Sport algemeen

Het niveau vonden wij niet best. Alleen Ikwuemesi een aardige speler, super sterk als aanspeelpunt en maakte beide doelpunten heel koelbloedig af. Zoek ik hem even op; laatste 35 wedstrijden 1 goal, nu dan 3 in 36. Oke dan 😅
Kon zich niet doorzetten in de Serie A en krijgt nu pas voor de 2de match op rij echt de kans om zich te tonen. Ik zie die wel renderen in België.

• Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB
Ik als ajacied moet toch wel erkennen dat die 3e plaats redelijk vertekend voelt, net als de 4e plaats in de Europa League. Een aantal uiterst moeizame overwinningen en wat arbitrale beslissingen die goed uitpakten, maar het spel is echt niet om aan te zien het gros van de tijd. Ik verwacht dan ook gewoon kansloze nederlagen tegen Feyenoord en PSV, die kwalitatief gewoon veel beter zijn.
Tegelijkertijd zijn er ook geen ploegen buiten PSV en Feyenoord die ik in de eredivisie perse hoger inschat. Twente en AZ tonen vooralsnog toch een wat wispelturiger beeld. Dat bedoelde ik ook een beetje met dat ik vooral hoop dat Ajax consequent blijft tegen de ploegen buiten de top 5. Ik besef dat het allemaal niet om aan te gluren is, maar gisteren gaf Ajax één echte kans weg over de gehele pot. Dat was vorig jaar wel anders.

Tegelijkertijd zijn er ook geen ploegen buiten PSV en Feyenoord die ik in de eredivisie perse hoger inschat. Twente en AZ tonen vooralsnog toch een wat wispelturiger beeld. Dat bedoelde ik ook een beetje met dat ik vooral hoop dat Ajax consequent blijft tegen de ploegen buiten de top 5. Ik besef dat het allemaal niet om aan te gluren is, maar gisteren gaf Ajax één echte kans weg over de gehele pot. Dat was vorig jaar wel anders.
Over 2 weken ben ik ook heel benieuwd wat Ajax kan in de Grolsch Veste. Twente heeft nog geen wedstrijd gehad waarin in ze echt omver geblazen zijn. Sterker nog tegen Lazio was naar mijn mening de eerste pot waarin ze niet de betere ploeg waren. Ajax heeft daarentegen veel moeite met het spel maken maar scoort vele malen makkelijker. Na de komende 3 wedstrijden weten we of Ajax de favoriet voor plek 3 is of titelkandidaat.

Over 2 weken ben ik ook heel benieuwd wat Ajax kan in de Grolsch Veste. Twente heeft nog geen wedstrijd gehad waarin in ze echt omver geblazen zijn. Sterker nog tegen Lazio was naar mijn mening de eerste pot waarin ze niet de betere ploeg waren. Ajax heeft daarentegen veel moeite met het spel maken maar scoort vele malen makkelijker. Na de komende 3 wedstrijden weten we of Ajax de favoriet voor plek 3 is of titelkandidaat.
Ik ben ook wel benieuwd. Het kan inderdaad een voordeel zijn als Ajax op reactie kan voetballen. Tegen Besiktas pakte dat heel goed uit. Tegelijkertijd kan ook simpelweg het gebrek aan kwaliteit pijnlijk zichtbaar worden. Wat jij zegt, over een maandje kunnen we daar wel een beter antwoord op geven :).

Vandaag een voor mij heel lastige keuze gemaakt door naar Nick Cave te gaan en voor het eerst een klassieker laten schieten, doordat die verplaatst was.

Geen verkeerde keuze zie ik aan de tussenstand te zien..

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Farioli heeft het toch wel aardig in de vingers!

PSV zal nog wel een maatje te groot zijn, maar dit biedt wel hoop!

Vandaag een voor mij heel lastige keuze gemaakt door naar Nick Cave te gaan en voor het eerst een klassieker laten schieten, doordat die verplaatst was.

Geen verkeerde keuze zie ik aan de tussenstand te zien..
Ik gun je iedere klassieker een briljante Cave als het zo uitpakt 😉.

Ik gun je iedere klassieker een briljante Cave als het zo uitpakt 😉.
Mijn vrienden waren er iets minder blij mee en eisen dat ik volgend jaar gewoon weer mee ga, want dit bracht blijkbaar geen geluk.

