje kopen om specifieke bands te zien. Ongetwijfeld trekt elke band of artiest op de lineup wel wat liefhebbers maar het overgrote deel dat op dat veld staat komt nou eenmaal gewoon voor de leuk. En dan kunnen ze, zoals eerder ook al gezegd, ff meebrullen met de hits, en daarna word het gesprek weer hervat.
In die zin is het eigenlijk maar goed ook dat veel acts in zalen of op andere festivals belanden.

Haha wat een klinkklare onzin dit joh. Echt nul nuance. Dus als The Cure op Pinkpop op een veld voor ergens tussen de 50.000 en 65.000 man speelt, dan moet je OF in de voorste paar rijen als een ingeblikte haring staan, OF je concert wordt meteen verpest door de anekdotes van Gerda en Truus die naast je witte wijn zitten te nippen op een matje. Een tussenweg is er blijkbaar niet. Maar op BKS houden alle 30.000 bezoekers wel stipt hun bek dicht ongeacht waar je staat/zit, en is alles walhalla...

Ik snap dat je de dingen af en toe wat dikker of meer zwart-wit aanzet om je punt te maken, dat doen we allemaal. Maar dit gaat langzaamaan weer een beetje de kant op van het niveau Pinkpop bashen om het bashen. Ik snap het doel daarvan eigenlijk niet zo goed.
Nja, agree to disagree dan maar. Volgens mij verwoord ik het vrij genuanceerd, maar het is toch ook ondoenlijk 50.000 mensen geïnteresseerd te krijgen voor the Cure als je er niets tegenover stelt? Daarbij is er echt wel een andere doelgroep tegenwoordig dan in, pak hem beet, 2011. Dat is in die zin prima, maar laten we het ook niet ontkennen.

En op BKS ga je waarschijnlijk ook geen 30k muisstille mensen krijgen, maar bij het hoofdpodium kun je denk ik wel zonder overlast ook wat verderop staan. Dat is mijn ervaring daar wel in ieder geval. En als je the Cure daar niet wil zien, kun je wat anders gaan zien. Enfin, ik val in herhaling.

Laatste noot, dat het ook niet Pinkpop afkraken om het afkraken is, op DTRH afgelopen jaar ook genoeg strontvolk gezien.

• Leuk
Waarderingen: elo en Timmetje
Ik stond bij P!nk aardig ver vooraan een jaar geleden en ook daar stonden mensen er een beetje dom doorheen te ouwehoeren of erom te lachen. Bij Dadi Freyr stond ik tegen het hek en stond er iemand kortstondig naast me te bellen. Bij The War on Drugs kon je bewegen wat je wilde, je belandde in de gesprekken, en de mensen tegen de hekken stonden met hun ruggen tegen de band.

Er zullen vast ook een gigantische hoop mensen staan te luisteren maar er wordt écht veel geouwehoerd op dat festival.

Al las je in het BKS topic van dit jaar ook dat er een hoop praters waren. Het is gewoon een iritante vloek.
Kijk dan is die aankomende btw verhoging best wel een zegen. Minder gelul en meer liefhebbers. Positief heretiketteren noemen we dat.

Tel daarbij dat 43% van de vaste bezoekers uit Brabant en Limburg komt... Kan je afvragen, wordt Pinkpop beleefd als een soort cafe bezoek aan de bar en niet als naar een concert gaan?? 🤔 is het een mentaliteit ding of iets wat in de cultuur zit? #DutchDisease

• Leuk
Waarderingen: puncturewounds

Users who are viewing this thread