Rock Werchter 2025

zeg eens welke hedendaagse alternatieve/rock band de weide van Werchter kan vullen als headliner? Altijd benieuwd wat er uit uw hoed zou komen.
Nou ja dat zijn er toch nog genoeg? Of bedoel je een act die pas na 2020 is opgedoken? Want Arctic Monkeys is dan denk ik het meest recente - grote voorbeeld.

*Popsterren

Blijft zwaar irritant dat er nog steeds mensen denigrerend doen over de popnamen op de lineup. Ze doen het gewoon enorm goed en daarmee wordt je nu gewoon met je neus op de feiten gedrukt.
Ach, toch niet zo een aanstoot aan nemen dat @randyrw een verkleinwoord(je) gebruikt. Er zijn hier nog bepaalde users die het snel hebben over 'dat nummertje' of 'bandje' of 'hitjes' als dat niet meteen in hun kraam past/hun smaak is :)

Niets op tegen hoor voor de duidelijkheid, maar het gebeurt hier zeker nog om aan te duiden dat het de user zijn ding niet is.

De vraag is vooral welke invloed zullen die 2 uitverkochte data hebben op de combi's. Je kan er geen pijl op trekken want de gemiddelde doelgroep is gewoon anders.

Nou ja dat zijn er toch nog genoeg? Of bedoel je een act die pas na 2020 is opgedoken? Want Arctic Monkeys is dan denk ik het meest recente - grote voorbeeld.

Dus de meest recente alt rock headliner is een band die haar commerciële hoogtepunt had in 2013? Dat zegt toch alles over de huidige staat van het muzieklandschap en zet perfect in de verf waarom er nu op Werchter een dag is die gedragen wordt door artiesten als Rodrigo en Kahan.

Het is zoals Dylan ooit zong..The times they are a changin.

Dus de meest recente alt rock headliner is een band die haar commerciële hoogtepunt had in 2013? Dat zegt toch alles over de huidige staat van het muzieklandschap en zet perfect in de verf waarom er nu op Werchter een dag is die gedragen wordt door artiesten als Rodrigo en Kahan.

Het is zoals Dylan ooit zong..The times they are a changin.
Ja, we zijn het eens. Maar Muse, AM, RHCP etc zijn wel nog "hedendaagse" rockheadliners, zoals hij ze noemt.

Arctic monkeys is nu toch geen recente band?😅 Maar goed, pakt na 2010 begonnen. Zeer benieuwd wat er hier zal worden genoteerd.

Ja, we zijn het eens. Maar Muse, AM, RHCP etc zijn wel nog "hedendaagse" rockheadliners, zoals hij ze noemt.
Vind je dat? Voor mij zijn dat bands 'been there, done that'. Ze staan nog op een affiche, maar hun hoogtepunt is toch ook al lang gepasseerd.

De vraag is vooral welke invloed zullen die 2 uitverkochte data hebben op de combi's. Je kan er geen pijl op trekken want de gemiddelde doelgroep is gewoon anders.
Ja dat wordt wel een spannende inderdaad.

Nu, ondanks Iggy, Beth en Simple Minds verwacht ik een relatief jong publiek in heel het weekend. Los van Sam en Olivia spreken oudjes LP en GD ook nog wel een jonger segment aan. Er valt ook veel meer te dansen in heel het weekend en dingen als Jacob Collier, Mark Ambor, Girl In Red en Raye vallen ook pal in die doelgroep.

Arctic monkeys is nu toch geen recente band?😅 Maar goed, pakt na 2010 begonnen. Zeer benieuwd wat er hier zal worden genoteerd.

Ik noteer Ghost, Måneskin en Bring me the Horizon, maar dan nog hebben die niet de big swing die een Metallica of Pearl Jam hadden. Het zijn bands die kunnen afsluiten, maar ze verkopen geen 60 000 tickets op eigen kracht.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Vind je dat? Voor mij zijn dat bands 'been there, done that'. Ze staan nog op een affiche, maar hun hoogtepunt is toch ook al lang gepasseerd.
Je vraagt om hedendaags, je krijgt hedendaags. Ze headlinen toch nog? Wel vroeg je nu om NIEUWE bands, dat is iets anders.
Ik noteer Ghost, Måneskin en Bring me the Horizon, maar dan nog hebben die niet de big swing die een Metallica of Pearl Jam hadden. Het zijn bands die kunnen afsluiten, maar ze verkopen geen 60 000 tickets op eigen kracht.
Nee, precies. Echt nieuwe rockbands die kunnen afsluiten zijn er amper tot niet.

Je vraagt om hedendaags, je krijgt hedendaags. Ze headlinen toch nog? Wel vroeg je nu om NIEUWE bands, dat is iets anders.

Nee, precies. Echt nieuwe rockbands die kunnen afsluiten zijn er amper tot niet.
Ik zal er de volgende keer op letten. Soit, je kan toch ook geen bands aan Werchter geven die nu 60.000 man op de been kunnen brengen. Het is dus maar logisch dat Werchter dus zoekt bij popartiesten of andere genres.

Vreemde kerels die die fans die luidop schreeuwden 'het is wel Rock Werchter!'. Ze vergeten dat Torhout-Werchter altijd veel pop bands had bv in de jaren 80 en 90. Kijk maar naar deze editie van Torhout-Werchter 91 met twee pop headliners: Sting en Paul Simon. Pop en dance, andere muziek dan gitaarrock, was er altijd en zal ook altijd zo blijven in de toekomst. En zij die willen rocken hebben nog altijd een plezant Limburgs alternatief Rock Herk!
1734790182625.png

Toen had je wel geen bordje sold out hangen op de helft van je festivaldagen anderhalve maand na de start van de verkoop. Die gaan voor Werchterse begrippen wel pijlsnel.
Foo Fighters, de afsluiter van RW 24, was zo goed als onmiddellijk uitverkocht op zondag en Dua Lipa op zaterdag was half januari uitverkocht. Het gaat iets sneller maar kan te danken zijn aan het feit dat nu veel concerttickets als kerstcadeau worden gekocht. Live Nation promoot nu meer het schenken van een persoonlijk cadeau met een concertticket.

Users who are viewing this thread