Ik ben naar … geweest en het was …

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
210
494
Zit nu ook in de trein terug van Gurriers en dit is samen met IDLES en King Gizz toch wel mijn favoriete liveband hoor. Ben echt fan van deze mannen. Gitarist en bassist die gewoon moshend de nummers aan het spelen zijn. De hele band kwam na het optreden nog even praten en uiteindelijk hebben we ze zo ver gekregen Des Goblin nog eens te doen, aangezien ze niet meer nummers hadden. Mocht je zaterdag op Here’s the Thing zijn mag je ze niet missen!!!
Ah het is jullie wel gelukt om ze een nummer opnieuw te laten spelen, jaloers! In Amsterdam stonden ze na een hoop gejoel te twijfelen, maar toen de drumkruk uit elkaar bleek te zijn gevallen was het toch klaar. Verder eens met iedereen: fantastisch album, fantastische liveband, ik ben fan.
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
472
544
Ah het is jullie wel gelukt om ze een nummer opnieuw te laten spelen, jaloers! In Amsterdam stonden ze na een hoop gejoel te twijfelen, maar toen de drumkruk uit elkaar bleek te zijn gevallen was het toch klaar. Verder eens met iedereen: fantastisch album, fantastische liveband, ik ben fan.
Nu 10x gezien en worden alleen maar beter. Spelen elke show of er geen morgen is. Aardige gasten ook. Zet ze op je wensenlijst voor de festivals, stalk je lokale boekers, koop de merch en draag het tot de draadjes! Het is lekker om ze in kleine zalen te zien, maar verdienen met hun live show om naar de wat grotere podia door te groeien. En als je naar Left of the Dial gaat check dan ook Nerves (oude band van de bassist)IMG_2069.jpeg
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
210
494
Nu 10x gezien en worden alleen maar beter. Spelen elke show of er geen morgen is. Aardige gasten ook. Zet ze op je wensenlijst voor de festivals, stalk je lokale boekers, koop de merch en draag het tot de draadjes! Het is lekker om ze in kleine zalen te zien, maar verdienen met hun live show om naar de wat grotere podia door te groeien. En als je naar Left of the Dial gaat check dan ook Nerves (oude band van de bassist)Bekijk bijlage 10640
Aah jij wel! Toen ik eindelijk aan de beurt was lukte de betaling maar niet. Wat bleek: ze hadden de maandelijkse ontvangstlimiet van hun Revolut-account bereikt. Op dag 1 van de tour. Hoeveel maandsalarissen aan merch had jij precies ingeslagen? 🤪
 
Laatst bewerkt:

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.769
7.581
Oke, voor iedereen die de laatste tijd naar Fat Dog is geweest. In hoeverre kunnen jullie dat vergelijken met IDLES? wat zijn de overeenkomsten en de verschillen?
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
472
544
Aah jij wel! Toen ik eindelijk aan de beurt was lukte de betaling maar niet. Wat bleek: ze hadden de maandelijkse ontvangstlimiet van hun Revolut-account bereikt. Op dag 1 van de tour. Hoeveel maandsalarissen aan merch had jij precies ingeslagen? 🤪
Dan hadden we net nog geluk denk ik. Hoeveelheid merch viel nog wel mee 😀. Sjaal en allebei een shirt. En gisteren zagen we dat we in de drukte van Amsterdam andere shirt nog gemist hadden, dus hebben we die ook nog gekocht. Ze hadden de Revolut maar snel wat aangepast.
 
  • Leuk
Waarderingen: DanielNedelko

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.067
1.068
Oke, voor iedereen die de laatste tijd naar Fat Dog is geweest. In hoeverre kunnen jullie dat vergelijken met IDLES? wat zijn de overeenkomsten en de verschillen?
Ik heb Idles in hun beginjaren gezien met hun eerste album. Dat debuutalbum pakte mij meer op plaat dan die van Fat Dog. Maar live vind ik Fat Dog van sound dan veel ruimer dan Idles.
Idles was toen veel 'vuiler', meer chaos. Fat Dog vond ik veel meer gecontroleerde chaos. De muziek valt live volledig in zijn plooi. De vraag bij Fat Dog is of ze 'radiohits' kunnen maken. Als ik dat album naar vrienden doorstuur (die weinig met muziek hebben) gaan die snel het album afzetten vrees ik.
Je kunt nog verder vergelijken met Fontaines en Shame erbij te betrekken. Fontaines was van die 4 bedeesder en Shame dat was gewoon weergaloos. Onbegrijpelijk dat die eigenlijk nooit vernoemd worden, maar die waren episch met dat debuutalbum.

Als ik de debuutalbumshows in volgorde zou zetten hoe ik ze heb beleefd:

1) Shame in Botanique
2) Fat Dog in le grand mix
3) Fontaines DC @4AD
4) Idles @Leffinge
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.212
3.183
Oke, voor iedereen die de laatste tijd naar Fat Dog is geweest. In hoeverre kunnen jullie dat vergelijken met IDLES? wat zijn de overeenkomsten en de verschillen?
Ik neem de muziek van IDLES op zichzelf iets serieuzer. 'We moeten godverdomme lief voor elkaar zijn', in de wereld waarin we nu leven is die boodschap voor mij in ieder geval wel heel relevant, maar volgens mij gaf je al eerder aan dat jij er niet zoveel mee kon.

Bij Fat Dog, moet ik je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat de boodschap van hun muziek is. Een energieke blend van elektro, punk en zelfs een beetje Gogol Bordello. Het voelt voor mij allemaal wat luchtiger, enhousiaster en ook wat minder boos.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.196
1.442
In het publiek zijn het feest en de chaos compleet bij Fat Dog.
IDLES vind ik wel een interessantere band om op het podium bezig te zien.
 

DontClingToLife

Campingartiest
7 mrt 2024
82
137
Oke, voor iedereen die de laatste tijd naar Fat Dog is geweest. In hoeverre kunnen jullie dat vergelijken met IDLES? wat zijn de overeenkomsten en de verschillen?
Zoals enkelen al zeiden:
Fat Dog = absurd en daarin gek gaan - Idles = serieus en daarin gek gaan.
Bij allebei heb je na het concert in elk geval zin in meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.769
7.581
Thanks voor alle reacties!

Zoals @Sjakie de Wit al aangaf heb ik idd vrij weinig met IDLES. Sterker nog, de keren dat ik ze live zag vond ik het verschrikkelijk. Te veel chaos op een onprettige manier en de zang niet om naar huis te schrijven. Boodschap in de muziek hebben vind ik prima, maar dat is niet genoeg voor mij om de (live)muziek te waarderen. Vandaar dat ik juist naar die band vroeg idd voor een vergelijking.

Op basis van de plaat denk ik dat ik bij Fat Dog hetzelfde ga ervaren. Met zoveel mensen die er enthousiast over zijn, wil ik het morgen misschien toch een kans geven, al spreekt Maria Iskariot mij meer aan die tegelijkertijd speelt. Dat @koekroeck bijv al zegt dat het gecontroleerder is qua chaos biedt me hoop. Ik zal morgen op het moment zelf beslissen.

Thanks voor de reactie en input all!
 

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
197
280
Qua publiek zal er vast overeenkomst zijn met IDLES-publiek. Ik zag hier in het Skatecafe ook alweer iemand lopen met een IDLES-shirt

Maar wat mij betreft is Fat Dog juist ook het tegenantwoord op een band als IDLES waarbij alles een serieuze boodschap moet hebben. Bij Fat Dog is alles zo min mogelijk serieus, en gaat het er vooral om om er met z'n allen een feest van te maken

Dit interview in de Volkskrant geeft wel een goed beeld denk ik https://www.volkskrant.nl/muziek/fa...wil-gewoon-knaller-na-knaller-maken~be045210/
En ik moest ook heel erg lachen om dit recente interview in Humo https://www.humo.be/muziek/fat-dog-...t-franse-buldogs-en-ik-haat-slakken~b77b2caa/
 
  • Haha
Waarderingen: Mark's Kal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Mikel