Graspop Metal Meeting 2025

Vooral het feit dat die vraag op zo'n manier op dit moment gesteld wordt is eigenlijk grappig.
Ik vraag me dan af wat je verwacht als antwoord.
"Nee, het is morgen november, zowat elk festival is namen aan het lossen, maar graspop heeft beslist dit jaar te wachten tot kerst..."

Wie weet kwam er wel een "morgen is de dag" uit :)

1730391946761.jpeg

Het lijkt er toch echt wel steeds meer op dat Gojira in juni nog niet tourt. Zou een behoorlijke domper zijn voor de line-up, aangezien de rest van de geruchten nou niet bepaald getuigt van verjonging.

Bekijk bijlage 10928

Het lijkt er toch echt wel steeds meer op dat Gojira in juni nog niet tourt. Zou een behoorlijke domper zijn voor de line-up, aangezien de rest van de geruchten nou niet bepaald getuigt van verjonging.

Lijkt moeilijk voor Alcatraz ook gezien Bloodstock?
Toch naar Lokerse op zondag 03/08 (als ze terug naar metal zondag gaan)? 🤔

Zo net van NeO terug.
Moet zeggen de eerste keer op gmm was onvergetelijk vanwege de 1ste indruk.
Maar nu waren ze nog steeds goed en nu ook de tijd om heel veel nummers te spelen.

Lieten ook ontvallen dat ze in NL niet meer spelen tussen vandaag en DOA.
Weet niet wat dat aan de Belgische kant kan betekenen maar ehv zit al dichtbij de grens.

Laatst bewerkt:
Lijkt moeilijk voor Alcatraz ook gezien Bloodstock?
Toch naar Lokerse op zondag 03/08 (als ze terug naar metal zondag gaan)? 🤔
Als ik zo naar het tourschema van Gojira kijk lijkt een metal zondag op de Lokerse minder waarschijnlijk.
Staat niet tussen bovenstaande tourdatums maar op 29 juli spelen ze hun enige festival in Frankrijk (Carcassone), vandaar moeten ze naar Rockstadt in Roemenië en van daaruit dan weer naar Wacken. Dat zijn allebei verplaatsingen van +/-2000 km , met een headliner productie denk ik niet dat ze dan opeenvolgende dagen gaan spelen. Ik zou er van uitgaan dat ze bv op 31 juli in Roemenië staan en dan afsluiten op de laatste dag van Wacken (2 augustus). De afstand Wacken naar de Lokerse is op zich wel te doen maar zie in het verleden eigenlijk niet direct een Lokerse headliner die de dag voordien nog afsluiter was op Wacken.
Als het gerucht van Gojira op de Lokerse klopt zie ik het dus nog wel gebeuren dat die metal dag net als dit jaar in de week valt.

Alcatraz valt op basis van het tourschema ook niet uit te sluiten want de combinatie Brutal Assault - Bloodstock - Alcatraz is bv. dit jaar door Architects ook gedaan.

Grote of grotere naam is voor mij relatief als je het over falling in reverse hebt.
Heb ge't over ouwe knarren, ok dan zijn de scorpions iron maiden of judas priest groter.
Heb je het over wie er dit decenium het meest populair is in de metal? Dan zijn er maar 2 namen: electri callboy en falling in reverse. Er zijn er nog die in de buurt komen: sleep token, lorna shore, slaughter to prevail, bad omens, spiritbox en jinjer ben ik iets minder bekend. Maar die verdienen volgens mij ook wel grotere spots. Ofwel heb ik de generatie van 10 jaar terug overgeslaan en ben ik mee met deze generatie en de generatie van 20 jaar terug. haha
Bad Omens is absoluut de moeite, zeker nu ze een productie achter hun hebben op hetzelfde niveau als het muzikaal gedeelte. Grote naam over de plas maar hier minder bekend. Ze hebben ook niet het geluk van kunstmatig gehyped te worden door StuBru ;)

Ik begin nu ook redelijk ongeduldig te worden... ze hoeven van mij nog niet eens met namen te komen; al was het alleen maar een berichtje over wanneer de vvk begint 😃

Users who are viewing this thread