Graspop Metal Meeting 2025

Bekijk bijlage 10928

Het lijkt er toch echt wel steeds meer op dat Gojira in juni nog niet tourt. Zou een behoorlijke domper zijn voor de line-up, aangezien de rest van de geruchten nou niet bepaald getuigt van verjonging.
Zo juist 2 staanplaatsen gescoord voor zaaloptreden van Gojira in de nieuwe arena in Reims, Gojira à la Champagne, da klinkt en smaakt toch lekker hé..

Voor de 2016 editie was de eerste naam (Black Sabbath) er al op 30 September. De laatste headliner (Nightwish) werd pas aangekondigd samen met een pakket andere namen op 18 December.

Dus we zullen moeten afwachten of we veel of alle headliners in November al kunnen verwachten ;) het is in ieder geval geen garantie dat alles meteen achter elkaar komt!

Voor de 2016 editie was de eerste naam (Black Sabbath) er al op 30 September. De laatste headliner (Nightwish) werd pas aangekondigd samen met een pakket andere namen op 18 December.

Dus we zullen moeten afwachten of we veel of alle headliners in November al kunnen verwachten ;) het is in ieder geval geen garantie dat alles meteen achter elkaar komt!

Toen was het nog wel zo dat alleen de drie absolute headliners een eigen aankondiging kregen. De laatste jaren was het wel al veelal eerst alle headliners achter elkaar

• Leuk
Waarderingen: Virp
Ik zou als 'surprise' headliner persoonlijk heel graag Simple Minds is zien, denk dat ze grotendeels ook gesmaakt kunnen worden door het graspop publiek, ook al is het niet de puurste vorm van metal/hard rock.
Ze beginnen trouwens een mini tour op 28 juni volgend jaar..

Ik zou als 'surprise' headliner persoonlijk heel graag Simple Minds is zien, denk dat ze grotendeels ook gesmaakt kunnen worden door het graspop publiek, ook al is het niet de puurste vorm van metal/hard rock.
Dat gaat toch ook nooit gebeuren, als die festivals doen zal het wel te classic ofzo worden

Sorry maar er zijn grenzen. Dit is een pop band. Dan kunnen ze even goed ook Lorna Shore op Rock Werchter gaan zetten

Dat tweede gaat denk ik wel een keertje gebeuren als die gasten hun populariteit blijven uitbouwen en ze regelmatig naar Europa blijven komen.
Denk ik ook wel (al denk ik wel dat ze dan een paar minder stevigere nummers nodig hebben zoals Parkway Drive) maar nog niet volgend jaar

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Op mijn allereerste Graspop heb ik Simple Minds gezien. Net als Clawfinger, Paradise Lost en The Jesus and Mary Chain. Ging toen met mijn ouders. Je kon met de auto bijna het festivalterrein oprijden. Heerlijke chaos toen. Dag ervoor Joe Cocker. Opkomst was toen dramatisch, maar wel een erg toffe eerste Graspop. Inmiddels is het een metal meeting, dus past Simple Minds eerder op Lokerse Feesten/Werchter Classic/Suikerrock.

Graspop boekt altijd wel vrij breed qua rockbands op de mainstage, maar niet als het om headline posities gaat. Iets als simple minds zie ik prima werken overdag, maar daar zijn ze te groot voor.

Net zoals dat dingen als The Offspring, Rise Against, 3 days grace, 3 doors down, sum 41 etc wel geboekt worden maar Green Day niet.

Ik zie ze bijvoorbeeld wel een Idles of Biffy Clyro neerzetten ofso

Sorry maar er zijn grenzen. Dit is een pop band. Dan kunnen ze even goed ook Lorna Shore op Rock Werchter gaan zetten
Ik snap wat je bedoelt. Ik ga je ook niet tegenspreken op gebied dat het te pop is.
Voor mij persoonlijk zou het nog kunnen.
Soms mogen festivals naar mijn mening wel eens afwijken van hun genre, het mag geen standaard worden.
Pendulum vorig jaar is een mooi voorbeeld.
De zondag headliners op hellfest vorig jaar zou zomaar een werchter line up kunnen geweest zijn..
Het aantal symphonische orkesten op wacken zijn ook niet meer op 1 hand te tellen.

Ik zeg niet dat het moet, maar het zou mogen 😅

• Leuk
Waarderingen: won666
Ik snap wat je bedoelt. Ik ga je ook niet tegenspreken op gebied dat het te pop is.
Voor mij persoonlijk zou het nog kunnen.
Soms mogen festivals naar mijn mening wel eens afwijken van hun genre, het mag geen standaard worden.
Pendulum vorig jaar is een mooi voorbeeld.
De zondag headliners op hellfest vorig jaar zou zomaar een werchter line up kunnen geweest zijn..
Het aantal symphonische orkesten op wacken zijn ook niet meer op 1 hand te tellen.

Ik zeg niet dat het moet, maar het zou mogen 😅
Maar Pendulum begrijp ik nog als band want die hebben echt wel diepe bassen, veel stevigere gitaar, zelfs een nummer met de zanger van In Flames en dergelijke. Maar er is ook een reden natuurlijk waarom die band niet als dj act wordt geboekt (ze deden bv wel een djact op onderandere festivals in Lommel dit jaar)

Simple Minds is een goeie band. Steengoed zelf. Maar absoluut geen metal of Rock. Ook niet in de puurste vorm. Dan zit je echt in het verkeerde topic. Ik zou zeggen; probeer Werchter of Pinkpop. Maar geen enkel metalfestival zal Simple Minds programmeren

Edit: om @Mark's Kal even aan te halen. Ik wist niet dat ze ooit op Graspop hadden gestaan. Maar.....andere tijden inderdaad. Het is nu een metal en Rock festival. En daar passen ze niet. Hoe goed ze ook zijn

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread