Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.972
2.724
Left of the Dial Dag 2

Weer 3 bands overlap gehad met @Lion. Daarentegen ons wel aardig aan de planning gehouden. Voor de rest een super lange n super leuke dag waarop we extreem veel hebben gezien.

Twen - Bierboot

Na een goede hoeveelheid brunch en koffie de boot op. Blijft gewoon leuk, zelfs al is het geluid niet best. Dat laatste was ook het geval bij Twen maar ik heb me wel vermaakt. Zo'n nummer als One Stop Shop is gewoon echt catchy.

Famous - Bierboot

Dit is een van de corona annuleringen (Valkhof 2020) die ik het liefst nog in wilde halen. En dan staan ze opeens op LOTD, op de boot. Natuurlijk niet de meest ideale setting voor ingetogen piano set. Mooi was het wel. Naderhand gaf de zanger (schat van een vent) ook aan dat het niet de bedoeling was geweest, maar dat door omstandigheden de rest van de band nog ontbrak. De twee sets van zaterdag zijn wel met een volledige band.

So-Fi - Vrijmoed

Op de route lag dit 'optreden' waarvan ik niet wist wat het precies was. Dat leidde tot veel scepsis bij mijn groepsgenoten maar het pakte goed uit. Het bleek een belquiz te zijn met Holger bier voor €2,80. Enorm gelachen.

Lou Terry - Merch Minimarkt

Het gerinkel van kledinghangers hielp niet. Maar het was best mooi.

Pamphlets - Centraal

Band in de stijl van Ought. Ook weer enorm vereerd om er te staan. Fijn geluid maar ook wat eentonig. Daarna via de bierwinkel en een noodlebar door naar de belangrijkste must-see van het festival.

Ugly - De Doelen

Het was bij aanvang door erg leeg. Uiteindelijk liep het wat voller. Ze speelden 2 nummers van de EP en voor de rest nieuw werk. Maar het was allemaal gruwelijk mooi. Naderhand gaf een van de leden aan dat ze de EP meer als een afsluiting van wat singles zagen, niet als een coherente plaat. Vandaar ook al de focus op nieuw werk. In de Paradijskerk gaan ze weer een andere set spelen.

Punchbag - De Doelen

Niet de meest gezellige setting. Wel een gezellige band. Dit verhaal gaat te lang duren, dus even in sneltreinvaart het Perron - Roodkapje stukje. Veel bands speelden net wat korter waardoor het mooi achter elkaar te doen was.

- Disgusting Sisters (Roodkapje) - grote verrassing van de dag
- Tanz Akademie (Perron) - prima, niet bijzonder
- Findom (Roodkapje) - ook wel aardig, niet memorabel
- Enola (Perron) - verrassend sterk
- Heavy Lungs (Perron) - wat je ervan mag verwachten
- Quade (160K) - te ingewikkeld voor het tijdstip, alternatief voor het te drukke Roodkapje
- Hyper Gal (Roodkapje) - alsnog binnengekomen. Beetje te veel hetzelfde trucje, wat an sich wel tof was
- Meryl Streek (Perron) - vet!

Top 10

1. Ugly (De Doelen Up)
2. Disgusting Sisters (Roodkapje Front)
3. Famous (Bierboot)
4. So-Fi (Vrijmoed)
5. Heavy Lungs (Perron Big)
6. Punchbag (De Doelen Studio 1)
7. Enola (Perron Small)
8. Meryl Streek (Perron Big)
9. Pamphlets (Centraal)
10. Twen (Bierboot)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken