Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

Die nieuwe plaat van Porridge vlamt meer? Die staat vol ingetogen bloedmooie songs. Niks voor een grote zaal.

Die nieuwe plaat van Porridge vlamt meer? Die staat vol ingetogen bloedmooie songs. Niks voor een grote zaal.
Klopt daarom de aanhaal tekens erom heen, vergeleken met de vorige vind ik het toch wat meer band gericht en steviger. Zeker in deze live sessie die vooral uit nieuw materiaal bestaat.

Ik ga over een aantal weken naar de Popronde in den Haag. Normaal ga ik altijd in mijn thuis plaats (Rotterdam), maar dat kwam niet uit en volgens mij is de popronde een perfecte dag om ook een andere stad een beetje te leren kennen.

Zijn er al mensen dit jaar naar een popronde zijn geweest? en hebben jullie tips van wat ik moet gaan zien qua artiesten in den Haag?

Laatst bewerkt:
Ik ga over een aantal weken naar de Popronde in den Haag. Normaal ga ik altijd in mijn thuis plaats (Rotterdam), maar dat kwam niet uit en volgens mij is de popronde een perfecte dag om ook een andere stad een beetje te leren kennen.

Zijn er al mensen dit jaar naar een popronde zijn geweest? en hebben jullie tips van wat ik moet gaan zien qua artiesten in den Haag?
Ik was in Utrecht, heb uiteindelijk niet veel gezien maar wel Lorem Ipsum. Dat was best aardig, maar vooral qua podiumpresentatie zijn er nog wel stappen te zetten.

Ik had liever naar Zo Lief (richting Beach House) of shoom (richting Squid) gegaan. Kwam er niet van, maar die staan zo te zien ook in Den Haag.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Ik was in Utrecht, heb uiteindelijk niet veel gezien maar wel Lorem Ipsum. Dat was best aardig, maar vooral qua podiumpresentatie zijn er nog wel stappen te zetten.

Ik had liever naar Zo Lief (richting Beach House) of shoom (richting Squid) gegaan. Kwam er niet van, maar die staan zo te zien ook in Den Haag.
Ik had Zo lief, Shoom en Lorem Ipsum inderdaad ook op mijn lijstje gezet. Na wat luisterrondes is dit mijn lijstje geworden voor zaterdag:
1732025139478.png

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Oh, en er is discussie over het spelen van Impaled Nazarene. Hooguit opmerkelijk dat de ophef pas twee weken voor het festival ontstaat en niet gelijk na de boeking zelf, maar oké...
Had gelezen dat de organisatie bij een afzegging van een andere band op de line-up hun bericht begon met ''No we aren't woke''. Tja, dat zegt wat mij betreft al genoeg.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Onderstaand stuk hierover in de Volkskrant vind ik gelukkig best genuanceerd over het wel of niet cancellen.

Protest tegen komst Impaled Nazarene in Eindhoven
Toch geannuleerd, met een statement van de Effenaar.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Knap geschreven statement, waar ik me goed in kan verplaatsen. Ik ken die band verder amper en ik heb op zich ook niet veel behoefte om ze te gaan ontdekken, afgaande op de korte stukjes die ik wel van ze heb gehoord en de teksten die ze schrijven. Het klinkt al met al niet als iets waar ik naar op zoek ben in muziek. En vanzelfsprekend ben ik tegen homohaat, of eigenlijk überhaupt elke vorm van haat of intolerantie. Maar ik ben wel voor artistieke vrijheid en satire. Ik vind het een heel slechte zaak dat steeds meer mensen zichzelf het recht toe-eigenen om andere mensen hun vrije woord te ontnemen. Inderdaad, zoals de Effenaar schrijft: daarmee draag je bij aan polarisatie.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Blijkbaar stond de band al twee keer op hetzelfde festival in dezelfde zaal.
Wat is er dan veranderd ondertussen?

Beetje zwak om dan toe te geven aan die Instagrammers als je het zelf niet met dat soort protest eens bent.
Hou je been stijf en wie niet wil is niet verplicht om te kijken.

Los van mijn eigen mening over die band die ik simpelweg niet ken.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Toch eens de lyrics van zero tolerance opgezocht om te zien waarover het gaat. Volledig terecht, moet je geen podium geven
Alleen werd dat nummer sowieso al niet gespeeld, net als bij de laatste twee keren. Dat wordt altijd afgesproken met de Effenaar en dat vindt de zelf ook fair.

Blijkbaar stond de band al twee keer op hetzelfde festival in dezelfde zaal.
Wat is er dan veranderd ondertussen?
Internet.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Joe

Users who are viewing this thread