Ik ben het terugkijken van de samenvatting nog aan het uitstellen en denk dat ik hem gewoon maar oversla..

• Leuk
Mijn vrienden waren er iets minder blij mee en eisen dat ik volgend jaar gewoon weer mee ga, want dit bracht blijkbaar geen geluk.

Ik ben het terugkijken van de samenvatting nog aan het uitstellen en denk dat ik hem gewoon maar oversla..
Ik hoop eigenlijk wel dat jullie het zaterdag weer oppakken tegen AZ. Niet geheel belangeloos hoop ik dat er toch wel een gaatje tussen de (traditionele) top 3 komt en de plekken erachter. Verder heb ik wel sympathie voor Priske en moeten buitenlandse trainers in de eredivisie vaak toch extra hard lopen in vergelijking met Nederlandse trainers. Als hij zaterdag nog een keer punten laat liggen, kun je de Derksens en Van der Gijps al horen roepen dat ze gewoon voor Oosting of Jans hadden moeten gaan ipv een Deen halen.

Ik zou vooral de 1e helft gewoon overslaan.
Feyenoord kreeg geen druk op de achterhoede, Ajax speelde er meermaals goed onderuit óf hanteerden plan b met een lange bal. Aan de andere kant verdedigde Ajax de opbouw van Feyenoord juist geweldig en wisten zij heel goed te voorkomen dat de middenvelders bereikt konden worden. Plan B had Feyenoord nauwelijks

Helaas dat wordt geen FC Twente-Union voor mij ben ik bang. Wat verschrikkelijk dat een aantal volslagen idioten het voor de anderen weer moeten verpesten. Ik stond er midden tussen en heb 1 persoon dergelijke geluiden horen maken, voordat ik kon zeggen dat hij eens normaal moest doen waren er al genoeg mensen mij voor. Nu alsnog een straf die aan de ene kant terecht en aan de andere kant onterecht voelt. Hoop dat die idioot nooit meer de binnenkant van een stadion ziet.

• Verdrietig
Helaas dat wordt geen FC Twente-Union voor mij ben ik bang. Wat verschrikkelijk dat een aantal volslagen idioten het voor de anderen weer moeten verpesten. Ik stond er midden tussen en heb 1 persoon dergelijke geluiden horen maken, voordat ik kon zeggen dat hij eens normaal moest doen waren er al genoeg mensen mij voor. Nu alsnog een straf die aan de ene kant terecht en aan de andere kant onterecht voelt. Hoop dat die idioot nooit meer de binnenkant van een stadion ziet.
Blijven trieste situaties hé..
Ik ben wel volledig voorstander van het lik op stuk beleid, iedere uitwas op dit vlak moet je uitbannen. Maar het blijft één idioot, of een klein groepje idioten, waarvan veel vooral wel goedgezinden mededupe worden (voornaamste dupe uiteraard het slachtoffer). Daarbij komt, als je het al in je botte kop haalt dit soort dingen te doen, gaat dit niet ervoor zorgen dat zo'n debiel het licht ziet (ik weet ook niet wat wel..)

Tegen collectieve straffen.
Voor gebruik van camera's en andere opspeurmethodes; stadionverbod voor 20 jaar en de eerste 5 jaar elke speeldag melden bij het politiebureau.
Irritant gedoe

Tegen collectieve straffen.
Voor gebruik van camera's en andere opspeurmethodes; stadionverbod voor 20 jaar en de eerste 5 jaar elke speeldag melden bij het politiebureau.
Irritant gedoe
Eens met het tegen collectief straffen maar wat denk je dat die maatregelen wel niet kosten. Die lui exporteren naar een onbewoond eiland. Als ze zo ver terug in de tijd leeft kan het ook nog wel wat verder

En wat als je oerwoudgeluiden maakt met een sjaal voor je mond. En/of een muts draagt tot bijna over je ogen.

Farioli heeft het toch wel aardig in de vingers!

PSV zal nog wel een maatje te groot zijn, maar dit biedt wel hoop!
Tegenwoordig kom ik niet veel verder dan de wedstrijden van mijn eigen club maar hier ga ik me toch even voor zetten, hup hup Ajax.

Users who are viewing this thread